Mitkä talvikengät, jos pitää olla sisällä pitkiä aikoja kengät jalassa
Sori talveen siirtymisestä ennenaikaisesti, mutta tilanne on se, että joudun olemaan talvet pitkiä päiviä sisällä ulkokengät jalassa ja samoissa kengissä liikkumaan 20 min siirtymiä ja istumaan ulkona puolen tunnin odottelua kaupungkiolosuhteissa. Talvikengät on ulkona hyvät, mutta sisällä hiostavat. Lenkkarit liukkaat ja kastuu, vedenpitävät taas hiostaa :D
Onko joku onnistunut ratkaisemaan asian? Yritän metsästää kengät alesta ennen kauden alkua ja apuja kaivataan. Vaihtaminen kesken päivän ei onnistu käytännössä. Ahdistaa tämä asian nyt yllättävän paljon, kuulkaas.
Kommentit (51)
Gore-tex-pinnoitetut talvilenkkarit ( hyvä, pitävä pohja)
Miksi sisällä ollessa ei voi käyttää sisäkenkiä?
Kuomat on lämpimät, muttei hiostavat. Ehkä kuitenkin jotain tyylikkäämpää haet?
Tennarit. Niitä minä käytän kesät talvet.
Tarvotko ulkona jossain hangessa vai miksi ylipäänsä tarvitset erikseen talvikengät? Takuulla astut autoon ja sieltä suoraan sisälle. Normaalit kävelykengät siis.
Jos olet pitkiä päiviä sisällä niin kyllä ostaisin jotkut ultrakevyet sisälenkkarit tai ballerinat ja kantaisin niitä mukana jos ei saa mihinkään säilöön. Ja sitten ulkokengät vaan säilöön samaan missä ulkovaatteet ja takki
Jos käyt eri paikoissa niin työasioissa minä kyllä olen saanut respaan jätettyä kulloinkin ulkokengät jos ei ole vierailijoille lokeroita.
Muuten ehkä jotkut talvilenkkarit voisi olla ratkaisun tynkä mutta kyllä nekin käy hikisiksi sisällä pitkinä päivinä eli en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Lue juttu uudestaan.
Jollei kenkien vaihtaminen onnistu on vaikeata. Pitäähän wc:ssä käydä, eikö voi vaihtaa siellä?
1 ratkaisu on jos varakenkiä ei voi kantaa mukana. Voit kantaa mukana vara-lämpösukat tai 2 kerrosta merinovillasukkia. Eli talvikenkä kokoa johon voit ennen ulosmenoa laittaa ne lämpösukat.
Sievin vuorettomat nahkasaappaat ja paksuhkot villasukat. Älä rasvaa kenkiä niin säilyy hengittävyys.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki eivät ole täti-ihmisiä jotka harrastavat kaksien kenkien kantelua.
mulla on vuorittomat nahkamaiharit, joihin mahtuu villasukka. Eivät niin hiosta, ja sukat voi vaihtaa ja pestä.
Kaupunkiolosuhteissa ET tarvitse mitään talvikenkiä.
Sehän riippuu kelistä. Talvella voi olla sohjoa, paljon lunta,ei lunta ollenkaan,vettä, lämpötila +4 ja -30 välillä. Itselläni on monet kengät talveksi ja sään mukaan laitan.
Vierailija kirjoitti:
Gore-tex-pinnoitetut talvilenkkarit ( hyvä, pitävä pohja)
Mp-sivuilla mainittu että gore-tex:iä ei saa enää tehdä ympäristö tjs. syistä ! Tuohan se saatana maailman pelastaa...
On teillä vanhoilla naisilla vaikeaa kun kauheinta elämässä on jos nilkat palelee pari minuuttia. 🤦🏻
Nonii. Yksikään ehdotetuista vaihtoehdoista ei näköjään käy.
Vierailija kirjoitti:
On teillä vanhoilla naisilla vaikeaa kun kauheinta elämässä on jos nilkat palelee pari minuuttia. 🤦🏻
20-30min. ei ole pari minuuttia. LUETUN YMMÄRTÄMINEN.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin nilkat on herkät kylmälle. Ei mulla haittaa vaikka pää jäätyy, tai sormet,tai reidet. Nilkat haluan pitää lämpimänä.
Jos et joudu olemaan ulkona kauaa ja olet enimmäkseen sisällä, menisin ihan syksylenkkareilla enkä paksuilla talvikengillä.
Varmaan mitään kovin hyvää ratkaisua ei ole, koska samat kengät eivät ole hyvät, jos niillä pitäisi olla ulkona talvisäässä ja sisälämpötilassa.