Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastani kiusataan painon takia,

Vierailija
15.09.2006 |

kamalaa miten kurjia lapset voivat olla, lastani 5v.on nyt useaan kertaan haukuttu leikeissä läskiksi, lihavaksi ja jotkut on kieltäytyneet hänen kanssaan leikkimästä....

Tyttö itkee ja on todella pahoilla mielin.

Lapseni on hiukan pullukka, ei mitenkään poikkeuksellisen tai huolestuttavan lihava, vaan semmoinen söpönpyöreä typykkä.

Minua todella surettaa....

Mitä te tekisitte?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan totea, että 5-vuotiaat ovat oikeassa myös määritellessään toistensa älykkyyttä tai kivuutta? Että lapsi vaan älytreeniin ja kivuuslasvatukseen, että kelpaa paremmin joukkoon.

Vierailija
22/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin lapsesi syö liian isoja annoskokoja. Ja liikkuu aivan liian vähän!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aina pyöreä ja kärsinyt siitä (vaikka olen sm-tason urehilija).

Minusta vanhemmilla vain on vastuu mitä lapsille syöttävät ja niinhän se on että toiset lihoo herkemmin jne, eli se annos mikä pitää toisen hoikkana, lihottaa toista jne.

Tue lastasi, kehu häntä aina kuin voit, liikkukaa ja nauttikaa syksystä!

Vierailija
24/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äitinä olen myös realisti sen suhteen, että jos lapsellani on jokin piirre, johon on helppo tarttua, yritän sellaista piirrettä välttää.

Ihan sama kuin klohnisin lapselle ruman tukan ja valittaisin sitten, kun kaverit puuttuvat siihen, tai laittaisin ehdoin tahdoin rumat ja risat vaatteet ja pällistelisin taas.

Koskaanhan sitä kiusaamista ei voi ennakoida, mutta saa sitä nyt sentään silmät auki kulkea.

Vierailija
25/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pyöräilee joka päivä,

käymme lenkillä,

Uimassa lähes viikottain, ja

retkeilemme metsässä.

Hän on energinen ja liikkuu ja pomppii kokoajan, joten liikunnasta ei varmasti ole pulaa.... siihen on vaikeaa löytää enempää aikaa kun nyt on...

Vierailija
26/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoisuutta! Sanonpahan vain, että OMAN viiteryhmän mielipiteillä alkaa tuossa iässä olla enemmän painoarvoa kuin vanhempien mielipiteillä. En hyväksy kiusaamista millään muotoa, mutta se ei muuta sitä asiaa, että lasten ylipaino on ongelma. Laihduttamista ei missään nimessä kannata tuon ikäisellä lähteä suosittelemaan. Sen sijaan kiinnitetään huomiota ruokavalioon ja liikkumiseen ja tenkin jätetään mahdollisimman vähälle netin / tv:n ääressä istuminen. Tulee vain mieleen oma siskopuoli, joka oli jo lapsena " söpönpyöreä" ja nyt 15-vuotiaana todella ylipainoinen ja kärsii kiloistaan.

-11-

Vierailija
27/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät naiset!

Vierailija
28/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei lapsesi sittenkin ole koko ajan jääkaapilla? Jokin tarinassasi mättää...

Vierailija
29/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten se loppuu, kun lapsesi oma itsetunto kohenee ja hän osaa sanoa vastaan. Tuossa iässä sen oppiminen on helpointa. Myös se, että hän voi kertoa asiasta kotona parantaa hänen oloaan. Silloin taakkaa on kantamassa kaksi ellei useampi ihminen ja lapsikin tietää, että aikuisen hartiat ovat vahvemmat kantamaan tällaista taakkaa.

Kiusaaminen ei kuitenkaan lopu sillä, että sinä kiukuttelet täällä siitä, kuinka ikävää on, että lapsesi ongelmaan yritetään keksiä muutakin ratkaisua kuin kiusaajien suun tukkiminen. Mikä toki onkin ihan toimiva tapa, vähän aikaa, kunnes kiusaajat tulevatkin sellaisesta piiristä jota et tunne ja joihin et voikaan vaikuttaa.

Vierailija
30/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he sanovat myös, että tyttö on ruma, pitää lapsen panna meikkiä/säkki päähän tai mennä kauneusleikkaukseen?

Vierailija
31/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on siis paitsi " söpönpyöreä" , " perinyt isoäitinsä vankan ruumiinrakenteen" , " tanakkarakenteinen" , " kasvuspurtissa" ja " isoluinen" ja mitä näitä eufemismeja on.

Hän söi kesälläkin noin 3 - 4 jätskituuttia noin vain puuhastelun lomassa joka ikinen päivä, ei liiku, eikä kävele, vaikka häntä muka viedäänkin liikuntaharrastuksiin ja lempipuuhaa on muumivideot ja askartelu.

Vierailija
32/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja melkein joka viikkoisella uimiella ei ole mitään tekmistä liikunnan kanssa. Olet ap aika kärkäs nyt, etkö itse halua lapsestasi normaalipainoista? Oletko itse normaalipainoinen?

