Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun lopettamaan imetyksen, surettaa niin paljon.

Vierailija
26.03.2015 |

Mulla sairaus joka paheni raskauden myötä ja nyt on pakko aloittaa lääkitys, jonka aloittamista olen jo viivästyttänyt imetyksen takia. Vauva täyttää kohta 3 kk. Olen totuttanut alusta asti myös pulloon, mutta ei se ole todellakaan sama vaikka kuka sanoisi mitä. Vauvan eleet, ilmeet ja silmien liikkeet kertoo kaiken. 

Olen todella surullinen, en tiedä miten toivun tai toivumme tästä. Nyt tämän ikäinen vauva on niin suloinen kun pitelee itse rinnasta pikkukäsillä molemmin puolin samalla kun syö. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. . Jaan surun tunteesi. Tee pullohetkistä teidän hetkenne. Ota pieni ihokontaktiin samalla kun annat pulloa, kokee sen lähes imetyksen kaltaisena.

Vierailija
2/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani! Onneksi saitte nuo 3kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Luovut imetyksestä vauvan parhaaksi.

Vierailija
4/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt teratologisesta tietopalvelusta, että onko mahdollista imettää vaikka on lääkitys? Tai esim. lääkkeen vaihto, annoksen muutos jne. Joka tapauksessa tsemppiä, ymmärrän hyvin tunteesi!

Vierailija
5/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:34"]

Voi ei. . Jaan surun tunteesi. Tee pullohetkistä teidän hetkenne. Ota pieni ihokontaktiin samalla kun annat pulloa, kokee sen lähes imetyksen kaltaisena.

[/quote]

Kiitos vinkistä, onhan tuo tyhjää parempi. Kokeilen tuota. Nyt vaan itkettää :( Elämä on niin julmaa välillä, sitä ei osaa arvostaa niitä asioita useinkaan jotka itsellä on hyvin. Mä antaisin mitä vaan että vauva sais mun maitoa ja rintaa vielä pitkään. 

En voi saada enempää lapsia sairauteni takia, joten todella ainutlaatuinen kokemus. Olen kuvannut viimeisiä imetyshetkiä ja vauvan tuhinaa rinnalla muistoksi tästä ihanasta ajasta.

Vierailija
6/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, mikä on lääkitys?

Vierailija
7/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:39"]

Oletko kysynyt teratologisesta tietopalvelusta, että onko mahdollista imettää vaikka on lääkitys? Tai esim. lääkkeen vaihto, annoksen muutos jne. Joka tapauksessa tsemppiä, ymmärrän hyvin tunteesi!

[/quote]

6. Ap

Joo ajattelin soittaa sinne, vaikka mun lääkäri sanoi että pitää lopettaa imetys. Netin mukaan muutama nainen on imettänyt, ja lääkkeen määrä maidossa oli vähäinen, mutta samalla sanottiin että tutkimusta aiheesta on hyvin vähän. Lääkkeen nimi on Enbrel. En tiedä uskallanko riskeerata mitään, mitäs jos se aiheuttaisikin vauvalle jotain? 

Vierailija
8/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saitte kokea nämä hienot hetket! Toki imetystä olisi varmasti ihana jatkaa,mutta vauvan turvallisuus on pääasia :) Itsellä kohta 4 kk ikäinen vauva ja imetys vaikeutunut tässä lähiviikkoina..rintaraivareita eikä millään malttaisi syödä vaan pää pyörii kuin pöllöllä jos vähääkään tapahtuu jotain ympärillä. En tarkoita,että se tekisi imetyksestä hirveää,mutta vaikeuttaa huomattavasti..mitä sitä ei lapsensa eteen tekisi..tsemppiä!

Vierailija
9/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:39"]

[/quote]

6. Ap

Joo ajattelin soittaa sinne, vaikka mun lääkäri sanoi että pitää lopettaa imetys. Netin mukaan muutama nainen on imettänyt, ja lääkkeen määrä maidossa oli vähäinen, mutta samalla sanottiin että tutkimusta aiheesta on hyvin vähän. Lääkkeen nimi on Enbrel. En tiedä uskallanko riskeerata mitään, mitäs jos se aiheuttaisikin vauvalle jotain? 
[/quote]

No en kyllä uskaltaisi imettää enbrelin kanssa... mun lapsi (2v) joutuu oman sairautensa takia aloittamaan tuon lääkkeen ja inhottaa jo sekin. Onhan se aika myrkkyä.

Vierailija
10/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mukaan ei saa imettää:

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1165&d=24179&i=WYETH_ENBREL_ENBREL+50+mg+injektioneste%2C+liuos+esit%C3%A4ytetyss%C3%A4+kyn%C3%A4ss%C3%A4

Lääke alentaa minun immuniteettiani ja sitä kautta mahdollisesti vauvankin jota imetettäisiin. Vauva saa kuitenkin rokotuksiakin, joten immuniteetin aleneminen voisi sairastuttaa vauvan jostain rokotuksesta, eikö? 

Ihmettelen vaan kun jotkut ovat käyttäneet:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2077237-reuma-ja-imetys/

-Ap

Vierailija
11/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sairastatko reumaa? :)

Vierailija
12/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( vauvan parhaaksi tosiaan joudut imetyksen lopettamaan. Sairautesi takia kärsivänä on lapsen tarpeisiin vastaaminen vaikeampaa kuin kivuttomana.

Esikoiseni aikanaan päätti lopettaa imetyksen saman ikäisenä,3kk vanhana, ja se oli todella tuskaisaa ja surullista minulle. Tyttö oli tyytyväinen pulloonsa, ja aika pian minäkin selvisin tuosta ja nautimme muuten läheisyydestä - ja pulloruokinnan helppoudesta.

Vierailija
13/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien päästä naurat itsellesi, usko minua. Minäkin itkin kesken jäänyttä imetystä ja silloin se oli maailman isoin asia. Myöhemmin kun lapsi on kasvanut ja elämä lapsen kanssa saanut suurempiakin sävyjä esille, naurat muistoillesi. 

Vierailija
14/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asian positiivisia puolia, sillä niitäkin on. Nyt vauva voi jakaa unohtumattomia sylittelysyöttöhetkiä myös isänsä kanssa. Se on hienoa!

Vierailija
15/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita asiat mittasuhteisiin. Jotta voit osallistua lapsesi elämään täysipainoisesti vielä vuosienkin päästä, on tärkeää, että hoidat sairauttasi. Olet imettänyt 3kk, mutta nyt on aika lopettaa. Vauva kasvaa pulloruualla hyvin ja pullon antamisesta voi tehdä myös ihanan hellän hetken ja ottaa ihokontaktia. Kuuntele lääkäriä. 

Vierailija
16/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä imetys onnistui huonosti sen aikaisten imetys"ohjeiden" takia. Hän on kertonut, että hän syötti tuttipullosta aina sylissä ja piti itse pulloa, ei koskaan laittanut meitä syömään itse pullosta. Hän sanoi, että koki sen läheisyyden tärkeäksi asiaksi ja jatkoi tuota käytäntöä, vaikka monet neuvoivatkin antamaan vauvalle pullon omaan käteen.

Vierailija
17/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos järkipuheesta AV:laiset :) Tiedostan toki, että nyt on kaikki hormonit aika vahvoilla ja se äidin ja vauvan suhde niin symbioottinen tässä vaiheessa, tekee herkäksi. Isä on meillä osallistunut syöttöihin, kun olen alusta asti opettanut vauvalle myös pullosta imemisen taidon juurikin tämän pian häämöttävän imetyksen päättymisen takia. Todellakin ajattelin sylissä syöttää vauvaa, kuulostaa ikävältä se jos vauvalle pullo omiin käsiin. Syli on vauvalle paras paikka.

-Ap

Vierailija
18/18 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vauva voinut refluksioireiden vuoksi syödä sylissäkään. Jostain syystä sylissä alkoi aina huuto. Arvatkaa itkinkö ensin kesken jäänyttä imetystä ja sitten vielä sitä, että syöttö onnistui yleensä vain sitterissä. ja siinäkin viltein tuettuna yhdessä asennossa. Nykyään lapsi on ihana ja paljon halaava sekä pussaava 1,5-vuotias. Älä siis huoli ap.