Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~Ensikot perjantaina~

15.09.2006 |

Moikkis, aloittelen pikaisesti uutta pinoa. Voisiko joku muu linkittää eilisen, kun en kerkiä etsimään sitä nyt?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän harmi mieli, niin kävin vaan lukaisemassa mitä teille kaikille kuuluu. Olin siis tänään ekassa neuvolassa ja mieltä painaa kun ei noita viikkoja vielä kaiketi ole kuin 7+4. Terkka oli kyllä tosi ihana ja lohdutteli, jotta kyllä tämä raskaus on ihan totta. Itsestä vaan tuntuu ettei mikään etene. RR oli yllättävä matala 100/60. Selittänee mun lievät huimaustuntemukset töissä tällä viikolla. Hb oli mulle hyvä arvo 129. Kiva oli kuitenkin saada luettavaa kotiin.

Nyt vääntämään täytekakkua miehen synttäreitä varten. Palaan kunhan on taas sellainen " vauva-olo" .

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mulla se menee töissä...

iida-linnea

Vierailija
42/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli heti kahdeksalta neuvola ja meinasin aluks pudota vaa' alta, niin paljon se näytti: reilu kilo viikossa plussaa. =( Kerroin terkalle näistä mun turvotuksista, mitkä on jaloissa jo ihan kohtuuttoman pahat ja sitten nivelkivuista, niin päästiinkin heti aiheeseen. Terkka tutki niitä parin viikon takaisia verikokeiden tuloksia (ei näytä reumalta nivelkivut - huh!) ja huomattiin, että senkka, minkä pitäis olla alle 10(?), oli 67 eli aikas paljon. Mitä se tarkoittaa, on mulle aikas hämärän peitossa vielä. No joka tapauksessa kun sitten terkka vielä huomas mun raapivan kämmentäni, niin hän soitti Hämeenlinnan äitipolille, että mitäs pitäis tehdä. Epäilys siis oli, että kun mulla ei ole kuin se yks munuainen, niin se on ehkä joutunut liian koville nyt. Polilla sanoivat, että ei muuta kuin mamma näytille sinne. Mies oli tietysti jo ennättänyt ajaa töihin Hämeenlinnaan, enkä saanut muita itseäni sinne kuskaamaan (meidän toinen auto oli maalauksessa), joten miehen piti ajaa takas tänne hakemaan ja kuskaamaan mua sinne sairaalalle.

No äitiyspolilla mut ensin pistettiin makuulle ja otettiin puolisen tuntia vauvan sydänkäyrää. Sen jälkeen odottelua ja sitten tieto, että nyt labraan antamaan verta. Sen jälkeen sai käydä kahvilla ja piti palata odottelemaan labratuloksia ja lääkäriä. Sitä odotelua kestikin sitten useamman tunnin. Lopulta pääsin lääkärille, joka muuten joutui kesken kaiken käydä avustamassa synnytyksessä, mistä hän sitten palas paita veritäplillä... No, verestä oli otettu asat ja alat arvot eli maksaa niissä tutkittiin. Olin aamulla syönyt, joten sappiarvot täytyy käydä anatamassa maanantaiaamuna. Lääkäri tutki kohdunsuun tilanteen. Kiinni oli ja pituutta kuulemma 3 cm, mutta pehmennyt se oli. Sitten lääkäri ultrasi pitkään ja hartaasti. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin: selkeät hengitysliikkeet näkyi ja vaavi liikkui hyvin. Vaikka mittaukset tuottikin vaikeuksia, vauva vastaa hyvin viikkoja. Painoa hänella on noin 2200 g tällä hetkellä. Rt:ssa vaavi on ja lääkäri totesi jo sisätutkimuksen jälkeen, että taitaa olla jo laskeutumaan päin. Jännä muuten, kuinka tunnen kovasti liikkeitä alavatsalla. Kai siellä tyyppi " lyö päätä senään" ja kärttää päästä ulos. ;o)

No ensi viikolla siis maanantaina vielä verikokeita ja lääkäri konsultoi sädeklinikalle, ett voiko tuo senkka ja turvotus johtua jotenkin siitä poistetusta liposarkoomasta ja munuaisesta. Ja keskiviikkona mulla on sitten uusi aika sinne polille. Jos olo huononee, kutinat pahenee, tulee kovaa päänsärkyä tai vauvan liikkeet hiipuu, niin pitää lähteä suoraan näytille takas.

