Joulun herkut alle sadalla eurolla? Kyllä, ja näistä nelihenkinen perhe syö kolme päivää
Kinkku, hinta 6 kg 45 e. Porkkanalaatikkoa ja perunalaatikkoa itse tehden, hinta 5 e. Salaattia, kinkun paistoliemestä tehtyä kastiketta, sinappia, näihin menee 6 e. Lasimestarin silliä itse tehden, graavilohta itse tehden, hintaa 7 e. Colaa lapsille, 24 pulloa kympillä. Jälkiruuaksi itse tehtyjä joulutorttuja ja suklaata, 8 e. Aikuisille juomaksi kotikaljaa.
Kinkun jämistä syntyy välipäivinä vielä rokkaa ja kinkkukastike perunoille. Eli tavallaan tuosta on ruokaa pidemmäksikin aikaa.
On se toki hiukan kalliimpaa kuin millä normisti laitan ruokaa, mutta ei onneksi törkyhintaista. Ja kaikille on tuossa mieluisia herkkuja.
Kommentit (133)
Mitä ihmeen herkkua ne laatikot ovat? Koko perhe ripulissa viikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kinkku maksaa noin paljon?
kiitos kysymykseen alapeukuista. Kiinnostaa mikä kinkku on noin kallista. Meillä 7 kg ja maksoi 28 e.
Meillä ihan tavallinen tuore kinkku maksaa 9,90e kilo. Toisaalta 3 kg riittää hyvin
Vierailija kirjoitti:
Millaisen salaatin saa kuudella eurolla??
Itse teen sellaisen, jossa on punakaalta, appelsiinia, ja granaattiomenan siemeniä. Eipä maksa juuri mitään.
🇺🇦🇮🇱
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Ja siis nuo granaattiomenan siemenet ostan pakasteena, eivät ole kalliita.
🇺🇦🇮🇱
Pitääkö Kemin hopeaketun tulla pilaamaan tämäkin hyvä ketju? Uskomaton kaveri rintakarvoineen, ottais välillä taukoa Vauva-palstalta!
Meillä menee ehkä saman verran mutta pakastimessa on jo lohta, jääkaapissa suolasieniä, juustoja, juureksia, perunoita, voita ja kermaa.
Mulla on pakkasessa kinkku ostettuna, n. 6kg ja 3,95€/kg Snellmannin luuton juhlakinkku, ja ostan ainekset lanttu-, porkkana-, maksa-, ja perunalaatikkoon. Ne ei paljon maksa. Porkkanan ja lantun ostan valmiina soseena, yhden pussin molempia.
Meillä on nelihenkinen perhe ja nuo ruuat riittää vallan mainiosti. Joskus ollaan tehty jotain muitakin lisukkeita, mutta ne vaan meni haaskille kun ei kukaan jaksanut syödä niitä juurikaan. Mitään kaloja ei yleensä ole samaan aikaan, juuri edellä mainitusta syystä. Syödään jotain uunilohta sitten joku toinen päivä kun kinkku kyllästyttää.
Muuten lapset tekee joulutorttuja, pipareita ja riisipuuroa, aika halvat ainekset niihinkin vaikka ostan valmistaikinoita. Glögiä ja suklaata...
Eipä siinä muuta tarvita, ja satanen riittää oikein hyvin. Varsinkin kun kinkku oli niin halpa. Nämä kinkku ja laatikot on vaan se juttu, minä en mitään muuta ruokaa kaipaa, niitä kun teen vain kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä oikein niihin laitat vai seisotatko niitä monta päivää huoneenlämmössä kun noin käy? Ei ole normaalia.
Laatikot on hyviä enkä ymmärrä miksi joku kuvittelee, että ihmiset tekee niitä vain perinteen takia. Meidän joulupöydässä ei ole mitään sellaista josta ei joku tykkäisi. Itse en esim. tykkää maksalaatikosta, mutta joulupöydässä on useampi joka sitä syö. Jokaiselle ruoalle on useampi syöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä vetää niin älyttömästi itseään ähkyyn. Vähän kerrallaan. Kuten kannattaa kaikki muukin ruoka syödä eikä hotkia hulluna.
Syökää hyvät ihmiset protskua ja vihanneksia, mitä järkeä noita pakin sekoittavia laatikoita on vetää? Loppiaiseen asti sitten koetetaan päästä peräpukamista eroon!
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisen salaatin saa kuudella eurolla??
Itse teen sellaisen, jossa on punakaalta, appelsiinia, ja granaattiomenan siemeniä. Eipä maksa juuri mitään.
Ei taida olla viintä seuraksi?
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Yksikään heteromies ei kirjoita vatsastaan masu. Taidat olla ennemminkin Blue Oyster Barin asiakkaita kuin naisten päänkääntäjiä. Näillä typerillä viesteillä yrität vakuuttaa itsellesi, että olet hetero. Tule vain rohkeasti ulos kaapista näin joulun kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Kemin hopeaketun tulla pilaamaan tämäkin hyvä ketju? Uskomaton kaveri rintakarvoineen, ottais välillä taukoa Vauva-palstalta!
On kyllä uskomaton kaveri, että täällä jaksaa roikkua päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään heteromies ei kirjoita vatsastaan masu. Taidat olla ennemminkin Blue Oyster Barin asiakkaita kuin naisten päänkääntäjiä. Näillä typerillä viesteillä yrität vakuuttaa itsellesi, että olet hetero. Tule vain rohkeasti ulos kaapista näin joulun kunniaksi.
Kyllä, tämmöinen se Hopeakettu vaan on!
Vierailija kirjoitti:
Syökää hyvät ihmiset protskua ja vihanneksia, mitä järkeä noita pakin sekoittavia laatikoita on vetää? Loppiaiseen asti sitten koetetaan päästä peräpukamista eroon!
Miksi sulle on ongelma, että muut tykkäävät laatikoista? Miksi olet niin älyllisesti vajaa, että et osaa tehdä ruokia oikein ja aiheutat ruokamyrkytyksen ja peräpukamia muille?
Laatikot on selvästi asia, josta palstan lehmät hermostuvat, eikä siinä mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Ai onko tuo kiharatukkainen isotissinen mies Kemin hopeakettu?
Luulin että on joku dementikko kun on samat jorinat ketjun aiheesta riippumatta.
Lihakaupasta kun käy hakemassa tuoreen kunnon kinkun, niin maksaa tuplat. Pakastekinkkua marketista saa sitten halvemmalla kuin ap:n kinkku.