Olen WT-muija, kysyttävää?
Muiden kommentiesta päätellen meitä on täällä runsaastikin. Kukaan ei kai vielä tähän mennessä ole itse sellaiseksi tunnustautunut.
Mutta minä olen ihan viimosen päälle. Eli synnyin köyhään perheeseen, jossa äiti siivooja ja isä laitosmies (siis sellainen vaksi). Isä kuoli viinaan, kun olin 10-vuotias. Äitkin sitten alkoholisoitui ajan mittaan. Muutin pois kotoa 16-vuotiaana.
Nyt Itä-Helsingin lähiössä kouluttamattomana ja työttömänä neljän lapsen yh-äitinä elellä kituuttelen. Sanomattakin on selvää, että lapsia on kahdelle miehelle, toinen suht. ok ja tapaa lapsiaan. Toisesta en edes tiedä mitään tällä hetkellä. Kai täysi narkki, kun oikeastaan oli jo silloin kun lapsi syntyi.
Antaa palaa, vastaan rehellisesti!
Kommentit (57)
Minäkin olen WT! Kiva että meitä on täällä muitakin :) Olen tosin suhteellisen hyvästä perheestä lähtöisin ja myös korkeasti koulutettu, mutta olen tehnyt vain määräaikaisia paskatöitä ja tällä hetkellä olen työttömänä. Lapsia on kahdelle eri isälle ja asun vuokralähiössä.
Vaikutat ihan hyvin pärjäävältä ja sitten kun lapset ovat isompia varmaan löydät jotain suuntaa elämällesi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:10"]
Minäkin olen WT! Kiva että meitä on täällä muitakin :) Olen tosin suhteellisen hyvästä perheestä lähtöisin ja myös korkeasti koulutettu, mutta olen tehnyt vain määräaikaisia paskatöitä ja tällä hetkellä olen työttömänä. Lapsia on kahdelle eri isälle ja asun vuokralähiössä.
[/quote]
Hei, mä en todellakaan ole korkeasti koulutettu. Mikä väärinkäsitys tämä? Olen siis ylioppilas ja sen jälkeen en ensimmäistäkään tutkintoa ole saanut aikaiseksi.
Mutta kiva, että samaistut kuitenkin tilanteeseeni. (vai pitäisikö kirjoittaa samastut, tästä on väännetty kättä pitkin Kielitoimiston sivuja).
Meitä "leimattuja" on paljon. Ainakin itse tunnistan itseni näistä WT-kuvauksista tasan tarkkaan. Jotain puuttuu kuitenkin.
qp
En tietääkseni ole käynyt koskaan Itäkeskusta idempänä Helsingissä. Mitä tapahtuisi tai miten minuun suhtauduttaisiin, jos ajaisin melko arvokkaalla autollani sinne Kontulaan ja kävelisin siellä ostarilla. Pukeudun laadukkaisiin vaatteisiin, korkokenkiin ja käytän merkkilaukkua. Näytän huolitellulle.
Se on kannustin loukku ! Mitä järkeä sinun olisi edes mennä töihin kun rahaa tulisi taatusti vähän kuin nyt ! Hanki vaikka muutama lapsi lisää voisi tuet nousta =D
Ikäsi ? Oletko lihava ? Huono iho ja ruma nenä ? Haluaako joku sinua ? Elätkö nyt unelmaasi ? Jos voisit muuttaa omassa historiassa jotain niin mitä tai minkä muuttaisit ja miksi ?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:14"]
Minkälainen sisustus teillä on?
[/quote]
Meillä ei ole varsinaista "sisustusta", vaan sukulaisilta, naapureilta ym. haalittua kamaa. On meillä sohva ja sohvapöytä ja perusasioita.
Sukulaisilta jotain Artekin kamaa kyllä. Sitten hätäpäissä ostettua Ikeaa. Ihan sekalaista. Ei mitään värimaailmaa. Enemmän tummasävytteistä kuin vaaleaa, joka tuntuu olevan trendi.
Helpompia kysymyksiä, kiitos!
Mä vasta oonki sit wt! Oon käynyt lähihoitaja-koulutuksen, oon hieman ylipainoinen, tupakoin sekä mulla on ulkomaalainen mies :)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:14"]
Minkälainen sisustus teillä on?
[/quote]
Meillä ei ole varsinaista "sisustusta", vaan sukulaisilta, naapureilta ym. haalittua kamaa. On meillä sohva ja sohvapöytä ja perusasioita.
Sukulaisilta jotain Artekin kamaa kyllä. Sitten hätäpäissä ostettua Ikeaa. Ihan sekalaista. Ei mitään värimaailmaa. Enemmän tummasävytteistä kuin vaaleaa, joka tuntuu olevan trendi.
Helpompia kysymyksiä, kiitos!
Mutta jos siis tarkoitit joitain toritauluja ja Sotkan nahkasohvia, niin ei ole. Ihan sellasta perusfiksua.
Huoh.... en kai mä oo sit WT. Kun meillä ei tarvi edes kenkiä ottaa pois, kun tiedän, että se on ihan junttia.
Itse asiassa mä oon sivistynyt. Olen vain ajautunut tilanteeseen, jossa joudun kärvistelemään sivistymättömien kanssa ja olen liikaa mennyt siihen pirtaan. Uskon, että olen samanlainen´kuin muut ostariämmelit.
Vaikka äitini oli siivooja, hän luki paljon. Eeva Kilpi, Märta ja Henrik Tikkanen, Jörn Donner, Eeva Joenpelto ym. olivat yöpöydällä. Itse jo ala-asteikäiseneä ahmin Herman Hesset jne.
Ehkä mä tästä vielä nousen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:04"]
Muiden kommentiesta päätellen meitä on täällä runsaastikin. Kukaan ei kai vielä tähän mennessä ole itse sellaiseksi tunnustautunut.
Mutta minä olen ihan viimosen päälle. Eli synnyin köyhään perheeseen, jossa äiti siivooja ja isä laitosmies (siis sellainen vaksi). Isä kuoli viinaan, kun olin 10-vuotias. Äitkin sitten alkoholisoitui ajan mittaan. Muutin pois kotoa 16-vuotiaana.
Nyt Itä-Helsingin lähiössä kouluttamattomana ja työttömänä neljän lapsen yh-äitinä elellä kituuttelen. Sanomattakin on selvää, että lapsia on kahdelle miehelle, toinen suht. ok ja tapaa lapsiaan. Toisesta en edes tiedä mitään tällä hetkellä. Kai täysi narkki, kun oikeastaan oli jo silloin kun lapsi syntyi.
Antaa palaa, vastaan rehellisesti!
[/quote]
Hei, kekkasin... Voi olla, että vuokrakustannukseni ovat sen verran isommat. Ne maksetaan. Kela maksaa asumistuen ihan omilla standardeillaan.
Jos jää vajetta, niin fatta. Voi johtua siitä. Mutta outo juttu, koska asun kyllä kaupungin vuokra-asunnossa ja en tosiaan hyvällä paikalla.
Mitkä ovat asumiskustannuksesi?