Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet jos sinulle annetaan joululahjaksi jokin aineeton lahja?

Vierailija
17.12.2021 |

Esimerkiksi vuohi tai possu Afrikkaan tai koulunkäyntimahdollisuus lapselle jossain kehittyvässä maassa.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sai serkultaan (joka oli kummisetäni) 5 palmua jossakin. Missään niitä ei ollut, kun isän perintöä jaettiin. Ihan k*setusta.

Vierailija
62/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni haluaa tuke avustusjärjestöjen pomoporrasta maksamalla heidän palkkansa. Avuntarvitsijathan eivät tuota kautta annettuja rahoja tule ikinä näkemään. 

Kyllä näillä rahoilla oikeasti ostetaan vuohia ym. köyhille perheille. Mutta ei niitä tietenkään Suomesta sinne rahdata, vaan ostetaan paikan päältä.

Joillain näköjään vielä sinisilmäinen lapsenusko tallella <3 Oikeasti siitä on tehty ihan tutkimuksiakin, että hyvin pieni murto-osa avustusjärjestöille annetuista varoista päätyy sinne avustuskohteeseen asti. Valtaosa menee toiminnan pyörittämiseen ja johtoportaan taskuun. Eikä siellä kohdemaassakaan oikeasti hädänalaiset juuri mitään saa. Välistä vetäjiä löytyy aina. Jos kaikki se raha, mikä Euroopasta vuosittain lapataan kehitysmaihin, menisi oikeasti tarpeeseen, kyllä siellä muutostakin näkyisi. Kyse kuitenkin sadoista miljardeista eli isommista summista kuin Suomen valtion budjetti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään lahja. Mielummin  antaisi vaikka jotain herkkua. Tai jos aineettoman lahjan haluaa antaa niin vaikka siivousapua tai illallisen tai yhteistä tekemistä. Jos vähävaraista haluaa taloudellisesti tukea niin voisi antaa sitten vaikka lahjakortin ruokakauppaan. Hyväntekeväisyys on asia erikseen eikä siitä ole lahjan saajalle itselleen mitään iloa. 

Vierailija
64/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tykkäisi yhtään. Jos annan huväntekeväisyyteen, niin haluan itse valita kohteen. En tukea esim uusien tummien suomalaisten sosiaaliloisten kasvattamista

Vierailija
65/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää vittuilua. Jos mä haluaisin lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, tekisin sen itse.

Vierailija
66/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä, suorastaan osoittaisi idiotismia tukea kehitysmaiden väestön lisääntyvää kasvua.

Vierailija
67/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjoitus menisi esim. Lastensairaalalle tai Syöpäsäätiölle, arvostaisin. Kehitysmaiden huijarijärjestöjä en halua tukea edes lahjana. 

Vierailija
68/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole lahja minulle. jos se haluaa antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, tehköön sen ihan keskenään. todella törkeää esitellä omaa hyvyyttää julistamalla omia lahjoituksiaan muka lahjan muodossa.

Vierailija
69/69 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskin "lahja" ikinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi