Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja Auri, en voi kuin ihmetellä

Vierailija
17.12.2021 |

Miten jotkut jaksaakin siivota. Itse pidän kyllä kodin siistinä ja puhtaana, mutta on se vastenmielistä. En millään jaksaisi. Mielestäni on hienoa mitä Auri tekee. Se on ihan käsittämätön apu minkä hän tuo esim masentuneelle ihmiselle kun siivoaa tämän asunnon. Toivottavasti hän saisi paljon huomiota ja kiitosta työstään.

Kommentit (620)

Vierailija
181/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta Aurissa on että hän kertoo vinkkejä, joilla tavikset (jotka eivät siivoa työkseen vaan vapaa-ajalla) voivat tehdä siivoamisesta helpompaa.

Vierailija
182/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja videoita. Innostuin itsekin siivomiisesta. Toi näyttää niin rentouttavalta kun pyyhki likoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä olen ihmetellyt kun en ole nähnyt Aurista yhtä ainoaa kuvaa kunnon pusero päällä. Siinä voi olla selitys videoiden suosiolle, kun ulkomailla jotkut eivät näe yhtä paljoa paljasta pintaa päivän aikana.

Vierailija
184/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäisin myös siivota ihmisten kodeissa!

Ja juuri noin, että a) omaan tahtiin b) asukas ei ole kyttäämässä ja c) sotku on valtava, mitään perusimurointia ja moppausta en pelkästään jaksaisi, mitä yleensä ihmiset siivoojilta odottaa.

Kellä on ryönäinen koti jonka saan tulla siivoamaan ja järjestelemään mieleni mukaan? Veloitan pimeänä käteen n. 250 €, jos siivous kestää max noin 2 päivää (16 h) eli järjesteltävänä ja siivottavana on tavallinen sekainen koti.

"b) asukas ei ole kyttäämässä" eli haluaisit nyysiä?

Hamstraajan kämppää ei ikinä saa mihinkään kuntoon, jos hän seisoo vieressä vahtimassa. Jokaikinen tyhjä limupullo on korvaamaton aarre. Nimim: kokemusta on...

Mikä oikeus sulla on heittää toisen omaisuutta pois?

Sillä salaa tehdyllä siivouksella, vaikka kuinka hyvää sillä tarkoittaisitkin, aiheutat "hamstraajaksi" haukkumallesi ihmiselle yhä pahemman olotilan. JOS jonkun ulkopuolisen ylipäänsä on aiheellista osallistua siivoukseen, se siivous tehdään vain ja ainoastaan asukkaan omilla ehdoilla, painostamatta! Vain siten asiat alkavat hiljalleen mennä parempaan suuntaan ja "ylimääräinen" tavara vähentyä. Ihan psykologian perusjuttuja.

Vierailija
185/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku Anne ei siivoa ollenkaan

Vierailija
186/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä olen ihmetellyt kun en ole nähnyt Aurista yhtä ainoaa kuvaa kunnon pusero päällä. Siinä voi olla selitys videoiden suosiolle, kun ulkomailla jotkut eivät näe yhtä paljoa paljasta pintaa päivän aikana.

Siellä ulkomaillakin on netti. Jos haluaa nähdä paljasta pintaa, niin ei tarvi kyllä mitään siivousvideoita katsella.

Vierailija
187/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä sillä on sellaiset vaatteet, joissa on mukava siivota. Siinä voi hikoilla aika paljon, eikä joku paksu pitkähihainen paita olisi sopiva. 

En tiedä mistä ulkomaista puhut, mutta Youtubessa on runsaasti isompiakin kanavia, joissa näkee paljasta pintaa enemmän kuin Aurin videoissa. 

Vierailija
188/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa ollut linkki että Auri haluaa tehdä siivouksesta seksikästä. Vähän jäi epäselväksi että millälailla 'seksikästä'. Olen itse ammatiltani laitoshuoltaja ja siivous on kaukana siitä 😂 (wc-pönttöjen jarrujälkien puhdistaja). Tarkoittanee sitten varmaan että siivous toisi lisää suosiota. Aliarvostettuahan se kyllä on.

Vierailija
189/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahdottoman hyvä kikka, nimittäin ikkunalasta lyhytkarvaiselle villamatolle. Toimii niin hyvin, että sanattomaksi menin.

Joo sehän ei siis oikeasti toimi. Ei myöskään usein esitelty kissankarvat huonekaluista tiskiharjalla -konsti.

Vierailija
190/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha raha raha.

Tosin minulle siivoaminen ei ole millään tavoin vastenmielistä. Mielummin siivoan kuin istun vaikka tietokoneen ääressä.

Tässä puhutaan ihmisestä, joka siivoaa ilmaiseksi todella törkyisiä koteja. 

AP olisi voinut laittaa Youtube-linkin, että ihmiset tietävät mistä puhutaan.

https://www.youtube.com/c/Aurikatariina

Onko se "ilmaista" kun tekemällä videon siitä siivouksesta tienaa monta tonnia?

Vierailija
191/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyäisipä joku ruveta ihmisten kaappeja siivoamaan! Meille saisi tulla heti!

Ilmaiseksiko pitäisi tulla vai miksi et ota johonkin siivoojaan/ammattijärjestelijään yhteyttä?

Ammattijärjestelijät eivät tee itse sitä järjestelyä, vaan neuvovat asiakasta, ehkä hiukan auttavat. Ja siivoojat taas eivät yleensä kaappeja järjestele koska siellä on ihmisten henkilökohtaisia tavaroita eivätkä he halua niitä järjestää mihinkään omaan järjestykseensä. Järjestelijät neuvovat minkälainen järjestys heidän mielestään on hyvä ja sitten asiakas järjestää jos jaksaa.

Se olisikin mahtava palvelu kun joku tulisi ja oikeasti järjestäisi ne kamat sieltä kaapista. Helpottaisi huomattavasti myös tavaran karsintaa kun niitä kamoja ei tarvisi ensin lajitella ja miettiä että mihin mitäkin laitetaan.

Tuo viimeinen kohta onnistuisi vain siinä teoreettisessa tilanteessa, että jokikiselle esineelle olisi vain se Yksi Ainoa Oikea Paikka, jossa sen maapallon jokaisessa kolkassa kuuluu olla. Vaan kun todellisuudessa niitä yhtä hyviä paikkoja on useita. Kuka minkäkin paikan ja säilytystavan itselleen kokee parhaimmaksi. Siksi jonkun kaapinjärjestelijän jäljiltä joutuisi kuitenkin tuhlaamaan aikaansa etsimiseen ja vääriin paikkoihin laitettujen tavaroiden siirtelyyn.

Vierailija
192/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä katsonut jonkun eri Aurin videoita Youtubesta, kuin nämä "alasti" siivoamisesta puhuvat? Aurikatariina nimellä on siis se Auri, jonka videoita minä olen katsonut, eikä hän kyllä alasti ole yhdessäkään mun näkemässäni videossa ollut. Joskus on päällä ollut spagettiolkaintoppi, joskus t-paita ja joskus myös pitkähihainen paita. Jalassa yleensä jotkut legginssit. Minusta myös hänen videoissaan näkyy enemmän sitä siivoamista kuin häntä itseään. Ehkä sitten itse olen vain enemmän kiinnostunut siitä siivoamisesta, että en kauheasti kiinnitä huomiota siivoojan vaatetukseen?

Minuun on myös tehnyt vaikutuksen se, kuinka ymmärtäväisesti hän suhtautuu asiakkaisiinsa. Noin hirvittävän likaisia koteja kun siivoaa, olisi varmaan hirveän helppoa tuomita toinen vain laiskaksi ja saamattomaksi, mutta itse en ole koskaan huomannut minkäänlaista tuomitsemista Aurissa. Päinvastoin, minusta hän vaikuttaa aidosti kiltiltä ja ymmärtäväiseltä ihmiseltä ja selvästi oikeasti tykkää siivoamisesta. Välillä mua naurattaa, kun hän vain toteaa, että mitä isompi kaaos, sen kivempaa hänelle. Mä en osaisi siivota noin pahassa kunnossa olevia koteja. En yhtään ihmettele, jos niiden asukkaat itse kokevat ylivoimaisena edes aloittaa, kun minä tunnen sitä pelkästään videon välityksellä.

Vierailija
193/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha raha raha.

Tosin minulle siivoaminen ei ole millään tavoin vastenmielistä. Mielummin siivoan kuin istun vaikka tietokoneen ääressä.

Miten niin "raha raha raha"? Olen käsittänyt, että tämä Auri siivoaa ilmaiseksi.

-ei ap

Siivoaa ilmaiseksi, mutta saa rahaa noista julkisuudesta/kanavilta (YT, IG...).

On itse sanonut, ettei paljasta summia, mutta TUHANSISTA EUROISTA puhutaan kuukaudessa!

Ei se sitä ilmaiseksi tee vaikka tykkääkin siivota.

-----

12.12.2021

Siivouksen Auri tekee asukkaalle ilmaiseksi, mutta sosiaalisen median videoistaan hän tienaa nykyään tuhansia euroja.

https://yle.fi/uutiset/3-12226469

Miljoonat ihmiset fanittavat, kun Auri Kananen, 27, siivoaa TikTokissa: ”Olen halunnut tehdä siivouksesta seksikästä”

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/auri-kananen/

Siivouskuningatar Auri taas otsikoihin maailmalla – siivosi "Euroopan likaisimman talon"

https://www.msn.com/fi-fi/viihde/julkkikset/siivouskuningatar-auri-taas…

Niin, kuten moni on sanonut että siivoaa ilmaiseksi, eli asukas ei maksa mitään. Toki hän tienaa sillä että laittaa videot nettiin ja esittelee tuotteita, mutta mitä sitten? Sehän on hyvä vaan että hän saa rahaa ja pystyy tekemään hyvää ilmaiseksi. Jos hän ei saisi mistään rahaa, niin ei hän voisi siivota niin monelle ilmaiseksi.

Vierailija
194/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen tämän ketjun lukemista kiinnittänyt mitään huomiota Aurin vaatteisiin. Useamman videon olen kyllä tubesta katsonut.

Meen nyt kattomaan niitä vaatteita,.tai niiden puutetta.

Vierailija
195/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha raha raha.

Tässä puhutaan ihmisestä, joka siivoaa ilmaiseksi todella törkyisiä koteja. 

AP olisi voinut laittaa Youtube-linkin, että ihmiset tietävät mistä puhutaan.

https://www.youtube.com/c/Aurikatariina

Onko se "ilmaista" kun tekemällä videon siitä siivouksesta tienaa monta tonnia?

No kyllä se on sille ilmaista, jonka koti siivotaan. Ei sillä hyvällä tahdolla laskuja makseta, joten ne tulot pitää saada jostain muualta. Hän on kuitenkin hyvä työssään, siivoaa hyvin ja osaa tehdä kivoja videoita projekteistaan.

Vierailija
196/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa ollut linkki että Auri haluaa tehdä siivouksesta seksikästä. Vähän jäi epäselväksi että millälailla 'seksikästä'. Olen itse ammatiltani laitoshuoltaja ja siivous on kaukana siitä 😂 (wc-pönttöjen jarrujälkien puhdistaja). Tarkoittanee sitten varmaan että siivous toisi lisää suosiota. Aliarvostettuahan se kyllä on.

Leikkurin tai synnärin siivoojana saisi mageita videoita.

Sairaala tosin taitaisi kieltää sellaisten tekemisen.

Vierailija
197/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäänkuin Auri "ilmaiseksi" siivoaisi kellekään.

Youtube-tulot.

Oman firman huomaamaton mainostaminen siinä samassa.

Näinpä, ihmiset ei tajua, että Auri käyttää ihmisten masentuneisuutta hyväkseen. Tulee siivoamaan ilmaiseksi joo, mutta samalla tekee siitä videon jolla tienaa. Eli tienaa toisten sotkulla ja elämänhallinnan puutteella. Ihmiset on vain niin hölmöjä. Jos hintaa ei pyydetä, niin luulevat asian olevan ilmainen. Mutta mitä siinä sitten myydäänkään? Ihmisten yksityisyys, itsekin tunnistin tuolta videoista yhden tuttavan kodin. Samalla tavalla se Facebook ja Google on "ilmainen" mitä nyt samalla omistaa sinusta kaikki tiedot mitä olet ikinä internettiin laittanut.

Mitä helvettiä nyt taas… kyllähän ne ihmiset tietävät, että siivouksesta tehdään video, ei sitä salata. Jos ei halua kotiaan nettiin, ei sitä sinne väkisin laiteta.

