Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltaja ja vuorotyö.

Vierailija
28.03.2015 |

Miten tämän asian saa toimimaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta?

Vierailija
2/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi sulla on? Hyvin saa homman toimimaan, jos osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu lasten iästä

Vierailija
4/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee yötä,sillä olen totaaliyh. Muuten onnistuu.

Vierailija
5/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei/en saakkaan..

Vierailija
6/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta eskarilainen ja 4lk toinen

Vierailija
7/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet lapsen hoitoon isälleen, isovanhemmille tai vuoropäiväkotiin.

Vierailija
8/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:55"]Kaksi lasta eskarilainen ja 4lk toinen
[/quote]
Nämä siis ap:n lapset ja minulle tarjottiin nyt työtä jossa iltavuoro loppuu yhdeksältä.

Vierailija
9/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:56"]Viet lapsen hoitoon isälleen, isovanhemmille tai vuoropäiväkotiin.
[/quote]
Ei se aina ole niin helppoa.

Vierailija
10/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari vuoropäiväkotiin. Vanhempi pärjää yksikseen.

Vierailija
11/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviit jonkun joka hoitaa ainakin pienimmän. Onko semmoista? Jos ei ole, niin sit taitaa mennä työt sivu suun.

Vierailija
12/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaamalla ulkopuolinen hoitaja, hyödyntämällä ystävää ruoka- ja saunasidukkapalkalla, turvautumalla isovanhempien ja naapurin lapsettoman, uskovaisen pariskunnan ilmaiseen ystävyyteen ja apuun. Voin sanoa, että ihan hirvittävän raskas kuvio kaikille osapuolille. Vuoropäiväkodin jälkeen kun ei muuta voinut. Minut pelasti vain uusi liitto vuosien päästä. T: 3:n ex-yh

Vierailija
13/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin tätä. On 3 v lapsi ja valmistun kohta lähihoitajaksi. Tukiverkkoa ei ole.

Vierailija
14/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:58"]Eskari vuoropäiväkotiin. Vanhempi pärjää yksikseen.
[/quote]
Niin ajattelinkin mutta jännittää mitä kesän jälkeen kun nuorempi lähtee kouluun.

Vierailija
15/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:01"]Itsekin mietin tätä. On 3 v lapsi ja valmistun kohta lähihoitajaksi. Tukiverkkoa ei ole.
[/quote]
Ainakin siihen asti pärjäät kunnes tulee kouluikäiseksi

Vierailija
16/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, vuoropäiväkodin ajan aina pärjää. mutta sen jälkeen 6-7-vuotiaskin on omillaan. En ainakaan minä voinut jättää alle 10-vuotiaita enkä sitäkään vanhempia keskenään kotiin ilman iltahoitajaa tai yöhoitajaa. - Enkä viikonloppuisin aamuvuoroissakaan yksin. 13

Vierailija
17/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi on vuoropäiväkodissa ja ihan hyvin nyt menee vaikka välillä vuorojen välissä on aika vähän nukkumisaikaa lapselle ja toki minulle. Syksyllä vaan joudun työt lopettamaan sillä olen totaaliyh ja minulla ei ole sellaisia tukiverkkoja että kolmivuorotyö onnistuisi. Ja siis lapsi lähtee kouluun ja täällä ei saa ykkösluokkalaisia vuorohoitoon kun ei paikkoja löydy edes alle kouluikäisille. Eikä Se paljon auttaisi vaikka saisi kun ei sitä kakkosluokkalaistakaan yksin voi illaksi ja yöksi jättää.

Vierailija
18/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 13v ja 7v joskus illan keskenään jos olen töissä. Harvoin kyllä on tilanne ettei kukaan pääse seuraksi.
Onneksi on ihana naapuri jonka luokse saavat mennä jos haluavat.

Vierailija
19/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi kun noin pieniä ovat molemmat :( Itsehän 12-vuotiaana pärjäsin hyvin nuorempien sisarusten kanssa ilta- ja yövuorojen ajan, pikkuveli oli jotain 1,5v kun äiti palasi töihin. Tukiverkkoja ei ollut. Toki äiti piti koko ajan puhelinta mukana töissä siltä varalta jos tuli asiaa. Ihan normaaleja (lukuunottamatta tätä av-harrastustani :D) aikuisia meistä kaikista tuli.

Esimerkiksi sosionomi- tai lähäriopiskelijan, miksei nohevan peruskoululaisenkin (tyyliin 15v) voisi palkata katsomaan lasten perään illalla. Edes tunnin tai kaksi ettei sitä yksinään olemista olisi niin paljon. Työnantajan kanssa voi aina neuvotella ja pyytää enimmäkseen aamu/päivävuoroja ja onhan noita mll:n lapsenvahtejakin olemassa. Kurja tilanne, mutta toivon sulle ap kaikkea hyvää ja toivottavasti saat asiat järjestymään!

Vierailija
20/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:07"]Voi hitsi kun noin pieniä ovat molemmat :( Itsehän 12-vuotiaana pärjäsin hyvin nuorempien sisarusten kanssa ilta- ja yövuorojen ajan, pikkuveli oli jotain 1,5v kun äiti palasi töihin. Tukiverkkoja ei ollut. Toki äiti piti koko ajan puhelinta mukana töissä siltä varalta jos tuli asiaa. Ihan normaaleja (lukuunottamatta tätä av-harrastustani :D) aikuisia meistä kaikista tuli.

Esimerkiksi sosionomi- tai lähäriopiskelijan, miksei nohevan peruskoululaisenkin (tyyliin 15v) voisi palkata katsomaan lasten perään illalla. Edes tunnin tai kaksi ettei sitä yksinään olemista olisi niin paljon. Työnantajan kanssa voi aina neuvotella ja pyytää enimmäkseen aamu/päivävuoroja ja onhan noita mll:n lapsenvahtejakin olemassa. Kurja tilanne, mutta toivon sulle ap kaikkea hyvää ja toivottavasti saat asiat järjestymään!
[/quote]
Kiva kuulla että teistä tuli ihan normaaleja vaikka keskenänne olitte. Minä vietin illat yksin kun ei sisaruksia ollut ja ihan tavallinen aikuinen minustakin on tullut.