Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko papa-kokeeseen tarpeellista mennä, jos on vain yksi s-kumppani?

Vierailija
18.12.2021 |

Minä olen mieheni ensimmäinen ja mies on minun ensimmäinen s-kumppani. Aloin seurustella mieheni kanssa 17-vuotiaana. Olen käynyt kerran papa-kokeessa, josta ei löytynyt mitään.

Nyt tuli joukkoseulontapyyntö kokeeseen, kun olen 40v.

Jos papilloomavirus tarttuu vain s**sin välityksellä, niin onko minun mitään järkeä edes mennä kokeeseen?

Turha nyt vetää tähän mitään tarinaa siitä, että mieheni pettää minua varmasti, mutta jos on 100% varma, ettei mies ole pettänyt, niin onko kokeesta minulle mitään hyötyä?

Asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuin otsikosta ja olin ryntäämässä huutamaan että on. Mutta jos miehellä ei ole muita niin ehkä sitten ei. Yksikin s-kumppani riittää, jos sillä toisella on ollut aiempi, vaikka vain 1.

Vierailija
2/5 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermostuin otsikosta ja olin ryntäämässä huutamaan että on. Mutta jos miehellä ei ole muita niin ehkä sitten ei. Yksikin s-kumppani riittää, jos sillä toisella on ollut aiempi, vaikka vain 1.

Aivan, mutta jos on 100% varmaa, ettei kummallakaan ole koskaan ollut toista kumppania, niin tuntuu siltä, että kokeeseen meneminen on turhaa.

Eli jos kokeessa testataan ainoastaan papilloomaviruksen aiheuttamia solumuutoksia ja jos virus tarttuu ainoastaan se***n välityksellä, niin ei liene tarpeellista mennä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää papa-kokeesta muutakin. Mene vaan!

Vierailija
4/5 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviää papa-kokeesta muutakin. Mene vaan!

Aa! Jos näin on, niin ilman muuta.

Ap

Vierailija
5/5 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HPV-virus lisää merkittävästi riskiä saada kohdunkaulan syöpä. Mutta se syöpä voi huonolla tuurilla ilman virustakin. Muutkin tekijät voi aiheuttaa syöpää. Itse kävisin papassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän