Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotileivonnaisten myynti?

Vierailija
27.03.2015 |

Tietääkö kukaan mitä pitää tehdä jos haluaa myydä kotileivonnaisia esim. kesällä torilla tai vaikka kirpparilla? Siis sillä tavalla että kirpparilla on oma myyntivitriini tms. leivonnaisille, eli ei tavallisella pöydällä vaan kahvilanurkkauksessa, erillään muista kirpparipöydistä. Ja tietysti voisin tehdä tilaustöitäkin. Mulla on jo yritys olemassa, ihan toisella alalla kylläkin, mutta siis sen puitteissa voisin toimia, kunhan lisäisin tämän sen toimialaan. Hygieniapassi pitäisi varmaankin suorittaa. Mutta mitä ilmoituksia pitää tehdä, saako tavallisessa kotikeittiössä edes leipoa myytäväksi ja jos saa, pitääkö terveystarkastajan tehdä leivontatilan tarkastus?

Kiitos ihan hirveän paljon, jos jollakulla on tietoa tai kokemusta asiasta ja viitsit vastata :).

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla tapahtuva ulkomyynti on ehkä helpointa toteuttaa byrokratian kannalta, yhteys asuinpaikkakunnan kiinteistövirastoon tms missä hoitavat torikaupan piiriin kuuluvat asiat. Tuotteista kannattaa kaupata vähän erilaisia kuin mitä muuten on tarjolla kaupoissa ym, kysele vaikka lähipiireiltäsi minkälaisia tuotteita he haluaisivat mieluiten ostaa. Esimerkiksi itse haluaisin isoja muhkeita muffinsseja erilaisilla täytteillä, kaneli- tai hedelmäpitkoja ja ehkä pehmeänsitkeitä cookies-pikkuleipiä. Torikaupassa kyllä saa menemään kaikenlaista kunhan on tarjolla maistiaisia :)

Vierailija
22/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, selvititkö tämän aikoinaan? Muakin kiinnostai nimittäin. Olen käsittänyt, että terveystarkastaja vaatii omavalvontasuunnitelman. Se kun on kunnossa niin pienimuotoisesti saa kotona valmistettuja leivonnaisia myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ravintolapäiviä, joissa on juurikin se ajatus, että yksityinen ihminen voi perustaa ravintolan päiväksi eikä tarvitse olla ammattilaiskeittiössä tehtyä tai Valviran hyväksymää. Jossain vaiheessa oli jopa ”ravintolapäivä on joka päivä” hokema eli ravintolan/kahvilan/limonaadikiskan sai pystyttää ihan milloin vain melkein minne vain, kunhan noudatti Suomen lakia. On siis tällä hetkellä paljon helpompaa ja vapaampaa. Saattaa toki vielä olla verottajan 10 000€ rajoitus ”verottaja vapaalle” tienestille, joten liikaa ei kannata innostua ilman toiminimeä tai sitten pistää ne sukan varteen säästöön piiloon. Harvoinhan ne torimummot kuitenkaan kuitteja antaa...;D

Vierailija
24/26 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka etsivät markkinapaikkaa myydä omia leivonnaisia: https://www.herkkutori.net

Tuonne saa laittaa omat ilmoitukset ilmaiseksi näkyviin.

Vierailija
25/26 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 12v tyttö ja rakastan leipomista, mutta kun ei sitä koko aikaa voi leipoa kun ei ehdi aiksempiä syömään. Onko se sallittua myydä niinkuin kadulla niin että pimpottaa vaan ovikellon ja  kysyisi, että haluatko ostaa leivonnaisia vai pitääkö siihen olla erikseen lupa?

Vierailija
26/26 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 12v tyttö ja rakastan leipomista, mutta kun ei sitä koko aikaa voi leipoa kun ei ehdi aiksempiä syömään. Onko se sallittua myydä niinkuin kadulla niin että pimpottaa vaan ovikellon ja  kysyisi, että haluatko ostaa leivonnaisia vai pitääkö siihen olla erikseen lupa?

Älä turhaan vaivaudu ja hanki pahaa mieltä.

Ei tänä tautisena aikana kukaan uskalla ostaa tuotteitasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän