Olen WT-muija, kysyttävää?
Muiden kommentiesta päätellen meitä on täällä runsaastikin. Kukaan ei kai vielä tähän mennessä ole itse sellaiseksi tunnustautunut.
Mutta minä olen ihan viimosen päälle. Eli synnyin köyhään perheeseen, jossa äiti siivooja ja isä laitosmies (siis sellainen vaksi). Isä kuoli viinaan, kun olin 10-vuotias. Äitkin sitten alkoholisoitui ajan mittaan. Muutin pois kotoa 16-vuotiaana.
Nyt Itä-Helsingin lähiössä kouluttamattomana ja työttömänä neljän lapsen yh-äitinä elellä kituuttelen. Sanomattakin on selvää, että lapsia on kahdelle miehelle, toinen suht. ok ja tapaa lapsiaan. Toisesta en edes tiedä mitään tällä hetkellä. Kai täysi narkki, kun oikeastaan oli jo silloin kun lapsi syntyi.
Antaa palaa, vastaan rehellisesti!
Kommentit (57)
Kolme lasta siis tämän kunnollisemman kanssa ja narkin kanssa kävi vahinko. En pystynyt aborttiin, se tuntui vain niin väärältä.
Tämä narkkikaan ei ollut niin huonossa kunnossa niihin aikoihin ja luotin parempaan. Tuli hyvin toimeen muiden lasteni kanssa. Mutta oma vika kyllä, jos sitä haet.
Taloudellisesti on tiukkaa, mutta yllättävänkin hyvin menee. Suomen sossu on tässä tilanteessa hyvinkin avokätinen. Perustoimeentulon lisäksi esim. kohtuulliset lasten harrastusmaksut tulevat sieltä.
Perustoimeentulo tarkoittaa siis sitä, että kaikkien asumiskulujen (vuokra, vesi, sähkö ja kotivakuutus) meille jää n. 1500 käteen kuussa.
Ei se että sinulal on rankat lapsuuden taustat jo isän kuolemasta, vaan se miten olet itse ajanut elämäsi tuohon tilaan, ei käy kateeks. Jokaisella meillä on rankkoja juttuja, mutta jotkut tähtää vähä korkeammalle. Ees sen verran et koulutuksen hankkis..
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:27"]
Tiedätkö ehkäisystä?
[/quote]
Kyllä!
ap
Kivastihan teillä taloudellisesti menee. Oletko mielestäsi hyvä äiti lapsillesi noin niin kuin henkisellä tasolla?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:29"]
Ei se että sinulal on rankat lapsuuden taustat jo isän kuolemasta, vaan se miten olet itse ajanut elämäsi tuohon tilaan, ei käy kateeks. Jokaisella meillä on rankkoja juttuja, mutta jotkut tähtää vähä korkeammalle. Ees sen verran et koulutuksen hankkis..
[/quote]
Olen ylioppilas ja sen jälkeen olen aloittanut yliopistö-opinnot kyllä. Mutta ne jäivät jo alkumetreillä kesken lasten tulon myötä. Minulla ei siis ole mitään ammatillista, puhumattakaan paremmasta tutkinnosta.
Ehkä siinä mielessä en kuitenkaan ole aivan tyypillinen WT, että kummitätini avustuksella sain käytyä lukion ja jopa hyvin arvosanoin. Mutta sepä ei nyt tässä tilanteessa auta mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:34"]
Kivastihan teillä taloudellisesti menee. Oletko mielestäsi hyvä äiti lapsillesi noin niin kuin henkisellä tasolla?
[/quote]
Tämä onkiin ainoa voimanlähteeni. Koen olevani niin hyvä kuin näissä olosuhteissa pystyy. Kovin vaikea vain tällä seudulla (asutaan todella pahimmalla), on esimurrosikäiset pitää poissa huonojen vaikuttimien piiristä.
Olen hakenut vaihtoa kaupungin vuokra-asuntojen sisällä paremmalle alueelle, mutta ei oikein tunnut onnistuvan.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:04"]
Mutta minä olen ihan viimosen päälle. Eli synnyin köyhään perheeseen, jossa äiti siivooja ja isä laitosmies (siis sellainen vaksi). Isä kuoli viinaan, kun olin 10-vuotias. Äitkin sitten alkoholisoitui ajan mittaan. Muutin pois kotoa 16-vuotiaana.
[/quote]
Ei kysyttävää mutta kommentoinpa kuitenkin. Tuossa ei välttämättä ole vielä mitään pointtia. Voi olla vielä niin tai näin. Monet ihmiset käyttävät paljon päihteitä mutta silti heidän ajatteluaan, arvojaan ja asenteitaan ei voi suoranaisesti sanoa white-thrashiksi.
Provo,
Todellinen WT ei kirjoita noin sujuvasti. Aloittaja käsittää WT-termin väärin (sivistymättömyys, köyhyys, tatuioinnit samassa paketissa) tai sitten joku ihan toinen provoilee.
Ettekö huomaa?
Todellinen WT ei edes tiedä olevansa WT. Ei jatkoon! Mutta kaikkea hyvää toivon ap:n elämään silti :)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:45"]
Todellinen WT ei edes tiedä olevansa WT. Ei jatkoon! Mutta kaikkea hyvää toivon ap:n elämään silti :)
[/quote]
No älä nyt. Olen käsittänyt, että WT asuu ongelmalähiössä, on monesti useamman lapsen yh, ja aina WT-arvo nousee, jos nämä ovat useammalle miehelle. WT:ltä puuttuu työ, koulutus ja osin elämänhallinta syystä tai toisesta.
