Miksi anopit kuumentavat tunteita?
Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä.
On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh..
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:22"]Siksi koska ne eivät ole osanneet katkaista napanuoraansa. Etenkin jos kyseessä on miehen äiti. Mun anoppi ei ikinä hyväksynyt mua. Onneksi on jo kuollut, en jäänyt kaipaamaan. [/quote] Miksi etenkin jos kyseessä miehen äiti?
[/quote]
Naisen äidin mielestä on vain mukavaa, kun nainen alkaa seurustella ja saa oman perheen. Monen miehen äidille tuntuu olevan kova pala, ettei hän enää olekaan se ykkösnainen poikansa elämässä.
[/quote] Mutta voisiko johtua yleisestä asenteesta, että naisen äiti on onnellinen? Hän tietää, että hän saa edelleen soitella ja pysyä läheisenä, kun taas miehen äiti ei saisi soitella tai tavata kuin kerran vuodessa, tai muuten hänet leimataan tunkuanopiksi ja mies mameliksi.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:22"]Siksi koska ne eivät ole osanneet katkaista napanuoraansa. Etenkin jos kyseessä on miehen äiti. Mun anoppi ei ikinä hyväksynyt mua. Onneksi on jo kuollut, en jäänyt kaipaamaan. [/quote] Olisin aivan järkyttynyt, jos puolisoni sanoisi, että onneksi äitini on kuollut. En taida ihmetellä, miksei miehen äiti koskaan pitänyt sinusta. Ihmettelen, miksi mies pitää.
[/quote]
Puolisoni tietää kyllä mielipiteeni ja on aikoinaan monet kerrat yrittänyt takoa anopin (äitinsä) päähän järkeä. Puolisoni on aina pitänyt puoliani ja tukenut minua. Äitiään ei ole ymmärtänyt.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:25"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D [/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia? [/quote] No on ja paljonkin. Ihan elävästä elämästä, eikä mistään aivo-oksennuspalstoilta. [/quote] No mutta sehän on mukava kuulla. Minulla on yksi oma kokemus, kun on vain yksi veli, enkä itse anoppi tai suhteessa. Muiden kokemuksia on lisääkin, eivätkä mairittele anoppia. ihan elävässä elämässä.
[/quote]
Jaa, että nyt noita kokemuksia paskoista anopeista onkin sitten kasapäin :D Aloitusta kirjoittaessasi ei ollut kuin yksi, mutta äkkiäkös niitä lisää keksit ;)
[/quote] Oma kokemus, huom OMA kokemus. Työkaverin tai kaverin kokemus ei ole OMA kokemus. Hymiöpelle.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:44"]Mä olen shokissa anopin touhujen takia. Ehkä tarvitsisin ammattiapua, mutta mihinkähän sitten voisi mennä? On pitkään nähty merkkejä anopin valehtelusta. Valehtelee lapsiaan vahingoittaen. Lasten välit ovat niin syvällä suossa tämän takia, ettei ikinä korjaannu. Voisiko tällaista valehtelevaa anoppia auttaa ja miten? Vai pakenenkö lopullisesti vai mitä pitäisi tehdä? [/quote] Vertaistukiryhmä anoppien uhreille? Jos paikalla on ammattilainen niin voi yhdessä miettiä ratkaisua tilanteeseen. 15
[/quote]
Vertaistukiryhmä anoppien uhreille olisi kyllä nyt tarpeen. Tai siis itseasiassa olisi ollut vuosikaudet, nyt tarvis shokkihoitoa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"] Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh.. [/quote] Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi. [/quote] Eli se, ettei veli saa äidiltään pyytää housuja. Miksi ei? [/quote] No tätä kannattaa kysyä siltä arvoisalta kälyltäsi. [/quote] Mitä mieltä sinä olet?
[/quote]
Ai mistä? Että kannattaako asiaa kysyä kälyltä vai ei? Kannattaa varmaankin, kun asia näyttää sinua noin vaivaavan.
[/quote] Sisälukutaito. Mitä sieltä sinä olet nyt vaikkapa siitä, oliko kälyn reaktio oikeutettu? Enkä minä maininnut missään, että asia vaivaa minua, vaan esitin neutraalin kysymyksen; miksi anopit kuumentavat tunteita.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:38"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:25"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D [/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia? [/quote] No on ja paljonkin. Ihan elävästä elämästä, eikä mistään aivo-oksennuspalstoilta. [/quote] No mutta sehän on mukava kuulla. Minulla on yksi oma kokemus, kun on vain yksi veli, enkä itse anoppi tai suhteessa. Muiden kokemuksia on lisääkin, eivätkä mairittele anoppia. ihan elävässä elämässä. [/quote] Jaa, että nyt noita kokemuksia paskoista anopeista onkin sitten kasapäin :D Aloitusta kirjoittaessasi ei ollut kuin yksi, mutta äkkiäkös niitä lisää keksit ;) [/quote] Oma kokemus, huom OMA kokemus. Työkaverin tai kaverin kokemus ei ole OMA kokemus. Hymiöpelle.
[/quote]
Etkö osaa lukea? Eihän ap:lla ollut yhtään OMAA kokemusta. Tuo "oma"kokemus oli veljen vaimon. Kuten juuri sanoit, työkaverin tai kaverin kokemus ei ole oma kokemus. ;););););););););)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:22"]Siksi koska ne eivät ole osanneet katkaista napanuoraansa. Etenkin jos kyseessä on miehen äiti. Mun anoppi ei ikinä hyväksynyt mua. Onneksi on jo kuollut, en jäänyt kaipaamaan. [/quote] Olisin aivan järkyttynyt, jos puolisoni sanoisi, että onneksi äitini on kuollut. En taida ihmetellä, miksei miehen äiti koskaan pitänyt sinusta. Ihmettelen, miksi mies pitää.
[/quote]
Puolisoni tietää kyllä mielipiteeni ja on aikoinaan monet kerrat yrittänyt takoa anopin (äitinsä) päähän järkeä. Puolisoni on aina pitänyt puoliani ja tukenut minua. Äitiään ei ole ymmärtänyt.
[/quote] Että olet oikein puolisollesi sanonut, että onneksi äitisi on kuollut? Minä olisin tuommoisen akan lempannut samantien. Ehkä puolisosi onkin takertunut sinuun.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:39"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"] Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh.. [/quote] Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi. [/quote] Eli se, ettei veli saa äidiltään pyytää housuja. Miksi ei? [/quote] No tätä kannattaa kysyä siltä arvoisalta kälyltäsi. [/quote] Mitä mieltä sinä olet? [/quote] Ai mistä? Että kannattaako asiaa kysyä kälyltä vai ei? Kannattaa varmaankin, kun asia näyttää sinua noin vaivaavan. [/quote] Sisälukutaito. Mitä sieltä sinä olet nyt vaikkapa siitä, oliko kälyn reaktio oikeutettu? Enkä minä maininnut missään, että asia vaivaa minua, vaan esitin neutraalin kysymyksen; miksi anopit kuumentavat tunteita.
[/quote]
Ei minulla ole mielipidettä asiaan. Mutta en edelleen ymmärrä, mihin perustat tuon väitteesi siitä, että anopit kuumentavat tunteita. Siihen kun sinun kälysi ei pidä äidistäsi?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:38"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:25"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D [/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia? [/quote] No on ja paljonkin. Ihan elävästä elämästä, eikä mistään aivo-oksennuspalstoilta. [/quote] No mutta sehän on mukava kuulla. Minulla on yksi oma kokemus, kun on vain yksi veli, enkä itse anoppi tai suhteessa. Muiden kokemuksia on lisääkin, eivätkä mairittele anoppia. ihan elävässä elämässä. [/quote] Jaa, että nyt noita kokemuksia paskoista anopeista onkin sitten kasapäin :D Aloitusta kirjoittaessasi ei ollut kuin yksi, mutta äkkiäkös niitä lisää keksit ;) [/quote] Oma kokemus, huom OMA kokemus. Työkaverin tai kaverin kokemus ei ole OMA kokemus. Hymiöpelle.
[/quote]
Etkö osaa lukea? Eihän ap:lla ollut yhtään OMAA kokemusta. Tuo "oma"kokemus oli veljen vaimon. Kuten juuri sanoit, työkaverin tai kaverin kokemus ei ole oma kokemus. ;););););););););)
[/quote] Se on AP:n oma veli ja oma äiti.
