Joulun herkut alle sadalla eurolla? Kyllä, ja näistä nelihenkinen perhe syö kolme päivää
Kinkku, hinta 6 kg 45 e. Porkkanalaatikkoa ja perunalaatikkoa itse tehden, hinta 5 e. Salaattia, kinkun paistoliemestä tehtyä kastiketta, sinappia, näihin menee 6 e. Lasimestarin silliä itse tehden, graavilohta itse tehden, hintaa 7 e. Colaa lapsille, 24 pulloa kympillä. Jälkiruuaksi itse tehtyjä joulutorttuja ja suklaata, 8 e. Aikuisille juomaksi kotikaljaa.
Kinkun jämistä syntyy välipäivinä vielä rokkaa ja kinkkukastike perunoille. Eli tavallaan tuosta on ruokaa pidemmäksikin aikaa.
On se toki hiukan kalliimpaa kuin millä normisti laitan ruokaa, mutta ei onneksi törkyhintaista. Ja kaikille on tuossa mieluisia herkkuja.
Kommentit (133)
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kallista on. 10hlö:n aatto maksaa hyvin monta satasta.
Puurot lounaalla( halpa, ehkä 5e)
Glögit( myös alkoholi) ja naposteltavaa päivällä. 40eJuhlapöytään ainakin:
Kinkku -60e
Paisti 25e
Kalat 40-50e
Mädit ja blinit 20e
Laatikot 15e
Leivät/piirakat 15e
Salaatit( sis monta erilaista) 30e-40e
Pateet ym 20eJälkiruoka: kakku 30e
Illalla vielä: juustotarjotin 50e ja suklaata 30e
Päivän viinit yhteensä ehkä 60-100e, noin 4 pulloa.Jouluna ostetaan hyvää.
Pelkkiin viineihin 60-100e? Oikeestiko?
Siis onko tämä Kemin hopeakeiju oikeasti joka ketjussa? Tähän voisi penaalin terävin kynä, palstavahti ottaa kantaa`?
Ei laatikoita saa missään tapauksessa arvostella, menee maanpetoksen piikkiin!
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikko ja lohi ok, muita en ehkä omaan pyötääni haluaisi. Mutta saa niitä muitakin ruokia edullisesti, varsinkin jos jättää tuon kalliin jättikinkun pois.
Jättikinkun? Tuohon on kinkkurullan paino.
Oikeat kinkut painaa yli 10 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Onkos laatikkoloukkaantuja tai penaalin terävin kynä paikalla päivystämässä, ripuleineen?
Laatikkoloukkaantuja harjoittelee suomen kieltään muissa ketjuissa. Mutta ehkä saadaan vielä esille!
Ei ainakaan isoa kinkkua. Kukaan ei jaksa väistellä monta päivää vanhaa. Mieluummin tehdään 2 pientä kinkkua.
Vastail llaanko tässä ket jussa omiin viesteihin?! Meillä ei mam ma palstalla ole semmoista tapaa, emmehän päivystä täällä kuin välillä! Outoa!
Jouluruuat 50 eurolla neljälle, onnistuu sekin.
joulupuuro, kaneli, sokeri, maito
keitetyt perunat / uuniperunat
laatikot (itse tehtynä)
kinkku, sinappi
suolakurkut
itse tehdyt sämpylät, margariini
luumukiisseli
konvehdit
edullista glögiä
ale -60% ruokia lisänä
- tätä joka joulun aika, 3 päivänä
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan isoa kinkkua. Kukaan ei jaksa väistellä monta päivää vanhaa. Mieluummin tehdään 2 pientä kinkkua.
Väistellä? Kinkku säilyy syömäkelpoisena helposti useita päiviä. Tai siis säilyisi, jos ei tulisi syödyksi parissa kolmessa päivässä.
Laatikoita täällä haukutaan! Ne ovat aivan parasta, itsekin ripuloin koko päivän!
Laatikot parasta, ei mulle ainakaan ole tullut ripulia niistä.
Onkos laatikkoloukkaantuja tai penaalin terävin kynä paikalla päivystämässä, ripuleineen?