mitäpä kotiäidin pitäisi ennättää tekemään?
taas luin lehdestä, miten kotirouvana ollut nainen huolehti, että talo on siisti ja ruoka pöydässä, kun mies tulee töistä klo 17.
oikeasti: meillä on ihan kamala kaaos koko ajan, pesukoneet ja pyykkikoneet pyörii, imuri heiluu, mutta silti.
taidan olla ihan superhuono organisoimaan asioitani ja jään ajatuksiini liikaa.. kaapit ei kiillä, tavaraa on liikaa, remontit roikkuu. olen siis epäonnistunut kotiäitinä.
harmittaa. miten voisin oppia paremmaksi kotiäidiksi, kun tätä elämää on nyt ainakin kolme-neljävuotta vielä jäljellä?
Kommentit (22)
Mä siivoon ku hullu vimmainen eukko aamusta iltaan. Lapset rePii tavaraa lattialle sitä mukaan kun niukin niitä ylös. Pesukone pyörii ja kuivuri myös. Imuri huutaa hoosiannaa hiekan määrästä, mitä kantautuu joka puistoreissulta. Joka paikka tuntuu olevan täynnä klähmäsiä kädenjälkiä, vaikka pyyhin niitä joka päivä. Tavaran määrä on karsittu minimiin. Leluja nyt ehkä vähän liikaa. Lihakset on jumissa ja pinna kireenä.
Mut tätä tää on, lapsiperhearkea.
No yritä nyt edes siten järjestää asiat ja kodin että itse viihdyt siellä. Toki jos viihdyt hyvin kaaoksen keskellä niin jatka samaan malliin, mutta jos et ole tyytyväinen niin muutos on paikallaan.
Itse en ole todellakaan mikään pullantuoksuinen kotiäiti enkä kiillota kotia jatkuvasti saatika että ruoka olisi aina valmiina kun mies tulee kotiin. Mutta sen verran järjestän kotia että itse viihdyn täällä. Teen sellaisia pikasiivouksia silloin tällöin ja pyrin imuroimaan 1-2 kertaa viikossa. En päästä ikinä kotia liian kaaokseen ja opetan myös lapset siivoamaan omat jälkensä. Mutta minusta pääasia kotona olemisessa on se, että lapsilla on kivaa ja sen jälkeen se että minulla on kivaa. Sitten vasta tulee kotityöt ja niitä tehdään siinä kaiken kivan ohella. 2-vuotiaskin esim. tykkää imuroinnista ja siinä samalla voi myös leikkiä lapsen kanssa.