Voisko valtakunnallisesti tehdä sellaisen käytännön virpojia ajatellen,
että jokainen virpojat tervetulleeksi toivottava merkkaa ovenpielensä yhdellä koristellulla pajunoksalla.
Jos ei tätä pajunoksaa ole, ei sinne ole asiaa myöskään virpojilla.
Omani lähtevät virpomaan taas sunnuntaina, ovat tohkeissaan kuin mitkä ja yhdessä huomenna askarrellaan virpomisoksat. On niin surku kun ei tiedä, tykätäänkö virpojista vai eikö niitä haluta nähdäkään.
Tässä olisi se ratkaisu. Pieninkin noita näkee, mihin naapuriin voi ilolla mennä virpomaan.
Miltä kuulostaisi?
Kommentit (60)
Ällöttää tällaiset kollektiiviset merkkausjutut virpojiin.
Ällöttävää, että kaikenlainen yksilöllisyys lytätään ettei kukaan vaan lentäisi ruodusta.Oksettaa holhous ja tasapäistäminen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:15"]
Ällöttää tällaiset kollektiiviset merkkausjutut virpojiin. Ällöttävää, että kaikenlainen yksilöllisyys lytätään ettei kukaan vaan lentäisi ruodusta.Oksettaa holhous ja tasapäistäminen.
[/quote]
Tuon ämpärin.
Tämäkin olisi ok idea. Tai se, että lapset käy tutuilla vain.
Voisko valtakunnallisesti tehdä sellaisen käytännön virpojia ajatellen, että he, jotka eivät virpojia halua, merkkaavat ovensa selkeästi kyltillä "EI KIITOS VIRPOJIA"?
Hyvä on jos lapset tottuvat siihen että joskus joku sanoo "Kiitos ei"
Ällöttää tällaiset kollektiiviset merkkausjutut virpojiin. Ällöttävää, että kaikenlainen yksilöllisyys lytätään ettei kukaan vaan lentäisi ruodusta.Oksettaa holhous ja tasapäistäminen.
[/quote]
Joo, itsekin toki tykkäisin että pienet virpojat saisivat mennä ovelle kuin ovelle.
Näin ei kuitenkaan ole, käytännönvertailussa av:n mielipide ja lasten vuosia koputellut ovet, jotka eivät aina aukene.
Minusta tämä olisi hirveän helppo ratkaisu; ne jotka pääsiäisnoidista tykkäävät, joilla on varaa heidät palkita varmastikin tykkäävät myös askarrella, laittavat sen yhden oksan siihen ovenpieleen tai tienvarteen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:22"]
Hyvä on jos lapset tottuvat siihen että joskus joku sanoo "Kiitos ei"
[/quote]
Meillä 361 päivää (plus muutama ylimääräinen) vuodessa lapset tottuneet tuohon. Juhannuksena, jouluna, vappuna ja pääsiäisenä ei oo niin väliä.
[quote author="ExoPol" time="27.03.2015 klo 22:24"]
[/quote]
Joo, itsekin toki tykkäisin että pienet virpojat saisivat mennä ovelle kuin ovelle.
Näin ei kuitenkaan ole, käytännönvertailussa av:n mielipide ja lasten vuosia koputellut ovet, jotka eivät aina aukene.
Minusta tämä olisi hirveän helppo ratkaisu; ne jotka pääsiäisnoidista tykkäävät, joilla on varaa heidät palkita varmastikin tykkäävät myös askarrella, laittavat sen yhden oksan siihen ovenpieleen tai tienvarteen.
[/quote]
Mä en kyllä antaisi tämän palstan mielipiteille paljon arvoa! Ja mä inhoan askartelua, mutta otan kyllä trulleja vastaan - tosin vasta viikon päästä.
Muistan kun pienenä kävin virpomassa, niin yksi naapurin (äkäinen) mummo kepillä hutkaisi ja huusi että "Saatanan kätyrit eivät minulle virvo!". Hänen mies sitten juoksi paikalla ja pahoitteli, sekä antoi meidän virpoa.
Nyt naurattaa, mutta sillon pelotti ja sen jälkeen käytiinki vaan tutuissa paikoissa virpomassa.
Kannatetaan! Itse pidän virpojista ja harmittaa kun niitä käy niin vähän. Isommissa kaupungeissa taidetaan käydä vain tuttujen luona. Aina varaudun virpojiin ja lopulta suklaat jää itselle syötäväksi :(
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:31"]
[/quote]
[/quote]
Mä en kyllä antaisi tämän palstan mielipiteille paljon arvoa! Ja mä inhoan askartelua, mutta otan kyllä trulleja vastaan - tosin vasta viikon päästä.
[/quote]
Meillä virpojat lähtevät virpomaan tulevana sunnuntaina, se on palmusunnuntai, eli se virpomispäivä.
Trullaajat on eri asia kuin virpojat.
[quote author="ExoPol" time="27.03.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meillä virpojat lähtevät virpomaan tulevana sunnuntaina, se on palmusunnuntai, eli se virpomispäivä.
[/quote]
Ja mm. Etelä-Pohjanmaalla virvotaan seuraavana lauantaina, se on lankalauantai eli se virpomispäivä.
Tämä on varmaankin jollain lailla paikkakunta- tai läänikohtaista, koska itse en ymmärrä sitä että vieraita käydään virpomassa. Omassa lapsuudessani virvottiin vain isovanhemmat ja ehkä kummit. Olen tosin varautunut siihen että virpojia tulee enkä heitä käännytä, mutta silti minun on vaikea ymmärtää miksi pitää kiertää tuntemattomien ovilla.
18 jatkaa: Lapsuuteni maisemissa virpomispäivä oli palmusunnuntai ja palkan sai samalla.
Me käydään yleensä vain virpomassa tutuissa paikoissa. Mutta miettikääs sitä, että pitäähän lasten joskus tottua myös pettymyksiin ja "erilaisiin" ihmisiin. Eivät kaikki vaan tykkää virpojista.
Tykkään virpojista, mutta kun niitä on kymmeniä. En halua varautua niin monen ovikellon soittoihin ja palkitsemiseen.
Ehdotankin, että käyvät vain tutuillaan.
Ei olisi paha käytäntö ollenkaan. Vähentäisi lasten pettymystä siitä että ei olekaan tervetullut.