Minä ja mieheni emme pääseet katsomaan lapseni harrastekerhon esitystä ilman koronapassia.
Lapsemme kummitäti onneksi pääsi katsomaan, että oli meistä edes joku kannustamassa ja tukemassa yleisössä - joka muuten oli kuulemma aivan todella pieni. Voin vain kuvitella miltä tämä tuntuu lapsista. Kun lähipiiri ei pääse katsomaan esitystä, jota on harjoiteltu kuukauden päivät.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lopetettiin jo lapsen kilpaharrastus. Toiminta on vain passillisille, ja me ei kuuluta siihen porukkaan.
Elämä on valintoja. Teidän valintanne seurauksista kärsii lapsenne. Periaatteilla mennään.
Oli ihan kiva harrastus, mutta lapsella muitakin kotona harrastettavia kiinnostuksenkohteita. Ainut mihin vaikuttaa, on se ettei vuodessa mene enään niitä tuhansia euroja valmennuksiin ja seuroille. Mun kukkaro kiittää tätä passia. Oikeastaan ei kulu rahaa enään muuhun kuin ruokaan. Uusia vaatteitakaan ei enään tartte ostaa, kun ei missään käydä.
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä on rokotelobbariketju. Muutamassa minuutissa oli tykitetty niin paljon yläpeukkua noihin ekoihin "surkea itsekäs vanhempi"- ja "ota se rokote"-kommentteihin että pidän sitä hyvin epärealistisiena noin lyhyessä ajassa. Nyt peukutukset ovat tasoittuneet.
Onko sulla useinkin vainoharhainen olo?
Olkoon trolli tai ei. Kävin eilen teatterissa Treella. Ulkona luettiin koronapassit, henkkareita ei tarkistettu. Onko tämä fiksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lopetettiin jo lapsen kilpaharrastus. Toiminta on vain passillisille, ja me ei kuuluta siihen porukkaan.
Elämä on valintoja. Teidän valintanne seurauksista kärsii lapsenne. Periaatteilla mennään.
Oli ihan kiva harrastus, mutta lapsella muitakin kotona harrastettavia kiinnostuksenkohteita. Ainut mihin vaikuttaa, on se ettei vuodessa mene enään niitä tuhansia euroja valmennuksiin ja seuroille. Mun kukkaro kiittää tätä passia. Oikeastaan ei kulu rahaa enään muuhun kuin ruokaan. Uusia vaatteitakaan ei enään tartte ostaa, kun ei missään käydä.
No niin, lopputulos on sittenkin vain positiivinen.
Kun ei voi käydä treeneissä, voi treenata kotona kielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsesi joutui kärsimään passittomuudestasi. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Mitäs jos vanhempi kuolee rokotehaittaan eikä pääse enää ikinä katsomaan niitä esityksiä? Mitä jos ottaa rokotteen vastoin tahtoaan vain saadakseen sen passin, ja näin pilaa oman lapsensa tulevaisuuden?
Lapsi tulee elämään täysin kontrolloituna ja alistettuna vailla omaa tahtoa ja kenties taistelemaan niistä vapauksista itse tulevaisuudessa, kun vässykkävanhemmat ei nykyään uskalla vastustaa tätä ääliömäisyyttä. Mite sitten meni sun mielestä? Ainiin, foliohattuilua, eihän sitä passin käyttöä oikeasti laajenneta, eihän? Vai 🤔
Kuvottavia, pilkkaavia kommentteja täynnä koko ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsesi joutui kärsimään passittomuudestasi. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Oletteko te ihan tosissanne?
Vanhemman pitäisi ottaa vasten tahtoaan kokeellinen rokote siksi, että pääsee lapsen harrastukseen mukaan eikä siksi, että korona olisi hänelle uhka?
Mitäs helvetin tiedettä se tällainen on?
2v pärjättiin ilman passeja ja nyt kun 85% on saanut piikkinsä niin pienen pieni vähemmistö onkin maagisesti vaaraksi koko yhteiskunnalle?? Miettikää nyt vähän miten järjetöntä tämä on!
