Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT TO-SU***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papu ja muutkin.. Mulla sen verran onnellinen tilanne että oon vakipaikassa ollu samalla sopimuksella jo reilut 6 vuotta, eli lomalle vaan jäädään niin kuin ennenkin.. nyt en tosin aio kertoa ennen kun on "pakko", oli viimeks sen verran nihkeetä suhtautuminen kun en sitten välissä ollu ku vajaan vuoden töissä. Hiukan huonompi raha kyllä tulee kun olen nyt pari vuotta tehny lyhennettyä viikkoa (30tuntia/vko) ja en nyt kuitenka ehtis olla tarvittavaa puolta vuotta täydellä palkalla, lisäks menis kyllä sitten nouseviin hoitomaksuihin. Ja muutenkin aateltiin miehen kanssa että varmaan paremmin jaksaa loppuun asti töissä jos ei ihan täpöllä ala nyt painaa, kun on noi likatki kuitenkin hoidettavana.. Muutenkin teen aikalailla kohtuu raskasta seisomatyötä (oon leipurina) ja nostelua yms kyllä riittää.. Meillä ei vielä muutenkaan tiedä kun pari mun kaveria, ei oo tahdottu kertoa, edellisetkin kerrottiin vasta ultran jälkeen, ja siihen pyritään nytkin. Tosin mun äiti saattaa tietää jo, se on edellisetki tienny aina ennen..

Krapula olo ja väsymys jatkuu, ja raivostuttava päänsärky, kai senkin vois krapulaan laskea :) Huomen mummi onneks hakee tytöt ja vie ne zoolandiaan, ja mun pitäs lähteä ideaparkkiin lastenvaatteita katteleen ja nähdä samalla yks kaveri jolla on 2 kk ikäinen poika :) haaveissa käydä yhdessä syömässä mikäli vaan maistuu, ja ihan rauhassa ilman isompia..

Tälläisiä täällä tänään.. Ai niin, ultra-ajan soitin, menee 9.9 asti..

tanja rv 9+3 ja tytöt

Vierailija
22/34 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo bakteeri mistä lienee puhetta on varmaankin b-streptokokki toiselta nimeltään GBS. Se testataan omalla viljelytestillä ja on yleensä täysin oireeton, mutta voi aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia tai vaikka virtsatieinfektioita. Jos lapsivesi menee, muttei synnytys ole käynnissä niin se testataan synnärillä. Sisätutkimuksessa sitä ei näe mitenkään, papasta en ole varma.

Hoidosta huolimatta se uusii helposti koska kuuluu normaaliflooraan ja oireettomana sen hoito ei juurikaan hyödytä.

Nyt en enää musta kenen kohtu oli suuri, älä huoli , kyseessä voi olla ihan vain sekin että sulla on esimerkiksi pieni väli raskauksien välillä tai jopa lääkärin lapsus, yleensä kun tuo eka lääkäri on viikolla 12... Riippuu hieman lääkärin kokemuksesta kuinka paljon tuon kommentin varaan kannattaa uskoa. Niskapoimun mittaaminen on ainoa syy miksi eka ultra kannattaisi tehdä ennen 13 raskausviikkoa, muuten sen ajankohdalla ei ole väliä.

ON: sohva kutsuu huimaavaa, olo on hieman petrannut kun ei ole viikkoon ollut yövuoroa.

rv8+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jaksais taas kirjoitella pitkästä aikaa!!! Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta en vaan ole jaksanut alkaa kirjoittamaan. Ihan tyhmää, loma lähenee loppuaan...eli maanantaina töihin. Ei kiinnosta yhtään, mutta jos nyt sen puol vuotta jaksais niin pääsis sit vähän pidemmälle lomalle! =)

Mä hassu tilasin koti-dopplerin! Ajattelin ettei varmasti kuulu äänet vielä kun siinä paketissakin luvataan että 12 viikon jälkeen, mutta MINÄPÄ LÖYSIN IHAN SELKEÄN SYKKEEN ja rv oli 10+2 Tollainen laite pitäisi antaa kaikille kenellä ollut keskenmenoja aiemmin! Kun alkaa huolettamaan onko kaikki ok, niin ei muuta ku sänkyyn pötköttämään ja etsimään vauvanääniä! Aivan ihana tunne! Suosittelen lämpimästi, vaikka moni pitää hölynpölynä. Tärkeämpää mulle on oma mielenrauha ku muiden ajatukset.

Täällä masu kasvaa kans kovasti, ja tiistaina saapuu tilatut mammavaatteet. Harmi kun en saanut vielä maanantaiksi, koska olis kiva ollu saada sopivat työvaatteet, kaikki niin istuessa varsinkin puristaa!

No ei muuta ku viikonlopun jatkoja!

Äiti1983 + 10+3

Vierailija
24/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä raskausviikolla kävitte ultrassa ja mikä oli sikiön koko? Mua on jäänyt vähän ihmetyttämään kun kävin viikolla 9+1 ultrassa niin sikiön koko 13.4mm viittasi aikaa 7+4. Lääkäri kertoi että kaikki sikiöt kasvavat yhtä lailla oli sitten odottaja laiha tai vähän lihavampi tai mitä vaan viikkoon 12 asti. Luin yhdestä neuvolasta saamastani kirjasta että tuo 13.4mm viittaisi kyllä ainakin viikkoon 8 ellei jopa enemmän. Niin jäin vaan pohtimaan, että voiko nuo viikot sitten kumminkaan pitää ihan paikkaansa..