Vaikka alkupelästys taas oli kova, niin aika hyvällä mielellä olen kutenkin, kun vauvalla on kaikki hyvin. Ja vaikka mun olo pahenis niin, että vauva jouduttais ottaan ulos jo piankin, niin on hän jo ihan hyvän kokoinen. Pitkän päivän, jännityksen ja helpotuksen jälkeen nyt väsyttää ihan hirmuisesti. Että ihan pian nukkumaan...

Viipulille piti vielä gradua kommentoida, että mä olen erikoistunut suomen kieleen ja kirjallisuuteen ja vielä tässä jälkeenpäinkin olen avoimessa yliopistossa lukenut kirjallisuutta ja suorittanut vielä erillisiä lastenkirjallisuuden opintoja. Eli samat on intressit täälläkin. Gradun tein kuitenkin oppilasarvioinnista. Mutta siis loistavalta ja mielenkiintoiselta alueelta olet aihetta hakemassa!

Ja poppikselle ja otsatukalle pitää mainostaa, että tosi hyviä tuli sämpyllöistä! Teen toistekin.

Ykkösopekin oli vieraillut ä-polilla ja saanut " puhtaat paperit" . Hyvä juttu! Samoin burden parantunut olotila!

Muuta en nyt tästä toooosi pitkästä pinosta muista. Pakko mennä huilaamaan nyt. palailen viikonloppuna. Voikaahan hyvin!

-Amy ja EkaVekara, rv34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

icepiparkakku, mun mielestä TAYS:an äitipoli ei oo viikonloppuna auki, mutta synnytysvastaanottoon puhelua vaan jos ton päänsäryn ja näköhäiriöiden kanssa siltä tuntuu.

burde, valittelit että supparit on hävinny. Pitää lohdutella täältä, että mulla ei silloin ennen synnytystä ollut yhtään mitään merkkiä siitä että synnytys ois lähelläkään. Ei ollu suppareita, ei tullu limatulppaa jne. Edellisenä iltana valitin vielä, että menee varmasti pitkästi yli, mutta niin se synnytys vaan yhtäkkiä aamulla käynnistyi. Vedet alkoi lorahdella kuudelta ja supistukset alkoi seiskalta ja ne tuli heti viiden minuutin välein. Kymmenen aikaan oltiinkin sit jo salissa. =)

Han, onhan tota mun galleriaa tullut linkiteltyä tänne aikaisemminkin... siinä varmaan kuvat oli tutut

Vierailija
44/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipari: itseasiassa äippäpoli ei oo auki viikonloppuisin. jos siis tulee sellainen olo että tarvii mennä niin sitten vaan suoraan synnytysvastaanottoon. nimim. itse siellä pari viikkoa sitten lauantaiaamuna klo 8-11 istuneena.

amyllakin oli jännityksen täyteinen päivä... toivottavasti kaikki ok. tai vauvelillahan tais kaikki ihan hyvin ollakkin,

burde: onneksi vointi parantunut, oli aika hurjia nuo sinun päänsärky- yms jutut:(

täällähän on innokkaita leipojia! minäkin viime lauantaiaamuna aloin leipoon ennen klo kasia kun ei enää nukuttanut. siinä tuli sitten pyöräytettyä korvapuusteja ja piimä-banaanikakku.

hankinnoista: vaunut, sänky, hoitopöytä oottaa hakijaansa (ja maksajaa) liikkeesä varauksessa. pari talvihaalaria oon hankkinut ja muutaman bodyn. tällä viikolla ostettiin se itkuhälytin joka oli stokkan kantis-tarjouksena, sellainen kameralla varustettu. ja kaverithan toikin meille jo sitterin ja turvakaukalon, eli aika hyvällä mallilla... mies tänään kysyi kaupassa että paljonkohan noita tuttipullojakin sit tarttee...

oma napa: pyöristyy vauhdilla, taitaa kuulua asiaan näillä viikoilla. työpäivän aikana ei juuri ehdi liikkeitä seuraileen, illalla otan rauhallisesti kotona kun noi liitoskivut välillä aika rasittavia. niin eihän se simppis mitään bileitä pidä kun rauhassa täällä makailen. mut kyllä sitten kun vähänkin miehelle nauraa tms. niin kyllä se sieltä muksauttelee.

terkuin tikru ja simppis 25

Vierailija
45/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä jää eilisen lukeminen johonkin muuhun aikaan.

MiaMik: sun pitää varmaan hiukan säästellä voimia synnytykseen :p Sä olet kyllä aikamoinen tehopakkaus.

Makkara: syö rusinoita... :P Niiden pitäisi kuulemma auttaa ja liha kanssa.

Aurora: värinät johtuvat kuulemma joko pissaamisesta (pojilla kuulemma varsinkin) tai keskushermoston kehittömyydestä. Eli hermosto siellä kehittyy ja aiheuttaa tuollaista tärinää... näin olen kuullut.

Larsku: onnea pikku prinssin odottelusta :o) Tää on hyvä paikka ilmaista noita salaisuuksia, joita muille ei saa kertoa

Amy: täällä ollaan aivan mielettömiä blues faneja :o) tai siis tykätään käydä matseissa kannustamassa. Teinkin miehellä isyyspakkaukseen vauvan bodyn johon painoin blues-logon... Onneksi ei kuitenkaan ollut mistään vakavasta kyse. Toivottavasti olisi kohenee

ON: käytiin tänään miehen kanssa uimassa, ja voi kuinka hyvää se tekikään. Suosittelen kaikille varsinkin tähän loppuraskauteen niin liikuntamuodoksi. Tänään olen myös silittänyt äitiyspakkauksen vaatteet kaappiin. Päätin, että teen ensi tiistaihin vielä töitä, sitten alkavat vapaat ja haen samalla sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Helpottaa jo nyt, kun tietää, että työpäiviä on enää 4 kappaletta jäljellä.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille

Heidi <3 Toukka 31+5

Vierailija
46/46 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hirmuinen pino taas - ja kauheesti tapahtunu kaikkee. Ite oon tässä pari päivää kateellisena kattonu ku niin monilla on kaamee siivousinto ja täällä se homma on semmonen pakollinen paha. Tänäänkin jo meinasin hommasta luistaa, mutta sainpas sitten kuitenkin itseni puuhaan ryhtymään. Nyt on koti siisti taas ja siinä siivousten ohella intouduin leipomaan myös pullaa. Ihanat tuoksut :) Masu ei oikeen tuntunu imuroinnista tykkäävän, mutta kaipa se tästä kun oppii vaan siivoomaan vähän rauhallisemmassa tahdissa.

Se viikon takainen palkkaepisodikin taitaa päättyä ihan onnellisesti. Tänään pomo kävi kertomassa laittaneensa korotusesityksen eteenpäin. Nyt sitten on jostain muusta kiinni meneekö esitys läpi. Toivottavasti, jokainen euro kun on näillä veloilla tarpeen...

Tänään myös päättyi osaltani tän kesän pyöräilykausi - sain 1000 kilometrin tavoitteeni täyteen ja vaikka ensi viikolla vielä säät suosisikin, niin nyt saa riittää. Työmatkat taittuu ensi viikosta alkaen taas bussilla ja lajiksi pyöräilyn tilalle tulee uinti.

Masun pikkumönkijä on nyt parina päivänä antanut merkkejä itsestään. Vähän höntin tuntusta, kun on semmonen olo, että vatsassa kiertää ja sit kuitenkaan ei. Auroralla oli kanssa näinä päivinä nuo liikkeet alkaneet tuntua :)

Huomenna lähdetään varmaankin mökille eli seuraavan kerran linjoilla sitten maanantaina. Lystiä viikonloppua ja hyviä vointeja itse kullekin! Vauvauutisia odotellaan...

t. Essi, rv 20+3