Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko sisaruksesi lapset huoltoosi?

Vierailija
26.03.2015 |

Tuli toisesta ketjusta mieleen. Jos sisaruksenne lapset jäisivät orvoiksi, alkaisitko heidän huoltajakseen?

Tuntuu pahalta sanoa näin, mutta itse en varmaan alkaisi kuin äärimmäisen pakon edessä. Ovat niin erilaisia kuin oma perheeni, että en usko, että voisimme sopeutua toinen toisiimme. Lisäksi olisi tietysti taloudellisesti vaikeaa ottaa useampi lisälapsi omien rinnalle. Toivottavasti en koskaan joudu miettimään tätä tositilanteessa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaisia rääkyviä räkänokkia. Ei kiitos.

Vierailija
22/25 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:36"]

Ottaisin ehdottomasti. En voi muuta sanoa kun aika kylmiä vastauksia osa. Ymmärrän jos on vela jotenkin mutta esim tuo yksi joka ottaisi vain yhden ja näin olisi valmis rikkomaan ainoat jäljellä olevat perheenjäsenet irti toisistaan. Ja minulle olisi ihan sama vaikka lapset olisivat erilaisia minun perheeseen nähden koska lapset sopeutuvat kyllä. Ja sopeutuvat vielä paremmin kun on lähisukulainen ja tuttu perhe

[/quote]

Jos kahdelle löytyisi pakka muualta ja sisarukset pysyisivät yksikkönä tavalla tai toisella. Sitä tarkoitin. On todella vaikea löytää sijaisperhettä kolmelle yhtäaikaa. Kyllä se laitoshoidoksi menee... 

Eli onko nyt todella syntistä sanoa, etten koe pystyväni yli 50-vuotiaana käymään läpi päiväkotirutiinia, koulujen vanheimpainiltoja, mahdollissta tramoista johtuvia (vanhempien kuolema pikkulapsena on aina jonkin asteinen traumalle altistava tekijä) psykologikäyntejä. 

Läksyissä auttamista, joukkuejohtajana toimimista jalkapallokerhossa, jatkuvaa huolta, missä lapsi viipyy teini-ikäisenä ja jo paljon aiemmin. Silloin olisinkin jo kuusikymppinen. 

Ei jaksa... niin ei jaksa. Tämän mankelin läpi minut on viety jo neljä kertaa. Seitsemän olisi vain liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:49"]

Idioottimaisia rääkyviä räkänokkia. Ei kiitos.

[/quote]

Mahdat olla kiva sisko/veli?

Vierailija
24/25 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ottaisin, olemme sisarustemme kanssa todella läheisiä ja kohtelen hänen lapsiaan kuin omiani. Ihan jo siitäkin syystä että jos itse kuolisin toivoisin että sisareni tekisi näin minun lapsilleni.

Vierailija
25/25 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti en. Ei ole halua ja resursseja hoitaa kolmea kieroon kasvatettua adhd-lasta. Enkä toivo omia lapsiani heidän hoitoon... Ei ikinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi