Oletko ollut koskaan työtön?
Tarkoitan että oletko ollut työttömänä ilman omaa haluasi?
Minä en ole ikinä ollut ilman työtä, silloin kun sitä olen vaan halunnut. " Työttömänä" olen ollut vain muutaman kuukauden silloin kun todellisuudessa luin pääsykokeisiin.
En ole mikään " hyvä tyyppi" , josta kaikki firmat tappelisivat, mutta yleensä olen saanut sellaista työtä, jota olen halunnut. Nytkin olisi taas työpaikan vaihto edessä ja pitäisi valita 2sta mahdollisuudesta.
Minun valttini on se, että vaikken olekaan valmistunut vielä, olen tehnyt paljon oman alani töitä opiskeluaikanani. Olen tehnyt niitä alani hanttihommia vain saadakseni työkokemukseni paperilla näyttämään paremmalta. Palkkaa ei ole juuri käteen jäänyt, mutta kokemus on karttunut ja joka kerta työpaikkaa vaihtaessa, nostan palkkatoivettanikin 200-500¿.
Olen myös sitä mieltä, että kyllä todellisuudessa kuka hyvänsä löytäisi halutessaan jotain työtä. Ei ehkä heti sitä unelma-ammattia, mutta unelmatyöhön voi päästä jonkun huonomman työn kautta.
Kommentit (25)
työtön olen ollut useampaan pätkään opintojen välillä.
se on tosiaan totta että kun hakee ei niin koulutustaan vastaavaa hommaa josta on kokemusta (esim sihteerin hommat) niin sanoo rekrytoija suoraan että sä olet maisteri ja lähdet täältä kun saat paremman paikan. ja eivät hanttihommiinkaan ota.
iso kasa luottamustehtäviäkin kuulemma kielii siitä että olen liian kunnianhimoinen.
itse noita harjoitteluja ja suojatyöjuttuja olen laskujeni mukaan tehnyt vuosien varrella yli 2 vuotta! musta se on aika hurja määrä jo. ja eipä noista ole muuten mitään poikinut...
paikkakuntaa en ole tosin ollut valmis vaihtamaan, koska miehellä hyvä työ ja meillä koti täällä missä ollaan.
mutta löytyi se oma työ haeskelun jälkeen.
ja ikää alkaa olla 30v
Vierailija:
Tarkoitan että oletko ollut työttömänä ilman omaa haluasi?Minä en ole ikinä ollut ilman työtä, silloin kun sitä olen vaan halunnut. " Työttömänä" olen ollut vain muutaman kuukauden silloin kun todellisuudessa luin pääsykokeisiin.
En ole mikään " hyvä tyyppi" , josta kaikki firmat tappelisivat, mutta yleensä olen saanut sellaista työtä, jota olen halunnut. Nytkin olisi taas työpaikan vaihto edessä ja pitäisi valita 2sta mahdollisuudesta.
Minun valttini on se, että vaikken olekaan valmistunut vielä, olen tehnyt paljon oman alani töitä opiskeluaikanani. Olen tehnyt niitä alani hanttihommia vain saadakseni työkokemukseni paperilla näyttämään paremmalta. Palkkaa ei ole juuri käteen jäänyt, mutta kokemus on karttunut ja joka kerta työpaikkaa vaihtaessa, nostan palkkatoivettanikin 200-500¿.
Olen myös sitä mieltä, että kyllä todellisuudessa kuka hyvänsä löytäisi halutessaan jotain työtä. Ei ehkä heti sitä unelma-ammattia, mutta unelmatyöhön voi päästä jonkun huonomman työn kautta.
kun tulee lama, niin ei se niin vaan onnistu. Ja KOKEILEPPA tuon lauseesi toteuttamista esim. Lieksassa tai Tuupovaarassa. Yritäppä! Tuon lauseen olen kuullut ennenkin. Mutta siellä kun moni ei edes halua sitä unelmatyötä vaan TYÖTÄ! Työhalukkaita on enemmän kuin edes hanttihommapaikkoja ja nuorten maaltapako on todellisuutta. Paikalle jää vain vanhukset ja sairaanhoitajat. Ja pari kaupan myyjää.
Minä olin työtön 91-92. Olisi kelvannut homma mikä vaan, vaan kun ei ollut, edes Helsingissä. Sattumalta sain tutuntutulta sitten määrä-aikaisen pestin kiinteistöpalvelufirman sihteerinä. Silloin olisi esim. sinnekin siivoustöihin ollut vaikka millä mitalla maisteritason tulijoita - vaan kun ei ollut töitä.
Onnellinen olen että on nyt työtä. Mutta tulevaisuudesta en tiedä. Epävarmalta on alkanut näyttää täälläkin.
Vierailija:
pultsari sanoi bussissa kun kysyi mun ikääni, että ei mulla hyvin mee. Luuli mua yli nelikymppiseks! Mussa vaan ei ole sitä jotain miksi ihmiset haluaisi mua minnekään. En vain kertakaikkiaan sovi tähän yhteiskuntaan.
Psoriasis on hankala tauti mutta on sinulla silti yhteiskunnassa paikka! Löytyy varmasti vielä avarakatseinen työnantaja - tai jos sinulla on ammattitaitoa niin ryhdy yrittäjäksi! Hankalaahan se on, mutta voisi hyvin onnistua.
pultsari sanoi bussissa kun kysyi mun ikääni, että ei mulla hyvin mee. Luuli mua yli nelikymppiseks! Mussa vaan ei ole sitä jotain miksi ihmiset haluaisi mua minnekään. En vain kertakaikkiaan sovi tähän yhteiskuntaan.
Vierailija: