Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverilla 35v. vielä kaikki isovanhemmat elossa

Vierailija
18.12.2021 |

Juteltiin joulun vietosta ja kävi ilmi et yhdellä kaverilla on vielä kaikki isovanhemmat elossa, vaikka ikää on 35. Kuinka vanhoja tunnette, joilla sama?
Mun toinen mummo kuoli jo ennen syntymääni ja pappakin kun olin 7. Toiset sitten eli pidempään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 34, ja 3/4 isovanhempaa elossa. Asuvat ihan omissa kodeissaan. 😊

Yksi isovanhempi siis kuollut mutta vain, koska joku rattijuoppo nuori varastetulla autolla ajoi hänen ylitseen aamulenkillä jo 15v sitten.

Vahempani saivat minut 24- ja 25-vuotiaina. Kohtuu nuorina siis. Ovat opiskelleet, matkustelleet, hankkineet hyvät ammatit ja tulotason.

Elossaa olevat isovanhempani ovat juttelevaisia, hyväntuulisia, mieleltään täysin teräviä, asuvat siis omissa kodeissaan. En pysy kenenkään i'istä kärryillä, mutta ovathan he reilusti yli 80-kymppisiä kyllä. Jotain fyysistähän sitä alkaa jokaisella olla, mitä hoidettu, mutta ei mtn sellaista, etteivätkö voisi vielä vaikka 10v hyvin porskuttaa <3 Kyllä heistä jokainen vielä meidän esikoiseen ehtii tutustua. Syntyy ensi vuonna. Sitten olemme neljässä polvessa. 😊 Itse olen saamassa esikoiseni siis 10v vanhempiani myöhemmin.

Vierailija
2/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 ja yhtäkään isovanhempaa ei ole elossa. Toinen mummo kuitenkin eli 100-vuotiaaksi, ja muutkin olivat 90 kieppeillä kuollessaan. Mutta molemmat vanhempani ovat ns iltatähtiä ja saivat minut yli kolmekymppisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja yksi isovanhempi elossa.

Jo edesmenneet isovanhempani muuten syntyivät Suomen suuriruhtinaskunnassa. Mummoni kesällä 1917, eli juurikin ennen Suomen itsenäistymistä.

Vierailija
4/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä lapset ajoissa.

Vierailija
5/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoin yleistä linjaa että naiset eläisivät miehiä vanhemmiksi, molemmat mummoni kuolivat siinä 60v kieppeillä. Vähän huolettaa kun omat vanhemmat nyt sitä ikäluokkaa että käykö äidille samoin.

Vierailija
6/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat pappat olivat menehtyneet ennen syntymääni. Molempiin mummoihin ehdin tutustua, mutta ovat nykyään menehtyneet. Isän äiti ehti tavata eläessään 2 lapsenlapsenlastaan.

Vierailija
7/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja yksi isovanhempi on elossa. Yksi jo kuolleista oli syntynyt v. 1890, joten olisi aikamoinen ihme jos vielä eläisi :D

Vierailija
8/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-vuotias ja veljeni täyttää kohta 56 vuotta. Meillä on elossa 98-vuotias mummo. Muut isovanhemmat on kuolleet kuten myös meidän vanhemmat. Mutta tuo yksi muori vaan porskuttaa eteenpäin! :D

Vierailija
9/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaislapsen syntyessä hänellä oli kaikki isovanhemmat elossa. Ja 7 isoisovanhempaa

Vierailija
10/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 ja isoisäni on 101. Siellä se hoitokodissa porskuttaa eikä ole edes pahemmin dementoitunut, jalat ei vaan pelaa. Tykkää ottaa konjakkipaukunkin joskus, hoitajat (!) antaa vaarin kaapista juhlien kunniaksi.

Vierailija
11/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä lapset ajoissa.

Toki, mutta kyllähän siinä isovanhempien sukupolvessa myös tehtiin ukkini mukaan muutama extra kappale varalta enemmän, kun lapsikatraasta saattoi mennä jokunen "tapaturmasesti, sairauvelle tai sovalle".

Vierailija
12/12 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 ja kaikki isovanhemmat elossa. Olin yläasteikäinen kun 2 isovanhempien vanhemmista kuoli.