Missä vaiheessa vauvanne kääntynyt pää alaspäin?
Olen ollut tässä vähän huolestunut kun olen viikolla 31+4 ja vauvalla on vielä pää ylöspäin (mun oikean kyljen luona, selkä alhaalla ja jalat vasemassa kyljessä). Neuvolatäti sanoi että jos ei se ensi viikolla, kun mulla on neuvola, ole kääntynyt hän harkitsee mun lähettämistä naistenklinikalle ultraan. Eli missä vaiheessa teidän vauvanne on kääntyneet? Olenko turhaan huolissani...?
Missä vaiheessa tehdään " ulkoinen kääntäminen" , miten se tehdään ja miltä se tuntuu?
Onko teillä kokemuksia?
Kommentit (3)
mun esikoinen viihtyi tosi pitkään pää ylöspäin tai oikeastaan kävi niin, että oli jo ollut useita viikkoja pää alaspäin kun rv 30 kieppeillä teki täyskäännöksen.
Sain nla:sta lähetteen äitiyspolille, jossa sitten joko yritettäisiin käännöstä tai sovittaisiin sektio (en olisi missään tapauksessa synnyttänyt alateitse peppu edellä tulevaa), tuo aika oli niinkin myöhään kuin rv 36-37. Ihan viime hetkillä tunsin vauvan kääntyneen ja se sitten selvisi ultrassakin ä-polilla, kaikki siis hyvin.
Eli sinuna en kovin vielä huolehtisi, vauvalla on vielä monta viikkoa aikaa kääntyä ja jos ei käänny, niin sitten mietitään käännösyritystä, sektiota tai synnyttämistä peppu edellä :)
Mayella 16+2
vauva pää alaspäin, eli varmaan joskus jo viikolla 31, mutta se oli silleen viistosti, että pää oli enemmän vasemmalla, selkä ja peppu oikeella puolella. nyt kävin tällä viikolla neuvolalääkärillä ja se sano että vauva on laskeutunut ja tunsikin sen pään. eli suorassa on. sanoi, että ei se siitä enää varmaankaan mihinkään lähe kääntyilemään. mutta sulla on vielä hvyin aikaa odottaa vauvan kääntymistä, ja jos ei käänny ni viikolla 36 yritetään sitä ulkokäännöstä.
tytsi80 rv 37+5
Mulla kääntynyt juuri noihin aikoihin (31+6 tehdyssä tutkimuksessa merkitty kääntyneeksi), mutta muistelisin, että sitä pidettiin pikemminkin aikaisena kuin myöhäisenä! Eli enpä usko, että on hätää.
Sannima 39+1