Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~Ensikot perjantaina~

15.09.2006 |

Moikkis, aloittelen pikaisesti uutta pinoa. Voisiko joku muu linkittää eilisen, kun en kerkiä etsimään sitä nyt?

Kommentit (46)

Vierailija
2/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri luennolle lähdössä, meillä on kandintutkielmasemma nyt alkanut, ja tänään pitäisi olla aihe tiedossa! Onneksi mulla onkin jo jotain hajua aiheesta, pitää vaan syvennellä vielä vähän. Aion siis tutkia ympäristöneuvotteluja, erityisesti tuoreinta Montrealin kokousta, maailmanjärjestelmäteorioiden (Wallerstein) valossa. Älkääkä sanoko, että kv-politiikka kuulostaa hankalalta ;) Tämän pääaineen hankaluuksia on se, että asioista ei voi puhua juurikaan kuin omien opiskelijakavereiden kanssa - esimerkiksi mies ei ymmärrä puoliakaan siitä mitä puhun, jos yritän avata keskustelua jostain ympäristöpolitiikan hierarkiasta...

Omaan napaan kuuluu hyvää, Muhku potkiskeli yöllä ahkerasti. Mies raukka joutui heräämään jo viiden jälkeen lähteäkseen töihin, ja tietysti herätti mutkin siinä samalla. Muhku onneksi viihdytti mua potkuillaan ja volteillaan sen puolisen tuntia minkä viruin puoliunessa, sen jälkeen nukahdin vielä kunnolla. Mutta kylläpä väsyttääkin! Onneksi tänään luennon jälkeen yksi pieni homma toimistolla hoidettavana, ja sitten vapaa viikonloppu! (Siis sairasloman takia.) Aion vaan lusmuta kotona ja neuloa Muhkun villatakin valmiiksi...

Hauskaa perjantaita kaikille!

Kandi & muhku 25+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilin tuossa juuri kun mies saapui kotiin. Yö menikin aikasta lailla harakoille, joten taidan mennä vielä pötköttelemään kohta! Klo 4 asti sain nukuttua hyvin, mutta sen jälkeen heräsin kun vatsassa alkoi kiertämään -> suoli tyhjeni (sori kun kerroin ;)) Sitten rupesikin tämä duha valvottamaan. Eilen nimittäin sekin flunssan pirulainen iski muhun ja nyt on röörit ihan tukossa.

Olinkin eilen koko päivän liikenteessä! Kävelin yhteensä sellaiset 13 kilsaa ja aikasta reipasta vauhtia. Olo oli koko ajan hyvä, ei kyllä kahdessa kuukaudessa ole kunto juurikaan laskenut kun en ole voinut mitään harrastaa. No olihan nuo lihakset vähän joikkelissa illalla :D

karssuli: Voiko vauva sitten venkslata edestakaisin? Jos kerta ollut kiinnittynyt ja sitten seuraavalla kerralla ei kuitenkaan? Vai oliko terkka vain katsonut edellisellä kerralla väärin?

burde: Hyvä kun kävitte siellä äippäpolilla! Mieli varmaan rauhoittui kummasti. Ja pieni, siro tyttöhän sieltä on painoarvion mukaan tulossa :) Eli opimme taas sen että iso sf-mitta ei tarkoita isoa vauvaa :)

Kandilla olikin ihana vauvamasukuva :) Ja kyllä teitin vaavilla oli tosiaan veikeä ilme siinä toisessa kuvassa. Hitsit vieköön kun en ite osaa laittaa niitä masukuvia nettiin...

Tuli noista Poppiksen sämpylöistä mieleeni, että minäpä se tein eilen tiikerikakun ja minä myöskin semmoinen rähmäkäpylä noiden makeiden leivonnaisten kanssa. Mutta mies koemaistoi kakkua ja sanoi että kelpaa vieraillekin antaa :)

Tänään olisi perjantaisiivouksenkin vuoro, mutta ei kyllä tämmösessä räkäkunnossa kiinnostaisi yhtään ;) No, vähän kun itseään persuuksiin potkii niin eiköhän se siitä :)

Jokohan tänä viikonloppuna saadaa kuulla lisää vauvakuulumisia??

Nyt loppuikin sitten aivotoiminta...

MiaMik rv 38+2

Vierailija
4/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sormet syyhyää ku luen teidän leipomisjuttuja! Mä en leiponut Englannin vuoden aikana kertaakaan (ei oikein ollu välineitä), ja täällä " työsuhdekämpässäni" en viitsi leipoa kun ei oo muita syöjiä ku minä. Ai että odotan, että se mieskin kotiutuu ja päästään asettumaan sinne omaan uuteen kotiin! Siellä kuulkaa vatkain hurisee ja kaulin kolisee kaikki ehtoot... (only in my dreams)

Kandin aihe meni tosiaan täällä ainakin yli hilseen - mutta tärkeitä asioitahan nuo on, hyvä että joku osaa! Mä tein aikoinaan oman kandityöni vauvansa menettäneiden vanhempien kontrollikäsityksistä. En ole koko juttua muistanut, mut nyt tuli mieleen...snif, en kyllä tällä hetkellä pystyis moista asiaa tutkimaan!

Hei kertokaa hyvät ihmiset miten tota hemoglobiinia saa hinattua ylöspäin! Kaikista oireita päätellen lääkkeet ei oo tehonneet - eilen tuli n. 10 min kävelyn jälkeen ihan kauhea " kohtaus" minkä laitan ton hempan piikkiin. Yritän ajatella, että vauvallehan se on hyvä juttu että äidin veri huononee, mutta...blaaah.

Kävin eilen kestovaippaesittelijän luona ja sain vihdoinkin jotain tokkua tuohon vaippa-avaruuteen. Ei kuulosta enää ollenkaan monimutkaiselta touhulta!

Tänään hierojalle töiden jälkeen - ahh. Ja sunnuntaina vanhemmat kuskaa meidän huonekalut (olivat heillä säilössä vuoden) uuteen kotiin :) Maanantaina neuvola ja tiistaina ultra. Kivoja juttuja edessä :)

Makkara rv17+5

Vierailija
5/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Mulle leikataan tänään otsis! Jey! Päätin eilen suuressa viisaudessani, että otsahiukset on saatava ja mun kampaajakaveri tulee kahdentoista maissa sitten leikkaan mulle ne. Kaiken todennäköisyyden mukaan mä tuun näyttään täydelliseltä ääliöltä seuraavan kuukauden, mutta ainakin vielä ajatus tuntuu loistavalta! =D Mukavaa saada vaihtelua!

Möröin: muistat ihan oikein. Sutjakkaalla verbaliikalla tienaan leipäni =)

Mykis! Miten tehdään voileipäkakku? Ne on ihania!!

Makkara jutteli vaunujen tilaamisesta Saksasta..Mäkin sitä kyselin vähän aikaa sitten. Sieltä kyllä sais homohalvalla ja mekin mietitään sitä!

Mulle muuten leikataan tänään otsis! =D

Amy: tuliko hyviä sämppiksiä? =)

Ykkösope: hitto noita mittoja sun muita! Toivottavasti pääset sinne äippäpolille ja kaikki ois ok.

Mukavaa, että Naukun verikokeen tulokset olivat hyviä ja mielenrauha on saavutettu! =)

MiaMik! Perjantaisiivouksenhan saa siirtää jos on tosi pahassa kunnossa! =) Mä vaan en oikein pysty siihen vaikka kuinka oisin kipee..Imuroin ainakin ihan pakolliset ja meen sitten vasta lepäileen..Istuu niin tiukassa se rutiini =)

Siitä puheenollen niin pitää alkaa täälläkin toimeen..En tiedä mainitsinko, mutta mulle leikataan tänään otsis! XD Nonih..nyt loppu!

Ihanaa perjantaita kaikille ihanille enskoille!!

t. poppis ja räpsy rv21+2

Vierailija
6/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandilla oli kivoja kuvia! Pistäkäähän muutkin niitä kuvianne, jos mahdollista :) Mulla on kuvia irc-galleriassa nick Tohmo_Sr, ajattelin uskaltautua laittamaan myöhemmin tänään jonkun masukuvan mun olemattomasta mahastanikin :)

Kandilla aika jännittävän kuuloinen aihe kandintyössä, vaikken ihan ymmärtänytkään, mistä oli kyse. Itse olen ajatellut tehdä jotain tyyliin " montessoripedagogiikka ja erityislapset" tai " monikulttuurisuus ja uskonnot varhaiskasvatuksessa perheiden näkökulmasta" tms. Nuo nyt on vielä ajatuksen asteella, aloitin vasta toista vuotta opiskelemaan, joten eipä tuolla mikään hirveä kiire edes ole, mutta olenpa miettinyt valmiiksi jotain.

Makkara oli miettinyt aiemmin tatsoihin liittyen tuota arpeutumista. Kyllähän se tietty on niin, että tatska on värillistä arpikudosta, mutta en kyllä osaa sanoa, voisiko siitä tulla jotenkin erilaisen näköinen, jos on jotain tuollaista " arpiongelmia" . Kannattaa kysyä ihan asiantuntijoilta niistä liikkeistä.

No joo, pitää lopetella, ettei myöhästy, palaillaan myöhemmin asiaan, jos mahdollista. Mulla jostain syystä tämä sivusto välillä herjaa, että " IP-osoitteestanne on jatkuvasti häiritty Vauva-lehden sivuja......." eikä kone sitten anna lähettää viestejä tänne. Vammaista. En minä nyt niin törkeä ole voinut olla :O

Han ja Rumpali-Pööpötin 20+2

Vierailija
7/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen olinkin nettipimennossa, kun olin kotona tän flunssan takia ja meidän kone sanoi itsensä irti:( Tänään pitäis sit asentaa kaikki ohjelmat koneelle uudestaan ja sit pitäis taas toimia, toivottavasti!! Pääasia että saadaan kaikki talteen sieltä koneelta kun siellä on parin vuoden valokuvatkin, joita ei ole millekään rompulle edes tallennettu... Yllätys!

Eipä tässä ihmeempiä, pitää käydä lukaisemassa eilinen pino ja tultava sit kommentoimaan tänne. Ja vauvauutisia ei vieläkään siis ole tullut, ainakin pepsis, ull-maij ja kukas muu vielä oli, sieltä suunnalta siis odotellaan uutisia:)

Mitenkäs icepiparkakku, yhdessä osassa vielä?

Mulla on nyt pari päivää tuntunut siltä, että kännykkä ois mahassa ja värinähälytin päällä:=) Onko vaan jotain ihme masuvaivoja vai voisko olla pikkukaverin elonmerkkejä? Tänään aamulla lenkillä pysähdyin ja mietin et onko mulla kännykkä taskussa, sit tajusin että mahassahan tuo värinä on=)) Miltä teillä ekat liikkeet tuntuneet?

Ens viikolla onkin sit rakenneultra keskiviikkona, jänskättää et selviääköhän sukupuoli ja minkäköhän kokoinen se " vesseli" tässä vaiheessa suunnilleen on?!

Nyt taas töiden pariin kun eilisen lusmuilin kotona, mukavaa viikonloppua kaikille!

Aurora + törriäinen rv16+6 (Huomenna alkaa TAAS uusi viikkoa...)

Vierailija
8/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt ihan varma Poppis että sulle leikataan otsatukka? :D Sanotko vielä kerran kun jäi vähän epäselväksi ;)

Mörötin: Unohdin sulle aikaisemmin vastata kun kyselit onko sairaalakassi valmiina? Onhan se nyt kutakuinkin :) Minun kotiutumisvaatteet saa kyllä mies tuoda kun en tiedä etukäteen millaisiin kolttuihin voisi vielä synnytyksen jälkeen mahtua :) Kurjia kyllä nuo sinun supparit kipujen kera!!

Juu minäkään en tuosta kandin aiheesta tajua mittään ;)

Mutta nyt on mentävä vähän lepäileen...

Vierailija
9/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis, voitko vielä kertoo ku en tajunnut? :)

Hiih, vai on Hanin viestit olleet häiritseviä...ei vaan, ei oo varmaan kivaa jos kone toistuvasti herjaa. Ei ne sun viestit nyt niiiiiiiiiii pahoja oo olleet!

Mä oon Poppis saanu jotain apuja tuohon vaunujen tilaamiseen Helmikuisten suljetusta yhteisöstä - jos laitat maili/meseosoitteesi niin voin niitä infoja sulle lähetellä.

Mä näin viime yönä eka kerran synnytyksestä ja vauvasta unta. Kaikki sujui helposti, epiduraalia ei tarvittu ja heti synnytyksen jälkeen kävelin miehen kans suihkuun harrastamaan seksiä! Eiks se noin mee ihan reaalimaailmassakin?! Vauva oppi heti imemään tissiä, ja ekan imetyksen jälkeen päätin heti pottakouluttaa sitä ja nostin lavuaarin päälle pissille. Niin, ja se vauva oli kaunis pieni tyttö. Jäi ihan kiva olo tosta unesta - mukavaa ku eka synnytysuni ei ollut mikään trilleri!

Makkara

Vierailija
10/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii, on taaskin perjantai, ja huomenaamulla on mieskin vieressäin... taitaa kyllä olla myös veli viereisessä huoneessa, koska olemme suuntaamassa iltapäivällä kohti etelää ja aikiiaan eli iikeaan päästään vihdoin huomenaamulla! Eilisilta oltiinkin Bauhausissa ja nyt odottaa kuusi hyllylevyä ahkeria työmiehiä lauantai-iltana talkoisiin. Vielä mietin, et pitäiskö nuo hyllyt maalata, kun ovat käsittelemätöntä massiivikuusta ja aika värittömät + rupeeko ne pihkaamaan?? (ei kai normaalissa huoneenlämmössä??)

kandilla on hurjat aiheet, en edes yritä ymmärtää. No, eipä kukaan asiaan perehtymätön tajunnut mun gradustakaan mitään, että ei kannata valittaa.

poppis, mulle tuli mieleen, et kantsiskos sun leikata otsatukka! Saattais olla hyvä idea, saat hyödyntää ihan vapaasti. :D

MiaMik, 13 km on ihan hirveesti, mä en varmaan ikinä kuuna päivänä siihen pystyis tällä mahalla. Mun lenkit on tollasia 3 km... ei kyllä tekis pahaa, jos kävelis vähän enemmän, mutta ei oo juuri huvittanut flunssaisena. Josta tuli mieleen, että lääkkeet on tehonneet sen verran, et nuha on ohi, mutta päänsärky jatkuu vielä entistä pahempana. En sit tiedä, jökähtikö ne räät nyt jonnekin onteloihin...

SS, nyt vaan syöt rutkasti verilettuja, niillä ainakin hemppa nousee! Mun on tehnyt jo vaikka kuinka kauan mieli veriplättyjä, mutta kun nykyään on niin vaikea löytää verta mistään... Ja oi, tuo hieroja olis niiiin ihana... eilen pohdin ihan tosissani vyöhyketerapiaan ajan varaamista, mutta kun se on niin turkasen kallista. Joku synnytyspalstalla kehui sen helpottavan synnytystäkin!

Auroran värinähälytin taitaa olla ihan samaa sorttia, joka mun mahassani tärisyttää. Eilen oli ihan outo olo, kun Santeri oli jotenkin valunut alaspäin, eikä ylämahassa enää tuntunutkaan pyllyä. En oikein tajua, miten se oli tuolla pyörinyt, mutta navan alla tuntu kaikki liikkeet. No, tänään pönötetään ja täristetään taas ihan koko kohdun alueella.

Eilen oli ollut kuvia taas näytillä, musta noi 3/4Dkuvat on aina pelottavia... siis kun niissä näkyy se kaveri, jota ei oikeesti muuten näy... hui! Siksi en halunnut itse mennäkään 4D-ultraan. Suloinenhan tuokin lapsi oli, mutta ku se on siellä mahassa, vähän ku kattos ulkoavaruuteen... :D oudot on täälläkin fobiat!

Nyt täytyy lähteä suihkuun, kun pitäis olla kahdelta työpaikalla (miten nii lomalla??) ja mun liikkeelle lähtemiseni on nykyään niin hidasta. Ja tekis vielä mieli ottaa nokosetkin... eilen muuten unohdin ihan kokonaan vakuutusyhtiön kanssa sopimani treffit, nyt en kehtaa mennä sinne ikinä. Ei mulla ollut hajuakaan niistä ennen ku tänään katsoin kalenteria....

Kuitenkin, hauskaa viikonloppua kaikille!

-Osse ja Santeri rv 32+2

Vierailija
11/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun päänsärky alkoi taas aamuyöstä....miten se nyt aina viikonlopuksi tahtoo tulla :(

Kandilla olikin jo veikee masu :) ja pikkuisen kasvot eroittuvat niin hyvin!

Vai luennolle ja huh eipä ymmärrä noista jutuista juurikaan :))

Miauuulla oli tullut hyviä uutisia kokeista!!

Poppis taitaan tehdä jotain tukalleen...vai kuis se oli :) mä en ole mikään exsperttiina voileipäkakun tekemisessä. Se on kuiteski aika simppeli, ku ostaa vaa tummia ja vaaleita leipäviipaleita. Kostuttaa esim. lihaliemellä maustetulla vedellä tai maustetulla maidolla. Tekee vaikka kinkku, tuorejuusto, persilja sekoituksen ja toisena esim. maustekurkku tuorejuustosekoituksen...vaihdellen vaikka kasviksien kanssa, ite tykkään paprikasta. Sit laittaa näitä kerroksittain leipien väliin. Tummaa leipää vaikka ihan ensin, kostutus ja jompaa kumpaa täytettä ja sit taas vaaleeta leipää jne. Päällysteeksi persiljaa tai ruohosipulia, tomaatti kinkkua...ja mitä tykkää.

Heh...jos tosta sepustuksesta joku saa jotain tehtyä, niin lycka till :)

mut tänään siis aattelin taas kokeilla onneani, jos huomenna sitä tarjoo vieraille :)

Aurora - liikkeistä tunsin ensin ne hipaisut ja sitten vaan yks ilta huomasin, ku hippis antoi pienen potkun tohon eteen ja ales...ensin mietin, et mikä se oikein oli, kunnes varmistui kun tuli vielä pari samanlaista. Kovin oli hentoisia aluksi, nyt jo vähän napakampia :)

Kaikille piristävää viikonloppua, meille tulee tuttavien kaksi kersaa tänään hoitoon 3v. ja 5v. Joten yhdeksi illaksi siinä on ohjelmaa :9

Mykis ja Hippis 19+6

12/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuleee poika!

Oon nyt ihan onnesta soikeena! Tulin just neuvolasta/lääkäristä. Oli viimeinen ultra, jossa meidän vauveli vihdoin suvaitsi lääkärin katsoa jalkoväliinsä. Ja tsadaaaaa, pallit siellä näky :D Lääkäri oli kyl tosi varma asiasta ja käski tulla esittelemään, jos tulokas ei poika olekaan. Nyt tekis mieli mennä ostaan H&M:ltä semmonen ihana veluuripuku meidän pikku pojalle :) Mun oli pakko tulla hehkuttaan asiasta tänne, koska mieheni ei anna mun kertoo sukupuolta kellekään (tekee muuten VÄHÄ tiukkaa).

Juu, siis vauvalla ja äitillä kaikki hyvin.

-Rv 35+5

-verenpaine 123/78

-painonmuutos/vko +1225 (hups!!! yhteensä painoa tullut 6,4kg)

-turvotus +

-sydämen syke +

-sikiön liikkeet ++

-tarjonta RT1 (kellään hajua mitä toi ykkönen tossa meinaa?)

-sikiön arvioitu paino 2,8 kg

Sit lääkäri teki sen sisätutkimuksen, joka muuten sattui tällä kertaa huomattavasti enemmän ku koskaan. Mun kohdunsuu oli reilusti sormelle auki ja pehmeää kanavaa jäljellä vaan 1,5 cm! Lääkäri sanoi, että on kyllä tosi kypsät paikat viikkoihin nähden ja vihjaili, että saatan lähtee synnyttään ihan millon vaan. Aika hurjaa, että se tunsi sormellaan jo vauvan kallon! HUIH!

Olin tosiaan niin pökerryksissäni kaikesta, että unohdin kysyä lääkäriltä apua tähän flunssaan ja piti mun kysyä ties mitä muutaki. Leijun ihan pilvissä :D

Joops, mut en nyt muista mitä piti kommentoida, on pää niin sekasi. Taidan siis lähtee tästä syömään, niin tulee noita kiloja vielä vähän lisää :)

-Larsku 35+5

Vierailija
13/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko MiaMik olet päässyt alkuun siivouksessa? Mun pitäisi ehtiä siivota ennen neuvolaa, ja vielä ihan vimpan päälle kun meille tulee tänään äiti ja kumppanit käymään. Onneksi on aika vähän siivottavaa ja mies vielä lupautui imuroimaan :)

Amyn kyselyyn jääkiekon seuraamisesta. En nyt ihan mikään mieletö fanittaja ole, mutta joitakin pelejä tulee seurattua ja eilen illalla oli ihan kiitettävästi tunnelmaa Hippoksella. JYPin kannattajia täällä tuntui muutama olevan, mutta minä luopio olin kannustamassa entistä kotijoukkuettani Kalpaa ;)

Neuvolassa ja ultrissa oltiin käyty ja pääsääntöisesti käynnit olivat menneet hyvin. Ykkösopea yritän lohduttaa, että jospa se teidän Ahaa ei kuitenkaan olisi hirmu pikkuinen. Yrittäkäähän päästä käymään ultrassa niin ei tarvitse ainakaan elää epätietoisuudessa. Ja vielähän tuolla Ahaalla on hyvin aikaa kasvaa.

Etköhän Viipero liittyisi jo meidän saikkulaisten joukkoon, noiden selässä tuntuvien supistusten kanssa ei ole leikkimistä.

Maratonilleko se MiaMik valmistautuu, vaikka pitäisi kohta synnyttämään lähteä ;) No kuntoa on kyllä hyvä pitää yllä, sillä eräänlainen maratonhan se on synnytyskin. Mulle näköjään riittää lenkkeilyksi tavallinen arkiaktiivisuus ja kaupassakäynti on jo vaativampi koitos :(

Makkara: Itsellä ollut aina tuo rautalääkkeiden popsiminen yhtä tervanjuontia, mutta nyt löysin apoteketista sellaiset Maltofer-tipat, jotka on kätevä huitaista naamaan appelsiinimehun kanssa. Niillä olisi ainakin tarkoitus saada minun hemppa nousemaan.

Mitäs se Poppis nyt olikaan leikkauttamassa? ;) Saisikohan itsekin jonkun tänne kotikäynnille, kun tuntuu olevan niin vaikeaa tuo kampaajalle meno? Alan tosiaan jo vähän turhan paljon muistuttaa nimimerkkiäni ;)

Nyt huomasinkin, että taidetaan Han_in kanssa olla saman ammattialan ihmisiä... Kysäisen vielä tarkennukseksi oletko valmistumassa lastentarhanopettajaksi vai erityislastentarhanopettajaksi? Omalla kohdalla tuo kandityön aihe kypsyi silleen mukavasti siinä toisen opiskeluvuoden aikana ja niiden pohdintojen perusteella oli suht helppoa lähteä sitä tekemään kolmannen vuoden syksyllä. Tiedä vaikka sulle löytyisi sopiva työnaihe sitten ihan kotiympyröistä ;)

Taitaa Auroralla värinät aiheuttaa tosiaan se vauvaväristin ;) Sellaista hassua kuplintaa ja nykimistähän ne ekat liikkeet on :)

