Eksoten henkilöstö sai joululahjaksi yhden joulutortun. Pane paremmaksi! Mitä te saitte töistä?
Kommentit (436)
Saimme joulupullat. Ne oli tilattu perjantaille, mutta jostain syystä ne oli kuitenkin toimitettu torstaina, mutta emme tienneet sitä. Eli kun me niitä sitten perjantaina menimme sovituin porrastuksin nauttimaan, ne olivat jo ihan koppuroita.
En kyllä varsinaisesti ajattele, että työnantajan pitäisi antaa mitään lahjoja meille. Tuntuu kuitenkin vähän typerältä, kuinka eri toimialoilla asiaan suhtaudutaan. Olen siis kaupungin työntekijä, ja meille tuli nuo pullat. Lapseni oli kesätöissä toisella toimialalla, ja hän sai juuri viestiä siltä kesäiseltä pomoltaan, että tulisitko noutamaan joululahjan. Sieltä tuli joku lahjakori, jossa oli jotain hienostelusuklaata, paikallisen paahtimon kahvia yms. Eli toisella toimialalla on varaa järjestää lahjoja sellaisillekin, jotka olivat joskus puoli vuotta sitten hetken kesätöissä, toisella tarjotaan pullat. Kun työnantaja on kuitenkin yksi ja sama, tämä tuntuu kieltämättä vähän kornilta. Sama juttu vaikka pikkujouluissa: meillä oli käytettävissä juhliin tyhyrahaa 10 euroa per lärvi, loput maksettiin itse, kun taas lapseni sai tiiminsä mukana ravintolaillallisen kesätyönsä aikana peräti kahdesti. Lapseni oli siellä tuoreena ylioppilaana ekaa kesää töissä ja päätyi vielä ihan eri alaa opiskelemaan, eli ei edes voi ajatella, että tässä nyt olisi bongattu joku nouseva kyky, jota olisi haluttu jotenkin houkutella jäämään taloon.
En niinkään kaipaa niitä ravintolaillallisia, ja lapseni puolesta olen tietysti pelkästään iloinen. Tässä on mielestäni näkyvillä se alojen välinen arvostus, ja se kieltämättä ottaa päähän. On paikkoja, joissa rahat eivät riitä kunnolla edes työn tekemisessä välttämättömiin asioihin, ja sitten on niitä, joissa on varaa kestitä työntekijöitä. Ja molemmat ovat kuitenkin kunnan perustoimintoja, voittoa tuottamattomia ja ihan yhtä vahvasti yhteisillä veroeuroilla kustannettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 eurolla lisää liikuntaseteleitä.
Mun mielestä mitään joululahjoja ei pitäisi jakaa, kun ihan aina niistä joku pahoittaa mielensä ja katsoo vielä asialliseksi avautua asiasta vähintään työpaikalla, ja näköjään joskus myös julkisesti. Vai onko joku kuullut lahjasta, josta kaikki olisivat tykänneet?
Kyllä pitäisi ja isosti pitäisikin. Maailmalla jaetaan rahallisesti aika suuriakin joulubonuksia plus herkkukorit päälle. Jopa Venäjällä ja Baltian maissa. Täällä saa käytännön työntekijät mauttomia torttuja samalla kun johto saa ilmaista hyvää sylintäydeltä.
Monesti he keitä ei viitsitä edes joululahjalla muistaa saavat viettää joulun vielä töissä.
Tästä joku villatakkiin kääriytynyt konttorityöntekijä kehtaa vielä näpäytellä ettei mikään koskaan kelpaa. Juu ei kelpaa!
En mitään. Olen johtaja metsäyhtiössä. Tälläkin hetkellä villatakkiin kääriytyneenä konttorilla. Iltaan asti todennäköisesti, on niin paljon loppuvuodesta tuota työtä. Tästähän mulle maksetaan palkka.
Jouluruoka, 50e lahjakortti ja lisäksi maksetaan vielä koronabonus (työtuntien mukaan). Omalla kohdalla tämä on useita satoja euroja.
Olen hyvin kiitollinen loistavan työnantajani avokätisyydestä. Ei ole ihan pikkusummista kyse, kun työntekijöitä on suunnilleen 2000. Johtoporras ei kylläkään saa tuota koronabonusta. Kyllä palkinto kovasta duunista ja venymisestä tuntuu kivalta!
Kerran saatiin pöytäkynttlä. Myöhemmin talvella siitä tuli kyseyly : oliko mieleinen joululahja. katson tuon jo ihan pilkaksi ja se onkin pelkkä Vit++++lua.
Sain 40 € lahjakortin paikalliseen liha/kalamyymälään.
Koska firman pikkujoulut peruuntuivat koronatilaanteen vuoksi, koko hlökunta sai em. lahjakortin - pikkujoulurahoilla siis jokaiselle jotakin.
Minusta tämä oli mukavampi lahja kuin pikkujoulujuhla, jossa en ole useampaan jouluun käynyt. Sain kyllikseni humaltuneista työkavereista, voi niitä juttuja ;-D
Hgin kaup. Puuro ja torttu ja glögi. Hah, koronatöitä on tehty selkä vääränä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Hgin kaup. Puuro ja torttu ja glögi. Hah, koronatöitä on tehty selkä vääränä. Kiitos.
Pormestari syö lihaa.
Sadan euroa smartumille käytettäväksi vaikka hierojalle, liikuntaan tai kulttuuriin. Ei huono kun julkisella puolella itsekin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saatu mitään.
Joskus saatiin paperipäällysteisiä suklaakonvehteja, joita ei riittänyt edes yhtä jokaiselle.Eikös opet saa usein lahjoja oppilailta ( vanhemmilta). Näin oli ainakin kun olin töissä koululla?! Olen pöytä lahjuksia täynnä jouluna ja keväällä. Lahjakorttejakin….
Opettaja
Jouluateria jos sen voi laskea joululahjaksi. Tosin lämmitettiin se mikrossa työpaikalla ravintolassa syömisen sijaan koska muutamalta työkaverilta puuttu koronapassi ja piti olla tasapuolista... Mies saa työpaikaltaan aina herkkukorin ja 1000€ joulubonusta.
Jokainen työntekijä sai satasen lahjakortin, pullon viiniä, suklaata ja käsin kirjoitetun joulukortin, jossa jokaiselle pari henkilökohtaista lausetta. Kova työ johtajille 😉
Vierailija kirjoitti:
Hieno pieni korurasian kokoinen paketti, käärittynä jouluiseen nauhaan. Sisältä paljastui... kuusi nougatsuklaakonvehtia.
Kiitos.Hyvä työpaikka muuten, niin en viitsi tässä mainita työnantajaa.
Fonecta!
Joululounas ollaan yleensä saatu. Ihan työajan puitteissa työpaikan yhteydessä olevassa (henkilöstö)ravintolassa. Viime vuonna ei sitä ollut, niin saatiin pienet herkkukorit, jossa mm. kahvia ja suklaata.
Tänä vuonnakin on tulossa ilmeisesti vastaavanlainen, pieni muistaminen, kun lounas peruttiin.
Julkisella töissä, niin mun mielestä ihan hyvä muistaminen. Ei todellakaan tarvii tuikkukippoja tai viinipulloja alkaa verovaroista kustantaa.
Työläisen palkka on kuolema. Irstas lihava porvari sika syö kinkkua suupielet valuen takkatulensa ääressä.
Toivon, että moni lahjoista valittaja joutuu työttömäksi työmarkkinatuella 518 netto ja tuolle kyllä joutuu silloinkin, kun tulee pitempi sairasloma töistä.
Vierailija kirjoitti:
Jouluateria jos sen voi laskea joululahjaksi. Tosin lämmitettiin se mikrossa työpaikalla ravintolassa syömisen sijaan koska muutamalta työkaverilta puuttu koronapassi ja piti olla tasapuolista...
Onpa kiva, että muutaman hlön vuoksi kaikki sitten mikrottavat ruokaansa jossain kahvihuoneessa. 🙄
Tuttava joutui pidemmälle sairaslomalle töistä. Ei saanut 2 kuukauteen mitään rahaa, kun kelalla käsittely kestää. Rahat tulivat takautuvasti vasta kun palasi töihin.
Sain lopputilin.