Arvaatko, mikä olen ammatiltani? Kela maksaa minulle 84 euroa / 45 minuuttia tekemästäni työstä.
Toki tästä summasta menee esim. vuokra ja muita kustannuksia verojen lisäksi. Kuitenkin yhteiskunta maksaa minulle 84 euroa kolmen vartin duunista.
Kommentit (43)
Olen puheterapeutti.
Itse kauhistelen välillä, kuinka " kallis" olen. Mutta teen kuitenkin arvokasta työtä, minulla on paljon tietoa alastani, olen opiskellut kauan.
ap
Esim. psykoterapeutin työ vielä täkeämpää ja koulutus pitkä ja kuitenkin liksa " vaan" 60¿/ 45 min
Eli meillä poika täyttää kohta 6 v ja r-kirjain ei vielä onnistu (ei myöskään d). 5-vuotisneuvolassa saimme vain kotiharjoitusohjeita. Myös s-kirjain on " sössöttävä" . Mitenköhän kauan kestää tuon korjaantuminen jos nyt (kuten toivon / oletan) 6-vuotisneuvolassa tarttuvat asiaan ja pääsemme puheterapeutille?
Minkä alan? Mikä koulutus terapeutilla?
Vierailija:
Eli meillä poika täyttää kohta 6 v ja r-kirjain ei vielä onnistu (ei myöskään d). 5-vuotisneuvolassa saimme vain kotiharjoitusohjeita. Myös s-kirjain on " sössöttävä" . Mitenköhän kauan kestää tuon korjaantuminen jos nyt (kuten toivon / oletan) 6-vuotisneuvolassa tarttuvat asiaan ja pääsemme puheterapeutille?
Usein riittää kolme tai neljä käyntiä. Tietenkin jos ongelma on jossain muussa kuin motoriikassa, tarvitaan enemmän käyntejä.
ap
Tuon verran joutuu maksamaan jo ihan tavalliselle duunarillekkin esim. sähkötöistä tms. Oma mieheni on asentaja ja laskuttaa firmalleen yli 60¿/t.
Vierailija:
Vierailija:
Eli meillä poika täyttää kohta 6 v ja r-kirjain ei vielä onnistu (ei myöskään d). 5-vuotisneuvolassa saimme vain kotiharjoitusohjeita. Myös s-kirjain on " sössöttävä" . Mitenköhän kauan kestää tuon korjaantuminen jos nyt (kuten toivon / oletan) 6-vuotisneuvolassa tarttuvat asiaan ja pääsemme puheterapeutille?Usein riittää kolme tai neljä käyntiä. Tietenkin jos ongelma on jossain muussa kuin motoriikassa, tarvitaan enemmän käyntejä.
ap
5 asiakasta päivässä, viitenä päivänä viikossa, neljä viikkoa, 10 kuukauden ajan
5x84e = 420 e /pv
5x 420e = 2100 e /vko
4x 2100 = 8400 e / 4 vkoa
oletan että tekisit työtä 40 viikkoa vuodessa joka on alakanttiin
84 000 euroa joten siis lasken
46 vkoa töitä 96 600 euroa = 572 239 mk
Hyvin tienaat, uranvalintakysymys, tyhmät on ne jotka maksaa eli me veronmaksajat
Vierailija:
5 asiakasta päivässä, viitenä päivänä viikossa, neljä viikkoa, 10 kuukauden ajan5x84e = 420 e /pv
5x 420e = 2100 e /vko
oletan että tekisit työtä 40 viikkoa vuodessa joka on alakanttiin84 000 euroa joten siis lasken
46 vkoa töitä 96 600 euroa = 572 239 mkHyvin tienaat, uranvalintakysymys, tyhmät on ne jotka maksaa eli me veronmaksajat
Vierailija:
5 asiakasta päivässä, viitenä päivänä viikossa, neljä viikkoa, 10 kuukauden ajan5x84e = 420 e /pv
5x 420e = 2100 e /vko
oletan että tekisit työtä 40 viikkoa vuodessa joka on alakanttiin84 000 euroa joten siis lasken
46 vkoa töitä 96 600 euroa = 572 239 mkHyvin tienaat, uranvalintakysymys, tyhmät on ne jotka maksaa eli me veronmaksajat
Lisäksi joudun paljon hankkimaan mm. kirjoja, erilaisia kommunikaatioapuvälineitä (on tosi kalliita!) ja muita juttuja. Lisäksi maksan yhdelle osa-aikaisella työntekijälle palkkaa. Sen lisäksi täällä käy aina välillä siivooja.
Ei minulle käteen jää verojen jälkeen kuin n. 2500 euroa.
Ja vielä puheterapeutin työstä: Minä en työskentele lasten kanssa. Asiakkaani ovat onnettomuuden tai sairauden vuoksi puhekykynsä menettäneitä aikuisia.
ap
Elvistele täällä vapaasti mutta pistää vihaksi kun tulet kyselemään arvaapa mistä KELA maksaa mulle .......
Just KELA = veronmaksajat.
Hyvä oman hännän nosto ja yliarvostus kuin olisit jotain todella suurta ja mahtavaa.
Vierailija:
Hyvä oman hännän nosto ja yliarvostus kuin olisit jotain todella suurta ja mahtavaa.
Kerroin asiasta vain siksi, että moni luulee puten työn olevan sitä " ärrän kierrän orren ympäri" -hommaa. Kun sitä se ei todellakaan ole.
Itse koen tekeväni tärkeää työtä. Harmi, jos se on jotenkin sinulta pois. Ja aivan varmasti Kelan rahoja menee turhempaankin.
ap
Onneksi kirurgit ja muut lääkärit ei leuhki tuloillaan täällä.
Palkkasi vaan on suhteettoman suuri. Ihmisiä harmittaa et joutuvat maksamaan veroja ja osallistumaan sinunkin suuren palkan maksuusi.
Itse en myöskään olisi valmis maksamaan avustasi 85¿. Mielestäni 50¿ olisi aivan riittävästi.
Onhan sen ainakin oltava huomattavasti suurempi kuin puheterapeutin. Jos ajattelee työn vaativuutta ja arvostusta
toimit arvatenkin yksityisyrittäjänä. nettosumma ei ole kovinkaan hyvä verrattuna bruttoon.
arvokasta työtä teet. oma lapseni on kehari ja hän saa säännöllistä puheterapiaa.
Itseänikin välillä ihmetyttää kun porukka luulee että pute korjaa ärrävikoja, mutta en mä asiasta nyt sen kummempaa numeroa tee. Työ on arvokasta. Siitä olen samaa mieltä. Niin on toki moni muukin työ.
Psykoterapeutin istunto maksaa 60¿. Ja kela korvaa siitä vain osan.