Eipä ole "ystävien" röyhkeydellä mitään rajaa!
Me tunsimme erään pariskunnan, monta vuotta. Olimme hyviä ystäviä kaikin puolin. Me= minä ja mies, ystäväpariskunta= mies ja nainen. Oikeasti pidimme heitä meidän ystävinämme.
Vieläkään emme tiedä, mitä varsinaisesti tapahtui, mutta pariskunnan mies alkoi ottamaan etäisyyttä. Alkoi välttely (kysyttiin tuletteko viettämään iltaa, kieltäydyttiin). Lopulta ei enää edes kaupassa "tunnistettu". Rouva alkoi pitämään samaa. Ei vastannut viesteihin tai jos vastasi niin lyhyesti ja tylysti. Lopulta kyselyjen ja yritysten jälkeen "ymmärsimme yskän". Olisin halunnut vain tietää, mistä tämä käytös johtui. Emme ole siis moniin kuukausiin pitäneet minkäänlaista yhteyttä.
Tuossa alkutalvesta ostimme omakotitalon. Olemme sitä nyt remontoineet ym. Muuttamaankin olemme jo päässeet.
En oikeasti uskonut silmiäni kun tänään iltapäivällä ovikello soi ja tämä "ystäväpariskunta" halusi tulla katsomaan meidän taloa!!!
Siis ihan pokkana tulevat soittamaan ovikelloa ja kysyvät pääsisivätkö katsomaan meidän taloa!
Höhöhöö, mutisin vaan että nyt ei ehdi ja löin oven kiinni.
Mies olisi halunnut pyytää ne sisään ja tarjota kahvia ja esitellä taloa.
Olen kyllä hyvin surullinen. Varsinkin minua loukkasi pahasti tuo hylkääminen ilman selityksiä ja nyt sitten tultiin oven taakse mukamas ettei mitään olisi koskaan tapahtunutkaan. Vaikka kyllä se silloin täysin selväksi tuli ettei meidän seura ole heidän seuransa arvoista.
AVmäisesti: mielipiteitä?
Kommentit (27)
25 vielä jatkaa. Olisivatko nuo entiset ystävänne voineet tarvita teiltä jotain? Itse olin nimittäin välillä majoittunut tätä entistä tuttuani lapsineen ja on mahdollista, että hän tuolloin olisi ollut ehkä majoitusta vailla.
Jos nyt joku haluaisi välirikon jälkeen tehdä sovintoa, olisi mielestäni parasta aloittaa vaikka jonkinlaisella selityksellä ja ehdottaa sitten paikaksi vaikka jotain kahvilaa, eikä kenenkään kotia.
Minusta tuossa on kummallista se, että välien katkaisun jälkeen sitten yllättäen otetaan yhteyttä. Jos ap ja miehensä vaikka olisivat olleet vaikka energiasyöppöjä tai muuten "vääränlaisiä", niin periaatteessa ymmärrän välein katkaisun. Silloin näiden ex-ystävien luulisi olevan pelkästään tyytyväisiä, ettei enää olla tekemisissä.
Sen sijaan miksi sitten enää ottaa yhteyttä? Tai miksi olla tuppautumassa toisen kotiin pyytämättä?
Käsittämätöntä käytöstä. Olisin toiminut ap:na aivan samoin, eli sulkenut oven nenän edestä kiinni.
a) kateus vie kalatkin vedestä
b) ihastuminen
c) paskapuheet
d) idiotismi tältä pariskunnalta.
Kaikki muut paitsi d mainittu, mutta todella erikoista käytöstä.
Omituisia "ystäviä" teillä tosiaan.
Mies taisi olla ihastunut suhun tai toisinpäin nainen mieheesi. Puoliso kielsi yhteydenpidon.
Siinä olisi ollut hyvä tilaisuus kysyä syytä aikaisempaan käytökseen..
