Hoitoalalla työskentelevät: Minkä ikäisiä potilaita teitittelette?
Kommentit (10)
Ehkä joku 40v+? Riippuu vähän siitä missä on töissä. Vaihtuuko potilaskanta nopeasti, onko nuorempia vai vanhempia.. Mieluummin enemmän teitittelen, potilas kyllä sitten itse voi sanoa jos ei halua teititeltävän. Menin uuteen paikkaan (vanhusten pitkäaikaishoitoa) ja siellä sanottiin heti kättelyssä että meillä ei sitten teititellä, koska tämä on näiden asukkaiden koti ja tutuiksi pyritään tulemaan. Selevä.
Teen vanhustyötä laitoshoidossa enkä teitittele ketään. Jos minä pyyhin niiden takapuolia, niin ei tule mieleen etteikö oltaisi sen verran tuttuja että voidaan sinutella. Ei ole kukaan huomauttanut.
En minäkään teitittele ketään. Ei vaan istu mun suuhun sellainen, eikä kyllä tule edes mieleen.
Eipä tuosta kukaan koskaan ole pahastunut
Teen asiakastyötä terveysalalla. En teitittele asiakkaitani, mutta vanhempien asiakkaiden (suunnilleen 60+) kanssa teen ensimmäisellä tapaamiskerralla sinunkaupat.
Ehkä noin 40+. Se on vain sellainen tapa, ja kun meidän osastolla vaihtuu potilaat tiuhaan niin en tuhlaa energiaa sen miettimiseen miten kellekin pitäisi puhua. Kun kerran hioo fraasit kohdalleen, niin mitäpä niitä vaihtelemaan.
Eikös siellä hoitopaikoissa meititellä, mites me voidaan tänään ja syötäisiinkö me tänään kaalikeittoa?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:01"]
Eikös siellä hoitopaikoissa meititellä, mites me voidaan tänään ja syötäisiinkö me tänään kaalikeittoa?
[/quote]
No ei. Itseä ainakin suoraan sanoen veetuttaisi jos minulle noin puhuttaisiin. Vauvoille ja pikkulapsille puhutaan tuolla tavalla lässyttäen, ei aikuisille ihmisille.
0-12 v teitittelen muita e