Milloin ne virpojat siis kierrävät? Huomenna?
Olen itse pohjoisesta ja siellä virvotaan vasta viikon päästä. Huomenna on muuttohommat käynnissä, joten pakko varmaan irroittaa ovikello, kun en jaksaisi kuunnella muutosta stressaavan koiran räksyttävän vielä ovikellollekin. Lapsetkin varmaan pelästyvät jos erehtyvät meidän ovikelloa pimpottelemaan..
Kommentit (10)
Meillä on sellainen vanhanmallinen ovikello jossa ei ole pattereita, eikä sitä näyttänyt saavan irtikään :( Saankohan vedettyä tuon jesarilla hiljaiseksi? On sellainen että sisäpuolella on metallinen kupoli ja ulkopuolella se nappi mistä rinkautetaan.
Tänäänhän ne, meillä kans koira räykyttää ovikelloa (tutut osaavat ilmoittaa ennen kuin tulevat rinkuttelemaan). Täällä aloittavat aikaisin, osa on liikkeellä jo ennen seitsemää.
Kyllä huomenna kiertävät eli, jos nyt kukaan ei tajua, niin sunnuntai on se päivä. Ei lauantai niin kuin nr. 4 väittää. Koittakaa nyt sisäistää, että virpomispäivä on Palmusunnuntai, viikkoa ennen pääsiäistä.
Ei auta ovikellon irroittaminen tai pattereiden poisto. Jyskyttävät ovea jos hoksaavat ettei ovikello "toimi"
Meillä rämistelivät jotain postiluukun kanssa, availivat sitä. En tiedä koittivatko kuikkia sisään :/
Oikeastiko syytätte virpijoa siitä että teidän koiranne eivät osaa käyttäytyä? Just...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:50"]
Meillä on sellainen vanhanmallinen ovikello jossa ei ole pattereita, eikä sitä näyttänyt saavan irtikään :( Saankohan vedettyä tuon jesarilla hiljaiseksi? On sellainen että sisäpuolella on metallinen kupoli ja ulkopuolella se nappi mistä rinkautetaan.
[/quote]
Meillä on tuollainen ovikello ja kyllä sen ainakin saa kiertämällä pois, siis sen kupolin. Siinä päässähän on ruuvi?, niin sitä hetken vääntää vasemmalle, niin alkaa löystymään. Itsekin otan pois tuon sunnuntaina, en jaksa heräillä aikaisin aamulla rimputukseen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:00"]
Oikeastiko syytätte virpijoa siitä että teidän koiranne eivät osaa käyttäytyä? Just...
[/quote]
Normaalitilanteessa oveamme ei paukuteta ja ovikelloa rämpytetä kuin hätä olisi, monta kertaa päivässä. Mikä siinä on ettei riitä kerran painaa ovikelloa. Jos ei avaa niin ei avaa, virpojat koittamaan onnea seuraavalle ovelle.
Täälläpäin (etelä-Suomi) virvotaan Palmusunnuntaina, eli nyt tulevana sunnuntaina. Näin on ollut "aina", joten tuskin on mikään suuri yllätys kenellekään. Viatonta hupia lapsille, kivaa aikuisille kun tulee virvotuksi "tuoreeks, terveeks tulevaks vuodeks". Mutta joillekinhan se on kauhea kärsimys.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:50"]
[/quote]
Meillä on tuollainen ovikello ja kyllä sen ainakin saa kiertämällä pois, siis sen kupolin. Siinä päässähän on ruuvi?, niin sitä hetken vääntää vasemmalle, niin alkaa löystymään. Itsekin otan pois tuon sunnuntaina, en jaksa heräillä aikaisin aamulla rimputukseen.
[/quote]
Meillä siinä on vain sellainen tasapäinen "nuppi", yritin vetää sitä pois, mutta ei lähtenyt. :/
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:41"]
Olen itse pohjoisesta ja siellä virvotaan vasta viikon päästä. Huomenna on muuttohommat käynnissä, joten pakko varmaan irroittaa ovikello, kun en jaksaisi kuunnella muutosta stressaavan koiran räksyttävän vielä ovikellollekin. Lapsetkin varmaan pelästyvät jos erehtyvät meidän ovikelloa pimpottelemaan..
[/quote]Minä otan patterit pois ovikellosta.