Miksi anopit kuumentavat tunteita?
Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä.
On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh..
Kommentit (40)
Siksi koska ne eivät ole osanneet katkaista napanuoraansa. Etenkin jos kyseessä on miehen äiti. Mun anoppi ei ikinä hyväksynyt mua. Onneksi on jo kuollut, en jäänyt kaipaamaan.
Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"]
Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh..
[/quote]
Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:22"]Siksi koska ne eivät ole osanneet katkaista napanuoraansa. Etenkin jos kyseessä on miehen äiti. Mun anoppi ei ikinä hyväksynyt mua. Onneksi on jo kuollut, en jäänyt kaipaamaan.
[/quote] Miksi etenkin jos kyseessä miehen äiti?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D
[/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"]
Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh..
[/quote]
Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi.
[/quote] Eli se, ettei veli saa äidiltään pyytää housuja. Miksi ei?
Ehkä siksi, että äideille jää usein hurjan tiivis side lapsiin, vaikka nämä ovat jo aikuisia. He eivät osaa vetäytyä sopivasti taka-alalle (sinne, jossa isät ovat olleet aina :D ) ja antaa nuorten tehdä omat ratkaisunsa puolison ja perheen suhteen.
Minä olen ollut todella katkera ja loukkaantunut anoppini teemisten takia, koska hän ihan oikeasti on haukkunut pitkin kyliä kaiken mitä teen. Puolestani tiedän, että oma äitini ei ole samaa harrastanut miehestäni. Toivon, että itse osaan olla tarpeeksi etäällä, kun lapset perustavat omia perheitään, puolisot heillä jo onkin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D [/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia?
[/quote]
No on ja paljonkin. Ihan elävästä elämästä, eikä mistään aivo-oksennuspalstoilta.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"] Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh.. [/quote] Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi. [/quote] Eli se, ettei veli saa äidiltään pyytää housuja. Miksi ei?
[/quote]
No tätä kannattaa kysyä siltä arvoisalta kälyltäsi.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:29"]Ehkä siksi, että äideille jää usein hurjan tiivis side lapsiin, vaikka nämä ovat jo aikuisia. He eivät osaa vetäytyä sopivasti taka-alalle (sinne, jossa isät ovat olleet aina :D ) ja antaa nuorten tehdä omat ratkaisunsa puolison ja perheen suhteen.
Minä olen ollut todella katkera ja loukkaantunut anoppini teemisten takia, koska hän ihan oikeasti on haukkunut pitkin kyliä kaiken mitä teen. Puolestani tiedän, että oma äitini ei ole samaa harrastanut miehestäni. Toivon, että itse osaan olla tarpeeksi etäällä, kun lapset perustavat omia perheitään, puolisot heillä jo onkin.
[/quote] Mutta kun monesti tuntuu, että miehen ajatellaan olevan mammanpoika, jos hänellä on läheiset välit äitiinsä, kun taas naisella on aivan luonnollista soitella viikoittain äidin kanssa ja tehdä yhdessä asioita. On varmaan niitäkin anoppeja, jotka haukkuvat syyttä, mutta toisaalta usein todella käy niin, että puolisot hyvin kärkkäästi myös arvostelevat anoppejaan ihan joka asiasta.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D [/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia?
[/quote]
No on ja paljonkin. Ihan elävästä elämästä, eikä mistään aivo-oksennuspalstoilta.
[/quote] No mutta sehän on mukava kuulla. Minulla on yksi oma kokemus, kun on vain yksi veli, enkä itse anoppi tai suhteessa. Muiden kokemuksia on lisääkin, eivätkä mairittele anoppia. ihan elävässä elämässä.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"] Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh.. [/quote] Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi. [/quote] Eli se, ettei veli saa äidiltään pyytää housuja. Miksi ei?
[/quote]
No tätä kannattaa kysyä siltä arvoisalta kälyltäsi.
[/quote] Mitä mieltä sinä olet?
Koska anoppi laittaa miehelle vähintään kerran kuussa sähköpostin, jossa korostaa kaikkia vikojani, ylpeilyn siitä miten on saanut vain puhumalla koko sukunsa minua vastaan ja painostaa miestä eroamaan minusta. Syyt eroamiseen on aina viestin sisällöstä riippuen se, että olen liian tasoton ääripaska tai mieheni on samanlainen paska kun isänsä eikä häntä kuitenkaan jakseta.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:22"]Siksi koska ne eivät ole osanneet katkaista napanuoraansa. Etenkin jos kyseessä on miehen äiti. Mun anoppi ei ikinä hyväksynyt mua. Onneksi on jo kuollut, en jäänyt kaipaamaan. [/quote] Miksi etenkin jos kyseessä miehen äiti?
[/quote]
Naisen äidin mielestä on vain mukavaa, kun nainen alkaa seurustella ja saa oman perheen. Monen miehen äidille tuntuu olevan kova pala, ettei hän enää olekaan se ykkösnainen poikansa elämässä.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:22"]Siksi koska ne eivät ole osanneet katkaista napanuoraansa. Etenkin jos kyseessä on miehen äiti. Mun anoppi ei ikinä hyväksynyt mua. Onneksi on jo kuollut, en jäänyt kaipaamaan.
[/quote] Olisin aivan järkyttynyt, jos puolisoni sanoisi, että onneksi äitini on kuollut. En taida ihmetellä, miksei miehen äiti koskaan pitänyt sinusta. Ihmettelen, miksi mies pitää.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:25"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D [/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia? [/quote] No on ja paljonkin. Ihan elävästä elämästä, eikä mistään aivo-oksennuspalstoilta. [/quote] No mutta sehän on mukava kuulla. Minulla on yksi oma kokemus, kun on vain yksi veli, enkä itse anoppi tai suhteessa. Muiden kokemuksia on lisääkin, eivätkä mairittele anoppia. ihan elävässä elämässä.
[/quote]
Jaa, että nyt noita kokemuksia paskoista anopeista onkin sitten kasapäin :D Aloitusta kirjoittaessasi ei ollut kuin yksi, mutta äkkiäkös niitä lisää keksit ;)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"] Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh.. [/quote] Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi. [/quote] Eli se, ettei veli saa äidiltään pyytää housuja. Miksi ei? [/quote] No tätä kannattaa kysyä siltä arvoisalta kälyltäsi. [/quote] Mitä mieltä sinä olet?
[/quote]
Ai mistä? Että kannattaako asiaa kysyä kälyltä vai ei? Kannattaa varmaankin, kun asia näyttää sinua noin vaivaavan.
Mä olen shokissa anopin touhujen takia. Ehkä tarvitsisin ammattiapua, mutta mihinkähän sitten voisi mennä? On pitkään nähty merkkejä anopin valehtelusta. Valehtelee lapsiaan vahingoittaen. Lasten välit ovat niin syvällä suossa tämän takia, ettei ikinä korjaannu. Voisiko tällaista valehtelevaa anoppia auttaa ja miten? Vai pakenenkö lopullisesti vai mitä pitäisi tehdä?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:44"]Mä olen shokissa anopin touhujen takia. Ehkä tarvitsisin ammattiapua, mutta mihinkähän sitten voisi mennä? On pitkään nähty merkkejä anopin valehtelusta. Valehtelee lapsiaan vahingoittaen. Lasten välit ovat niin syvällä suossa tämän takia, ettei ikinä korjaannu. Voisiko tällaista valehtelevaa anoppia auttaa ja miten? Vai pakenenkö lopullisesti vai mitä pitäisi tehdä?
[/quote]
Vertaistukiryhmä anoppien uhreille? Jos paikalla on ammattilainen niin voi yhdessä miettiä ratkaisua tilanteeseen.
15
Taisi kolahtaa. Oma anoppini on mukava.