Kuvitellaan, että ostaisit OKV:n asunnon kalustettuna:
mitä muuttaisit sieltä? Vai viihtyisitkö valkoisessa tyhjiössä? :)
Kommentit (11)
Varmaan tekisin huoneisiin yhden tehosteseinän ja vaihtaisin tai maalaisin huonekaluja värikkäämmäksi.
Hommaisin enemmän säilytystilaa ja toisin jotain värejä. Viihdyn kyllä valkopohjaisessa, mutten ihan kokovalkoisessa kodissa, eli en lähtis esim seiniä maalaamaan.
Uusi sohva, vähän väriä, lisää säilytystilaa keittiöön ja kunnollinen vaatekaappi makuuhuoneeseen. Kyllä mä pääasiassa valkoisessa voisin viihtyä, mutten täysin valkoisessa. Valkoinen tausta antaisi kyllä hyvin tilaa räväköillekin värivalinnoille, isoille printeille jne :)
Hankkisin keittiöön yläkaapit. Ja lisää säilytystilaa jokapuolelle. Lapsen huoneen muuttaisin harrastetilaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 12:20"]
Uusi sohva, vähän väriä, lisää säilytystilaa keittiöön ja kunnollinen vaatekaappi makuuhuoneeseen. Kyllä mä pääasiassa valkoisessa voisin viihtyä, mutten täysin valkoisessa. Valkoinen tausta antaisi kyllä hyvin tilaa räväköillekin värivalinnoille, isoille printeille jne :)
[/quote]
Sohva lähtisi meilläkin ensimmäisenä vaihtoon!
Siirtäisin sen vitriinikaapin olohuoneeseen takaisin ja täyttäisin sen kirjoillani. Se toisi jo väriä. Seinälle sohvan taakse taulu tai pari. Matot varmaan vaihtuisi mustavalkoisiin tai värikkäisiin. Ja sohvalle värikkäitä tyynyjä jne.
Sinänsä mua ei valkoinen pohja ja huonekalut haittaa (paitsi olen sen verran sottapytty että aavistyksen ahdistuisin kokovalkoisessa), enemmän se on tuo pakkomielle, että kaikki sisustusesineet, vaatteet ja keittiövälineetkin pitää olla valkoisia. Valkoinen on hyvä pohja, jota voisi piristää värikkäillä sisustusesineillä tähän tyyliin: http://www.skimbacolifestyle.com/wp-content/uploads/2012/03/Screen-Shot-2012-03-05-at-8.56.23-AM1.png tai http://www.digsdigs.com/photos/white-scandinavian-house-in-the-50s-style-1.jpeg
Tekisinlapsen huoneesta kirjaston, makuuhuoneeseen stringien tilalle laittaisin vaatekaapiston. Asunnon koriste-esineistä saisi lähteä 90 %, sohva myös. En muista mitä tuoleja siellä nyt on. Epämukavat vaihtoon.
Mä varmaan laittaisin esim makuuhuoneen takaseinälle jonkun tumman tehostetapetit. Tytön huoneen maalaisin kyllä, en itse vaan pidä keltaisesta. Sohva vaihtuisi harmaaseen tekstiilisohvaan, ja laittaisin ehkä jotkut kivat avohyllyt keittiöön (EN String-systemiä :D ). Ja hankkisin myös mittatilauksena peili- tai maitolasiovisen vaatekaapin jonnekin. Sellainen ei ole mikään superkaunis ehkä, mutta mulla nyt on muutakin tavaraa kuin kahdet sukat ja kolmet alkkarit :P Mä en oikein tykkää tammen lämpimästä väristä, joten valkolakkauttaisin parketin. Mä tykkään valkoisesta, enkä ole oikein värien ystävä, mutta toisin tuonne kuitenkin vähän harmaata ja mustia tehostejuttuja.
Hyvä pohjahan tossa olisi lähteä tekemään mieleistään :) Seiniä tietty saisi ehkä pakkeloida aika paljon, kun joka seinässä on Stringejä varten porattuja reikiä...
Peilit lähtis kettuun eteisestä ja jiku nätti siro kiinteä vaatekaappi tilalle, sama joka makuhuoneeseen. Laitaisin sen siihen ulko-oven viereen. Iso valkoinen tv-taso sais kyytiä, samoin sohva. Laitaisin oman nätin sohvani toiselle seinälle ja nojatuolini rahin kanssa siihen välitilaan. Keittiöön tulis iso keittiönpöytä ikkunan alle ja joka ikisen string- hyllyn saisi tulla ilmaseksi hakemaan pois. Tapetoisin myös yhden olkkarin seinän harmaansävyllä, ihan vaan protestiksi.
Maalaisin kaikki seinät pinkiksi ja keltaiseksi, katto turkoosiksi