Onko papa-kokeeseen tarpeellista mennä, jos on vain yksi s-kumppani?
Minä olen mieheni ensimmäinen ja mies on minun ensimmäinen s-kumppani. Aloin seurustella mieheni kanssa 17-vuotiaana. Olen käynyt kerran papa-kokeessa, josta ei löytynyt mitään.
Nyt tuli joukkoseulontapyyntö kokeeseen, kun olen 40v.
Jos papilloomavirus tarttuu vain s**sin välityksellä, niin onko minun mitään järkeä edes mennä kokeeseen?
Turha nyt vetää tähän mitään tarinaa siitä, että mieheni pettää minua varmasti, mutta jos on 100% varma, ettei mies ole pettänyt, niin onko kokeesta minulle mitään hyötyä?
Asiallisia vastauksia, kiitos!
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Hermostuin otsikosta ja olin ryntäämässä huutamaan että on. Mutta jos miehellä ei ole muita niin ehkä sitten ei. Yksikin s-kumppani riittää, jos sillä toisella on ollut aiempi, vaikka vain 1.
Aivan, mutta jos on 100% varmaa, ettei kummallakaan ole koskaan ollut toista kumppania, niin tuntuu siltä, että kokeeseen meneminen on turhaa.
Eli jos kokeessa testataan ainoastaan papilloomaviruksen aiheuttamia solumuutoksia ja jos virus tarttuu ainoastaan se***n välityksellä, niin ei liene tarpeellista mennä?
Ap
Selviää papa-kokeesta muutakin. Mene vaan!
Vierailija kirjoitti:
Selviää papa-kokeesta muutakin. Mene vaan!
Aa! Jos näin on, niin ilman muuta.
Ap
HPV-virus lisää merkittävästi riskiä saada kohdunkaulan syöpä. Mutta se syöpä voi huonolla tuurilla ilman virustakin. Muutkin tekijät voi aiheuttaa syöpää. Itse kävisin papassa.
Hermostuin otsikosta ja olin ryntäämässä huutamaan että on. Mutta jos miehellä ei ole muita niin ehkä sitten ei. Yksikin s-kumppani riittää, jos sillä toisella on ollut aiempi, vaikka vain 1.