Gallup psyykelääkkeiden käyttäjistä, tule vastaamaan!
Hei. Inspiroiduin toisesta keskustelusta, ja tahtoisin, että jokainen psyykelääkkeiden käyttäjä tulisi kirjoittamaan tänne seuraavat tiedot: ikä, sukupuoli, koulutus/työ. Tarkoitukseni on todistaa, että masennuksesta tai muusta mt-ongelmista kärsivä ihminen voi olla aivan tavallinen, arjestaan selviävä ja työssäkäyvä ihminen, jonka ongelmia ei päällepäin edes arvaisi. Että nämä masentuneet eivät ole pelkkää elämänkoululais-porukkaa, jotka nyhjäävät vain kotona (yhtään heitä syyllistämättä).
Itse olen 22v luokanopettajaksi valmistuva yliopisto-opiskelija, nainen. Sairastan masennusta, käytän mielialalääkkeitä ja ulospäin olen se ilopilleri, jolla ''ei ole koskaan mikään huonosti''.
Kommentit (25)
N36v, röntgenhoitaja, kaksi lasta, aviossa, kaikki hyvin paitsi krooninen masennus, joka pysyy hallinnassa lääkityksellä.
Rupesin syömään lääkkeitä ollessani 27-vuotias, aviossa, ktm, kahden lapsen äiti ja asuimme velattomassa 200-neliöisessä talossa. Nyt 32-vuotiaana olen eronnut, lopettanut terapian ja lääkityksen, asun kerrostalossa ja olen helvetin onnellinen sinkku, joka viihtyy lastensa kans vuoroviikoin.
Nainen, 29v, ei koulutusta, ei juuri työkokemustakaan, masennus. Että tämmönen syrjäytynyt joo.
N30v lähihoitaja, 2lasta ja mies. Masennus.