Täytyän ihan kevyesti kaikki kohdat. Olen ehkä tavallista älykkäämpi WT, koska tiedostan sen itse. Mutta ymmärrän pointin.
ap
Mitä ajattelit tulevaisuudessa tehdä, onko suunnitelmia? Eläkeläisten lisääntyessä ja eläessä yhä pidempään verrattuna työikäisiin veronmaksajiin tulevaisuudessa myös sosiaalietuuksia joudutaan vähentämään rankalla kädellä. Mitä ajattelit tehdä sitten?
Miksi olet lähtenyt tekemään lapsia ja jättänyt koulutuksen kesken? Mikset odottanut valmistumiseen asti?
Aiotko palata opiskelemaan tai etsiä töitä?
Aiotko mitenkään panostaa siihen, että lapsesi eivät seuraa malliasi? Ts. kannustat koulunkäyntiin ja itsensä sivistämiseen, painottamalla että lapset tehdään vasta kun on tutkinto ja vakityöpaikka ja vakikumppani?
Itse olen pitkäaikaistyöttömän yh:n ja juoppoisän lapsi huonosta lähiöstä. Äitini olisi saanut kasvatuksessani panostaa paljon enemmän työnteon ja varakkuuden merkitystä elämässä, jos näin jälkiviisaana ollaan. Näistä lähtökohdista huolimatta minulla kuitenkin on amk-tutkinto ja hyvä ammatti.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:56"]
Mitä ajattelit tulevaisuudessa tehdä, onko suunnitelmia? Eläkeläisten lisääntyessä ja eläessä yhä pidempään verrattuna työikäisiin veronmaksajiin tulevaisuudessa myös sosiaalietuuksia joudutaan vähentämään rankalla kädellä. Mitä ajattelit tehdä sitten?
[/quote]
Nykyään voi tietyin ehdoin opiskella työttömyyspäivärahalla. Menen paikalliseen TE-toimistoon pääsiäisen jälkeen neuvottelemaan asiasta.
Minulla ei vain ole mitään varsinaista kiinnostuksen kohdetta sellaisilta aloilta, joihin tuen saisi. Minusta ei ole lähihoitajaksi, jota jo ehdotettiin. Katselen nyt kaikki vaihtoehdot.
Nuorimmainen tulee syksyllä kolme. Aikaisemmasta suhteesta lapset ovat 11, 10 ja 8., joten aika omatoimisesti jo pärjäilevät. Niin.. varmana tuli siis selväksi, että olen kotona tällä hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 12:05"]
Miksi olet lähtenyt tekemään lapsia ja jättänyt koulutuksen kesken? Mikset odottanut valmistumiseen asti?
Aiotko palata opiskelemaan tai etsiä töitä?
Aiotko mitenkään panostaa siihen, että lapsesi eivät seuraa malliasi? Ts. kannustat koulunkäyntiin ja itsensä sivistämiseen, painottamalla että lapset tehdään vasta kun on tutkinto ja vakityöpaikka ja vakikumppani?
Itse olen pitkäaikaistyöttömän yh:n ja juoppoisän lapsi huonosta lähiöstä. Äitini olisi saanut kasvatuksessani panostaa paljon enemmän työnteon ja varakkuuden merkitystä elämässä, jos näin jälkiviisaana ollaan. Näistä lähtökohdista huolimatta minulla kuitenkin on amk-tutkinto ja hyvä ammatti.
[/quote]
En tod. rupea lapselleni sanelemaan tuollaisa mantroja, milloin on sopiva aika tehdä sitä tai tätä. Kyllä elämä voi olla varsin onnistunutta, vaikka ennen tutkintoa saisi lapsia.
Vaikka itse olen epäonnistunut, en lähtisi mitään yksittäistä elämänkulkuun liittyvää seikkaa määrittelemään tuolla tavoin. Onhan niitä ihmisiä, jotka tekevät maailman tappiin tutkintoa ja sitten hedelmällisyys on jo niin alakantissa, että lasta ei ilmestykään.
ap
Löytyykö suomileijona/tramp stamp/nilkasta tassut/joku trinaali ja onko punamusta räväkkä kananpee? Onko pulleutta? Vai oletko laiha, puhkiblondi/skunkki ja jalassa crazyage-farkut ja päällä pinkki huppari? En siis pahalla, nämä on minun stereotypiat vaan :D
No siinä on yksi syy, miksi sosioekonominen asema periytyy. Sinuna kannustaisin lapsiasi tähtäämään korkeammalle ja katkaisemaan jo isovanhemmista lähteneen epäonnistujakierteen.
Miksi olet tehnyt niin monta lasta, vaikka teillä on todennäköisesti taloudellisesti tiukkaa? Itse olen ainakin ajatellut, että haluaisin mahdollistaa mahdollisimman hyvän elämän lapselle siten, että rahaa on käytettävissä mm. harrastuksiin ja matkusteluun. Itselläni siis ei ole vielä lapsia. Miksi olet tehnyt "narkille" lapsia, vaikka olet tiennyt, että hän ei sovellu isäksi?