Vierailija
198/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku tekee jonkun ongelman jonkun pukeutumisesta. Narutoppi on ihan normijuttu nuorelle naiselle. Miksi pitää kiinnittää huomiota ihan epäolennaisiin juttuihin...

Vierailija
199/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäisin myös siivota ihmisten kodeissa!

Ja juuri noin, että a) omaan tahtiin b) asukas ei ole kyttäämässä ja c) sotku on valtava, mitään perusimurointia ja moppausta en pelkästään jaksaisi, mitä yleensä ihmiset siivoojilta odottaa.

Kellä on ryönäinen koti jonka saan tulla siivoamaan ja järjestelemään mieleni mukaan? Veloitan pimeänä käteen n. 250 €, jos siivous kestää max noin 2 päivää (16 h) eli järjesteltävänä ja siivottavana on tavallinen sekainen koti.

"b) asukas ei ole kyttäämässä" eli haluaisit nyysiä?

Hamstraajan kämppää ei ikinä saa mihinkään kuntoon, jos hän seisoo vieressä vahtimassa. Jokaikinen tyhjä limupullo on korvaamaton aarre. Nimim: kokemusta on...

Mikä oikeus sulla on heittää toisen omaisuutta pois?

Sillä salaa tehdyllä siivouksella, vaikka kuinka hyvää sillä tarkoittaisitkin, aiheutat "hamstraajaksi" haukkumallesi ihmiselle yhä pahemman olotilan. JOS jonkun ulkopuolisen ylipäänsä on aiheellista osallistua siivoukseen, se siivous tehdään vain ja ainoastaan asukkaan omilla ehdoilla, painostamatta! Vain siten asiat alkavat hiljalleen mennä parempaan suuntaan ja "ylimääräinen" tavara vähentyä. Ihan psykologian perusjuttuja.

Auri heittää kaiken roskiin, mutta se on varmaan hamstraajille ok? En ainakaan ole kuullut, että valittaisi kukaan siitä.

Vierailija
200/620 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyäisipä joku ruveta ihmisten kaappeja siivoamaan! Meille saisi tulla heti!

Ilmaiseksiko pitäisi tulla vai miksi et ota johonkin siivoojaan/ammattijärjestelijään yhteyttä?

Ammattijärjestelijät eivät tee itse sitä järjestelyä, vaan neuvovat asiakasta, ehkä hiukan auttavat. Ja siivoojat taas eivät yleensä kaappeja järjestele koska siellä on ihmisten henkilökohtaisia tavaroita eivätkä he halua niitä järjestää mihinkään omaan järjestykseensä. Järjestelijät neuvovat minkälainen järjestys heidän mielestään on hyvä ja sitten asiakas järjestää jos jaksaa.

Se olisikin mahtava palvelu kun joku tulisi ja oikeasti järjestäisi ne kamat sieltä kaapista. Helpottaisi huomattavasti myös tavaran karsintaa kun niitä kamoja ei tarvisi ensin lajitella ja miettiä että mihin mitäkin laitetaan.

Tuo viimeinen kohta onnistuisi vain siinä teoreettisessa tilanteessa, että jokikiselle esineelle olisi vain se Yksi Ainoa Oikea Paikka, jossa sen maapallon jokaisessa kolkassa kuuluu olla. Vaan kun todellisuudessa niitä yhtä hyviä paikkoja on useita. Kuka minkäkin paikan ja säilytystavan itselleen kokee parhaimmaksi. Siksi jonkun kaapinjärjestelijän jäljiltä joutuisi kuitenkin tuhlaamaan aikaansa etsimiseen ja vääriin paikkoihin laitettujen tavaroiden siirtelyyn.

Jos ne kamat olisi siististi, niin ei tarvisi etsiä läheskään niin pitkään kuin silloin kun ne on sekaisin. Jos kamat olisi lajiteltu johonkin laatikoihin tms. niin äkkiäkös ne vaihtaa laatikko eri hyllylle jos omasta mielestä se on väärällä hyllyllä tai väärässä piironginlaatikossa. Pahinta on juuri se lajittelu ja päättäminen sekalaisista kamoista että mitkä laitetaan johonkin samaan laatikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän