Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** SYYSKEIJUJEN PERJANTAI **

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä kenties...

No, en minä ainakaan. Nyt ei tule enää aamuyöstä niitä muutamaakaan kipeää supistusta. Lepäilenköhän liikaa. Toisaalta ei ole kovin mukavaa olla paikat kipeänäkään, kun yrittää tehdä jotain vähänkään raskaampaa. Toipumiseen menee aina pari päivää. Mielummin hiljaiseloa eteenpäin.

Nyt tuli vasta ensimmäinen soitto minulle, jossa kysyttiin, että joko. Työkaveri soitti ja ihmetteli, että sielläkös sinä vielä. Tiistaina olisi ollut yhden työkaverin eläkkeellelähtiäiset, mutten jaksanut mennä sinne, kun ei jaksa kovin pitkään istua eikä seistä ja siellä tuskin olisi voinut/kehdannut maatakaan. Olivat sitten luulleet, että olen varmaan synnyttämässä. Olen luvannut kyllä ilmoittaa heti uutisista, mutta kun noita soittoja ei ole enempää tullut, eipä tuo kysely haitannut.

Tukkoinen olo jatkuu. Väsyttää. Napaa kiristää ja nipistää. Peffa puutuu. Sormia kolottaa tämä mieletön turvotus ja muutenkin on oikein mukavaa. Silti tässä vain tyynesti yritän odotella ja tähdätä henkisesti yli maanantain, jotta pääsen ekaluokkalaisen siirrettyyn vanhempainiltaan, kun sitä ei tänä maanantaina ollutkaan.

Mutta nyt taas vaihteeksi pitkälleen lueskelemaan...

fullmoon 40+4

Vierailija
2/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Eräpäivä" koitti sitten täälläkin, ja täysin ilman ensimmäistäkään merkkiä synnytyksestä. Ei ainommaistakaan supistusta eilen illalla ja viime yönä ja tänä aamuna yksi ainut, mikä veti masun kovaksi muttei sattunut yhtään. Blaah, yli mennään sitten täälläkin. Olisihan se pitänyt arvata.

Ärsyttää, käyn siivoilemaan...

Niina ja pyöriäinen rv 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuossa aamulla kuuden maissa luulin jo lähdön koittaneen...Kävin jo suihkussakin helpottaakseni kipua tuolla alamahalla,mutta taisi helpottaa liikaakin...supistukset laantui,ja nyt niitä tulee ihan harvakseltaan...kurjuus!

Tuosta aamuyöstä suppareita oli aika tiheään ja oikein mojovia!pakkasin laukkuun loput tarvikkeet ja olin ihan varma että tänään saan nyyttini syliin...

No jospa sitten ensiyönä saisin minä vuorostani lähteä!

Nyt oon aamusta alkaen kävellyt ja touhannut,vaihdoin jopa sänkyihin lakanatkin,ja aina kun vähänkin supistaa,niin jatkan vaan liikkumista.En aio jämähtää paikalleni hetkeksikään koko päivänä!!

Keuhkoja vähän jomottaa,hengittäminen tekee kipeää..pelkään että keuhkoputken tulehdus taas ilmottelee tulostaan..Kaksi nuorinta lasta ovat nuhaisia,onneksi ei sentään kuumeisia.

Mutta nyt liikkeelle taas,tekisi mieli lähteä tuonne kirpeään syysilmaan oikein kävelylle,metsässä on niin ihana kuljeskella.Mutta nuo nuhanenät pitäisi saada houkuteltua mukaan...

vauvauutisia odotellen...

Unelias rv 40!!!!!!!

Vierailija
4/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei synny Untamo, ei. Tosin jotain edistystäkin on tapahtunut, limatulppaa tulee aika runsaasti (eilen olin 4 tuntia kaupungilla shoppaamassa ja siellä housuihin lorahti jotain, ei ollut lapsivettä vaan hyvin vetistä limaa), nyt siinä on mukana aika paljon veriviirujakin, ja sitä tulee joka kerta kun wc:ssä käyn. Kipeitä supistuksia tuli yöllä muutamia, tosin ei yhtä montaa kuin parina edellisenä yönä.

Varasin äsken ajan äippäpolille yliaikakontrolliin, se on tiistaina. Toivottavasti emme sinne asti joudu, vaan synnytys alkaisi esim. tänään tai viikonlopun aikana. Toiveajattelua(ko?)

No nyt aamiaiselle.

T. Rizzu rv 40+6

Vierailija
5/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan tällä viikolla oli niin paljon hommia, että toiveeni toteutui eikä vauva vielä syntynyt. Nyt viikonlopun aikana synnytys sopisi minulle mainioisti ;D mutta taitaapi masu-asukki itse sen ajankohdan päättää. Toivottavasti ei kovasti tuota painoa enää ota, arvio kun on jo 4kg!!

Hitsi, eilen " piti" ostaa itselle illaksi mässyjä, lähinnä lakuja ja nyt on aika turvonnut olo ja hajuhaittoja riittää. Voih, eikö ihminen sitten ikinä opi? Ei ainakaan tämä mamma...

Lihaksia särkee vieläkin edellisen päivän sähkö-ja neulatestit. Noo..kaipa nekin tästä laantuu.

Onko muilla muuten outoa kihelmöintiä tai kutinaa jalkapohjissa ja kämmenissä? Mulla on nyt parina aamuna ollut sellaista. Mitähän lienee vai johtuukohan turvotuksesta?

Yöllä heräsin muutamaan napakkaan ja kipeeseen supistukseen, mutta eipä niitä sen kummemmin ole sitten tullut. Kaksi viikkoa on kohta täynnä limatulpan menemisestä! Taidan ottaa enkat tilastoissa tulpan lähtemisestä---synnytykseen ;D

Ketkäs olivatkaan saaneet oman nyyttinsä? Onnea kovasti!

Olisi muuten ihanaa lukea muiden synnytyskokemuksia tuolla " synnytys" -osiossakin. Siellä ei eilen ainakaan tainnut olla vielä muiden kuin meitin kaksosten äidin. tietty ymmärrän että aika on kortilla ja vielä jos sisaruksetkin pyörivät jaloissa. Saa nähdä kuinka sitä itse enää mitään ylimääräistä tekeekään kun kolmonen syntyy ;D

*tiitiänen 39+3... leipomaan, pidän synttärini tänään vaikka virallinen päivä on laskettuna päivänä!*

Vierailija
6/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei merkkejä lähestyvästä synnytyksestä täälläkään. Yritän niin ikään pysyä liikkeessä, että jotain saisi tapahtumaan, mutta ei tunnu tehoavan. Eilen kitkin kasvimaata ja aamulla olen nyt siivoillut, mutta piti eilen jo neuvolassa kysyä, että milloinkas ne sitten käynnistää tämän synnytyksen, jos ei lapsi ala itsestään tulla, kun alan toivoni menettää. Vaikka eihän siitä lasketusta ajasta ole vasta kuin yksi päivä eli pitäisi kai jaksaa vielä kärsivällisesti odottaa. Viikonlopuksi olen suunnitellut shoppailureissua, ettei menisi koko aika kotona istumiseen ja odottamiseen.

Soittelut/kyselyt ajoittui näköjään alkuviikkoon. Nyt ei ole muut soitellu keskiviikon jälkeen, kun oma äitini, joka kyllä pitää itseään ajantasalla päivittäin, vaikka on varmasti luvattu ilmoittaa heti, kun ilmoitettavaa on...

Taas yhden huolenkin sain kehitettyä: ihoni kutiaa vähän. Kutina ei kuitenkaan ole voimakasta, eikä painotu mitenkään yöaikaan, lähinnä vaatteet tuntuvat aiheuttavan kutinaa. Kutinaa ei myöskään ole mitenkään erityisesti jalkapohjissa, mahassa tai käsissä vaan milloin missäkin. Mietin vaan, että ei kai tämä ole hepatoosia....? Hepatoosista kärsivät, osaatteko sanoa, miten voimakasta kutina mahtaa olla ja vieläkö tällainen vaiva voi tässä vaiheessa tosiaan iskeä? SYntyisi nyt senkin takia pian tämä lapsi, ettei tarvitsisi tällaisista huolehtia.

Hansuli, 40+1

Vierailija
7/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehdään ennätystä ylimenon suhteen. Rv jo 41+4, eikä synnyttämisestä tietoakaan. Yliaikaiskontrolli oli ja paikat eivät olleet oikein millään mallilla. Vain yhdelle sormelle auki ja vähän pehmentynyt. Kohdunkaulaakin oli jäljellä. AARGHHH.. Supistelee mutta epäsäännöllisesti eikä näköjään tarpeeksi tehokkaasti. Maanantaina 18.9 tulee siis 42 viikkoa täyteen ja menen silloin aamusta puol kymmnenen käynnistykseen. Saa nähdä miten kauan siinä sitten menee. Vähän hirvittää!! Täällä käynnistetään vasta 42 vkoa tulee täyteen, jos muuten ok.

Joten viimeiset kolme päivää onneksi enää edessä ja tiistaina viimeistään vauvaa sairaalassa ihmetellään! Turvotukset ovatkin lisääntyneet, nestettä kertynyt melkein neljä kiloa näiden yliaikaviikkojen aikana. Sitä on oikea vesipallo kun sormella painaa..

Aurinkoista syysperjantaita kaikille..

Vierailija
8/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä tästä kohta lähteä neuvolaan. Olen väsäillyt ristiäisiä varten kortteja. Vielä nyt kun on aikaa. Eipä täälläkään vieläkään tunnu siltä, että vauva jo kohta syntyis.... syntyis vaan jo.

Vierailija
9/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 viikkoa täynnä, hohhoijaa! Kyllä se odottavan aika vaan on pitkä..

Neuvolantätikään ei oikein antanut mitään toivoa, käski vaan varata yliaik.kontrollin. Kaikki arvot olivat kunnossa, lapsivettä vaan on tosi vähän, mutta kuitenkin " riittävästi" (?!). Vähän kyllä se huolettaa, täytyy nyt tarkkailla oloa viikonloppuna ja tarvittaessa rynnistää tarkistettavaksi.

Onnea kaikille keijunsa saaneille =D

Koitetaan me muut vielä jaksaa, ei tässä kuitenkaan ikuisesti voi kestää ;)

kerion 41+0

Vierailija
10/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vielä vaan mieleen, että keitä kaikkia aioitte kutsua?

Mä ajattelin lähinnä meidän omat perheet ja tulevat kummit, mutta meidän äiti oli sitä mieltä, että myös meidän vanhempien kummit olisi kutsuttava ja läheisimmät ystävät.. Eikös ristiäiset ole kuitenkin " vaan" perhejuhla?

kerion 41+0

Vierailija
11/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan edelleen! Äsken tuossa juuri tajusin ihan kympillä, että eihän laskettuun aikaan ole enää kuin reilu viikko... hups, onpa aika kulunut... nämä viimeiset viikot on menneet ihan huomaamatta:D (voi kunpa loppuaika menisi yhtä nopeasti!!!)

Pitäisiköhän pikkuhiljaa alkaa laittamaan jotain vauvalle valmiiksi?!? Vaatteet on jo etsitty, mutta ne pitäisi kai vielä pestä... yhden koneellisen olen pessyt, mutta suurin osa vielä odottaa vuoroaan:D Tai ehkä joku sisäinen " ääni" tietää ettei vielä ole kiirettä (eli mentäisiin siis yliajalle...). No, vähällähän sitä alkuun tulee toimeen jos nyt lähtö ihan yllättää! Kun kuitenkin kaikki tavarat on esikoisen jäljiltä valmiina...

Nyt en jaksa enää muuta kirjoitella...

Toivottavasti viikonlopun aikana moni " yliajalla" oleva keiju näkee päivänvalon! Supistuksia niitä kaipaileville!!!

Itse voisin vielä viikonlopun ajan pysyä kasassa kun on niin mahdottomasti suunnitelmia...

Vierailija
12/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin ristiäiset pidetään ihan pienessä perhepiirissä (kuten esikoisen omatkin aikoinaan)... jokainen tietysti pitää sellaiset kuin haluaa, mutta mielestäni sinä ja miehesi päätätte itse ketä haluatte kutsua!

Meillä siis ristiäisiin tulee molempien vanhemmat ja sisarukset perheineen, minun isovanhemmat (miehen omat ovat jo kuolleet) ja sitten tulevat kummit...

Vierailija
13/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekahvilasta tultu, syöty ja kuopus nukutettu. Päikkäreiden jälkeen viedään esikko kaupunkiin mummon luo yöksi, kovasti poika oottaa, et pääsee tätinsä kanssa leikkimään.

Pitäskö tehä lakialoite siitä, että muutettais raskauden kesto 41 +/- 2 viikkoa? Ei tää yliaikaisuus tuntuis ihan niin pitkälle :D

Mutta voi sentäs, miten ihana syksyisen viileä keli onkaan! Pitänee vaan päivittää vielä vauvan kotiutumisvaatteet, että varmasti tarkenee. Oli kyllä sisällä aamulla aikas viileä, kun ulkonakin oli +1 aste vain.

( . ) on valtava. Alan ratkeilla alamahastakin jo. Navan ympärys on kans " säteilevä" . Edellisillä kerroilla oon säästynyt vatsan arvilta, nyt saan niidenkin edestä. Supistaa iltaisin kerran pari, alapää on kipeä ja nyt alkaa olla se kuuluisa pallo tuolla jalkojen välissä, vaikkei vauveli oo sen kummemmin kiinnittynyt. No, jospa ois edes hieman paikat löystyneet. Toivon vaan, että se maanantai 25.9. olisi viimeistään minun päiväni, silloin kun tulee viikkoja 42 täyteen!

Jälleen muiden vauvautumisia odotellen, -piias- rv 40+4

Vierailija
14/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänolineuvola ja jippii,sunnuntaina klo 9 äitipolille.ja toivon mukaan heti käynnistykseen.terkka kyl jo povaili että nopea synnytys olisi tiedossa,vauva on tosi alhaalla,kohdunpohjankorkeus tippunut taas sentin tiistaista.koko aika supistelee,eilen oli oikein maratoni supistusten puolesta.neuvolan sängyllä maha oli koko ajan kovana ja selkää jomotti tosi mojovasti.

hyvää synnytyskokemusta toivoi,on kyllä jo tutuua tää synnytyksen käynnistys,kun edelliset synnytykset on laitettu alulle tipan kanssa.

tänään aattelin laittaa kämppää siistiksi ja leipoa jotain pakkaseen.miestä täytyy opastaa mistä löytyy lasten vaatteita sillä aikaa kun olen poissa.

mutta nyt siivoilemaan,supistuksia kaikille eräpäivän ohittaneille!

äityliini-81,41+3

Vierailija
15/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä tulla pinoon piipahtamaan, ihan lasketun ajan kunniaksi :) Eli meidän vauvallahan oli 15.9 se virallinen la., vaikka ikää on nyt kohta neljä viikkoa.

Ja mukavasti menee yhä. Paino lähentelee - ellei ole jo yli - kolmea kiloa ja olen saanut pojan rinnalle :)) Päivisin imetän, ja yöllä sitten kerran tai kahdesti annetaan pullosta se täsmä määrä omaa maitoa. Pakkanen jo pullottaa maitopusseista, tuleekohan niitä ikinä käytettyäkään..

Ajoittain poitsu on vähän laiska heräilemään syömään, ja se nyt vähän arveluttaa kun ollaan rinnalle vast' ikään siirrytty, että saakohan tarpeeksi sitten kuitenkaan. Ja yöllä pitää yhden selkeästi pitemmän välin, esim. toissailtana söi vähän ennen 20:00 ja sitten vasta 01 maissa. Hyvähän se on että nukkuukin pikkuinen pitemmän pätkän, mutta itse sitten heräilen ensin ja hermorauniona mietin että nyt pitäisi jo saada syömään.. Tää on aikas tätä ;)

Masuvaivoja tirpukka itkeskelee jonkin verran, ja parhainta aikaa valvomiseen tuntuu olevan yö.

Mutta kaikenkaikkiaan menee aivan mahtavasti ja vauva on aiiiiivan ihana. 2v isoveljen kanssa onkin sitten omat kuvionsa.. Mutta täytyy kyllä sanoa että tämän kolmannen vauvan kanssa osaan nauttia tästä vauva-ajasta ehdottomasti eniten, elämä todella hymyilee vaikka välillä raskasta onkin!

Onnea vielä tulevaan yhdessä koossa oleville keijukaisille, ja kaikille jakautuneille onnittelut myös,

t. Itta

Vierailija
16/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ristiäisiin tulee lapsen ja miun isovanhemmat ja tädit ja sedät perheineen, miun lähimmät serkut ja tietysti meidän sisarukset ja kummit. Eli varmaan aikas paljon porukkaa, lähemmäs 50 henkilöä. Se kuulostaa isolta määrältä, mutta pidämme ristiäiset seurakuntakeskuksessa, missä kaikki astiat, pöydät, tuolit, liinat tms. valmiina ja minuutissa tiskaava astianpesukone, joten muusta ei tarvitse huolehtia, kuin tarjoilupuolesta. Näiden isompienkin tarjoilut ollaan järjestetty vähän niinkuin nyyttikesti-meiningillä, yksi tekee sitä ja toinen tätä, eli aika vähällä tulen varmasti pääsemään nyttenkin, kun tää miun nykyinen anoppi on niin innokas touhuamaan kaikkea apuna.

Meidän suvussa on tapana juhlia kaikkia juhlia oikein kunnolla, ja kuitenkin kun aika läheisiä ollaan, en voi millään alkaa karsimaan porukkaa pois juhlista. Kavereita ei kutsuta, siinä on raja.

Ou jee, tulihan se sieltä! Supistus! Oon touhunnut täällä koko päivän, imuroinut, pessyt lattiat, pyyhkinyt pölyt, pessyt seiniä ja ovia, tehnyt ruokaa, tyhjentänyt ja täyttänyt astianpesukoneen, pessyt pyykkiä ja kohta vielä ajattelin muutaman ikkunan pesasta ja tuloksena tähän mennessä oli nolla supparia. Jäänpä jännittyneenä odottelemaan, tulisiko sieltä kohta seuraava...

Niina ja pyöriäinen rv 40

Vierailija
17/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin nuoremman pojan kanssa aamupäivä avoimessa päiväkodissa ja koulun jälkeen vein molemmat parturiin. Nyt annoin luvan katsoa DVD:tä, että saan itse hetken rauhaa koneella :) Tällä hetkellä raskaana olo tuntuu taas ihan mukavalta, ei minkäänlaista kiirettä synnärille. Mulla on ollut viime päivät aika paljon ohjelmaa ja samanlaista suunnitteilla ensi viikolle, en halua yhtään " hidastaa tahtia" koska silloin alkaa päivät taas pidetä ja odotus tuntuu tuskaisalta.

Viime yö menikin ihan ilman supistuksia, nyt näyttää menevän vuoro-öin eli joka toinen supistaa, joka toinen ei.

Ristiäisiä ei meillä vietetä, mutta VAUVAN NIMIJUHLAA ollaan suunnittelemassa. Todennäköisesti kutsutaan isovanhemmat, meidän vanhempien sisarukset, haltijakummit titenekin ja muutama ystäväperhe, mutta yhteensä siis alle 20 ihmistä.Aijemmin meillä on kokemusta sekä isosta kastejuhlasta (n 40 vierasta) että pienestä, vain lähisuvun (n 10 vierasta) kanssa vietetystä juhlasta.

ITTA ihana kuulla perheenne kuulumisia pienen pojan kanssa! Yritä vaan luottaa itseesi ja vauvaan, että vauva saa tarpeeksi maitoa. Pitkät univälit kuulostaa kyllä hyvältä, jos maito ei riittäisi niin varmaan heräilisi useammin kitisemään ja itkemään. Joko syyskeijuilla on vauvapuolella omat pinonsa? Olisi ihanaa jatkaa jutustelua siellä puolella sitten kun omakin vauva on syntynyt.

ÄITYLIININ ja RIZZUN tilantet kuulostavat kyllä lupaavilta, olisikohan niin että viikonloppuna alkaa tapahtua tosissaan kummassakin perheessä ja alkuviikosta saadaan mukavia uutisia? Toivotaan niin :)

Samoin toivon TEIJAT että synnytys alkaisi sinullakin ihan pian. Onneksi on jo asetettu takaraja milloin käynnistetään, ensi viikolla viimeistään sinullakin pikkuinen sylissäsi :)

Piias normaali RASKAUDENKESTOHAN on oikeasti 38-42 viikkoa eli laskettuun aikaan plusmiinut 2 viikkoa. Yliaikainen raskaus on vasta rv 42+0. Tämä meidän kaikkien kannattaisi pitää mielessä, mutta kyllähän sitä vaistomaisesti tuijottaa siihen yhteen päivään ja kun se ohittuu niin aika tuntuu pysähtyvän, tai ainakin hidastuvan kauheasti... :)

Mayella ja Onni 38+2

Vierailija
18/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MANTA juu, meillä on kanssa tekonimenä Onni. Huomasin aikaismmin että sama teillä ja miltein samoissa viikoissakin mennään :)

Meillä tuo nimi tuli vauvalle vasta rv 24. Olin saannut aikaisemmalla viikolla tietää, että vauvalla on huulihalkio (ultra yksityisellä) ja kun Nkl:n sikiötutkimusyksikössä selvisi, että mitä todennäköisemmin vauva on muuten täysin terve, tuntui että olimme saanneet todellisen Onnen eli vauvasta tulee meidän Onni :) Kutsumanimeksi ei kuitenkaan, mutta todennäköisesti toiseksi nimeksi... vauva on siis poika :)

TUISKULLE onnittelut pienestä tytöstä! Hurjan nopeasti sitten syntyikin kun kalvot puhkaistiin, tosiaan aukeaminen tunnissa on varmaan aika hurja kokemus! Toivotaan että päänsärky helpottaa pian...