27 ja 28 taitavat olla vähän stressaantuneita omista anopeistaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:39"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"] Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh.. [/quote] Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi. [/quote] Eli se, ettei veli saa äidiltään pyytää housuja. Miksi ei? [/quote] No tätä kannattaa kysyä siltä arvoisalta kälyltäsi. [/quote] Mitä mieltä sinä olet? [/quote] Ai mistä? Että kannattaako asiaa kysyä kälyltä vai ei? Kannattaa varmaankin, kun asia näyttää sinua noin vaivaavan. [/quote] Sisälukutaito. Mitä sieltä sinä olet nyt vaikkapa siitä, oliko kälyn reaktio oikeutettu? Enkä minä maininnut missään, että asia vaivaa minua, vaan esitin neutraalin kysymyksen; miksi anopit kuumentavat tunteita.
[/quote]
Ei minulla ole mielipidettä asiaan. Mutta en edelleen ymmärrä, mihin perustat tuon väitteesi siitä, että anopit kuumentavat tunteita. Siihen kun sinun kälysi ei pidä äidistäsi?
[/quote] Jokainen paska anoppi aloitus saa tällä palstalla lukuisia komppiviestejä ja yläpeukkuja.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:49"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:38"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:25"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D [/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia? [/quote] No on ja paljonkin. Ihan elävästä elämästä, eikä mistään aivo-oksennuspalstoilta. [/quote] No mutta sehän on mukava kuulla. Minulla on yksi oma kokemus, kun on vain yksi veli, enkä itse anoppi tai suhteessa. Muiden kokemuksia on lisääkin, eivätkä mairittele anoppia. ihan elävässä elämässä. [/quote] Jaa, että nyt noita kokemuksia paskoista anopeista onkin sitten kasapäin :D Aloitusta kirjoittaessasi ei ollut kuin yksi, mutta äkkiäkös niitä lisää keksit ;) [/quote] Oma kokemus, huom OMA kokemus. Työkaverin tai kaverin kokemus ei ole OMA kokemus. Hymiöpelle. [/quote] Etkö osaa lukea? Eihän ap:lla ollut yhtään OMAA kokemusta. Tuo "oma"kokemus oli veljen vaimon. Kuten juuri sanoit, työkaverin tai kaverin kokemus ei ole oma kokemus. ;););););););););) [/quote] Se on AP:n oma veli ja oma äiti.
[/quote]
Niin? Kokemus on silti ap:n veljen, äidin ja kälyn. Ei ap:n oma. Kyllähän se työkaverikin on oma työkaveri ;):):):):):):):):)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:29"]
Minä olen ollut todella katkera ja loukkaantunut anoppini teemisten takia, koska hän ihan oikeasti on haukkunut pitkin kyliä kaiken mitä teen. Puolestani tiedän, että oma äitini ei ole samaa harrastanut miehestäni. Toivon, että itse osaan olla tarpeeksi etäällä, kun lapset perustavat omia perheitään, puolisot heillä jo onkin.
[/quote]
Tämä. Toinen miniä on ollut aina arvoasteikossa korkeammalla. Minä olin appivanhemmille järkytys kun ilmestyin heidän nuppusensa käsipuoleen teininä. Matalapalkka-alaisten vanhempien matalasti koulutettu kersa ja kehtasin vielä punkea lapsenkin maailmaan HEIDÄN pojalleen tosi nuorena.
Anoppi harrastaa tuota kylillä haukkumista oikein olan takaa plus ettei osaa pitää mitään salaisuuksia, KAIKKI asiat pitää laittaa yleiseen jakoon.
Meilläkin oli noin että oma äitini ei KOSKAAN arvostellut miestäni.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:52"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:39"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:12"] Olen tätä palstaa selaillessa tällaista asiaa miettinyt. Miksi anoppeja vihataan? Oman lapsuudenperheen tavat aina parempia, vaikka olisivat lopulta ihan samanlaisia kuin sillä puolison perheellä. Ja erityisesti naisilla esiintyy tätä. On minulla yksi omakin kokemus. Veljeni oli pyytänyt, että jos äitimme tekisi hänelle muutamat ns kotihousut, kun kerran ommella osaa. Veljen avokki oli sitten saanut kauheat kilarit, facessa tilittänyt kun äitini toi parit itsetehdyt housut mukanaan. Veli kuulemma mammanpoika, voisi ostaa housunsa ja anoppi suurinpiirtein saatanasta kun kehtaa jotain verkkalumppuja heille tyrkyttää. En ole veljen avokin kaveri facessa, mutta yksi tuttuni on. Huhhuh.. [/quote] Tuossahan nyt tunteita kuumensi veli eikä anoppi. [/quote] Eli se, ettei veli saa äidiltään pyytää housuja. Miksi ei? [/quote] No tätä kannattaa kysyä siltä arvoisalta kälyltäsi. [/quote] Mitä mieltä sinä olet? [/quote] Ai mistä? Että kannattaako asiaa kysyä kälyltä vai ei? Kannattaa varmaankin, kun asia näyttää sinua noin vaivaavan. [/quote] Sisälukutaito. Mitä sieltä sinä olet nyt vaikkapa siitä, oliko kälyn reaktio oikeutettu? Enkä minä maininnut missään, että asia vaivaa minua, vaan esitin neutraalin kysymyksen; miksi anopit kuumentavat tunteita. [/quote] Ei minulla ole mielipidettä asiaan. Mutta en edelleen ymmärrä, mihin perustat tuon väitteesi siitä, että anopit kuumentavat tunteita. Siihen kun sinun kälysi ei pidä äidistäsi? [/quote] Jokainen paska anoppi aloitus saa tällä palstalla lukuisia komppiviestejä ja yläpeukkuja.
[/quote]
Niin, niin että kun täällä kaikki räkänokka teinit, jonnet ja tylsistyneet mammat peukuttelee sit sun tätä, niin niihän sen täytyy elävässäkin elämäsä olla?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:22"]Siksi koska ne eivät ole osanneet katkaista napanuoraansa. Etenkin jos kyseessä on miehen äiti. Mun anoppi ei ikinä hyväksynyt mua. Onneksi on jo kuollut, en jäänyt kaipaamaan. [/quote] Miksi etenkin jos kyseessä miehen äiti? [/quote] Naisen äidin mielestä on vain mukavaa, kun nainen alkaa seurustella ja saa oman perheen. Monen miehen äidille tuntuu olevan kova pala, ettei hän enää olekaan se ykkösnainen poikansa elämässä. [/quote] Mutta voisiko johtua yleisestä asenteesta, että naisen äiti on onnellinen? Hän tietää, että hän saa edelleen soitella ja pysyä läheisenä, kun taas miehen äiti ei saisi soitella tai tavata kuin kerran vuodessa, tai muuten hänet leimataan tunkuanopiksi ja mies mameliksi.
[/quote]
Ainakin omassa tapauksessani en ollut mitenkään rajoittamassa miehen ja hänen äitinsä yhteydenpitoa, olin vain iloinen siitä, että heillä on perheessä tiiviit suhteet. Se ei estänyt anoppia lähestulkoon sekoamasta ja jopa vaatimasta, että mieheni pitäisi jättää minut.
Mieheni teki miehen työn, eli kertoi äidilleen, että rakastaa tätä edelleen ja että tämä on hänelle tärkeä, mutta samalla teki selväksi, että me olemme nyt perhe ja minä olen ykkössijalla. Jonkin verran anoppi nikotteli, mutta ymmärsi sitten asian laidan. Nyt meillä on jo useita vuosia mennyt mukavasti, ja pidämme kyllä yhteyttä miehen vanhempien suuntaan yhdessä ja lisäksi mies yksinkin.
16
Mä ainakin olen huomannut, että anoppi kiristää mun hermoja siksi, että hän ei ole minun äitini ja en voi siksi sanoa suoraa mitä ajattelen. Meidän molempien äidit on vähän sellaisia hissukoita ja "enhän minä nyt uutta takkia voi ostaa, kun on tuo 20 vuotta vanha repaleinenkin vielä tuossa naulakossa" "enhän minä autolla osaa ajaa" "enhän minä sitä ja enhän minä tätä". Omalle äidille voi aina välillä, kun tuskastuu tarpeeksi, sanoa suoraa, että nyt loppui tuo itsensä vähättely ja mars takkikaupoille. Anopille ei voi sanoa muuta kuin hymistellen että kaupoissahan on tosi kivan näköisiä takkeja, viet sen toisen vaikka mökille mökkitakiksi.
ja toim. huom. takki-keissi täysin keksitty ja molemmilla perheillä on rahaa, joten molemmilla anopeilla on yhtäläiset mahdollisuudet ostaa se uusi takki :)
"Mutta voisiko johtua yleisestä asenteesta, että naisen äiti on onnellinen? Hän tietää, että hän saa edelleen soitella ja pysyä läheisenä, kun taas miehen äiti ei saisi soitella tai tavata kuin kerran vuodessa, tai muuten hänet leimataan tunkuanopiksi ja mies mameliksi."
Minusta se johtuu myös yleisestä asenteesta. Monella miniällä on jo ennakkoasenteet ja niitä on vaikea muuttaa, anoppi on kaiken pahan alku ja juuri, samoin kulttuuri, Suomessa ei juuri vanhempia ihmisiä kunnioiteta.
Minulla on myös kansainvälistä kokemusta, eikä ikipäivänä he puhuisi tai käyttäytyisi samalla tavalla kuin suomalainen miniäni, kun he arvostavat hyviä käytöstapoja ja hienotunteisuutta, vaikka ollaan hyvin läheisiä, jopa hyviä ystäviä keskenään. Suomalainen nainen kokee kilpailevansa anoppinsa kanssa, kumpi heistä on parempi tai kumpi oikeassa ja nainen on perheen pomo ja käskyttäjä, jossa muut perheenjäsenet vain vikisevät, joka on kaukana tasa-arvosta ja perheenjäsenten yhdenvertaisuudesta. Vaan se on nainen joka nykyään päättää kotona, miten siellä ollaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:30"]"Mutta voisiko johtua yleisestä asenteesta, että naisen äiti on onnellinen? Hän tietää, että hän saa edelleen soitella ja pysyä läheisenä, kun taas miehen äiti ei saisi soitella tai tavata kuin kerran vuodessa, tai muuten hänet leimataan tunkuanopiksi ja mies mameliksi."
Minusta se johtuu myös yleisestä asenteesta. Monella miniällä on jo ennakkoasenteet ja niitä on vaikea muuttaa, anoppi on kaiken pahan alku ja juuri, samoin kulttuuri, Suomessa ei juuri vanhempia ihmisiä kunnioiteta.
Minulla on myös kansainvälistä kokemusta, eikä ikipäivänä he puhuisi tai käyttäytyisi samalla tavalla kuin suomalainen miniäni, kun he arvostavat hyviä käytöstapoja ja hienotunteisuutta, vaikka ollaan hyvin läheisiä, jopa hyviä ystäviä keskenään. Suomalainen nainen kokee kilpailevansa anoppinsa kanssa, kumpi heistä on parempi tai kumpi oikeassa ja nainen on perheen pomo ja käskyttäjä, jossa muut perheenjäsenet vain vikisevät, joka on kaukana tasa-arvosta ja perheenjäsenten yhdenvertaisuudesta. Vaan se on nainen joka nykyään päättää kotona, miten siellä ollaan.
[/quote]
Kuulostaa rivien välistä siltä että sinun pitäisi mielestäsi olla se, joka poikasi perheen asioista päättää.
Jos anopin ja miniän välille syntyy riitaa, miehen on oltava vaimonsa puolella. Aina. Myöhemmin kahden kesken vaimolle voi ehkä puolustella äidin mielipiteitä, mutta tilanteen ollessa päällä on puolustettava itse valittua vaimoa, jonka kanssa perheen on perustanut ja aikoo elää.
Tätä monet miehet eivät tajua, tilanne tulee alkuun yllättäen, eivät voi ymmärtää miten kaksi miehelle tärkeää naista voivat niin riitaantua. Ja äiti on aina äiti.
Sama pätee tietysti myös anopin ja vävyn väleihin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:25"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:23"]Sulla on aineistona tämä provopalsta ja YKSI omakohtainen kokemus :D Sen perusteella sitten yleistät, että anoppeja vihataan :D [/quote] Onko itselläsi päinvastaisia kokemuksia? [/quote] No on ja paljonkin. Ihan elävästä elämästä, eikä mistään aivo-oksennuspalstoilta. [/quote] No mutta sehän on mukava kuulla. Minulla on yksi oma kokemus, kun on vain yksi veli, enkä itse anoppi tai suhteessa. Muiden kokemuksia on lisääkin, eivätkä mairittele anoppia. ihan elävässä elämässä.
[/quote]
Joo, tämä kertookin aika paljon. Sulla ei ole yhdenyhtä omakohtaista kokemusta anopeista ja otat toisten kertomukset sitten ihan täytenä totuutena. Tuollaisissa jutuissa on aina reilusti Lapin lisää, varsinkin jos tältä palstalta olet nuo muiden kokemukset kerännyt :)