Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän kasvattaa pitkiä kynsiä, tämä on kamalaa!

Vierailija
27.03.2015 |

Niin, ajattelin että olisipa kiva, jos minulla olisi ylioppilasjuhlissa pitkät ja nätit kynnet. Normaalisti kun ne ovat sellaiset säälittävät tyngät. Mutta nyt kun tuota valkoista osaa näkyy jo jonkin verran, olo on aivan kamala! Huomaan kynnet koko ajan ja tuntuu ärsyttävältä. Tuntuu että kynsien alle jää likaa, ne ovat terävät ja kaiken tekeminen on epämukavaa. Murr!

Mietin tässä pitäisikö luovuttaa ja leikata lyhyiksi. Ikinä minulla ei ole ollut pitkiä kynsiä, ja nyt ne ovat pisimmillään koskaan, valkoista osaa näkyy noin 2-3 mm. Toisaalta olisi ikävää jos tämäkin kasvatus menisi hukkaan. Sinnittelenkö vielä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa lyhyiksi ja ota tekokynnet ennen juhlia.

Vierailija
2/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:44"]

Leikkaa lyhyiksi ja ota tekokynnet ennen juhlia.

[/quote]

En oikein pidä noista tekokynsistä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota geelikynnet ennen juhlia. Itsekään en voi sietää pitkiä kynsiä, tuntuvat todella ärsyttäviltä. Ja yleensä käy niin että pari päivää ennen juhlia joku kynsi lohkeaa ja koko kasvatus on joka tapauksessa mennyt hukkaan.

Vierailija
4/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan huomaa sun kynsiäsi kuitenkaan

Vierailija
5/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kamalampaa tunnetta kuin aavistuksen tynkää pidemmät kynnet. En kestä. En pysty muuta ajattelemaan.

Vierailija
6/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:51"]

En tiedä kamalampaa tunnetta kuin aavistuksen tynkää pidemmät kynnet. En kestä. En pysty muuta ajattelemaan.

[/quote]

Jep, tyngät rulettaa :D Ap

Vierailija
7/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tulisi hulluksi, juhliin on vielä pari kuukautta. Leikkaisin suosiolla. :D

Vierailija
8/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rakennekynnet jos välttämättä haluat kauniit kynnet juhliin :)

Vierailija
9/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:47"]

Ota geelikynnet ennen juhlia. Itsekään en voi sietää pitkiä kynsiä, tuntuvat todella ärsyttäviltä. Ja yleensä käy niin että pari päivää ennen juhlia joku kynsi lohkeaa ja koko kasvatus on joka tapauksessa mennyt hukkaan.

[/quote]

Itse aloin kasvattaa kynsiä viime syksynä. Nyt ne ovat aina vähän yli sormenpäiden pituiset ja se riittää minulle. En tunne oloani mukavaksi tätä pitemmissä kynsissä. Hoitoalalla työskennellessä totuin pitämään kynnet vieläkin lyhyempinä, koska onnistuin saaman kynteni rullalle ja lohkeamaan milloin missäkin hommassa. Käsihuuhde vei kynsilakan, joten siitäkään ei ollut apua. (Geeli- ja tekokynnet olivat kiellettyjä, mutta tietenkin joillakin niitä oli.)   

Kynteni ovat epätasaiset ja niissä on aina ollut pitkittäisiä rantuja. Siksi viilaan niitä varovasti lasiviilalla myös päältä ja olen saanut kynnet ihanan tasaisiksi ja kynsilakka tarttuu paremmin kuin ennen. Kynsilakka kellastuttaa kynsiä, joten raikastan niitä kärjistä valkokynällä.

Vierailija
10/11 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kynnet on kyllä aika ällöttävät. Usein ne on vielä huonosti hoidetut, kellastuneet, rumasti muotoillut ja niiden alla on ties mitä paskaa ja pöpöjä. Yh. Ja se katkeilu on inhottavaa.

Mutta miten hitaasti teillä oikein kasvaa kynnet, jos pitää kuukausia kasvatella, että saa kynnet ulottumaan sormenpäiden yli? Mulla ne kasvaa siihen mittaan parissa viikossa.

Vierailija
11/11 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos pitkät kynnet tuntuvat epämukavilta, leikkaa suosiolla. Lyhyetkin kynnet ovat nätit, jos kynsinauhat ovat kunnossa ja lakka on imarteleva (neutraali, kiiltävä, tarkasti levitetty). Esim. todella monilla kynsibloggaajilla on hyvin lyhyet kynnet. Ei varmaankaan pitkät kynnet ole kaikkien juttu, eikä tarvikaan olla.

t. kynsiharrastaja :D (siisit ja tasapituiset luonnolliset kynnet, n. 9 mm valkoista osaa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä