Mietittekö te kotivaatteitanne miehenne takia?
Tuli mieleen tästä jutusta.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/03/26/kuuletko-pieruverkkareiden-kutsuhuudon
Itse olen niin laiska, etten jaksa panostaa kotivaatteisiin, vaikka varmasti pitäisi. Kyllähän tuo totta on, mitä jutussa sanottiin, että ei sen kumppaninkaan silmä tuohesta ole. Ihailen salaa niitä naisia, jotka ovat puistossakin vimpan päälle tyylikkäinä. Mut silti oon liian laiska :)
Kommentit (86)
Miestäni varten en laittaudu enää. Mies ei hän huomaa vaikka hypin alasti kotona, sen kokeilin viimeksi alkuviikosta. Mieheni ei huomaa muutenkaan mitään minun ulkonäössäni, ei edes lähes 15 kilon painon pudotusta tai hiusten värjäystä tai edes mielestäni kauniin näköisiä alusvaatteita päälläni. En siis enää vaivaudu miestäni varten, vaan olen siisteissä kotivaatteissani niin kuin olen. N40
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:06"]Multa tulee luonnostaan että en tunne oloani mukavaksi rumissa vaatteissa. Mulla on aina joku rento mekko päällä kotona. En edes omista verkkareita kun en tunne niissä oloani mukavaksi. Nytkin kun en enää ole miehen kanssa, pukeudun aina johonkin mekkoon kotona. Miestä varten sitten mulla ei ollut mitään sen mekon alla. ;) jos tää nyt on liikaa miehen miellyttämistä av-mammoille niin voivoi. Musta oli ihan mukavaa elämää että kun laitoin ruokaa, niin joskus mies otti mut samalla takaapäin. Haluttiin aina toisiamme paljon ja meillä oli seksiä joka päivä. Ehkä se johtuu siitä että jaksettiin näyttää haluttavilta toistemme silmissä.
[/quote] no miks sitten erositte?
Haluan että mies hyväksyy minut sellaisena kuin olen ja pukeudun niin kuin haluan. Ex-mieheni jätti minulle kamalat itsetunto-ongelmat (joista olen onneksi päässyt yli) haukkumalla pukeutumistani, hiuksiani ja vartaloani. Olisi halunnut, että pidän kotona esim. korkkareita, sukkiksia, minihameita jne. Onneksi pääsin hänestä eroon.
Minä ja mies ja lapsetkin olemme aina kotona "kotivaatteissa"...löysät ja mukavat esim. collegehousut ja t-paita. Mutta aina on puhtaat ja ehjät nämä kotivaatteetkin. Ja olemme suihkunraikkaita eli ei kotonakaan tarvitse elää kuin kaatopaikalla.
Minulla on kotona usein ponnari ja meikata en jaksa jos en ole menossa mihinkään. Tosin laitan joka päivä ainakin ripsaria ja värillistä huulikiiltoa/huulirasvaa.
Omassa kodissa ei tarvitse esittää mitään...
Esiliina ja tupsutohvelit, papiljotit päässä.
Eiköhän nämä riitä kotimekon asusteiksi?
Laitan aina puhtaat ja siistit vaatteet kotonakin vaikka olen kahdestaan vauvan kanssa. Ehostan myös kasvoni joka aamu vaikka kävisin vain vaunulenkillä ja muuten ollaan miehen ja vauvan kanssa kotona. Tulee itsellekkin hyvä fiilis ja haluan näyttää kauniilta rakkaani silmissä. Se ei silti tarkoita että häpeisin itseäni ilman meikkiä tai en pystyisi olla täysin meikittä mieheni edessä! Kotivaatteetkin voivat olla siistit ja nätit vaikka ovat mukavat ja rennot. Heitän pois kulahtaneet tasaisin väliajoin. Nyt on toki puklua usein vaatteissa mutta vaihdan vaatteet päivittäin.
en meikkaa kovinkaan jos olen vaan kotona, mutta kotivaatteeni ovat siistejä ja ennen kaikkea ehjiä. haluan näyttää suht hyvältä vaikka olisin yksinkin kotona. mulla on erilaisia colleghousuja, huppareita, pyjamahousuja ja -paitoja ja joskus trikoolegginsit + muhkea kotineule tai pitkä huppari tms. (ja onepiece löytyy myös!) ei siis silleen kodin ulkopuolella käytettäväksi mutta ovat mukavia päällä ja minun ja mieheni silmää miellyttäviä. välillä on kausia, että olemme paljon kotosalla kaksistaan, miksei sitäkin aikaa olisi kivoissa (tarkoitukseen sopivissa) vaatteissa! :) N25
Ei minulla ole mitään kotivaatteita tai pieruverkkareita. Ollut edes lasten ollessa vauvoja. Mitä epämukavaa on tyylikkäissä farkuissa ja t-paidassa? Tai kesäisessä kukkamekossa? Mä käytän sporttivaatteita vaan sportatessa, mieskin tietää että treenit on kohta kun laitan jumppavaatteet päälle. Mun miehellä ei myöskään ole pieruverkkareita. Meidän pieruverkkarit on varmaan sitten nää farkut ja t-paita.
Oispa kauheeta jos pitäis kotonakin pukeutua. Ihanaa, kun kotona saa hipsiä aamuisin alasti, voi pukeutua niihin ihaniin polvipussittaviin verkkareihin tai leggareihin ja jättää rintsikat laittamatta. Jos hiukset on likaiset, ne voi vetäistä huivin alle tai ponnarille, ei meikkiä.
Jatkuva homssuisuus vois ehkä olla kotiäidin ongelma, mutta kyllähän työssäkäyvä ihminen sentään pukeutuu töihin muuhun kuin verkkariasuun, yleensä ainakin, joten se puolisokin näkee toisen ihan oikeissakin vaatteissa. Ja ulos syömään tai viihteelle lähtiessä on ihana meikata ja laittaa jotain muuta päälleen, niin on sitten kontrastia siihen koti-minään. Allekirjoitan täysin tuon puoliseiskan jutun. Ihminen, joka ei käytä koskaan pieruverkkareita, on jotenkin epäilyttävä. Pahimpia on nää, jotka notkuu kotonakin työ- tai koulufarkuissa ja tuo kaikki hiekat, lahjekurat ja siitepölyt mukanaan sisälle.
Kuka helvetti käyttää farkkuja kotona? Ei tulis mieleenkään. Onneks en oo niin ruma et pitäis joka hetki pynttäytyä ja keskittyä ulkonäköön että mies ei lähe etsin muita naisia :)
Olen kotona alusvaatteisillani. Jos pukeudun, niin siisti lyhythihainen paita ja lyhyt trikoohame.
Mies tykkää vapaana rehoittavasta leijonanharja-hiuksistani ja meikkiä tai ei, hän kehuu kauniiksi.
Miehen ilme syttyy lähes aina, kun tulen eteiseen vastaan. Ihan hyvä, koska en jaksa panostaa ulkonäkööni päivittäin. Pari kertaa viikossa on maksimi.
Miehen suosikki olisi klassinen musta jakkupuku puolihameella ja korkkareilla, mutta vauva-aikana en halua noin pukeutua. Ja kotona en tasan tarkkaan koskaan. Vaatteet lähtee saman tien päältä pois, kun kotiin pääsen ja pesen kädet. Korujakaan en osaa kotona käyttää.
Miksi te naiset sitten laittaudutte töihin? Mieluummin siis nättinä ja siistinä työkavereita varten kuin omaa miestä? Muistitteko myös parisuhteen alkuaikana ensimmäisillä treffeillä pukeutua verkkareihin ja olitte meikittä? Aika huijausta jos ensin panostetaan ulkonäköön ja muutaman vuoden päästä sillä ei olekaan muka enää mitään merkitystä?
Olen ollut parisuhteessa 14 vuotta joista pian 10 naimisissa, eikä tulis mieleenkään säännöllisesti olla kotona ihan räjähtäneen näköinen. Mies saisi muuten tulla aina töistä (jossa kuhisee laitettuja fiksuja naisia) kotiin vaimon luo joka ei ole tehnyt ulkonäkönsä eteen yhtään mitään? Kivaa varmasti. Ja olen kotiäiti. Kolme pientä lasta.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:18"]
Miksi te naiset sitten laittaudutte töihin? Mieluummin siis nättinä ja siistinä työkavereita varten kuin omaa miestä? Muistitteko myös parisuhteen alkuaikana ensimmäisillä treffeillä pukeutua verkkareihin ja olitte meikittä? Aika huijausta jos ensin panostetaan ulkonäköön ja muutaman vuoden päästä sillä ei olekaan muka enää mitään merkitystä? Olen ollut parisuhteessa 14 vuotta joista pian 10 naimisissa, eikä tulis mieleenkään säännöllisesti olla kotona ihan räjähtäneen näköinen. Mies saisi muuten tulla aina töistä (jossa kuhisee laitettuja fiksuja naisia) kotiin vaimon luo joka ei ole tehnyt ulkonäkönsä eteen yhtään mitään? Kivaa varmasti. Ja olen kotiäiti. Kolme pientä lasta.
[/quote]
Miksi sitten miehet laittavat itseään ihmisen näköiseksi töihin, mutta eivät kotona?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:18"]Miksi te naiset sitten laittaudutte töihin? Mieluummin siis nättinä ja siistinä työkavereita varten kuin omaa miestä? Muistitteko myös parisuhteen alkuaikana ensimmäisillä treffeillä pukeutua verkkareihin ja olitte meikittä? Aika huijausta jos ensin panostetaan ulkonäköön ja muutaman vuoden päästä sillä ei olekaan muka enää mitään merkitystä?
Olen ollut parisuhteessa 14 vuotta joista pian 10 naimisissa, eikä tulis mieleenkään säännöllisesti olla kotona ihan räjähtäneen näköinen. Mies saisi muuten tulla aina töistä (jossa kuhisee laitettuja fiksuja naisia) kotiin vaimon luo joka ei ole tehnyt ulkonäkönsä eteen yhtään mitään? Kivaa varmasti. Ja olen kotiäiti. Kolme pientä lasta.
[/quote] varmaan kurjaa kun tarvii noin paljon pelätä miehen pettävän työkaverin kanssa :(
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:18"]
Miksi te naiset sitten laittaudutte töihin? Mieluummin siis nättinä ja siistinä työkavereita varten kuin omaa miestä? Muistitteko myös parisuhteen alkuaikana ensimmäisillä treffeillä pukeutua verkkareihin ja olitte meikittä? Aika huijausta jos ensin panostetaan ulkonäköön ja muutaman vuoden päästä sillä ei olekaan muka enää mitään merkitystä? Olen ollut parisuhteessa 14 vuotta joista pian 10 naimisissa, eikä tulis mieleenkään säännöllisesti olla kotona ihan räjähtäneen näköinen. Mies saisi muuten tulla aina töistä (jossa kuhisee laitettuja fiksuja naisia) kotiin vaimon luo joka ei ole tehnyt ulkonäkönsä eteen yhtään mitään? Kivaa varmasti. Ja olen kotiäiti. Kolme pientä lasta.
[/quote]
Joilakin on muutakin tarjottavaa suhteeseen kuin ulkonäkönsä eivätkä ole jatkuvasti kotona päivät pitkät.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:18"]Miksi te naiset sitten laittaudutte töihin? Mieluummin siis nättinä ja siistinä työkavereita varten kuin omaa miestä? Muistitteko myös parisuhteen alkuaikana ensimmäisillä treffeillä pukeutua verkkareihin ja olitte meikittä? Aika huijausta jos ensin panostetaan ulkonäköön ja muutaman vuoden päästä sillä ei olekaan muka enää mitään merkitystä?
[/quote]
Oon asiakaspalvelutyössä, joten pakko! Silloin kun tein muita hommia, olin töissä vielä räjähtäneemmän näköinen kuin kotona.
Kotona hengaan usein miehen ollessa urheiluvaatteissa, koska ovat mukavat ja joustavat. Silloin kun olen yksin vedän päälle äitini vanhan karvis tpaidan kokoa xxl :DDDD Onhan se outoa myöntää, mutta en käytä sitä paitaa mieheni läsnäollessa, nähnyt toki sen ja nauraa sille paidalle :D
En ymmärrä teitä, jotka meikkaatte, vaikka olisitte vain kotona koko päivän. Miksi ihmeessä? Onko teillä niin huono itsetunto, että ette uskalla olla edes sen rakkaimman edessä ilman meikkiä, luonnollisena?
Itse olen kotona siisteissä collareissa ja t-paidassa tai topissa, enkä todellakaan meikkaa paitsi jos olemme lähdössä kylään/reissuun/ulos syömään. Poikaystäväni mielestä olen luonnonkaunis, ja se jaksaa kehua minua vaikka en olisikaan peittänyt näppyjä meikillä jne.
Multa tulee luonnostaan että en tunne oloani mukavaksi rumissa vaatteissa. Mulla on aina joku rento mekko päällä kotona. En edes omista verkkareita kun en tunne niissä oloani mukavaksi. Nytkin kun en enää ole miehen kanssa, pukeudun aina johonkin mekkoon kotona. Miestä varten sitten mulla ei ollut mitään sen mekon alla. ;) jos tää nyt on liikaa miehen miellyttämistä av-mammoille niin voivoi. Musta oli ihan mukavaa elämää että kun laitoin ruokaa, niin joskus mies otti mut samalla takaapäin. Haluttiin aina toisiamme paljon ja meillä oli seksiä joka päivä. Ehkä se johtuu siitä että jaksettiin näyttää haluttavilta toistemme silmissä.