***TAMmENTERHOT KIPAKKAAN PERJANTAIHIN***
Kommentit (30)
Jotenkin ihanaa, mutta toisaalta taas tulee jo se talviahdistus ku tajuaa, et kohta lumi hitelee maahan ja sit sitä piisaakin reilut puoli vuotta... Sieneen olis kiva mennä nyt ku on vähän vettäkin välillä sadellu, mutta mun tattiapajani on saaristossa, enkä oikein uskalla tämän räystäälläroikkuvan istukkani kanssa lähteä minnekään vesireitin taakse. Murphy kun yleensä iskee just sillon ku ei pitäis.
Mulla on tänään joku vakavemmanpuoleinen lukihäiriö; jonkun appiukko muuntui apinaukoks ja jonkun toisen masuasukki masai-ukiksi, muista painokelvottomista versioista puhumattakaan...
Koko viime yön tuli pyörittäneeksi varsin murhanhimoisia ajatuksia päässäni. Äitini melkein 16-vuotias koira on meillä hoidossa viikonlopun yli ja se pirulainen ulisi ja ulvoi, krapsutteli ja kuopi lähes läpi yön tasaisin väliajoin. Tuntee kyllä mut ja talon, mutta kun on dementoitunut, sokea, puolikuuro ja hajuaistikin on melkein mennyttä aistia, niin eihän sitä mitenkään saanu aisoissa pidettyä. Tässä sitä roikunkin nakinkokoiset makkarat silmien alla ja tyttö nukkuu jo kolmatta tuntia päiväuniaan, normaalien 1,5h sijaan. Toivottavasti ens yö menis paremmin tai musta nousee esiin varsinainen Herttakuningatar (siis se tanttara Liisa Ihmemaassa-filmistä, joka huutaa joka väliin " Pää poikki!" ...).
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Zatulle!
Se pullaohje on muuten suussasulavan kuuloinen, nam! Muulittarelle vinkiks, että italialaista ricottaa voi käyttää rahkan korvikkeena ja eroa ei juuri huomaa. Kananmunaa tai jauhoja vaan voi joutua hivenen lisäämään sidosaineeksi. Sitä varmaan löytää ainakin juustotiskeiltä ja joskus purkeissakin hyllyltä, yleisimmin Santa Marian valmistamana.
Joulusta: Me ollaan oltu viimeiset kolme joulua saaristossa mökillä lähiperheen kanssa, mutta tänä vuonna jää kyllä sekin väliin. Meidän suvulla on kyllä tapana riidellä äänekkäästi ja terävin sanakääntein just sopivasti pyhien alla ja joulu on monasti vietettykin aika saksillaleikattavissa tunnelmissa. En siis suuremmin kaipaa muuta ku ruokia tällä erää.
Oli muka kauheasti kommentoitavaa, mutta en tiedä minne putkeen ne jäi matkalle, pöh.
Viikonloput nettipimentoon viikonlopuksi jääville!
¨c¨ 24+1 (hui, elvytysraja on ylitetty!)
Nyt meni pyhimykset sekaisin... Santa Lucia, eikä Santa Maria se ricotta on...
Nyt on kauppareissu tehty (oli muuten viimeinen suurostoskäynti ilman apuvoimia tämän raskauden aikana), jouduin mm. anomaan apua parilta nuorelta skeittaripojalta, kun ei meinannut kassit nousta kärrystä peräkonttiin, supisteli niin maan ***********:sti. Jäi puolet tavaroistakin kaupan hyllyille kun tuli kiire lepoasentoon. Kyllä ottaa aivoon tällainen liikuntakyvyttömyys. Kakut ovat myös valmiina, pieni kiusaus maistaa ihan ihan vähän vaan.. Aika reippaasti söin lounaaksi persikka-rahka-kermavaahtoa, jota riitti vähän myös kakun väliin ;)
Kiitos pullaohjeesta!! Kokeilen sitä aivan varmasti, ostinkin jo hiivaa jääkaappiin ensi viikkoa varten. Tuo leivontahimo on iskenyt ihan kympillä!
Äitiliini: Mukava, ettet joudu erityistarkkailuun sokrujen takia!
Maria: Miekin kokkeilin eilen josko alkais närästää kun kauhialla kiireellä vetäsiin kanapizzan (extra kinkulla ja salamilla varustetun) suihini, bebab- sekä tacokastikkeella kuorrutettuna. Ja alakohan se. Kyllä se siitä kun hörppii välillä maitua. Ja tuo rahkasörsseli viimestään paransi happotasoa ;)
Vupii: Tervetuloa meidän sairaslomalaisten klubiin ;) Meitä alkaa olla jo aika monta?