(.) Eilinen ilta meni ihan kivasti siellä jääkiekkomatsissa ja Otsokin oli tunnelmassa mukana ;) En tiedä pönkkäsikö se jossain vaiheessa jalkansa tuonne oikeanpuoleisten kylkiluiden alle, kun minua sieltä ahdisti. Yö oli sitten taas yhtä pyörimistä ja maha mulla on huonona edelleen varmaan noista suppareista johtuen. Kovasti niihin tuntuu tulleen tehoa lisää vai johtuneko sitten tuosta vauvan asennon muutoksesta (perätilasta raivotarjontaan), että supistukset tuntuvat kivuliaammilta ja paineentunne alhaalla on ihan eri luokkaa kuin ennen. Yritän kuitenkin elää mahdollisimman normaalia elämää, mitä nyt ehkä sitten vähän etuajassa aion laitella nuo vauvan jutut valmiiksi.

Olen muuten itsestäni tosi ylpeä, kun sain eilen aikaiseksi sen " Isin kulta" -bodyn ihan omin pikku kätösin. Ostin Hennesiltä kaksi sellaista yksiväristä bodya ja kangastussilla sitten kirjoitin toiseen niistä sellaisilla " lapsellisilla" kirjaimilla tuon tekstin. Minusta siitä tuli vähintään yhtä hieno kuin ne vastaavat kaupan bodyt. Mulla vaan tuntuu tuo isyyspakkaus-projekti venyvän kun koko ajan keksin jotain uutta laitettavaa sinne.

No nyt siivoilemaan ja sitten onkin loppuilta ohjelmaa täynnä, joten varmaan menee kirjoittelu huomiseen.

Viikonloppuja,

Mörötin ja Otso rv33! :)

Vierailija
14/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin hidas kirjoittaja että moni ehti kiilata mun eteen..

Vai on Poppikselle tulossa otsis, varmasti muuten sopii sun kasvoihin tosi hyvin:=) Eli hyvän idean olet keksinyt! Kerrohan sitten miltä uusi MINÄ näyttää?

Makkara, ehkä se oli enneuni ja kaikki meneekin yhtä hienosti:)) No, ehkei ihan kaikki nuo jutut onnistu...

Larskulle tulossa poju, ONNEA!! Oliko toiveissa poitsu? Vai muuten vain kaikki tuli todellisemmaksi kun sai tietää kumpi tulee.. Mäkin odotan ensi viikkoa hirmuisesti, jos näkyis sukupuoli. Tärkeintä tietenkin että lapsi terve ja kaikki kunnossa, mutta silti luulen että mulla toi sukupuolen tietäminen konkretisoisi (outo sana) tätä odotusta aika lailla. Nyt vielä en oiekin asiaa sisäistä kun ei sillä lailla näy eikä tunnu vielä. Ja sulle tullut vain 6,4kg, miten sä olet pystynyt tohon mä olen jo kasannut yli puolet tosta näillä viikoilla:(

Muuten tietääkö kukaan kilpirauhasarvoista, kun mulla se S T4V vai miteköhän päin noi kirjaimet menikään:) oli 11.6 ja labran raja-arvot on 11-23 eli sisällä arvojen just on, mut raskauden aikana ei kuulemma ois hyvä mennä alle 14. Löytyykö tietoa keltään?

Vierailija
15/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista sanoista enskasisaret. Olen jo päässyt pahimmasta harmituksesta yli, lähinnä mielipaha aiheutui takapakista, kun olin terkkarin puheista saanut päähäni, että vauva jo pian syntyisi. Taitaa tämä mamma alkaa olla jo hieman malttamaton! :)

VIIPULI Tuo lääkärikokemuksesi oli aivan karmaiseva! Että on lääkärillä otsaa, sanoitko hänelle että olet itse saanut sydänäänet kuuluville? En muutenkaan ymmärrä tuota kauhukuvien luomista, raskaana oleva nainen kyllä osaa siitä puolesta huolehtia ihan hyvin ilman lääkärien sun muiden apua. Onneksi sulla on se kotidoppler, ilman sitä olisit saanut varmasti kokea vielä kauheampia hetkiä tietoa odotellessa.

POPPIS Hih! Sain hyvät naurut, taas kerran! :D Ei tuo 6 kiloinen vauva kovin pahalta kuulosta... Mun mies painoi 4,7 kiloa syntyessään ja anoppi synnytti ilman kivunlievitystä eikä kuulemma tuntunut missään...!! Että eiköhän tästä selvitä. Niin mitäs sun tukalle tehtiinkään...?? :D

MÖRÖTIN Nimimerkki tulee juuri siitä itsestään, satun olemaan aikamoisen perso karssulle. Jossain vaiheessa elämää lenkkeilin vain sen vuoksi, että kävin lenkillä aina Makuunissa karssunhakureissulla. :) Minä tein muuten myös tulevalle isukille tuollaisen Isin kulta -bodyn, eli valkoiseen bodyyn kirjoittelin itse tekstin. Ja tuleva isi tykkäsi tosi paljon, kun oli oikein itse tehty!

MYKIS, IIDA-LINNEA ja LARSKU ainakin oli käyneet ultrassa, onnea hyvistä ultrakuulumisista! On se vaan sanoinkuvaamattoman hieno hetki, kun näkee oman pikkuisen sätkyttelevän siellä ruudulla.

KANDILLA oli ihanat 4d-kuvat, nyt alkoi kyllä vähän harmittaa, ettei käyty 4d:ssä... Minä en myöskään ymmärtänyt hippastakaan gradusi aiheesta, tosin olen huomannut aivotoiminnan huomattavasti hidastuneen tässä raskausaikana. :)

MIAMIK Luulenpa juurikin että terkkarin viime viikkoinen kiinnittymisarvio meni metsään, eli vauvan pää ei vrmastikaan ollut silloin vielä kiinnittynyt. Käsittääkseni kiinnittymisen jälkeen ei pitäisi enää " irrota" , tai miten sitä nyt sitten sanotaankaan. Hurja tuo sun 13 km kävelysaldo! Mä jaksan kävellä ehkä jonkun viitisen kilometriä, ja sekin tekee tiukkaa, kun supistelee aika kipeästi välillä...

HAN Mitäs viestejä sitä on tullut läheteltyä kun se kone noin herjaa? =) Ei sun viestit kyllä kauheen törkeiltä ole kuulostaneet... Hassua.

AURORA Kyllä ne taitaa olla vauvelin liikkeitä, ensimmäiset tuntemukset on juuri tuon kaltaisia, ettei niistä oikein tiedä mitä ne on - ilmavaivoja vai mitä? :)

Onnistuin näköjään raapimaan jalkani rikki, ihmettelin äsken kun turskahti sormille verta oikein kunnolla. Mulla noi sääret kutiaa ihan tolkuttomasti välillä, enkä pysty olemaan raapimatta. Tais joku vanha rupi revetä tai jotain... Yöks.

Vauva vaikuttaa taas tänään melko uniselta. Täytynee mennä kohta makoilemaan ja laskemaan liikkeitä. Vauvalla tuntuu olevan joka toinen päivä reipas päivä ja joka toinen päivä lepopäivä. :)

Täällä myös perjantaisiivous odottelee. Lupasin miehelle että laitan paikat kuntoon niin hän sitten imuroi töistä tultuaan. Koko yhdessäoloaikanamme olen imuroinut tasan kerran, se homma kuuluu miehelle!

Huomenna menemmekin sitten sinne hotelliin hemmotteluviikonlopulle, joten en taida päästä linjoille ennen sunnuntaita tai maanantaita. Hyviä vointeja ja viikonloppua kaikille!! =)

Karssuli ja vaavi rv 39+1

Vierailija
16/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjottelee miss äkäpussi. En oo viittiny ees kirjotella muutamaan päivään,ku oon ollu niin huonotuulinen. Tai oikeestaa eilen en enää ollu.. Ja nyt jo taas oma iloinen itseni. Keskiviikkona sain esim kauheen itkukohtauksen just ku olin saanu ripsarit silmiin, itkin sitä ku hiukset on huonosti yms muuta todella vakavaa. Mies onneks sai rauhotettua mut nopeesti,ku otti syliin. Se ei yleensä oo noin nopeesti reagoinu mun itkun puuskiin ja hyvä etten itkeny lisää sitäki ku se oli niin ihana.

Voi näitä hormooneja..

Eilen kattelin elämä lapselle konserttia ja nyyhkyttelin.

MiaMik muistaakseni oli kirjottanu siitä hempasta. Haluisin tietää miks se hempan lasku on hyväksi vauvalle? Kun mullahan se oli nyt noussu vihdoin. Pitäskö sun kokeilla jotain toista merkkiä jos ne ei auta? Jossain luomukaupassa (tai jossain?) on joku tuote mikä nostaa nopeesti,mut en muista nyt ollenkaan mikä se on.. Joku vaan joskus siitä kertoi.. Tietääkö muut?

Han_ Kävinkin laittamassa kommenttia sulle,kun mullakin on niitä kuvia galleriassa.. En tiiä uskallanko laittaa sit nicciä tänne:D heh.

Niin ja arvaappas mitä, sä oot mua päivän vanhempi:) Hassu juttu.

Kohtahan meillä onkin synttärit.

Ja mitäs se poppis sanokaan..?! :D Niin, otsis! Vähän kivaa. Tuu sit kertomaan miltä näyttää:) Mulla on nyt ollu kunnon otsis vähän yli vuoden. Oli aika jänskää kun ekan kerran leikattiin. Mut on se kiva, vaikka välil myös erittäin rasittava,kun hiusket taipuu miten sattuu ja aina pitää suoristella.

Pepsis ja ulla-maij taitaapi olla jo nyytit kainalossa!? :) Täällä jännityksellä odotellaan kuulumisia sieltä suunnalta.

En nyt muista yhtään mitä piti kommentoida.. Kaveri tulee käymään, ni lähden tästä. Kun vihdoin tänne kehtaa jotain pyytää, ku ollaa alettu saamaan uutta kotia kuntoon:)

Ihanaa perjantaita kaikille!

lara ja mötkö 27+4 (viiminen raskauskolmannes häämöttää)

Vierailija
17/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitetaan nyt se nikki.. Eli irc-galleriasta mut löytää nimellä brisk.

Ja vielä Larskulle onnittelut pojasta:) Aika jänskää tosiaan, kun vauva voi tosiaan syntyä ihan milloin vaan. mut teillä ainaki alkaa olla h-hetki lähellä:)

Vierailija
18/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on siivoukset vasta aluillaan :) Tiskattua sain ja vessan pestyä, sitten tulikin kaveri turisemaan vähäksi aikaa. Nyt odottelen että tuo mies tuolta herää ja pääsen imuroimaan. Tai ehkä delegoinkin imuroinnin miehelle ;)

Larskulle onnittelut pojasta! Sinulla on sama tilanne alakerrassa kuin minullakin rv 35+6 lääkärineuvolassa :) Ja se RT 1 tarkoittaa sitä, että vauvan selkä oikealla puolella, peppu myös ja jalat vasemmalla! RT 2 meinaisi, että vauvan selkä vasemmalla puolella jne...

Missäs muuten oikeesti se AinoAurora luuraa?? Onko kukaan kuullut hänestä??

Karssulille ja miehellesi ihanata viikonloppua! Nauttikaahan toisistanne :)

Hitsit kun tuli tää flunssa nyt. Ei oikein lenkillekään viitsi tänään lähteä!! Huomenna alkaa onneksi paritanssikurssi :) Tanssijalka jo vipattaa :D

MiaMik rv 38+2 edelleen

Vierailija
19/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä poukkoilen vauvauutisia kyttäämässä... no, eiköhän niitä lähiaikoina tuu =) Mä pistin kanssa omat mahani galleriaan takas. Vähänkö on ikävä masua tän nykyisen nahkarepun kans. Nikki galleriassa on se vanha tuttu millipilli ja sieltä tietty löytyy myös uudet Aksut.

Vierailija
20/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#008000]Siivoukset on tehty ja MULLA ON OTSIS!!! =) Vähänkö on söpö! Miehän oon ihan eri näköinenkin! Jeeeeeeeee! En ookaan ääliön näköinen! =D

Makkara! Mulle voi mielellään laittaa sähkistä firebrand@jippii.fi ja mut voi kans lisätä meseen: the_firebrand@msn.com. Ois makeeta kun sais vähän apua sen vaunuasian kans kun on tää otsis nyt. =) Btw: sun synnytystarina kuulostaa täysin realistiselta! Oon varma, että niin se tulee menemään! =) Ai niin..ja syö pinaattia!

Osse: mainio idea! Tosiaankin hyödynsin ja leikkasin otsiksen! =D

Mykis: no kyllähän tolla ohjeella vääntää jo kakun ku kakun =) Pitääpi säveltää..=) Nyt näkeekin hyvin kun on toi otsis! =D

Larsku: onnea pojasta!! =) Ja synnytyskin lähenee..apua! =) Mä en tän otsiksen takia vielä tiedä sukupuolta..=)

Niin joku kysy siitä lätkästä..En mä seuraa kyllä yhtään..enhän mä tiedä sääntöjäkään enkä koskaan näe kiekkoa..=) Ehkä pitäis aloittaa nyt kun on tää otsis..?

Karssuli! ' Nimimerkki tulee juuri siitä itsestään, satun olemaan aikamoisen perso karssulle. Jossain vaiheessa elämää lenkkeilin vain sen vuoksi, että kävin lenkillä aina Makuunissa karssunhakureissulla.' Mikä hitto on KARSSU? Ihan vaan karkkia? Makuunista? Karssu kuulostaa rakennustarvikkeelta!! =D Mulle muuten leikattiin OTSIS! =)

Laralei: ihania kuvia sulla galtsussa! =) otsiskamu! =)

AA muuten vilahti eilen ainakin mesessä..En kerinny jutskaan, mutta on kai se ainakin hengissä! =) en yhtään muista oliko sillä jotain projektia nyt meneillään..tuskin otsiksen leikkausta? =)

OK!!! Nyt mä en enää mainitse KERTAAKAAN mun OTSISTA!!! Lupaan! XD

BB:ssä alkaa sukelluskisat..Niitä sitten seuraamaan..Mä en muuten nyt haluais sukeltaa tän otsiksen kans..DAMN! Ok, toi oli vimppa! XD

Hauskaa päivää!!!!!

t. poppis ja räpsy