Vanhempi voi itse valita syynsä ottaa tai olla ottamatta rokote. Yhteiskunta tarjoaa sitä, jotta tartuntataudilla olisi vähemmän elintilaa, harvempi joutuisi sairaalaan ja mahdollisimman moni henki säästyisi.
Passi on sitä varten, että jotain kokoontumisia saa järjestää. Tällä hetkellä fiksuinta on silti olla menemättä mihinkään kokoontumiseen oli rokotetta tai ei.
Mutta ne rokotetut tartuttaa myös? Niin mikä järki siinä passissa on taudin kannalta? Ei yhtään mikään!
Rokote on tautia vastaan, ei passi. Passi ei torju tautia, vaan rokotteilla joista se kertoo vähennetään tartuntariskiä. Rokotekaan ei torju 100% tautia vaan vähentää sen tarttumista, oireita ja seurauksia.
Kokoontumisissa joissa vaaditaan passi on suurella todennäköisyydellä tartuttajia. Sairaaloihin päätyy harvempi jos kokoontumisiin päästetään vain rokotettuja.
Miksi sitten jopa puolet HUS-alueen koronahoidettavista on olleet rokotettuja viime viikkojen aikana? Jopa kolmesti rokotetut ovat päätyneet hoitoon.
Miksi lokakuussa kuolleista yli puolet eli 66 oli tuplarokotettuja? 10 kerran rokotettua ja 42 rokottamatonta. Mikä hyöty rokotteesta on? Mikä hyöty passista on?
Tämän selitetty miljoona kertaa. Ilmeisesti, et pysty ymmärtämään asiaa, joten mikään määrä selitystä ei silloin riitä.
Vihjeenä nyt kuitenkin, että rokotettuja on sentään n 85% rokotusikäisistä, mutta rokottamattomia vain 15%.
Sairaalassa noita rokottamattomia on kuitenkin 50% potilaista!!!! Aivan kauhea yliedustus!!!!!
Ja teholla rokottamattomia on noin 98% tehon koronapotilaista. Kuvittele, siis 15% joukko tuottaa käytänmöllisesti katsoen 100% (se tarkoittaa kaikki) tehohoidon potilaista.
Ehkä et ole vielä kuullut, että vanhukset ja muut riskiryhmät on erittäin kattavasti rokotettuja. Nyt vaan on niin , että he eivät koskaan saa yhtä hyvää suojaa kuin muut. Luonnon laki ja koskee kaikkia muitakin rokotuksia. Heidän suojansa jää kahdellakin rokotuksella yleensä n 50% tai alle sen. Siksi ovat erittäin hauraita ja sairastuvat todella helposti. Heidän suojaamisekseen nyt onneksi saatiin tuo sote-henkilöstön rokottautumisvelvoite. Moni katsos on saanut sen koronan rokottamattomalta hoitajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, lopputulos on sittenkin vain positiivinen.
Kun ei voi käydä treeneissä, voi treenata kotona kielioppia.
Ai, onko tämä joku oikeinkirjoituskerho?
Vierailija kirjoitti:
Mee trolli mäkeen.
Nimen omaa trolli, koska meille on tullut selkeät ohjeet harrastuksesta. Edes toimitsijaksi ei pääse ilman koronapassia tai vaihtoehtoisesti tuoretta testiä. Miksi ette käyneet testissä, että olisitte päässeet katsomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset todellakin näin kujalla? Ettekö te tajua, että myös rokotetut levittävät koronaa?
Miksi te silti niin kiihkeästi puolustatte passin käyttöä jos tässä olisi teille muka kyse terveysturvallisuudesta? Jos pitäisi estää tartuntojen leviäminen niin silloin passin saisi ainoastaan negatiivisella testillä.
Mutta nyt vaikuttaa näiden kommenttien perusteella siltä, että passi on palkinto hyvän ja kuuliaisen kansalaisen statuksesta , viis siitä onko rokotteesta hyötyä.
Kyse on tehohoitokapasiteetin riittävyydestä. Vielä toistaiseksi teho-osastoilla on merkittävästi enemmän rokottamattomia. Olen ottanut rokotteet, koska siten pienennän OMAA riskiäni joutua koronan vuoksi tehohoitoon. Ei mua kiinnosta, tartuntanko koronavirusta muihin. Jos saan koronatartunnan ja tartutan viruksen johonkin toiseen, se toinen on ihan itse tehnyt valinnan, haluaako ottaa koronatartunnan rokotettuna vai rokottamattomana. En ole vastuussa muiden ihmisten valinnoista.
Tehohoitokapasiteettia voi Kiurun mukaan nostaa tuhanteen. Nyt on käytössä joku 46
Eikö tämä kaikki vouhottaminen ole aikamoista ylireagointia?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vanhempi kuolee rokotehaittaan eikä pääse enää ikinä katsomaan niitä esityksiä? Mitä jos ottaa rokotteen vastoin tahtoaan vain saadakseen sen passin, ja näin pilaa oman lapsensa tulevaisuuden?
Lapsi tulee elämään täysin kontrolloituna ja alistettuna vailla omaa tahtoa ja kenties taistelemaan niistä vapauksista itse tulevaisuudessa, kun vässykkävanhemmat ei nykyään uskalla vastustaa tätä ääliömäisyyttä. Mite sitten meni sun mielestä? Ainiin, foliohattuilua, eihän sitä passin käyttöä oikeasti laajenneta, eihän? Vai 🤔
Vanhempi kuolee rokotehaittaan?
Suomessa on kuollut kaksi ihmistä rokotushaittoihin. Rokotettuja on nyt n. 4,3 miljoonaa.
Suomessa on kuollut koronaan n. 1 454 ihmistä. Tartuntoja on todettu yhteensä n. 213 000.
Jokainen voi laskea itse, kumpi on suurempi riski, rokote vai tauti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siiä vaan. Elämä on valintoja. Ihan vapaasti voi missata jälkeläisten joulujuhlia, treenejä, kisoja ym. ja ottaa riskiin sairastua koronan vakavaan tautimuotoon.
Elämä on valintoja, turha ulista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ihan tosissanne?
Vanhemman pitäisi ottaa vasten tahtoaan kokeellinen rokote siksi, että pääsee lapsen harrastukseen mukaan eikä siksi, että korona olisi hänelle uhka?
Mitäs helvetin tiedettä se tällainen on?
2v pärjättiin ilman passeja ja nyt kun 85% on saanut piikkinsä niin pienen pieni vähemmistö onkin maagisesti vaaraksi koko yhteiskunnalle?? Miettikää nyt vähän miten järjetöntä tämä on!
Vanhempi voi itse valita syynsä ottaa tai olla ottamatta rokote. Yhteiskunta tarjoaa sitä, jotta tartuntataudilla olisi vähemmän elintilaa, harvempi joutuisi sairaalaan ja mahdollisimman moni henki säästyisi.
Passi on sitä varten, että jotain kokoontumisia saa järjestää. Tällä hetkellä fiksuinta on silti olla menemättä mihinkään kokoontumiseen oli rokotetta tai ei.
Mutta ne rokotetut tartuttaa myös? Niin mikä järki siinä passissa on taudin kannalta? Ei yhtään mikään!
Rokote on tautia vastaan, ei passi. Passi ei torju tautia, vaan rokotteilla joista se kertoo vähennetään tartuntariskiä. Rokotekaan ei torju 100% tautia vaan vähentää sen tarttumista, oireita ja seurauksia.
Kokoontumisissa joissa vaaditaan passi on suurella todennäköisyydellä tartuttajia. Sairaaloihin päätyy harvempi jos kokoontumisiin päästetään vain rokotettuja.
Miksi sitten jopa puolet HUS-alueen koronahoidettavista on olleet rokotettuja viime viikkojen aikana? Jopa kolmesti rokotetut ovat päätyneet hoitoon.