T. se pullukka

Vierailija
33/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat yleensä sellaisia, jotka eivät aikaansaa " söpöä pyöreyttä" .

Alle kouluikäisen lapsen tulisi liikkua päivittäin kaksi tuntia. Se on aika pitkä aika, eikä varmasti toteudu kaikilla automaattisesti. Toiset lapset kun tahtovat jopa ulkoillessa istua esim. hiekkiksellä rauhassa.

Vierailija:

Voi hyvät naiset!

Vierailija
34/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on,että vaikka oisi kuinka kaunis äidistä, niin ruma se lapsi on jos muut lapset kerta niin sanoo !

Vierailija
35/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta etkö sinä tajua, että tuon ikäiselle oman ikäisten mielipiteet jo merkitsevät? Ja mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä enemmän sen oman viiteryhmän mielipiteille tulee painoarvoa.

-11-

Vierailija
36/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumisen määrissä, ei siinä tarvitse minkään " mättää" . Toiset vaan on eri mallisia kuin toiset, ja pituus/ painopyrähdykset tulevat eri aikoihin.

Kuten aiemmin jo kerroin, tyttäremme on samasta muotista kuin minä saman ikäisenä (=pyöreyteen taipuvainen). Toisaalta toinen tytöistämme on sitten eri mallia, syö kuin hevonen ja on laiha luikku. Ja ollut jo ihan vauvasta asti, ei siis edes silloin ollut yhtään vauvanpehmeä, vaan enempi linnunpoikasen näköinen, nenäkin oli kuin terävä nokka..

Jos ap tosiaan tyttönne syö noin terveellisesti ja liikkuu noin paljon, olen ihan varma, että pituuskasvu pitää huolen painon tasaantumisesta. Se ei tietenkään tapahdu yhdessä yössä, joten siksi koita nyt keskittyä kohentamaan tyttösi itsetuntoa muissa jutuissa.

t.16, se alakoulun pyöreä, teininä tikku, nykyään 3:n lapsen normaalikokoinen äiti

Vierailija
37/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin luultavaa, että he ovat kuulleet tämän arvion ap:n lapsesta vanhemmiltaan.

Vierailija:

Uskotte tosiaan kaikki, että 5-vuotiaiden tuomio on oikea?

Jos he sanovat myös, että tyttö on ruma, pitää lapsen panna meikkiä/säkki päähän tai mennä kauneusleikkaukseen?

Vierailija
38/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidon ruokailuun en voi paljoa vaikuttaa, mutta olemme sopineet, että lapsi syö lisäannoksena vain salaattia, ja sanoin teemme kotonakin nykyisin. Lapsi syö kyllä reipaasti, ja pyytää usein lisääkin, mutta olen ajatellut, että silloinkun syö oikeaa ruokaa, niin saa lisää, herkkuja ei.

Karkkia meillä saa kerran tai kaksi viikossa. Jäätelöä kesäaikaan on syöty enemmän, mutta talvella tuskin lainkaan.

Olemme molemmat vanhemmat olleet lapsesta saakka pyöreitä, ja itse ainakin olen todella nopea lihoamaan, kuulemma aineenvaihdunnallinen piirre... Ei ole sen enempää tutkittu mistä johtuu. En voi koskaan herkutella niin, etteikö se heti näy vaa-assa. Painoni voi nousta jopa 5 kg viikossa!!!- ja sitten saan tehdä kuukauden töitä että saan sen pois! Ilmeisesti tyttärellä on sama taipumus!

Vierailija
39/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö liikaa, lihoo. Jos ei syö, paino ei nouse. Jos syö vähemmän, laihtuu.

Kuulee jo valovuosien päähän, mikä tytön tilanne on 10 vuoden päästä. Onneton lihava teini.

Vierailija
40/124 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekoko, niin veikkaisin kokoa 38 tai 40 mallista riippuen. En tiedä, miksi lapsi häntä pulleana piti, hieman tavallista suurempien rintojen takia ehkä. Tai sitten siksi, että näki tämän naisen meillä ja minun rinnallani ja minä olen taas vaihteeksi unohtanut syödä ja olen liian laiha. Kuvaili siis tätä naista siksi pulleaksi, jolla oli punainen paita, kun ei muistanut nimeä. Se siis lasten ulkonäkö arvioinneista. Miksi minä oletan ap:n tytön ehkä kaipaavan pientä painontarkkailua ja liikunnan lisäystä on se, että ap itse kuvailee hänet " söpön pyöreäksi." Minun kokemukseni mukaan vanhemmat ovat todella sokeita lapsiensa selvällekin ylipainolle ja neuvollassakaan asiaan ei ihan herkästi puututa. Jos lapsi äidin mukaan on pyöreä ja neuvolassakin asiasta on keskusteltu, oletan, että jonkinlaista paino-ongelmaa oikeastikin voi olla.

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan