Pelkään olla kotona!
Mä pelkään mun naapuria. Mä en oo pitkään aikaan uskaltanu nukkua öisin koska pelkään että se tulee ovesta läpi. Tänään illalla kuitenkii menin ajoissa nukkuu, mut sydän hakkaa tosi nopeeta ku oon sängys. Naapuri mölisee kokoajan alakerrassa.
Aamullakii heräsin siihen ku se kolisteli kämpässään. Pari kertaa se on tullu oventaa, uhannu tulla ovesta läpi ym. Rikosilmotuksen oon siitä tehny koska kotirauhanhäirintäähän toi on. Samoin tehny yhen valituksen isännöitsijälle.
Mua ahistaa ja pelottaa olla kotona! :( tähän asti oonkii useesti tehny sillei että katon ohjelmia tai pelaan johonkii aamu 5-6asti ja meen sit sohvalle nukkuu. Se helvetin naapuri mölisee siel nyttenkii!! Monta kertaa heränny yölläkii siihen ku se jotain riehuu/kolistelee!
Kommentit (35)
mis mu husku o? mä tule ku löytä mu husku. ei oo politi vieny se
Asut ilmeisesti kaupungin asunnossa?
Voitko ottaa yhteyttä sinne kaupungin asuntotoimistoon ja yrittää vaihtaa asuntoa?
Pääsisit johonkin toiseen vuokrataloon.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 02:17"]Itsehän olisin jo kovaa kyytiä muuttamassa pois, hui että :(
[/quote]
Sitä minäkii oon ahkerasti miettiny.. Sillon ku sain tietää tästä kämpästä ja kävin kattoo tätä, ni heti rappuun kävellessä tuli tosi outo tunne. No otin sit tän kämpän kuitenkii. Sanoin ennen muuttoo monelle että onkohan siihen kämppään muuttaminen isokii virhe. Kaikki sano että eihän sitä etukäteen voi tietää. Jotkut sit sano että höpöhöpö muuta vaan. Olin kerinny asua tasan viikon ni narkki herätti mut sillä että potki ovee. En oo ikinä niin kauhuissani ollut.
Opinpa kuitenkii tänne muuton ansiosta sen että jos vaisto sanoo jotain, ni siihen omaan vaistoon kannattaa luottaa!! Mut oli tavallaan sillon vähänniinku pakko ottaa tää kämppä koska piti muuttaa opiskelijakämpästä pois..
Ap
Kamalaa ja ärsyttävää käytöstä sun naapurilta, ei mitään kunnioitusta muita kohtaan! :/ voin niin samaistua tähän kun meillä oli kans hetken aikaa kauhunaapurit, saatiin ne häädettyä kun oli vaan onneks vuokralaisia. Isännöitsijälle vaan ilmoa sekä soitettiin poliisillekkin jokunen kerta kun melu kävi hermoille, jotkut muutkin naapurit tais soittaa poliisille, siks ei varmaankaan mennyt kauaa kun sai häädön.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 02:21"]
Asut ilmeisesti kaupungin asunnossa?
Voitko ottaa yhteyttä sinne kaupungin asuntotoimistoon ja yrittää vaihtaa asuntoa?
Pääsisit johonkin toiseen vuokrataloon.
[/quote]
Vvo:n asunnosta kyse... Siel vvon sivullahan lukee että asunnon voi vaihtaa sit ku on asunu vuoden. Mietin että suostuukohan ne antaa mulle toista asuntoo? Pakkohan niiden kyllä on. Poliisien ohje oli että pitää mennä vvolle, lyödä nyrkki pöytään ja sanoo että joko narkille häätö tai mulle uus kämppä..
Soita ne poliisit vaan kylmästi joka kerta kun häiriköi!! Kuulostaa järkyttävältä, ja vielä jos siellä asuu enemmänkin tuollaista epämääräistä porukkaa? Voisitko harkita muuttavasi pois, eihän tuollainen vetele että joudut valvomaan joka yö aamuun asti. Onko noi jotain nuorisosäätiön tai kaupungin taloja? Ihmeellinen toi isännöitsijä :/ Jos rapussa tai pihalla tulee vastaan joku normaalin näköinen naapuri, kysy voisko tehdä sun kanssa sen valituksen?
Ei jumalauta miten idiootti isännöitsijä! No joka tapauksessa ilmoita kaikesta häiritsevästä joka kerta erikseen. Kyllä siitä varmasti joku muukin häiriintyy. Pidä puoliasi! Ja soita kytät viemään se mölisijä pois ja kerrot samalla miten aiemmin kävi sekä sen miten idiootti-isännöitsijä suhtautuu.
Ääni kuuluviin nyt poliisin suuntaan. Se tyyppi ei tunne sua. Se aiempi kerta sattoi olla sattumakin jos oli jo viikon sekoillut. Älä pelkää. Soita
Soita sille isännöitsijälle nyt, niin voi tulla itse toteamaan tilanteen. (no joojoo, ei varmaan päivystä mikään isännöitsijä öisin).
Joka kerta poliisille soitosta ilmoitus myös isännöitsijälle. Kai poliisi parempi todiste on kuin kukaan naapuri. Huolto teillä varmaan päivystää, joten pyydät poliisin soittamaan huoltoyhtiön päästämään sisälle rappuun.
Pitää laittaa sinne vvolle sähköpostia ja ruveta kysyy että onko mahollista vaihtaa asuntoo. Jos ei oo, ni kukahan vvolta haluu ottaa vastuun siitä jos hullunarkki vaikka joskus päättäiskii tulla ovesta läpi. Ku ei mun mielestä kovin normaalia ole, että joutuu kotona pelkäämään. Petauspatjan alla on vasara turvaa tuomassa. Sit mun tutun iso koira oli täällä kummallakii kerralla ku narkki tuli ovelle, ni se koira ei sen jälkeen uskaltanu nukkua täällä. Tai en tiiä mikä oli, mut ku sillä oli sen omapaikka partsin oven eessä, ni sepä menikii nukkuu eteisen-olohuoneen oviaukkoon. Sillein että oli niinku kokoajan minun ja ulko-oven välissä. Ehkä se vaistos että mä pelkään ja oli sit vahtina.
Ap
Joo mene sinne VVO:n toimistoon asap mutta tämä akuuttiongelma pitää ratketa että sä pystyt nukkumaan.
Älä aristele poliisille soittamisessa. Pystykö heittää niille avaimet ikkunasta ettei tarvitsis mennä alas?
Voitko tiputtaa muiden naapureiden postiluukusta heille kirjeen/lapun, jossa kerrot tilanteesta ja pyydät heitäkin tekemään asukkaasta valituksen isännöitsijälle/poliisille, jos ovat kokeneet asukkaan häiriöksi (varmasti ovat kuulleet yöllistä mölinää hekin). Voit kirjoittaa, että tarvittaisiin lisää varoituksia, jotta epämieluisa asukas saataisiin häädettyä. Kannattaa jättää laput nimettöminä, jotta kukaan ei lavertele nistille lapun lähettäjän nimeä (jos talossa sattuu huonolla tuurilla asumaan esim. nistin kaveri). Ilmoutustaululle ei kannata jättää lappua, jos ne revitään heti pois.
.
Hanki varmuuslukko, korvatulpat ja ota nukahtamislääkettä, jotta saat nukuttua yöt rauhassa. Älä anna nistin pilata unirytmiäsi, se voi vaikuttaa sun opintoihin tai työntekoon.
Mä kävisin henk.koht siellä toimistossa jos ei kaukana ja sanoisin suorat sanat siitä isännöitsijästä. Kerrot että olet soittanut x kertaa poliisille häirinnästä eikä mitään tapahdu.
Toivon että saat uuden kodin pian
Itsellä oli yläkerrassa narkkikämppä ja toi koko yön tietokoneen ääressä tv-sarjojen parissa valvominen kuulostaa niin tutulta :D Oli kesäaika niin siihen asti valvoin että alkoi valaistumaan ulkona. Ja sitten jos kuului rappukäytävästä jotain kolinaa yöllä, niin piti aina mennä eteiseen kuuntelemaan, että onnko joku oven takana. Reilu kaksi kuukautta piti sietää, mutta sitten muutin pois.
Niillä oli tapana istua kaikki yöt parvekkeella ja se ölinä kuului aina selvästi asuntooni vaikka oli parvekkeenovi ja kaikki ikkunat kiinni (tuskallista helteiden aikaan). Ja siellä vielä yleensä istuivat kun puoli kymmeneltä lähdin töihin.
Lopetin niiden bileet pari kertaa, niin yrittivät eräs päivä tiirikoida oveani (tai tiirikoiminen oli sellaista, että mömmöpäissään yrittivät muutaman minuutin pyöritellä eri avaimia lukossani :D). Sen jälkeen alkoi oikeastaan tulla tollasia pelkotiloja.
Muuttopäivä oli maailman ihanin päivä! Vieläkin tosin olen vähän arka kaikenlaiselle yökolinalle ja heti ajattelee, että nyt siellä joku soheltaa kännissä/huumeissa.
Muutat pois heti. Vaikka maksaisi ylimääräistä, niin lepo ja oma mielenterveys on korvaamatonta. Äkkiä vaan asunto ja vaikka keskellä kuukautta pois.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 02:10"]Kukaan ei tule sun kotiisi joten ole rauhassa. Tollasissa kirvesjutuissa on yleensä velanperintä tms alamaailman välienselvittely
Sinuna soittaisin poliisit ja tasan niin monta kertaa että se hyypiö hiljenee. Tollasille pitää laittaa kova kovaa vasten; yksikään nisti/juoppo/hullu ei saa hyppiä silmille sun omassa talossa
[/quote]
Pitäskö taas soittaa poliisit? Siellä alakerran narkin luona nyttenkii mölistään niin kovaa että puhe kuuluu aika selkeesti.
Tänään ku lähin kauppaan, vein rappukäytävän alas ulko-oveen lapun, jossa luki että voisiko se 1.kerroksen asukas olla huutamatta öisin. Ja musiikin soittamistakin vois rajoittaa yöaikaan. T. Naapurit jotka haluu nukkua. Sitten ku tunnin kuluttua kävelin rapusta kotiin ni lappu oli revitty pois siitä..
Mä haluan nukkua mut ei tästä mitään tuu ku joutuu kuuntelee narkkien mölinää. Ottaakohan se isännöitsijä sen valituksen vastaan jos siinä on vaan mun nimi?