Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ei jalankulkijana kannata luottaa etukävelyoikeuksiinsa

Vierailija
18.12.2021 |

Ennen valottoman risteyksen suojatielle astumista pysähdyin katsomaan tuleeko takavasemmalta "ylitseni" kääntyviä autoja, katsoivat sen hetken pysähtymiseni merkiksi ajaa menemään ja siitähän päästeli sitten koko letka nokkani edestä. Viimeisen hieman jäljessä tulevan auton katsoin ajavan suoraan, mutta vilkussa oli ilmeisesti jotain vikaa ja hyvä etten kävellyt alle kun hän päättikin seurata muita. Kyllä tämä meidän autoilukulttuuri se vaan on omaa luokkaansa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa joskus katsoisitte edes muuta kun puhelinta kun kävelette suoraan auton eteen

Vierailija
2/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta? Tai sitten se on Hki keskusta. Hki lähiöissä alkaa olla ihan hyvä kulttuuri. Keskustassa ei. Ihme minä minä autoilijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on etukävelyoikeus? Tieliikennelain mukaan jokaisen tienkäyttäjän tulee ottaa huomioon liikenteen sujuvuus, myös jalankulkijan.

Vierailija
4/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen aina sinne sekaan. Tietty en auton alle kävele, mutta näytän autoilijoille, että aion pitää oikeuksistani kiinni. Ei ole vielä päälle ajettu.

Asenne on sama kuin öykkäriä vastaan: näytä että sulle ei ryppyillä.

Eihän näin tietenkään pitäisi olla, mutta minkäs teet.

Vierailija
5/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa joskus katsoisitte edes muuta kun puhelinta kun kävelette suoraan auton eteen

Sori, ei ole tapana tuijotella puhelinta liikenteessä, edes kävellessä. Sitäpaitsi suojatiellä pitäisi autoilijan väistää kävelijää vaikka tämä imisi kokkelia sieraimeen samalla.

Vierailija
6/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

landelta junan tuomana olen huomannut että helsingissä autoilija väistää, lahes kumpikaan ei väistä ja siitä pohjoisempana jalankulkija väistää.

Vierailija
7/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on etukävelyoikeus? Tieliikennelain mukaan jokaisen tienkäyttäjän tulee ottaa huomioon liikenteen sujuvuus, myös jalankulkijan.

Ahaa, olet siis näitä autoilijoita joiden mielestä jalankulkijat joutaa aina antaa tietä että sun kulku on mahdollisimman sujuvaa?

Vierailija
8/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheimpia ovat lastenratasikäisten lasten äidit. 

Ipana tuupataan surutta vaikka rekan alle.

Vierailija
9/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt talviaikaan on erityisen hyvä sesonki pitää kiinni oikeuksistaan, sinne vaan reippaasti suojatielle!

Vierailija
10/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

landelta junan tuomana olen huomannut että helsingissä autoilija väistää, lahes kumpikaan ei väistä ja siitä pohjoisempana jalankulkija väistää.

No, olen kävellyt näissä kaikissa, ja mua väistetään aina.

Kikka on siinä, että ottaa sen oikeuden joka jalankulkijalle kuuluu: autoilijan on annettava esteetön kulku. Ei tämä niin vaikeaa ole, vaatii vaan vähän pokkaa. 

Vierailija
11/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen aina sinne sekaan. Tietty en auton alle kävele, mutta näytän autoilijoille, että aion pitää oikeuksistani kiinni. Ei ole vielä päälle ajettu.

Minä arvostan henkeäni ilmeisesti liikaa, kun en todellakaan luota siihen ettei päälleni ajettaisi.

Vierailija
12/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossa kyllä selkeästi olisi autoilijoiden pitänyt pysähtyä. Mutta kommenttisi kyllä selittää tapahtunutta.

Vierailija
13/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, olet siis näitä autoilijoita joiden mielestä jalankulkijat joutaa aina antaa tietä että sun kulku on mahdollisimman sujuvaa?

Maalla autoilijoita harmittaa jos heidän jarrut ja kytkin kuluu turhaan jalankulkijoiden takia, bensaakin palaa siinä odotellessa ja kiihdytellessä. Onhan se heidän mielestään suorastaan ilmastoteko jos jalankulkijat antaa heidän mennä aina ensin.

Vierailija
14/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan henkeäni ilmeisesti liikaa, kun en todellakaan luota siihen ettei päälleni ajettaisi.

Joo, en minäkään luota. Totta kai otan huomioon, että autoilija ei väistä. Mutta silti voin kävellä täyttä vauhtia kohti suojatietä katsomatta autoilijoihin päin, ja näyttää ruumiinkielelläni, että minä menen nyt ja te väistätte, niinkuin laki määrä. 

Ja he pysähtyvät, ja minä kävelen. Ei niin vaikeaa lopulta.

Vierailija
15/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskari pystyyn ja yli!

Vierailija
16/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en minäkään luota. Totta kai otan huomioon, että autoilija ei väistä. Mutta silti voin kävellä täyttä vauhtia kohti suojatietä katsomatta autoilijoihin päin, ja näyttää ruumiinkielelläni, että minä menen nyt ja te väistätte, niinkuin laki määrä. 

Kunnes tulee se päivä että tulee se yllätystöytäys sivulta kun eipä väistänytkään...

Vierailija
17/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti kenen liikkumisen sujuvuutta tässä ajatellaan. Jos autoilijat päättää viis veisata jalankulkijan oikeuksista, niin kyllähän se liikenne heille tietysti sujuu. Toki jalankulkijakin voi luopua oikeuksistaan ja antaa autoilijan mennä ensin, mutta tämä on koko liikennejärjestelmälle karhunpalvelus, koska autoilijat alkaa sitten pitämään sitä tapana että jalankulkijat väistää oli suojatie tai ei.

Vierailija
18/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnes tulee se päivä että tulee se yllätystöytäys sivulta kun eipä väistänytkään...

Öm. Mulla on silmät ja korvat. Näen. Kuulen. Havaitsen liikkeen. 

Vierailija
19/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, ei ole tapana tuijotella puhelinta liikenteessä, edes kävellessä. Sitäpaitsi suojatiellä pitäisi autoilijan väistää kävelijää vaikka tämä imisi kokkelia sieraimeen samalla.

Ainoa että nykyinen tieliikenne laki velvoittaa KAIKKIA tiellä liikkujia huolehtimaan liikenneturvallisuudesta, ei siitä vastuusta jalankulkijoita ole vapautettu

Vierailija
20/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olen kävellyt näissä kaikissa, ja mua väistetään aina.

Kikka on siinä, että ottaa sen oikeuden joka jalankulkijalle kuuluu: autoilijan on annettava esteetön kulku. Ei tämä niin vaikeaa ole, vaatii vaan vähän pokkaa. 

lahessa oli siinä puistokadun ja vesijärvenkadun kohdalla tunnettu risteys missä jalankävelijät jäivät pokkana auton alle. nyt kahden metrin syvyydessä mullan alla he tietävät oikeuden olleen heidän puolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi