Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opetella "tuhlaamaan" rahoja?

Vierailija
18.12.2021 |

En ole koskaan osannut käyttää rahaa kulutusvälineenä, mutta olen kyllä hillonut sitä säästöön satojen tuhansien edestä. Toki olen tehnyt kalliita ostoksia ja hankkinut premium-auton ja asuntokin oli uudisasunto, mutta ne ovat yleensä pidempiaikaisia ostospäätöksiä.

Miten rahaa pitäisi osata käyttää spontaanisti?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan osaa. Olen säästänyt noin 7v iästä opiskelua ja taloa varten. Ne on hoidettu mutta säästän edelleen. Nyt en tiedä syytä. Tai eläkkeeni tulee olemaan tosi pieni mutta sitä varten on jo reippaasti säästöjä.

Toisaalta eikö se ole ekologistakin Ku; ei tuhlaa turhuuteen?

Vierailija
2/4 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tavaraa ei kannata haalia. Käytä palveluita. Se tuottaa hyvää koko yhteiskuntaan ja tekee elämästäsi helpompaa ja nautinnollisempaa. Käy kampaajalla, kosmetologilla, ulkona syömässä, käytä siivoojaa jne.

Sitä en ymmärrä, miksi rahaa pitäisi käyttää ylenpalttisesti nimenomaan spontaanisti. Mutta toki esimerkiksi se, että sateessa tarpomisen sijaan otat taksin, voisi olla sellainen juttu.

Käsitykseni mukaan ihmiset, jotka ovat suvuista, joissa on aina ollut paljon rahaa, eivät viskele sitä ympäriinsä, vaan elävät ihan tavallisesti. Heille raha ei merkitse juuri mitään eikä heille tule mieleen, että sitä on pakko käyttää vain siksi, kun sitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi osatakaan. Osta pörssistä, jos tekee mieli tuhlata.

Vierailija
4/4 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen huono tuhlaamaan mihinkään. Ei se mua haittaa. Onpahan rahaa sitten kun jotain tekee mieli. Lisäksi tykkään siitä, että talous on turvattu yllättävissäkin tilanteissa.