Minkälaista asiaa ihmisillä yleensä on, kun he soittavat teille?
Minua ärsyttävät ihmiset, jotka eivät sano asiaansa.
Kommentit (38)
A) puhelinmyyjä
B) mies joka ei löydä lapsen hattua/hanskoja/pyöräilykypärää tai kysyy milloin tulen
C) äiti joka kysyy kuulumisia
En nyt laske tähän työpuheluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis soittavat ja ovat sitten hiljaa?
Puhuvat tyhjää. ap
No miksi muuten vaan ei saa soitella? Pitääkö aina olla erityistä asiaa?
Jos on paras kaveri tai sukulainen, voi soittaa ilman asiaa. Muuten pitää olla asia.
Jaa että ihan paras kaveri pitää olla, että saa muuten vaan soitella ja muut kaverit eivät. Kuulostat hyvin hankalalta tyypiltä ja ihmettelen miten sinulle edes soitellaan.
Minä joskus aina juovuksissa yöllä soittelen tutuille ja kyselen että onko pää hyvin tyynyssä.
Siitä riittää sitten jutun aihetta myöhemminkin kun tavataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat tyhjää. ap
Jos on paras kaveri tai sukulainen, voi soittaa ilman asiaa. Muuten pitää olla asia.
Jaa että ihan paras kaveri pitää olla, että saa muuten vaan soitella ja muut kaverit eivät. Kuulostat hyvin hankalalta tyypiltä ja ihmettelen miten sinulle edes soitellaan.
Mikä siinä juoruilussa himottaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt ajatusta että soitetetaan ja aloitetaan se puhelu että ei minulla mitää asiaa ole haluan vain jutella
No yleensä sitä asiaa sitten kuitenkin on, mutta siitä ei haluta tehdä numeroa heti kun soittaa. Vanhempani yleensä ensin juttelevat niitä näitä ennen kuin kertovat mitä lääkäri sanoi viime käynnillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat tyhjää. ap
Mikä siinä juoruilussa himottaa?
Mitä juoruilua? Kaveri kysyy mitä kuuluu ja kertoo mitä itselle kuuluu. Mitä siinä on juoruilua?
Kavereiden kanssa soitellaan eikä meillä kyllä koskaan ole mitään tärkeää asiaa, kunhan muuten vaan kysellään kuulumisia ja jutustellaan.
Ihan vaan sellaista asiaa, että mitä kuuluu pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
"Heikki tässä terve! Sellaisella kivalla asialla tässä soittelen että sinulla olisi nyt tilaisuus saada Vapaapalokunta-lehti ihan puoleen hintaan ja minä voin kuule laittaa siihen sinulle mukaan ihan lahjana savuhälyttimen!"
Tämä! Tai sitten vaaditaan tekemään jotain muuta. Ikinä ei kukaan soita ihan vaan höpötelläkseen ja kuulumisia vaihtaakseen.
Ja kun itse soitan, niin usein silloinkin se toinen vaan vaahtoaa omista asioistaan ja/tai vaatii että mun pitäisi tehdä sitä tai tätä koska hän ei itse osaa/halua/jaksa ja sullahan on aina niin taito hyppysissä oli kyse sitten hiusten värjäämisestä, siitä miksi jouluruusu nuokkuu tai auto pitää outoa ääntä..
Ja ainakin voisit antaa kyydin sinne ja tänne, koska julkisilla on tylsä kulkea ja sähän just sanoit että sulla on ollut tekemisen puutetta.
Ihan kuin olisin jokin apulainen tai orja.
En tiedä, en vastaa koskaan puhelimeen.
Usein on jokin pieni keskustelu näön vuoksi ja sitten mennään "asiaan" joka on avun pyytäminen asiassa joka tavalla tai toisella liittyy rahaan. Näistä puheluista olen saanut tarpeekseni jo aikojen alussa. Päätän itse ketä avustan jos ketään.
Mun rakas soittaa useinkin, ja puhuu siitä kuinka olen hälle tärkeä. Tai arkipäivinä työjuttuja kertoo. Joskus soittaa joku puhelinmyyjä, ja saa luurit
Enimmäkseen yrittävät väkisinkin myydä kaikkea mahdollista.
Mulle ei oikeastaa soita kuin äiti ja isä joskus harvoin, yleensä olen se joka soittaa. Ja mies soittaa, että osta margariinia kun käyt kaupassa. Liikun melkein aina yksin. Lapsi soittaa korkeintaan kerran pari vuodessa, minä kyllä hälle soittelen sitten. Ja mulla on vain yksi kaveri, joka soittaa ja kertoo asioitaan, yleensä ainakin puoli tuntia. Joudun aina keksimään tekosyyn lopettaa puhelu kun en jaksa pitkiä puheluita.
Kavereiden kanssa viestitellään mesessä muutaman sanan viestejä toisinaan, olen jotenkin puhelimen käytöstä vieraantunut
Peruskuulumisia. Ei kellään ole koskaan mitään tähdellistä asiaa.
Sukulaiset soittavat silloin, kun pyytävät jotain palvelusta tai rahaa.
Äiti: tuutko saunoo?
Kaveri 1: moi teen täs just duunii. tuuks tänne kahvil?
Kaveri 2 (ulkomailta): Palasin yhteen taas sen tyypin kaa. En tiiä mitä elämällä tekisin. Ootko käyny treffeillä?
Kyllä. Ja näin olen tehnytkin, jo aikoja sitten. Laitoin numeronikin salaiseksi. Unohdin vain mainita, etten enää vastaile kerjuusoittoihin. Itse olen tuollainen mainitsemasi terveen ystävyyssuhteen toimija. Vahinko, ettei samankaltaista ole löytynyt.
Onneksi on mies ja meillä riittää juttua ja tekemistä. Miehelle ei kuitenkaan ihan kaikesta voi puhua, tietenkään, ystävä on sitä varten, puolin ja toisin.