Miksei täällä enää koskaan keskustella karppauksesta?
Muutama vuosi sitten täällä ei mistään muusta jauhettukaan. Minne kaikki karppaususkovaiset ovat kadonneet?
Kommentit (19)
Kukaan ei enää karppaa. Kaikki on siirtyneet "Juttailuun" ja fitnessiin!
Juuri eilen mietittiin, että fitness on joillekin kuin uskonto. Kunnes hurahtavat johonkin trendikkäämpään uskontoon.
Minä karppasin juurikin "muutama vuosi sitten" vaikken siitä palstoilla huudellutkaan. Paino putosi 20kg eikä ole tullut takaisin vaikken enää syömisiäni vahdi. Ehkä muilla ex-karppaajilla sama homma?
Karpit ole täällä koskaan keskustelleetkaan, aiemmat keskustelijat on olleet vain niitä muotiuskovaisia ja niillä tosiaan on jo muuta mielessä.
Karppikeskustelut on netissä ihan toisaalla ja google löytää jos kiinostaa.
Se meni jo. Odotan seuraavaa villitystä, joka voisi olla vaikkapa salttaus. Kumottaisiin tieteellisesti kaikki tutkimukset suolan epäterveellsiyydestä. Sitten käännynnäisten kiihkeä joukko todistaisi, että kun vaihdoin aamupalan lusikalliseen suolaa ja lounaan toiseen lusikalliseen, niin ikinä en ole näin terve ollut!
Minä en ole täällä koskaan asiasta keskustellutkaan, mutta olen syönyt aika karpisti, hmmm... jo seitsemän vuotta ja tulen syömään jatkossakin. Kiteytetysti: välttelen sokeria ja vehnää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:49"]
Minä karppasin juurikin "muutama vuosi sitten" vaikken siitä palstoilla huudellutkaan. Paino putosi 20kg eikä ole tullut takaisin vaikken enää syömisiäni vahdi. Ehkä muilla ex-karppaajilla sama homma?
[/quote]
Ei taida valitettavasti olla enemmistöllä noin mukava syy. Itse katselin esim. työpaikalla tätä karppausvillitystä, ja olen seuraillut työkaverien touhuja sen tiimoilta. Useimmat ei sillä edes alkuunkaan laihtuneet, minkä takia eivät viitsineet pitkään jatkaa. Sitten oli jokunen jotka laihtuivat ihan merkittävästikin, mutta vähitellen syystä tai toisesta lopettivat silti karppaamisen ja lihoivat takaisin ennalleen. Eivät vaan ilmeisesti jaksaneet niin rajoittavaa syömistä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:04"]
[/quote]
Ei taida valitettavasti olla enemmistöllä noin mukava syy. Itse katselin esim. työpaikalla tätä karppausvillitystä, ja olen seuraillut työkaverien touhuja sen tiimoilta. Useimmat ei sillä edes alkuunkaan laihtuneet, minkä takia eivät viitsineet pitkään jatkaa. Sitten oli jokunen jotka laihtuivat ihan merkittävästikin, mutta vähitellen syystä tai toisesta lopettivat silti karppaamisen ja lihoivat takaisin ennalleen. Eivät vaan ilmeisesti jaksaneet niin rajoittavaa syömistä.
[/quote]
Tai eivät ymmärtäneet, että karppaus ei ole mitenkään rajoittava ruokavalio.
Minä olen karpannut kahdeksan vuotta ja kuten jo aiemmin on mainittu, karppauskeskustelut käyn muualla kuin täällä. Täällä keskusteluihin tunkee koko asiasta aivan pihalla olevia mölisijöitä, eikä niille jaksa enää selittää perusasioita. Kuten tässäkin ketjussa näkyy.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:04"]
[/quote]
[/quote]
Tai eivät ymmärtäneet, että karppaus ei ole mitenkään rajoittava ruokavalio.
[/quote]
Kyllä se minusta melkoisen rajoittavalta ja ehdottomalta vaikutti. Ei perunaa, ei riisiä, ei leipää, ei ikinä makeaa jälkiruokaa. Useimmat kuitenkin noista ruoista olisivat tykänneet, mutta karpatessaan kieltäytyivät koska uskoivat että ne on haitallisia terveydelle ja lihottavia.
Se tässä on hauskaa että pari noista aikanaaan karpanneista oli minulle, joka olen aina syönyt vapautuneesti hiilareita, kovin opettavaisia ja pitivät ruokalassa saarnoja hiilarien haitoista. Silloin jo vähän huvitti, koska minä olin hoikka, he eivät. On se vähän hassua 53-kiloisena kuulla satakiloisen saarnaavan miten syön lihottavasti. Kuuntelin aina riitelemättä kauhutarinat hiilarien haitoista, mutta söin niitä itse silti. Tylsää se oli kuunnella sitä "kaivat hautaasi haarukalla" tyyppistä juttua. Olen jopa malttanut olla vittuilematta nyt kun nämä saarnaajat itsekin taas kasaavat lautasilleen ison kasan lohkoperunoita ja ottavat suklaamoussea jälkiruoaksi ;)
[/quote]
Sama täällä, muutama vuosi sitten pudotin 15kg karppaamalla. Tosin enää en karppaa ja noin puolet kiloista on tullut takaisin. Tekisi kyllä mieli taas karpata.
Koska kaikki nuo karppaukseen liittyvät keskustelut on pohjimmiltaan aika tylsiä. Hymistellään vaan yhdessä kuinka hienoa ja mahtavaa, mutta jos joku erehtyy kritisoimaan tai valittelee jotain sivuvaikutuksia niin muut huutavat kuorossa "VÄÄRIN KARPATTU!"
Ts. perus trendikultti, joka kaiken lisäksi meni jo. Eikös välissä ollut jo joku fiktiiviseen luolamiehen ruokavalioon liittyvä dieetti, pähkinöitä ja dinosauruksen potkaa. Vai rantautuiko se suomeen ikinä kunnolla?
Ei noissa trendiuskovaisten jutuissa oikein pysy mukana..
Ehkä siksi että ihmiset on tajunnu että karppaaminen on tyhmää ja epäterveellistä.
Täällä ei synny kunnon keskustelua, koska suurin osa ei tiedä asiasta mitään. Karppaajat keskustelevat muualla.
Karppaus ei ole enää trendikästä.