Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eipä ole "ystävien" röyhkeydellä mitään rajaa!

Vierailija
29.03.2015 |

Me tunsimme erään pariskunnan, monta vuotta. Olimme hyviä ystäviä kaikin puolin. Me= minä ja mies, ystäväpariskunta= mies ja nainen. Oikeasti pidimme heitä meidän ystävinämme.

Vieläkään emme tiedä, mitä varsinaisesti tapahtui, mutta pariskunnan mies alkoi ottamaan etäisyyttä. Alkoi välttely (kysyttiin tuletteko viettämään iltaa, kieltäydyttiin). Lopulta ei enää edes kaupassa "tunnistettu". Rouva alkoi pitämään samaa. Ei vastannut viesteihin tai jos vastasi niin lyhyesti ja tylysti. Lopulta kyselyjen ja yritysten jälkeen "ymmärsimme yskän". Olisin halunnut vain tietää, mistä tämä käytös johtui. Emme ole siis moniin kuukausiin pitäneet minkäänlaista yhteyttä.

Tuossa alkutalvesta ostimme omakotitalon. Olemme sitä nyt remontoineet ym. Muuttamaankin olemme jo päässeet.

En oikeasti uskonut silmiäni kun tänään iltapäivällä ovikello soi ja tämä "ystäväpariskunta" halusi tulla katsomaan meidän taloa!!!

Siis ihan pokkana tulevat soittamaan ovikelloa ja kysyvät pääsisivätkö katsomaan meidän taloa!

Höhöhöö, mutisin vaan että nyt ei ehdi ja löin oven kiinni.

Mies olisi halunnut pyytää ne sisään ja tarjota kahvia ja esitellä taloa.

Olen kyllä hyvin surullinen. Varsinkin minua loukkasi pahasti tuo hylkääminen ilman selityksiä ja nyt sitten tultiin oven taakse mukamas ettei mitään olisi koskaan tapahtunutkaan. Vaikka kyllä se silloin täysin selväksi tuli ettei meidän seura ole heidän seuransa arvoista.

AVmäisesti: mielipiteitä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa tulla katsomaan taloa? Täysin epäuskottavaa.

Vierailija
22/27 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon, että syynä on kateus.

Itse liityin FB:n muutama vuosi sitten. Vuosia kaverit olivat pyytäneet että liityn, ja sitten lopulta annoin periksi. Yllätyinkin, että yhteydenpito olikin niin vaivatonta, nopeaa ja kätevää. Innostuksissani myös hyväksyin naapurustosta todella monen tutun ja puoli-ystävän kaveripyynnöt. Sitten huomasin oudon ilmiön; juuri ne naapuruston tutut ja ystävät alkoivat hylkiä. Mikään käytöksessäni ei ollut muuttunut, ei ollut tapahtunut mitään, omat hyvät kaverit pitivät yhteyttä ihan samalla lailla kuin ennenkin, mutta nämä naapuruston tutut ja ystävänaiset jotenkin erottivat minut yhteydestään reaalimaailmassa. FB:ssa kyllä kävivät joskus kommentoimassa juttuja, mutta siihen se jäi. En koskaan kehu FB:ssä, tai piilokehu, esim. urheilulla, lasten menestyksellä, omalla ulkonäöllä esim. ottavamalla edustavia selfieitä, tai työjutuilla repstele, mutta koska harrastan matkustelua ja sisustusta, niin niistä laitoin juttua. Aiemmin en koskaan "reaalimaailmassa" kertonut sisustusprokkiksista tai matkalla sattuneista elämyksistä, mutta FB:n laitoin, koska tiedän hyvien ja läheisten ystävieni jakavan samat kiinnostuksen kohteet. Ensin en ymmärtänyt mistä tämä uusi sosiaalinen eristäminen johtui, mutta ystävälleni vinkkasi että siitä se johtuu. Joten FB:ssa kannattaa olla varovainen, eikä laita liian usein matkajuttuja, tai esittele oman kodin sisustus/remppajuttuja, vaikka itse olisi kuinka innostunut. Luulen, että tämä teidän talonosto on saanut saman reaktion aikaan, ja uteliaisuuttaan eivät voineet tulla katsomaan miltä se teideän uusi talo sitten näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne luulivat että olitte köyhiä, ja nyt kun ostitte talon, selvisi ettette ole. Tai kelpaatte nyt seurapiireihin kun ette asu vuokralla (en tietenkään tiedä asuitteko aiemmin) Kuulostaa älyttömältä, mutta en minä parempaakaan keksi.

Vierailija
24/27 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on kokemusta kaverista, jonka kanssa etäännyimme ilman riitaa. Kymmenen vuotta myöhemmin hän otti yhteyttä, että haluaisi tavata. Kävin heillä ja myöhemmin hän kävi meillä. Ei riitaa taaskaan, mutta enää hän ei halua tavata. Toisaalta se on mulle se ja sama, koska olihan taukoa ennenkin. Ihmettelen silti. Luulen, että hän vain halusi nähdä mun kodin ja tietää mun elämästä. Uteliaisuutta kai.

Alkuperäisessä tapauksessa olisin varmaan toiminut samoin, että vetänyt oven kiinni. Aivan sama mikä on menossa, niin onhan toi tuntematta jättäminen härskiä.

Vierailija
25/27 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain toteamaan että hyvä ap! Harmittavan harvalla olisi ollut pokkaa kieltää heitä tulemasta. Teit aivan oikein! Ihan oikeasti, en vittuile. :D Itsepähän katkaisivat välinsä niin miksi ihmeessä pitäisi päästää lähes tuntemattomia katsomaan niinkin henkilökohtaista asiaa kuin uutta kotia.

Ei pidä olla kynnysmatto.

Vierailija
26/27 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä ne sanoi kun kysyit syytä etääntymiselle?

Vierailija
27/27 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt kalastellaan vastausta että kaveripariskunta olisi kateellinen, mutta ei se ole uskottavaa (eivät olisi tulleet katsomaan taloa). Jokin kuu on syynä, ehkä juoru tmv. Nyt olisi ollut hyvä hetki ottaa selvää...