Monttu: Jos saapi udella niin missäs päin Ruåtsia sinun mamma asuu? Oletko syntynyt täällä kenties?
Kiitos kaikille Joulugallupiin vastanneille! Ihana lukea teidän Joulumuistoista sekä traditioista. Eip oo enää montaa päivää Jouluun (kuka jaksais laskea mun sijasta, mun aivosolut ovat jo tuhoutuneet siinä määrin, ettei edes yksinkertaisimman laskutoimitukset onnistu ;)
Palataanpas taas astialle....
/ardisia
ZATU:en muista mitä sanoin sille neuvolatätille,mutta eläkkeelle sen pitäis jäädä jossai vaiheessa mun tietääkseni,sais kyllä jäädä mun puolestani vaikka heti:)vaikka sen tilalle tulis sitte taas semmone oikee tiukkapipo,oon vaa pari kertaa nähnyt sen,kun hän kävi meillä kotona sillon kun kotiuduin sairaalasta Janetten kaa,jaa sitte hän käski mun näyttää myös hänelle että osaanko mä imettää,mä vaa vastasin hälle että tottakai mä nyt sen osaan..meillä ei ole mitään erityistä jouluperinnettä,mutta ollaan nyt ajateltu ainakin kuusi hankkia ja ehkäpä joulupukki myös koska Jenna ymmärtää jo vähä semmosen päälle,ja kyllä me ainakin pipareita leivotaan,niinku viime joulunakin..ja satulle vielä että hyvä että vaavilla oli kaikki hyvin siellä masussa:):):)
mansemamma ja vaavi rv 24+2
Monttu: Kiva, että neuvolakuulumiset olivat hyviä:) Tuo ohje kuulostaa kokeilemisen arvoiselta, täytyy tulostaa talteen! Oletteko muuten tytön kanssa lähdössä titi-nalle konserttiin lokakuun lopulla? Meillä on jo liput hankittu, tyttö on ihan mahdoton titi-fani;)
Kun kehuitte täällä kilpaa Maraboun dajm-suklaat niin menin tilaamaan sitä mieheltä kaupasta. On ihan sairaan hyvää! Muutenkin tykkää Dajmista ja aina harmittelen kun se isokin on NIIN pieni. Tuossa levyssä onkin enemmän syömistä, tosin melkein puolet siitä jo vetäsin;) Ihanaa, ja vauva vetää kierroksia sokerihumalassa;)
Mie olen yrittänyt tavallisessa olotilassa ja nyt raskausaikana myös pitää periaatetta, etten viikolla herkuttele (siis osta itse mitään/leivo), sit viikonloppuna (johon pe luetaan myös..) saa herkutella. Ihan toimiva keino hiukan kontrolloida painoa. Alkuvuodesta oltiin useampi kuukausi miehen kanssa niin, että vain kerran kuussa sai herkutella enempi, siis ostaa karkkia yms. Se oli kyllä tehokasta, ja ihmeen nopsaan siihenkin tottui, vaikka kylllä sitä aina odotti kuukauden vaihtumista;) Mie olen sellainen herkkuhiiri, että pakko pitää jotain rajaa. Eihän siinä mitään, jos kiloja ei tulisi (mieheni on sellainen onnekas), mutta ikävä kyllä vaaka heilahtaa aika nopsana jos alkaa kovin herkuttelemaan..
Tytöllä vielä kuumetta.. Saisi jo mennä ohi, alkaa kierrokset kasvamaan kun joutuu sisällä olemaan. Ja äidin pinna kiristymään myös.. Onneksi tuli viikonloppu ja mies on apuna " sairaan hoidossa" !
tikru
eli edelleen lähinnä muulittarelle:
siellä teidän suunnalla ollaan kyllä ihan kummia niiden kermojen kanssa! olin opiskeluaikana 5 viikkoo hastingsissa ja asuttiin yhdessä perheessä. niillä oli melkein aina jälkiruoaks niitä VOItaikinaan tehtyjä piirakoita (omena- jne). sit siihen päälle se " isä" kauppas aina singlecreamia ja doublecreamia ja vielä jätskiä... eli tooosi kevyttä. (voisitko vielä muistuttaa mitä nuo kermat näiden meidän kermojen mukaan vastaa) muuten ruoka oli kyllä ihan terveellistä ja hyvää, eivät vaan meinanneet uskoo et en tosiaan syö kuin kanaa, kalkkunaa ja kalaa. vikana iltana se " isä" vaan teki fish&shipsejä ja päälle joku hervoton juustokakun pala:)
sit kaverin kaa piti leipoo korvapuusteja. aineiden löytäminen oli jo aika haastavaa, mut sit se paistaminen kaasu-uunissa! my god! tais pullat olla uunissa useamman tunnin, kun eivät meinanneet kypsyä kun ei uskallettu kaasuakaan hirveen kovalla pitää...
mut kyllä sinne saarelle vaan on taas ikävä! serkku meni ja osti kämpän espoosta, on niillä vielä onneks kämppä myös siellä suunnalla, että ehkä täytyy joskus kattoo et ne on siellä kotosalla ja lähtee sit poikkeen.
tikru
Ardisia: miun mamma asustelee ihan Tukholman kupeessa Värmdössä ja mie olen siellä syntynyt. Suomessa olen asunut " vasta" 8,5 vuotta. (Ex-) rakkaus toi tänne.
tikru: koskas ja missä tuo titi-nallekonsertti on? Siinähän oiskii typykälle kiva synttärilahja, kun lokakuussa täyttää 2 v. Ei tosin olla vielä titiin tutustuttu, mutta kerkiäähän tässä vielä. :)
T: Monttu
[color=seagreen]Reissusta on palattu ja silmät ristissä luin kolmen päivän pinot... Vähän meinaa väsyttää, kun autolla hurautettiin eilen Oulu-Helsinki ja tänään takaisin... *huoh* Hullu ukko lähti vielä pelaan pariksi tunniksi salibandya ja minä hain lapset (=koirat) hoidosta. Ihan kiva reissu oli kyllä, hieno hotelli (Holiday Inn Ruoholahdessa) ja matkakin meni ihan joutuin.
[b]Jääkiekko-G[/b], urheiluhullun mieheni myötä olen tutustunut varmaan kaikkiin mahdollisiin lajeihin... Jääkiekko niistä nro. 1. MUTTA, mieheni on armoton HIFK-fani, vaikka on jopa valmentanut Kärppien junnuja muutama vuosi sitten. Itse fanitan Kärppiä, tottakai! :) Monet kinastelut saatu siitä aikaan, miehen mielestä kärppäläiset on rusettiluistelijoita ja mun mielestä hifkiläiset tappelupukareita... :) Tällä hetkellä fanitan eniten Kärppien Jari Viuhkolaa, joka kieltäytyi hänelle tarjotusta NHL-sopimuksesta, kun elokuussa saivat poikavauvan. Aikas hienoa kun aattelee kuinka monen jääkiekkoilijan unelma se NHL on... Sen vaimoke on lisäksi tämän saman kylän tyttöjä, joten siksikin koskettaa. Hienosti tehty, kertoi vielä lehdessä että yksikään SM-mitali, voitto tmv. ei mene kokemuksena lähellekään oman lapsen syntymää.
[b]Isyysloma-G[/b], tietääkseni missään työehtosoppareissa ei mainita isyysloman palkallisuutta, ihan työnantajasta kiinni. Mieheni on onnekas, niiden firmassa on palkallinen isyysloma, mutta se onkin yksityinen... En ole kuullut että esim. valtiolla/kunnallisella sektorilla saisi... Onko kellään kokemusta?
[b]Emma[/b], vähänkö säikähdin, kun tässä silmät ristissä luin että SULLA meni lapsivedet, vaikka siis puhuit siitä lehmästä joka poiki. Meinaa tulla pissit housuun kun vieläkin naurattaa tuo oma ajatuksenjuoksu....
[b]Joulu-G[/b], oi kyllä, kyllä, kyllä!! Olen totaalinen jouluihminen, olen myös syntynyt joulukuussa. Aloitan jo juhannuksen jälkeen soittamaan pianolla joululauluja... Ruokia en hirveesti tee itse, enkä vaihda koko sisustusta, mutta fiilistelen siitäkin edestä. Lumiukko on pakko katsoa joka joulu! (Mariako siitä vasta mainitsi?) Mulla oli se
Walking in the air
pitkään kännykän soittoäänenäkin.
[b]Zatu[/b], oliko sulla M. Vääräsmäki lääkärinä ultrassa? Meillähän oli np-ultrassakin sama lääkäri, kätilönä mulla oli nyt S. Barnes, tais olla sulla sama? Ettekö saaneet selville sukupuolta vai yrittikö lääkäri edes? Musta tuntui että se melko nihkeesti alkoi sitä ees yrittämään....
[b]Karva-G[/b], mulla on koko masu täynnä vaaleeta untuvaista karvaa, ihan naurattaa, kun sopivassa valossa näkyy.
Nyt ajatus tökkii jo sen verran, että parempi painua yöpuille... Koitan saada kuvia blogiin viikonlopun aikana. MONTTU, tunnukset blogiin saa sinda75@netti.fi osoitteeseen meilaamalla ja siihen voi myös lähettää niitä blogiin laitettavia kuvia.
Mä kans kaipailen Sapaa ja Omppua, Ompulla oli muistaakseni syyskuu lomaa.
Sinda & Nipsu rv 21+6 (vielä 10 minuuttia...sitten 22+0, jee!!)
[color=blue]Mansemamma [color=violet]mulla akan aikunen neuvolatäti oli kans vanhahko. En tykänny yhtään ja onneks se jäi jollekki sairaslomalle, tosin sitten sain suht " uuden" neuvolatätin ja se ei tienny kaikkia asioita vaan katto kirjasta :O Niin tuosta vanhasta naikkosesta, että ku mä en yhtään tykkää verikokeista niin se tokas jotenki " luulekko ettet synnytyksessä nää yhtään verta" . Tuumasin, ett no sepä onki luonnollinen asia toisin ku kokeet! Mulla sattu vielä jännityksen takia meneen suonet tukkoon, joten otti kai ihteensä kunnei meinannu onnistua saamaan putkikoihin mittää.
[color=blue]Sinda [color=maroon]mulla oli np-ultrassa lekurina M. Haapsamo ja nyt Kaarin M-A. (En viiti tässä koko nimiä laittaa kunnen tiiä missä rajoissa sallittua). Tuo eka tyyppi oli jotenki ynseä, tosin kyl se sitten loppua kohti vähä " rentoutu" . Mut tää Kaarin oli tosi mukava :)
Kätilö oli molemmissa sama ja ihan suomalainen Arja, mut rakenneultrassa oli siis viel ns. kolmas pyörä joku ulkomaalainen tumma pitkähiuksinen tyttönen.
Ei haluttu siis tietää sukupuolta tai no ukko oli siittä kiinnostunu, mut eipä tuo lapulle sitä laittanu mitä vähä vihjasin, ett antas sellasen ukolle.
Miten muuten kestit istua autossa noin pitkän matkan? Mulla ku tuntu jo kotimatkalle pahalle tuo Oulun reissu.
[color=darkviolet]Mie täs jahkaan laitanko Sindalle meneen yhen kuvan mis oon akan kans vai en. Se on siinä ja siinä, ett " hyväksyn" sen ja tunnustan, ett mie siinä oon. No, laitan kummiski beibin kasvokuvan, kuhan täs kerkeen.
Nyt pitäs hakee puita, ett saa lämmittää uunia. Koleelta tuntuu mökki, vaikka asteita onki +21.
Z ja Säde 21+1 (en osaa tätä tekonimee käyttää luonnossa. .pitänee keksiä joku muu)
[color=EE0000][b]Joulu G:[/b] Kyllä! Joulu on niiin ihana !
Mä Rakastan laatikoita ja sitä kinkkua ja suolaista lientä ja ja ja... NÄLKÄ tuli!! slurps !![/color]
[color=458B00] Te jotka ETTE kärsi närästyksestä,tässä muutama vinkki: syökää liian iso annos kebabia ja lohkoperunoita kahdella kastikkeella (tulinen ja valkosipuli) ja siinä samalla myös sipulirenkaita ja kaalia+tomaattia..sen jälkeen ähkystä huolimatta,kannatta keittää pannu kaffia ja ja juoda sitä sitten..Näillä vinkeillä saa TAKUU varman närästyksen !![/color]
[color=#483D8B][b]( . ) siis närästää,kuten edellä olevasta saattaa arvata..
muuten masu ok...[/b][/color]
[color=8B0A50][size=3]Pohjanmaa miittinki[/size]: eli onko se 30 pvä nyt sovittu ja klo 17 vai vieläkö säädetään ja mietitään??[/color]
[b]Maria ja himpula 22+5[/b]