Onpa taas hiljainen tämä syyskeijujen piono, sehän tietää hyvää eli mahdollisimman moni on parhaillaan laitoksella :)

Mayella taas

Vierailija
19/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RISTIÄISET: Meilläkin ristiäisiin tulee vain ihan lähin suku. Esikoisen ristiäisissä olivat mummit, ukit, minun ja miehen sisarukset perheineen, isomummo ja -ukki, sekä kummit. Siinäkin porukkaa mielestäni ihan tarpeeksi. Kaikki kuitenkin halusivat mm. ottaa pojan kasteen jälkeen syliin ja kuvata, joten aikamoinen sylistä toiseen ravaaminenhan se oli. Kaikkiaan meitä oli paikalla reilu 20 henkeä ja saman verran riittää nyt kakkosellakin. Mielestäni ei tarvitse, jos ei halua, kutsua ystäviä tms. jotka eivät oikeasti ole välttämättömiä.

( . ): Aamupäivä menikin tänään nopsaan. Poikakin nukkui yhdeksään asti, ihana oli taas itsekin saada nukkua. Ja nyt etenkin olo oikein mainio, kun koko yön nukuin suht hyvin. Jos heräsin, sain unta uudestaan eikä tarvinnut pyöriä sängyssä. Supistuksia tuli taas illalla, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Yölläkin pari tunsin, mutta ei muuta.

Käytiin tänään aamupäivästä kaupungillakin ja kyllä osasi olla kylmä tuuli. Vaikka aurinko ihanasti paistaakin, niin ilma on muuten todella syksyinen. No, en valita. Tätä olen kaivannutkin koko helteisen kesän! :)

Jahas, täytyypä alkaa imuroimaan. Illalla meille tulee naapureita iltaa istumaan. Meilläkin poika menee mummin luo yötsyyn. Naapurit varmaan suuntaa jonnekin yöelämään, mutta me taidetaan jostakin syystä miehen kans jättää väliin. Tai hei, jospa se kunnon baarijytä ja joraaminen sais tämän babyn ulkoistumaan!! :D Asia harkintaa... ;)

Mutta minäkin toivon edelleen kaikille meille vielä jakautumattomille paljon suppareita ja toivottavasti mahdollisimman moni keiju pääsee lähtemään viikonlopun aikaan. Kiva oli kuulla myös Itan ja pienen kuulumisia. :)

T: Anmari rv 38+6 (jees, huomenna tasan viikko " eräpäivään" ..)

Vierailija
20/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kerhoon... Niin se vaan yliaikaiskontrolli häämöttää muutaman päivän päässä meikäläiselläkin. Tänään ja eilen on tosin ollut vähän " lähellä synnytystä" -olo eli kipuja puolella jos toisella. Tänne saakka onkin ollut aika vaivaton raskaus.

RISTIÄISET. Sinne saakka ei olla ajateltu yhtään. Minä olen mahdollisimman pienen vierasjoukon kannalla, mutta toisaalta juhlan ulkoistaminen johonkin seurakuntakeskukseen tms. olisi kiinnostava vaihtoehto ja siinä tapauksessa voisi vieraitakin olla enemmän. Mutta perussettiin kuuluvat mielestäni vain isovanhemmat + kummit, ei edes vauvan kaikkia setiä ja tätejä. Saa nähdä. Eihän meillä ole nimiäkään vielä lopullisesti mietitty...

IMETYSVAATTEISTA haluaisin kommenttejanne. Onko teillä varattuna imetys-yöpaitoja ja päivävaatteita kuinka paljon? Minulla ei vielä yhtään... Koko vähän mietityttää, ottaisiko ennen raskautta -koon vai suuremman? Milloin voisi olettaa että mahakumpu on kadonnut (sikspäkit erikseen, kunhan nyt saisi kummun rintojen alle takaisin)? Meinasin hommata imetykseen ihan vaan pari joustavaa paitapuseroa, tämän syksyn muodista napitettavia trikoopuseroita ja pari " oikeaa" imetyspaitaa. Vanhastaan on jotain imetykseenkin soveltuvaa kaapissa mutta monet vaatteet ovat ennestään liian tyköistuvia eikä viitsisi 100 euron työpaitapuseroitakaan urakalla uhrata.

Supistuksia halukkaille!