Kuinka saunan saa kuivaksi nopeesti?
Oon yksin äitini kämpässä ja luvatta lämmittelin saunan ja pitäis saada se kuivumaan aamuun mennessä et miten sen tekis? Kiuasta kuulemma kannattaa pitää päällä vielä saunomisen jälkeen, mutta kannattaako saunan lasiovi jättää auki vai haihtuuko vesi paremmin jos ovi on kiinni?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
No älä ainakaan jätä ovea samaan aikaan auki kun kiuas on päällä. Saunassa pitäisi kyllä olla poistoilmaventtiili. Kyllä se kuivuu nopeastikin kun kiuas on hetken saunomisen jälkeen päällä. Ihmetyttää kyllä että miksi ei saisi lämmittää ja miksi silti lämmitit ja miksi on nyt tuollainen huoli asiasta.
Äitihän sen sähkölaskun maksaa, eikö?
Mun edesmennyt äitini vahti, ettei lapseni eli lapsenlapsensa viihtynyt turhan pitkään suihkussa, kun oli joskus harvoin yökylässä mummolassa. 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä ainakaan jätä ovea samaan aikaan auki kun kiuas on päällä. Saunassa pitäisi kyllä olla poistoilmaventtiili. Kyllä se kuivuu nopeastikin kun kiuas on hetken saunomisen jälkeen päällä. Ihmetyttää kyllä että miksi ei saisi lämmittää ja miksi silti lämmitit ja miksi on nyt tuollainen huoli asiasta.
Äitihän sen sähkölaskun maksaa, eikö?
Mun edesmennyt äitini vahti, ettei lapseni eli lapsenlapsensa viihtynyt turhan pitkään suihkussa, kun oli joskus harvoin yökylässä mummolassa. 😬
No juu, mutta ei ole normaalia että äidin reaktioita pitää noin pelätä, että täällä huolissaan kyselee. Eikä tuollainen kyttääminenkään. Meillä isovanhemmat oikein miellellään saunotti ja laittoi kylvyn, eikä mittareita tuijotettu, vaikka rahaa ei paljon ollut.
Vierailija kirjoitti:
Aika idiootti on,jos ei saa saunaa kuivaksi aamuun mennessä.
No niinpä, turhaan ap huolehtii. Vai eikö siellä ole lattialämmitystä ja huono ilmanvaihto? Kyllä se aamuun mennessä kuivuu. Jos heittelit liikaa vettä kiukaalle, kuivaa saunan lattia erikseen, myös lauteiden alta. (Vinkki: voi olla likainen ja pölyinen, niin älä käytä hyvää pyyhettä!)
Nykyiset sähkömittarit näyttää kulutuksen tunti tasolla nettipalvelun kautta joten sieltä näkee kyllä että on saunottu.
Kaverin koko kämppä lämpenee, kun lämmittää saunan! Vaikka sauna on kylppärin perukoilla. Ei minulla vaan vaikuta mitään huonelämpötilaan.