Entisten ystävien ei tarvi enää vaivautua! Aivan väsynyt näihin ihmisiin
Kirjoitin joku aika sitten epätoivoisena, surullisena ”ystäväpariskunnasta” jotka ovat jo useamman vuoden milloin milläkin tekosyyllä kieltäytyneet kyläilystä, vaikka meillä (valitettavasti) on yhteisiä kummilapsia.
Kaduttaa niin paljon, että valitsimme kummit, jotka eivät tule kylään ja tapaamaan lastamme. Eivät liioin koskaan kutsu heille. Pelkäävät hysteerisesti lasten nuhia, milloin on illallla nukkumaan meno liian aikaisin tai myöhään, aina löytyy joku tekosyy kyllä.
Päätimme vielä kerran yrittää, ja kutsuimme heidät uudeksi vuodeksi meille saunomaan, kylään ja paljuun lapsiperheen kesken hyvän ruoan äärelle. Ei saatu edes mitään vastausta että kiitos tai ei kiitos on muuta sovittuna. Jotain epämääräistä selitystä taas aikatauluistaan, joten vielä soitimme ja kutsuimme. Taas vain epämääräistä selitystä.
Odotimme viikon, ja kun vastausta ei kuulunut, kutsuimme toisen kaveriperheen, jotka eivät ole lapsemme kummeja, mutta meillä on samanikäiset lapset. He vastasivat heti:
Kiitos todella paljon kutsusta!
Tulemme enemmän kuin mielellämme!
Tulee aivan huippu uusi vuosi upeassa ympäristössä teidän kanssanne😎🥂
Herää kysymys miksi roikumme tälläisissä ”ystävissä” joita ei kiinnosta edes kerran vuodessa tavata lapsia? Voiko tästä sanoa suoraan?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tämä yli-innokas perhe peruu kutsun paria päivää ennen jollain tökeröllä tekosyyllä.
Nämä ovat karseita "ystäviä". Meillä on sukulainen, joka perui siskonsa tapaamisen päivä tapaamisen jälkeen. Uskomattoman röyhkeää, kun ei edes etuajassa sano, ettei halua tulla. Emme ole enää tekemisissä. Itkeköön sitten tulevaisuudessa vanhainkodissa yksinäistä vanhuuttaan.
Mulla syy olisi palju. Tämän sanoisin kyllä ihan ääneen, että en todellakaan tule lillumaan purkkiin muiden ihmisten töhnässä, ja lasten kusessajapaskassa.
Tulee kai muillekin rölli mielern, kun niin lällykkämäisesti korostetaan surua ja epätoivoa nytystelytason asioissa. Tuttu tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidetaan kutsua kylään vain kun halutaan esitellä kotia ja sen hienouksia, ei kai siitä muuten pysty nauttimaan jos ei voi näyttää muille kuinka hyvin menee. Pätee tietysti muuhunkin sellaisen omaisuuden hankintaan joka näkyy muille.
Hah, totta, vanha tuttu pyytää kylään aina vain silloin kun ovat maalanneet talon, ostaneet uuden sohvan, uusineet keittiön, ja saunaan kun ovat vaihtaneet lauteet, tai ostaneet uusia saunatuotteita :D Enpäs ole ennen tajunnutkaan :D
Siinä sitä sitten palkaksi kehutaan moneen kertaan pitkin iltaa että kyllä, kyllä on hienot puitteet, ja komiasti maalattu talo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidetaan kutsua kylään vain kun halutaan esitellä kotia ja sen hienouksia, ei kai siitä muuten pysty nauttimaan jos ei voi näyttää muille kuinka hyvin menee. Pätee tietysti muuhunkin sellaisen omaisuuden hankintaan joka näkyy muille.
Hah, totta, vanha tuttu pyytää kylään aina vain silloin kun ovat maalanneet talon, ostaneet uuden sohvan, uusineet keittiön, ja saunaan kun ovat vaihtaneet lauteet, tai ostaneet uusia saunatuotteita :D Enpäs ole ennen tajunnutkaan :D
Siinä sitä sitten palkaksi kehutaan moneen kertaan pitkin iltaa että kyllä, kyllä on hienot puitteet, ja komiasti maalattu talo :D
Ei hitto... 😄 Jossain Pohjanmaalla..? Mulla yks kaveri siellä jonka oon tuntenut vasta parisen vuotta ja oon ollut vilpittömän hämmästynyt kun kertoi kerran esim. naapurinsa sellaisesta kilpavarustelutouhusta ja miten tärkeää siellä on yleisesti näyttää että hyvin menee!
Ne ei halua olla tekemisissä syystä tai toisesta. Meillä hieman sama tilanne ja välit ovat haalenneet aikojen saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto... 😄 Jossain Pohjanmaalla..? Mulla yks kaveri siellä jonka oon tuntenut vasta parisen vuotta ja oon ollut vilpittömän hämmästynyt kun kertoi kerran esim. naapurinsa sellaisesta kilpavarustelutouhusta ja miten tärkeää siellä on yleisesti näyttää että hyvin menee!
Hah, nyt kun sanoit, niin kaverin vanhemmat ovat kyllä pohjanmaalta!