Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin, että töissä eräs puhunut p**kaa minusta

Vierailija
18.12.2021 |

Olen viihtynyt tässä työssä, mutta yksi henkilö on outo ja epäluotettavan oloinen ja nyt kuulin, että hän on mustamaalannut minua. Harmittaa, että tuollaisia ihmisiä on muuten toimivassa ja hyvässä työpaikassa. Onneksi voin helposti vaihtaa työpaikkaa tai jäädä kotirouvaksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisella työpaikalla naispuolinen työkaveri puhuu p*skaa työpaikan naisesta.

Öö, yllättyikö joku?

Kyllä, yllätyin! Omalla työpaikallani miesvähemmistö juoruaa koko ajan toisistaan! Eli olen täysin eri mieltä kanssasi!

Vierailija
22/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti omakin asenteesi on häntä kohtaan vähintään kyseenalainen. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Asenteeni oli neutraali, kunnes kuulin tästä p@s kan jauhamisesta. Seuraan hetken tilannetta ja otan yhteyden työsuojeluun, jos jatkuu. Esimiehen otin jo yhteyttä asiasta. Kyllä tämä vähän joulufiilistä vei, se kai oli kollegan tarkoituskin.

Tää on tyypillistä naisvaltaisilla aloilla. Pyöritellään asioita kaikkien muiden, kuin asianosaisten kesken (esimies, työsuojelu, vauvapalsta...)

Toisaalta osaava esimies kutsuisi teidät samaan aikaan luokseen selvittääkseen, mistä on kyse.

Usein tähän vielä yllytetään muutakin, asiaan täysin liittymätöntä, porukkaa mukaan kanssasuuttumaan jollekin henkilölle. Alkuperäinen asia on voinut olla hyvinkin mitätön, mutta sitten sitä on porukalla suurenneltu ja ylianalysoitu ja soppa on valmis.

Työpaikkakiusaajien, mustamaalaajien jne. ikävien ihmisten mielestä asia on aina mitätön ja turhanpäiten suurenneltu. Työpaikkakiusaaja tekee kaikkensa selittämällä mustan valkoiseksi. Eikä koskaan myönnä tehneensä mitään väärää.

Jep jep

Meillä yksi "kiusattu" ei sitten kovan paikan tullen osannut yksilöidä ainuttakaan tilannetta missä ja miten häntä oli kiusattu. Oli sitten saanut kyllä useita mukaan vihaamaan tätä "kiusaajaa." Tätä asiaa siis selviteltiin ihan luottamushiehen kanssa, kun kiusaajaksi väitetty halusi asian selvittää kunnolla. Että kuka nyt sitten olikaan se kiusaaja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisella työpaikalla naispuolinen työkaveri puhuu p*skaa työpaikan naisesta.

Öö, yllättyikö joku?

Ihan samaa sontaa miesvaltaisella työpaikalla. Paitsi että nämä scheissen levittäjät pitävät kaikkea "broidien" sanomaa totena, eivätkä juoruiluna ja vaikka esimiehenä kuulisi jotain kuudennen käden kautta, niin sen on oltava totta. Kato kun Pekka sanoi Matille, joka sanoi Christianille, joka sanoi Villelle, joka sanoi Jepelle, joka sanoi mulle, että oot ihan paska pomo, vähintäänkin sadisti ja ihmisoikeustuomioistuin odottaa. Siis muut sanoo näin, mutta meikäpoika ei lisännyt vettä myllyyn kuin ihan vähän joten tänne bonus ja joku pokaali.

Näin firmassa, jossa 87% miehiä, omissa alaisissa vain 75%. Toki on naisvaltaisiakin työpaikkoja nähty, samaa pasketta, ehkä enemmän yksityiselämään liittyviä huhuja. Ja niissä harvoissa firmoissa, joissa on sukupuolet balanssissa on sitten omat klikkinsä tai sitten jotain pariutumisdraamaa.

AP:lle sen verran, että esimies ei voi ottaa kuulopuheiden perusteella kantaa, toki voi seurata tilannetta. Mutta se että joku kuulemma puhuu selän takana jotain ja siitä meni joulumieli ei ole mitään mihin voi tai tulee ottaa kantaa. Ja ehkä kannattaa miettiä sitäkin miksi sulle tullaan kertomaan jostain selän takana supattelusta. Ei voi olla mitään kovin tärkeää, jos ei voi naamatusten sanoa.

Vierailija
24/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, yllättyikö joku?

Ihan samaa sontaa miesvaltaisella työpaikalla. Paitsi että nämä scheissen levittäjät pitävät kaikkea "broidien" sanomaa totena, eivätkä juoruiluna ja vaikka esimiehenä kuulisi jotain kuudennen käden kautta, niin sen on oltava totta. Kato kun Pekka sanoi Matille, joka sanoi Christianille, joka sanoi Villelle, joka sanoi Jepelle, joka sanoi mulle, että oot ihan paska pomo, vähintäänkin sadisti ja ihmisoikeustuomioistuin odottaa. Siis muut sanoo näin, mutta meikäpoika ei lisännyt vettä myllyyn kuin ihan vähän joten tänne bonus ja joku pokaali.

Näin firmassa, jossa 87% miehiä, omissa alaisissa vain 75%. Toki on naisvaltaisiakin työpaikkoja nähty, samaa pasketta, ehkä enemmän yksityiselämään liittyviä huhuja. Ja niissä harvoissa firmoissa, joissa on sukupuolet balanssissa on sitten omat klikkinsä tai sitten jotain pariutumisdraamaa.

AP:lle sen verran, että esimies ei voi ottaa kuulopuheiden perusteella kantaa, toki voi seurata tilannetta. Mutta se että joku kuulemma puhuu selän takana jotain ja siitä meni joulumieli ei ole mitään mihin voi tai tulee ottaa kantaa. Ja ehkä kannattaa miettiä sitäkin miksi sulle tullaan kertomaan jostain selän takana supattelusta. Ei voi olla mitään kovin tärkeää, jos ei voi naamatusten sanoa.

Kiva tarina.

Vierailija
25/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti omakin asenteesi on häntä kohtaan vähintään kyseenalainen. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Asenteeni oli neutraali, kunnes kuulin tästä p@s kan jauhamisesta. Seuraan hetken tilannetta ja otan yhteyden työsuojeluun, jos jatkuu. Esimiehen otin jo yhteyttä asiasta. Kyllä tämä vähän joulufiilistä vei, se kai oli kollegan tarkoituskin.

Kerrot, että henkilö on outo ja epäluotettavan oloinen.

Asenteesi ei todellakaan ole neutraali.

Vierailija
26/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tilanteiden kanssa kannattaa olla varovainen. Itse olen siinä tilanteessa, että kiusaaja syyttää minua kiusaajaksi, ja olen saanut huonon maineen vain hänen ansiostaan.

En ole sen enemmälti viitsinyt lähteä selvittämään asiaa, sillä jos vastapuoli on kiero kuin korkkiruuvi, niin siitä on vain haittaa. Jotkut pääsevät kuin koira veräjästä.

Ja olisin varovainen senkin suhteen, että kenen juoruja uskon. Ikinä ei voi tietää kuka on luotettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä