Eksoten henkilöstö sai joululahjaksi yhden joulutortun. Pane paremmaksi! Mitä te saitte töistä?
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Capitalisti kirjoitti:
Miksi ihmeessä roikutte töissä julkisella?
Miksi teille on pakkomielle ja aino mahdollinen paikka olla julkisella?
Jos haluaa palkkaa ja etuuksia tulee mennä yksityiselle.
Se on oma valinta se.
Itse olen ollut molemmissa ja yksityinen on paljon parempi ja joustavampi työpaikka.
Julkinen sektori on,
Jäykkä
Sosialistinen
Brezneviläinen
Tehoton
Kallis
Wanhanaikainen
7o lukulainen
Byrokraattinen
HierarkinenValinta on sinun!
Yksityisellä on aina vaara joutua lomautetuksi tai irtisanotuksi. Näin virkamiehenä leipä on kapea, mutta varma.
Kommentoin aiemmin, että firmamme teki ennätystuloksen, mutta mitään ei saatu. Eli ei kannata joululahjojen toivossa yksiyiselle vaihtaa. Jotenkin se, että voittoa tavoitteleva firma ei anna mitään on vielä tökerömpää. Julkisen sektorin väki olisi lahjansa toki ansainnut, mutta ymmärrän, jos budjetti ei veny. Mutta meillä voitto tehdään meillä työntekijöillä (3 palkattua, asiantuntijatyötä, jota tehdään pienillä investoinneilla), joiden tuntipalkka on 5 kertaa pienempi kuin laskutettava hinta. Eli he saavat työstäni suoraa voittoa. El se lahjan arvo vaan se, että noteerataan jotenkin. Tai edes suullinen kiitos.
Mä sain lomautuslapun kouraan, Niin että kyllä se torttukin olisi ollut kyllä kivempi.
Jouluruoka töissä ja bonus palkan päälle. Oli mahtavaa näin koronavuosien päälle.
Meille oli katettu kahvihuoneeseen jouluateria seisovaan pöytään, siitä sai koota lautaselle mitä mieli. Varsinaisena jouluna töissä oleville on yleensä ollut myös makeisia ja muuta syötävää.
Sain valita 50 euron arvoisen lahjan lahjatavarakaupasta. Lisäksi sain suklaata lahjaksi, koska olin ollut aktiivisesti töissä toisella osastolla kuin missä normaalisti työskentelen. Meilläkin kuitenkin yli tuhat työntekijää firmassa, joten arvostan kyllä suuresti, että panostavat myös joululahjoihin. Huom, lahjatavarakaupassa oli myös mahdollista lahjoittaa tuo koko summa hyväntekeväisyyteen.
Ei saatu työnantajalta mitään, vaan henkilöstötoimikunnalta (joka ostaa lahjat firman rahoilla). Suklaata, glögiä ym. kassillinen.
Saimme linkin videoon, missä yrityksen johtoryhmä kertoo miten viettävät joulua.
Mitkä joululahjat? Työnantajana HUS, eikä saada mitään, paitsi riisipuuro. Itse ostetaan kahvitkin taukotilaan.
Ei nyt suoraan liity lahjoihin, mutta työskentelen taloushallinnossa ja käsittelen ostolaskuja ja matkalaskuja. Näen siis työssäni konkreettisesti mitä kaikkea yrityksen eri yksiköissä on tehty, syöty ja juotu pikkujouluissa. Samaan aikaan talousosastolla ei ole taaskaan ollut yhtään mitään pikkujouluja tai yhtään mitään virkistystä. Tämä on jo toinen työpaikkani, jossa täysin sama juttu.
En jaksa edes lukea näitä kommentteja, voi luoja.
Miten aikuiset ihmiset jaksaa itkeä jostain joululahjasta? Jos se on joulutorttu, sano kiitos ja ala syömään. Jos et tykkää, anna kaverille se. Miten oikeasti voi suuttua jostain ylimääräisestä joululahjasta? Kasvakaa aikuiseksi!
Ja se, että johtoporras saa vaikka mitä..no ei saa! Ainakin meillä lahjat on aivan samat herrasta narriin! Meillä ei myöskään edes saa ottaa vastaan lahjoja asiakkailta eli kukaan ei saa mitään mitä kenenkään pitäisi kadehtia.
Ja se ainainen valittaminen, että naapurifirmassa saatiin sitä sun tätä. Voi luoja, miten aikuiset ihmiset voi olla tuollaisia!
Minulle ainakin tulee kerran kuukaudessa palkka, joka on korvaus mun työssä käynnistä! Kaikki muu on extraa ja todellakin hyvällä mielellä otan sen vastaan, olkoon vaikka joulutorttu tai suklaakonvehti!
Ei uskoisi, että aikuiset ihmiset jaksaa itkeä joka ainoa vuosi tällaisesta! Vai että lakkoon huonon lahjan takia..anna mun kaikki kestää!
Työsähköpostiin automaattinen "Hyvää joulua!" joukkoviesti. Ei ole viitsitty käyttää edes piilokopiota.
Vierailija kirjoitti:
Työsähköpostiin automaattinen "Hyvää joulua!" joukkoviesti. Ei ole viitsitty käyttää edes piilokopiota.
Olisko parempi mieli, jos jokaiselle olisi näpytelty viesti erikseen. Hohoijaa..
ja sitä paitsi iltalehden juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään muuta kuin sähköisen joulutervehdykseen.
Valtiolla 40 vuotta ”rivityöntekijänä” Ei ikinä mitään. Pikkujoulutkin järjestettiin ja maksettiin itse.
Ei saatu mitään, en kyllä kaipaillutkaa.
Firma on maksanut palkan, lomakorvaukset ja bonukset. En kehtaiai vinkua joululahjaa, enhän edes kuulu kirkkoonkaan.
Ei mitään. Firma siirtyi ulkomaiseen omistukseen ja joululahjat loppuivat siihen.
Saimme 40e lahjakortin hyvään liha- ja kalakauppaan. Ihan mukava juttu.
Juu. kahvipyötä notkui näitä jouluherkkuja.
Harmi vaan ettei oltu sitten yhtään ajateltu että osalla meistä on keliakia ja onpa jollain kaneliallergiakin ja lähti nenä tukkoisena ulos hyvällä päänsäryllä varustettuna. Mutta jäi sitten kai toisille enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Juu. kahvipyötä notkui näitä jouluherkkuja.
Harmi vaan ettei oltu sitten yhtään ajateltu että osalla meistä on keliakia ja onpa jollain kaneliallergiakin ja lähti nenä tukkoisena ulos hyvällä päänsäryllä varustettuna. Mutta jäi sitten kai toisille enemmän.
Tässäkin oikein katkeran ihmisen kirjoitus. Se nyt vaan on niin, että kaikki jouluruuat ei sovi kaikille. Ota sitä mitä voit. Jos olis jätetty kaikki gluteiinia sisältävä pois, niin sitten toinen ryhmä itkis miten heille ei ole edes joulutorttuja..hohoijaa
Siinäkin yksi liikaa, ovat siellä töissä ja saavat kiittämättömät siitä palkan millä voivat ostaa torttunsa