Lastani kiusataan painon takia,
kamalaa miten kurjia lapset voivat olla, lastani 5v.on nyt useaan kertaan haukuttu leikeissä läskiksi, lihavaksi ja jotkut on kieltäytyneet hänen kanssaan leikkimästä....
Tyttö itkee ja on todella pahoilla mielin.
Lapseni on hiukan pullukka, ei mitenkään poikkeuksellisen tai huolestuttavan lihava, vaan semmoinen söpönpyöreä typykkä.
Minua todella surettaa....
Mitä te tekisitte?
Kommentit (124)
Totta helvetissä siellä on vanhempien asenteet takana usein. Kyllä se kiusaaminen pitää katkaista ihan muilla keinoin kuin koettamalla muuttua kiusaajien mieleiseksi. Mielistelyn tie on loputon ja kurja. Päiväkodin/koulun/vanhempien pitäisi ottaa asia käsittelyynsä.
Mahdollinen paino-ongelma on ihan eri asia, ja toki sekin tulee hoitaa jos sellainen on. Mutta turha odottaa, että 5 kg laihempana tyttö taikaiskusta muuttuisi suosituksi.
Jos lihoo helposti (niinkuin minäkin), ruokaa ei oteta lisää. Karkkia ei vedetä 2x viikossa ja ei myöskään jätskiä, eikö niin?
Tai jos vedetään niin lihotaan, eikö?
Eli olet antanut päiväkotiin tälläisiä sääntöjä vain salaattia lisää, mutta kotona annatte mitä sattuu silloin kun sattuu?
Sama kuin velejnlapseni oli kesällä luonani, tuli tiukat ohjeet mitä syödä, lapsi laihtuikin runsaan liikunnan ja roskaruoattoman loman aikana 2kg, mutta nyt kun näin hänet niin huh, olipas tyttö taas komistunut. : (
ELi noudata myös itse niitä suosituksia Se on tärkeintä!
Tuon ikäiselle se on ihan hirveästi, hyvä jos saatte sen kuriin ennen koulua.
vielä enempi ihmettelen tuota pituutta!
Siis ihanko oikeasti 5 -v ja 125 cm?? Meidän pitkät tytöt ovat olleet 5-vuotiaina n 112-113 cm...Ja painoa alle 20 kg, vaikka ovatkin mielestäni olleet " söpön pyöreitä" .
Lapseni itsetuntoa en halua rakentaa sen varaan, että hänen pitää miellytää ulkonäöllään muita. Tottakai haluan, että hän hoikistuu ja voi terveydellisesti paremmin, mutta en haluaisi tehdä sitä siksi, että muut vaativat sitä.
Hän on arvokas ihminen ihan minkä näköisena tahansa!
Nytpä päätinkin, etä soitan näiden lasten vanhemmille, ja vaadin heitä lapsineen keskustelemaan asiasta. Minä en aio sulattaa muiden lapsilta tämmöistä käytöstä, kun en sitä suvaitsisi omaltanikaan.
Kiusaaminen osoittaa kiusaajan huonoa itsetuntoa, huonoja käytöstapoja, ja typeryyttä, ja se on kotoisin kotikasvatuksesta.
Tuosta taitaa söpö pyöreys olla jo aika kaukana.
http: //www. kaypahoito. fi/kh/kh_julkaisu. NaytaArtikkeli?p_ artikkeli= hoi50034
Rakasta, tue ja kannusta omaasi, se tuottaa paremman tuloksen. Ja puhu päiväkodin henkilökunnalle, voiko he puhua esim. asiasta opetuksen omiasesti?
Tyttäreni oli yli nelikiloinen syntyessään, ja on aina ollut rotevapiirteinen. Kengän numero on nyt jo 32, pituus voi olla jo enemmänkin....
Kaikki eivät kasva saman mitan mukaan, toiset lapset ovat suurempia kuin toiset. En voi työntää häntä pöydän alle odottamaan, että muut saavat hänet pituudessa kiinni.
että soitteluista on mitään hyötyä. Päinvastoin.
pituutta. Meillä me vanhemmat olemme nimittäin myös pitkiä, ja tyttöjämme olen aina pitänyt pitkinä, silti tuo ero meidän 5 -v/ teidän 5 -v oli noinkin iso.
t. 45
Toinen juttu on sitten se, että vaikka kiusaaminen loppuisi, lapsesi tulee kärsimään liikapainostaan. Ikävä sanoa näin suoraan, mutta tuossa tilanteessa teidän olisi ihan pakko löytää sitä lisäaikaa ihan päivittäiseen liikuntaan. Kerran viikossa tai harvemmin uimahalliin ei riitä, vaan lapsesi tarvitsee ihan päivittäistä runsasta liikuntaa. Ylipaino on vakava terveysriski. Varmasti etsisit jostain sitä aikaa lapsesi hoitoon, jos hän sairastuisi muuten tai olisi vaarassa? Miksi et sitten järjestäisi sitä liikunnan lisäämiseen. Mitä jos alkaisit pitää liikuntapäiväkirjaa lapsesi liikunnasta. Samoin kuin syömisten kanssa, sille tulee helposti sokeaksi. satunnainen kävely muuttuu omassa mnielessä säännölliseksi kävelyksi ym. Kun kirjaat liikunnan ylös päivittäin. Näet itsekin totuuden.
Vierailija:
Lapseni itsetuntoa en halua rakentaa sen varaan, että hänen pitää miellytää ulkonäöllään muita. Tottakai haluan, että hän hoikistuu ja voi terveydellisesti paremmin, mutta en haluaisi tehdä sitä siksi, että muut vaativat sitä.Hän on arvokas ihminen ihan minkä näköisena tahansa!
Nytpä päätinkin, etä soitan näiden lasten vanhemmille, ja vaadin heitä lapsineen keskustelemaan asiasta. Minä en aio sulattaa muiden lapsilta tämmöistä käytöstä, kun en sitä suvaitsisi omaltanikaan.Kiusaaminen osoittaa kiusaajan huonoa itsetuntoa, huonoja käytöstapoja, ja typeryyttä, ja se on kotoisin kotikasvatuksesta.
Et halua oikaista lapsesi huonoa käytöstä ja epäsosiaalista kasvusuuntaa?
Et halua puuttua siihen, että lapsesi osoittaa kotikasvatuksensa olevan retuperällä?
Ahaa, no nyt minä ymmärrän, miksi näitä sosiaalisesti taidotomia lapsia on näinkin paljon...
Itse kyllä halauisin olla tietoinen jos minun lapseni käyttäytyisi huonosti muiden lasten keskuudessa....
Minusta epäsosiaalisilla taidoilla ja välinpitämättömällä kotikasvatuksella voi olla lapselle enemmän tulevaisuudessa haittaa kuin ylipainolla...
että ap on tavallaan taustojen takia osannut odottaa ongelmaa, ummistanut siltä silmänsä pitkään ja on nyt vihainen, kun se ei enää onnistu.
Ja polkee nyt jalkaa ja lähtee kiukkuisena soittelemaan sinne tänne, koska häntä ahdistaa ja ahdistus on helpompi purkaa muiden syyttelyyn kuin katsoa rehellisesti peiliin.
Kiusaamista en hyväksy, mutten myöskään sitä, että vanhemmat eivät kanna vastuuta.
Lapsethan noudattavat päiväkodissa sen yhteisön sääntöjä, eikö niin. Tuon ikäiset lapset on valmiita jo tekemään yhtisön säännöt ja noudattamaan niitä. Ja lapseni ei ole koskaan kiusaannut ketään, enkä koskaan voi hyväksyä kiusausta, en en ja en.
T. se jolle tuon ilmeisesti suuntasit (joka on itsekin aina ollut pulska ja myös siitä saanut kuulla)
Turha minun on tästä asiasta täälä keskustella, vastaus on näköjään yksin kertainen, muokataan yhdesä yössä lapsemme samannäköisiksi, samankokoisiksi, ja värjätään hiukset ja puetaan samanlaisiin merkkivaatteisiin, niin kukaan ei kiusaa toistaan....
Voi jeesus minkälaisilla ihmisillä on lapsia!
Kiitos vaan tuesta " äidit"
heippa!
varsinkin tuon viestin 55 luettuani - että kiusattu tyttö ja vanhemmat ovatkin syypäitä kiusaamiseen.
On se ihmeellistä, että täällä sitä jeesustellaan, kuinka kiusaamista ei hyväksytä ja kaikki pitäisi hyväksyä sellaisena kuin he ovat, mutta silti vastuu kaikesta sysätään kiusatulle.
Olisko av-hyeenat ihan mahdoton ajatus, että alkaisitte asennekasvattamaan niitä nicopettereitä ja janicajesmiinoita niin, että he tosiaan hyväksyisivät toiset ihmiset sellaisena kuin nämä ovat. Luulisi teidän mestarikasvattajien ja superäitien pystyvän muuhun kuin hokemaan " lasten maailma on niin julma" . Kukkua sanon minä. Omat kieroutuneet asenteenne paistavat takaa niin, että UV-suoja olisi tarpeen.
Tsemppiä ap sinulle ja tytöllesi. Hän on varmasti kaunis sellaisena kuin hän on ja hänellä on tosiaankin oikeus kasvaa omaan tahtiinsa ilman, että häntä pitäisi verrata johonkin langanlaihaan anorektikkoon. Rakasta häntä ja kerro hänelle se joka päivä.
Ja kyllä se kiusaajien vanhempiin yhteyden ottaminen on ihan kannatettava idea. Toivottavasti saat rakentavan keskustelun aikaiseksi.
mutta mieti ihan oikeasti miten vaikuttaisit asioihin nyt parhaiten. Olet saanut täältä jo siihen vastauksen. Rauhoitu ja ajattele sitten asiaa uudestaan joohan.
Ja vielä kerran KUKAAN ei hyväksy kiusaamista, älä edes puhu tuollaisia!
Jos puhut niin ei kukaan ota sinua vakavasti, eihän?
Kaikkea hyvää perheellesi!
paino n.30kg
Tämänpäivän mittoja en tiedä, mitat on kuukauden takaa...