Eveys ja maha-asukki 9+6

Vierailija
25/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään jaksanut juuri palstailla, väsymys vetää sohvan pohjalle ja jopa kolmet päikkärit voin nukkua 10 tunnin yöunien päälle. Kyllä nostan hattua teille jotka jaksatte töissä ahertaa. Itse olen kuntoutuseläkkeellä taustalla olevien lonkkaleikkausten vuoksi.

Koiruli sai eilen anafylaktisen shokin rokotuksesta ja kolkutteli koirataivaan portteja, huoli oli aivan mieletön. Onneksi tunnistin nopeasti oireet ja palattiin eläinlääkärille tarpeeksi nopeasti. Voin vaan kuvitella mitä on huoli omasta lapsesta kun koira herättää tällaisia tunteita.

elinapa 8+1

Vierailija
26/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehtinyt jo kolme kertaa ultraan. Tässä mitat:

RV 6+3 crl-mitta 3mm vastaten 6+2

RV 8+2 crl-mitta 18mm vastaten 8+3

RV 11+1 crl-mitta 42,7 vastaten 11+1

Toivottavasti oli apua =)

Outoja mahakipuja on ollut. Kylkeen pistää kovasti välillä. Oliko se mamiko, jolla oli myös kipuja? Mikä tilanne on sulla nyt on?

AnniHelena rv 11+6

Vierailija
27/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo selvensi jo aika paljon..

:)

Vierailija
28/34 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menossa rv 7+4... keskenmenon pelko on suuri. edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. en ole vielä neuvolassa käynyt. tämä olis kolmas lapsi perheeseemme:) lapset synt. -04 ja -07. ite nyt 23v ja mies 33v.

Vierailija
29/34 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun painoin entteriä ;-/

Flunssahan se iski päälle ja olo kauhea. Nenäkannu kyllä auttaa onneksi.

Ja raskaus oireet ei tunnu :-/ Enpä uskonut toivovani etovaa oloa ja tissi kipua. Mitään vuotoa ei ole, eikä alamasu kipuja, mutta keskenmeno paniikki pukkaa päälle. Mitnehän tän viikn vielä kestää ennen ultraa.

t: Vacsuli ja papu 9+6

Vierailija
30/34 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pe aikaistetussa ultrassa, jotain löytyi oikeesta paikasta. Ei vastannu ainakaan viikkoja.. niin pieni ettei voinu sanoa että oliko siel elämää. Sain lähetteen onneksi jo maanantaille keskussairaalaan taisi lääkäri olla armollinen. Fiilikset aika maassa, vaikka pieni toivonkipinä voisi vielä ollakin, mut vähäinen vuoto ja kipu viitaisivat kyllä muuhun.. =(

Vierailija
31/34 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä uutisia. Millä viikolla olet? Olisko sulla voinut olla hedelmöittyminen mylhemmin esim. pitkä kierto? Neuvola yms. määrittävät ajan ed. kuukautisista, mutta pitkä kirtolaisilla se ei päde. esim. mä olen viikkoa (ehkä ylikin) myöhemmässä ovulaation mukaan kuin ed. kuukautisten alkamisesta.

( . ) Pahoin vointi is back. Ja olen siitä onnellinen, ei uskois (viitatensiis ed. viestiini)

T:Vacsuli ja papu

Vierailija
32/34 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami79 sun piti olla? Toivottavasti Vacsuli olis oikeassa ja raskaus ei vaan oliskaan niin pitkällä, kun luulit.

Olitkin mun mielessä, kun itselläni on myös ollut koviakin kipuja.

Onko sulla muuten ollut raskausoireita?

Paljon tsemppiä huomiselle!!

AnniHelena rv 12+0

Vierailija
33/34 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole menkkoja pahemmin kirjannu, siitä se ultrannu lääkärikin oli vihainen.. Viimeset kierrot ainoat mitä kalenterissa merkattuina oli 24pv( jolloin en ovista bongannu ollenkaan) ja viimesin 28pv Ovistikuilla plussaten taidettiin tämä saada alulle.. ja raskaustestilläkin plussa niin varhases vaihees (menkat 4pv myöhäs)

Mut se löydös kohdusta vastasi korkeintaan viikkoa 5, et huonolta näyttää. Kipua välillä enemmän, mut vuoto pysyny vähäisenä.. Meiltä on sinne keskussairaalaan 100km kohduntyhjennys mietityttää, kaavinta kuulostaa kamalalta, mut toisaalta uskaltaako tulla kotiin lääkkeidenkään kans..

Pahoinvointi ei mullakaan ole helpottanu ja tässä nyt muutenkin aika kurja olo nii tuntuu kurjalta kun viel yököttää ja puistattaa lisäksi =(

Vierailija
34/34 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakkaan milloin viimeksi tuli kirjoiteltua.. Mutta möykky on pysynyt mukana menossa. Maha kasvaa kamalaa kyytiä, äiti mua jo valistikin että johtuu rakenteesta (kulkee suvussa), oli siis jo pakko kertoa läheisille ja niille kun kertoo niin koko sukuhan sen sitten jo tietää, ja puoli kylääkin. :/ No eipä tarvitse vastailla lihomis kysymyksiin.

Sitten itse asiaan.. Onko se ihan normaalia että np-ultran aika annettiin vasta 13+1 viikoille? Ei saanut muuten th järkättyä ja kauan se arpo että onnistuuko enää tuolloin.. saas nähä. Veriseulassa se jo käytätti minut etukäteen tällä viikolla..

I-Iennu rv 9+5