Miksi lokakuussa kuolleista yli puolet eli 66 oli tuplarokotettuja? 10 kerran rokotettua ja 42 rokottamatonta. Mikä hyöty rokotteesta on? Mikä hyöty passista on?
Onhan iha eri asia jos 50% hoidossa olevista on 20%:sta ja toiset 50% on siitä 80%:sta. Vähän matikkasilmää peliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole enää mitään sivistysvaltion toimintaa. Olemne diktatuurissa.
Tämä.
Ei voi muuta sanoa. Surullista on.
Miltä teistä kuulostaa se, että ihminen, joka on sairastanut koronan ja ollut kuukauden teholla, on tyrmistymyt, ettei saa kolmatta rokotusta 4 kk toisen jälkeen? Minä saattaisin miettiä, että rokote kannattaa ottaa. Toki olen ottanutkin.
Hengenvaarassa ollut Pekka Virta sai tyrmistyttävän rokotemääräyksen: ”Todella vaikea hyväksyä” https://www.iltalehti.fi/smliiga/a/3f023b96-c126-4a3e-983f-b39fab7ba7e2
Olisi varmaan kannattanut ennen esitystä kysyä miltä lapsesta tuntuu mennä sinne ja haluaako. En ymmärrä näitä pakkoharrastuksia joissa lapsen mielipidettä vain pohditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset todellakin näin kujalla? Ettekö te tajua, että myös rokotetut levittävät koronaa?
Miksi te silti niin kiihkeästi puolustatte passin käyttöä jos tässä olisi teille muka kyse terveysturvallisuudesta? Jos pitäisi estää tartuntojen leviäminen niin silloin passin saisi ainoastaan negatiivisella testillä.
Mutta nyt vaikuttaa näiden kommenttien perusteella siltä, että passi on palkinto hyvän ja kuuliaisen kansalaisen statuksesta , viis siitä onko rokotteesta hyötyä.
Kyse on tehohoitokapasiteetin riittävyydestä. Vielä toistaiseksi teho-osastoilla on merkittävästi enemmän rokottamattomia. Olen ottanut rokotteet, koska siten pienennän OMAA riskiäni joutua koronan vuoksi tehohoitoon. Ei mua kiinnosta, tartuntanko koronavirusta muihin. Jos saan koronatartunnan ja tartutan viruksen johonkin toiseen, se toinen on ihan itse tehnyt valinnan, haluaako ottaa koronatartunnan rokotettuna vai rokottamattomana. En ole vastuussa muiden ihmisten valinnoista.
Tehohoitokapasiteettia voi Kiurun mukaan nostaa tuhanteen. Nyt on käytössä joku 46
Eikö tämä kaikki vouhottaminen ole aikamoista ylireagointia?!
Tämä. Ihmiset ovat seonneet. Kiuru näyttää hyvästi mallia.
Me muut saamme sitä vastoin kaiken hyödyn ja ilon kun tyhmin sakki ympäriltä pysyy pois tilaisuuksista. Johan sitä on uutisoitu, että järjestyshäiriötkin ovat passin myötä vähentyneet. Vaikea ei ole arvata miksi. Pysykäähän jatkossakin kotonanne, emme kaipaa tai tarvitse teitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Olkoon trolli tai ei. Kävin eilen teatterissa Treella. Ulkona luettiin koronapassit, henkkareita ei tarkistettu. Onko tämä fiksua?
Oisit antanut palautetta paikanpäällä. Tuskin ne täältä sitä näkee. Väärin on toimittu.
Ei silti tarkoita, että joka paikassa toimitaan väärin.
Ja sitäkin voi miettiä, että eikö se ollut tosi pieni hinta siihen verrattuna, että jostain pienestä olisi voinut tulla orpo vain siksi, että jonkun toisen lapsen rokottamattomat vanhemmat olisivat olleet puhaltelemassa turboduona virusta.