Siihen oli aikanaan jokin syy, että ottivat etäisyyttä. Kysyitkö sitä koskaan? Minulla on tuttu, joka puhuu pelkästään ja vain itsestään aina tuntitolkulla ja hän alkoi viedä energiaani niin paljon, että vetäydyin kokonaan kontaktista. En tiennyt, miten olisin sanonut sen. Ei hän ollut minulle koskaan ilkeä, mutta koin että hän käyttää minua hyväkseen, kun niin intensiivisesti aina halusi analysoida kaikkea itselleen tapahtunutta eikä koskaan ollut kiinnostunut, mitä minulle kuuluu. Jätin siis hänet. Onko teillä voinut käydä samoin?
En inhoa tätä tuttua ja jos joskus näemme, voin hyvin viettää hänen kanssaan illan ja olla ihan oma tavallinen iloinen itseni. Häntä varmaan jäi tämä kaivertamaan tosin. Mutta en halunnut loukata häntä sanomalla, että hän vie energiani kokonaan ja tarvitsen vuorokauden toipuakseni hänen seurastaan. Jotkut ihmiset vaan on energiasyöppöjä. En tietenkään tarkoita että ap olisi, kun en häntä tunne, mutta kerroinpahan oman tarinani.
No oisin kyl loukkaantunu aiemmasta käytöksestä mut en ois tolleen heittäny ovee vaan kiinni. Ehkä hekin kaivannu teitä ja nyt olisivat tulleet sovittelemaan?
Mistähän ne tiesi että olette muuttaneet? Etsineet osoitepalvelusta uuden osoitteen vai? Yhteisten tuttujen kautta? Vai oletteko facebook-kavereita? Onko noissa illanvietoissanne voinut joskus tapahtua jotain, jonka olisi voinut tulkita jotenkin väärin?
Ehkä niillä oli silloin aiemmin jokin oma henkilökohtainen kriisi, josta eivät halunneet / pystyneet puhumaan teille. Nyt ovat selvinneet siitä aiemmasta ja haluavat jatkaa ystävyyttä siitä mihin se jäi.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:48"]Ehkä niillä oli silloin aiemmin jokin oma henkilökohtainen kriisi, josta eivät halunneet / pystyneet puhumaan teille. Nyt ovat selvinneet siitä aiemmasta ja haluavat jatkaa ystävyyttä siitä mihin se jäi.
[/quote] mullekin tuli tämä mieleen. Aika tylyä käytöstä ap:lta. Olisi kysynyt miksi olivat ottaneet etäisyyttä.
Jaa-a, emme tiedä miksi he käyttäytyivät noin. Olemme tai lähinnä minä olen miettinyt pääni puhki syitä enkä ole keksinyt. Aikani sitä mietin ja päätin lopettaa. He muuten poistivat meidät fb-kaverilistoilta. Lopulta poistin kaikki viestit ja puhelinnumerotkin. Kun niin selväksi tehtiin ettei haluta olla tekemisissä. Ja kyllä, kysyin, monta kertaa onko kaikki hyvin ja mistä ovat suuttuneet.
Mihinkään ihastumisiin en usko. Illanvietot olivat hauskoja.
Yhteisiä tuttuja on paljon ja varmaan niiden kautta "hei tiesittekö että Matti ja Maija ostivat talon".
Omituista käytöstä ystäväpariskunnalta. Miksi ihmeessä tuppautuivat kylään tuolla lailla.
Mutta joo, olit ap sinäkin kyllä todella tyly. Ymmärrän kumminkin tuon aika hyvin, eivät taida olla sellaisia ihmisiä, että heidän kanssaan kannattaa nähdä vaivaa. Epäluotettavuus ja ailahtelevuus eivät ole hyvän ystävän tunnusmerkkejä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:45"]Siihen oli aikanaan jokin syy, että ottivat etäisyyttä. Kysyitkö sitä koskaan? Minulla on tuttu, joka puhuu pelkästään ja vain itsestään aina tuntitolkulla ja hän alkoi viedä energiaani niin paljon, että vetäydyin kokonaan kontaktista. En tiennyt, miten olisin sanonut sen. Ei hän ollut minulle koskaan ilkeä, mutta koin että hän käyttää minua hyväkseen, kun niin intensiivisesti aina halusi analysoida kaikkea itselleen tapahtunutta eikä koskaan ollut kiinnostunut, mitä minulle kuuluu. Jätin siis hänet. Onko teillä voinut käydä samoin?
En inhoa tätä tuttua ja jos joskus näemme, voin hyvin viettää hänen kanssaan illan ja olla ihan oma tavallinen iloinen itseni. Häntä varmaan jäi tämä kaivertamaan tosin. Mutta en halunnut loukata häntä sanomalla, että hän vie energiani kokonaan ja tarvitsen vuorokauden toipuakseni hänen seurastaan. Jotkut ihmiset vaan on energiasyöppöjä. En tietenkään tarkoita että ap olisi, kun en häntä tunne, mutta kerroinpahan oman tarinani.
[/quote]
Samankaltainen juttu tuli minullakin mieleen ihan omasta kokemuksesta. Minullakin on kaveri, josta otin etäisyyttä, koska hän vei vain niin paljon energiaani omilla jutuillaan. Ilkeä hän ei tarkoituksella ollut, mutta välillä tuli jotain ajattelemattomia kommentteja ja kaikki muu aika keskusteltiin hänestä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:48"]
Ehkä niillä oli silloin aiemmin jokin oma henkilökohtainen kriisi, josta eivät halunneet / pystyneet puhumaan teille. Nyt ovat selvinneet siitä aiemmasta ja haluavat jatkaa ystävyyttä siitä mihin se jäi.
[/quote]
Mikä henkilökohtainen kriisi saa aikaan sen, että kaupassa ei mua huomata, viesteihin ei vastata ja mitään selitystä ei tule? En keksi yhtäkään kriisiä, jonka takia ystävälle pitäisi olla tyly ja jättää täysin huomiotta.
Jos minulle joku tekisi noin, saisivat ihan keskenään haluta olla taas ystäviä.
Olin tyly ja paiskasin oven nenän edestä kiinni ihan vaan siksi, ettei minua nyt ihan miten vaan saa kohdella.
Minä luulen, että he ovat jostain syystä hirveän kateellisia teille. He halusivat tulla yllättäin katsomaan taloa, että olisivat löytäneet teidän sotkujen keskeltä, eikä olisi tarvinnut olla talostakin kateellinen.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:48"]
[/quote]
Mikä henkilökohtainen kriisi saa aikaan sen, että kaupassa ei mua huomata, viesteihin ei vastata ja mitään selitystä ei tule? En keksi yhtäkään kriisiä, jonka takia ystävälle pitäisi olla tyly ja jättää täysin huomiotta.
Jos minulle joku tekisi noin, saisivat ihan keskenään haluta olla taas ystäviä.
[/quote]
Mikä tahansa kriisi voi aiheuttaa sen, ettei jaksa jutella tai tavata ketään. Pelkää pillahtavansa itkuun, jos ystävä kysyy mitä kuuluu. Tai on niin kuormittunut ettei vain jaksa mitään hyvää päivää kirvesvartta -keskustelua vaan haluaa vain käydä nopeasti kaupassa ja kiirehtiä kotiin. Kyllä se on mahdollista. Nimim kokemusta on
Mulla ollut vastaavaa erään ihmisen kanssa. Hän lakkasi vastaamasta viesteihini, joten oletin hänen olevan kiireinen. Asuttiin eri paikkakunnilla ja viimeisenä yhteydenoitovuotena laitoin viestin ehkä kolmesti puolen vuoden aikana.
Kun viimeisen kerran soitin, hän totesi, että miksi soittelet, kun en ole enää vastannut viesteihisikään. Sen jälkeen en ollut enää yhteydessä.
Sitten jonkun ajan kuluttua olin matkalla ja huomasin hänen soittaneen. Olivat olleet kotipaikkakunnallani käymässä ja olisivat kutsuneet itsensä kylään. Laitoin tuonnoin sitten viestin, että olen matkoilla.
Minustakin tuo oli kummallista, että ensin on laitettu välit poikki, mutta sitten ollaankin kutsumassa itsensä kylään. Jäin tuosta hämilleni.
Ap, teit mielestäni täysin oikein. Minusta ainakin tuntui aika ikävältä silloisen tuttuni toiminta. En keksi mitään syytä, miksi kenenkään tarvitsisi enää päästää kotiinsa ihmisiä, jotka ovat itse halunneet ystävyyden / kaveruuden lopettaa.