Miksi sairaanhoitajaliitto vastustaa lähihoitajien kouluttamista rokottamiseen?
Nyt on kiire ja on todella tärkeää saada kolmannet koronarokotteet kansalaisille. Jos lähihoitajalle annetaan koulutus, monella onkin lisäkoulutus jo lihaksensisäiseen pistokseen lääkkeiden suhteen, minkä vuoksi sairaanhoitajaliitto kokee asian ongelmaksi?
Kokevatko he että lähihoitaja astuu heidän reviirilleen?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Tuohon voisi hyvin kehittää sellaisen tee-se-itse -paketin apteekissa myytäväksi. Vähän niin kuin insuliinipiikit. Niitä käyttävät kaikenlaiset ihmiset suunnilleen vauvasta vaariin. Ja hyvin onnistuu maallikoilta.
Rokottaminen lihakseen ei vaadi juuri mitään osaamista. Summittain kohta (ei ole mitenkään tarkkaa) ja piikki sisään (sekään ei mitenkään millin tarkkaa ole). Sitten painaa rauhassa aineet sisään. Ja eikun seuraava. Nimim. yli 300 koronapiikkiä antanut ja lopen kyllästynyt hommaan.
Ihanko totta? Not. Sen huomaa jo tuosta tekstistäsi.
Insuliini pistetään ihonalaiskudokseen ja korona lihakseen, ja jojainen oikea th- ammatyilainen tietää ,mikä ero noissa on, ja miksi tuo lihaspustoksen antaminen on niin paöjon vaikeampaa, ja miksi rokote pitää antaa valvonnan alla niin että on adrenaliinia saatavilla ja elvytysvälineet. Ajattelitko laittaa ne koronapiikin liitteksi?
Vierailija kirjoitti:
Ylen sivuilla luki että Suomessa mystifioidaan rokottamista, lähihoitajista ja farmaseuteista saataisiin 3000 uutta rokottajaa.
Kerrp, että mistä ne lähihoitajat otetaan? Onko niitä jossain kaspussa varalla odottamassa, että niitä.pyydetään antamaan rokotuksia? Niistä on pulaa, kuten sairaanho7taj8sta.
Otetaanko ne omistamuosta töistä pois, esim Helsingissä sieltä lasten päivähoidosta tsi muuakta vanhustenhoidosta?
Meillä Tanskassa otetaan ketä tahansa pistämään, lyhyen koulutuksen jälkeen. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Terveysministeriön johtaajakin pisti valokuvaaja!
Sairaanhoitajat eivät halua lähihoitajia rokottamaan, koska heidän palkkansa/ auktoriteettinsä häviää. Lähihoitajat voivat korvata heidät.
Voisko joku linkittää mulle jonkun jutun, jossa sanottais, että sairaanhoitajaliitto vastustaa lähihoitajien koulutusta rokottamiseen?
Joo, hyvä palkka, niin minä lähden heti näistä vuodeosastohommista- tosin lähden muutenkin.