Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas. eilen kirjotin piitkän viestin joulusta, mutta sitten kone keneltäkään kysymättä päätti että nyt hankitaan paivityksiä. ja se siitä sitten, yhtäkkiä kone sammui eikä mun tekstistä sen jälkeen tietoakaan. nyt siis uusi yritys.

joulusta: muistaako kukaan sellaista joulu-mainosta viime vuodelta radiosta. sellanen (miehen mielestä rasittava) joulujoulujoulu-ujoulujoulujoulujoouulu. minä vielä helpotin miehen tilaa hoilaamalla innolla mukana:) mutta kyllä, joulu on juhlista hienoin! en niin rakastan sitä rauhallista tunnelmaa joka jouluna on. ja tiukka perinneaikataulukin meillä on viimeiset viisi vuotta ollut:

aatonaattona: mennään mun isälle ja äidille, koristellaan kuusi, mies saa ekat siivut kinkusta

aattona

klo 7: herätys, puuro ja sauna

klo 8: suunnilleen joka toinen vuosi on lähdetty isän ja veljen kanssa mummua katsoon laviaan. ny mummu kuoli keväällä, enkä kyllä välttämättä tuota sataakaan kilsaa enää tuolloin jaksaisi istua ens jouluna (aattona viikot 39+2)

TAI jos on jääty äitin kanssa kotiin niin joulupukin kuumalinja on ehdoton (ai minäkö lapsenmielinen?:)) äiti häärää keittiössä eikä anna kenenkään auttaa.

klo 12: ainoa hetki kun äiti rauhoittuu, katsellaan joulurauhanjulistus. äiti ja isä asui ennen turussa. äiti aina intoutuu muisteleen vuotta 1974 kun veljen laskettuaika oli helmikuussa ja isomman veljen oli pakko saada seurata tuo julistus äitin sylissä, tää veli oli silloin 1 1/2-vuotias.

klo 14: isä on palannut. veli käynyt kotonaan ottanut perheensä mukaan ja toinenkin veli perheineen tullut. ja on aika syödä!

klo 16: jouluglögin aika

klo 17: joulupukki on käynyt jättämässä lahjat kuusen alle.

klo 18: me kaikki lapset pesueinemme alamme lähtemään. isä ja äiti (ainakin sanovat että) nauttivat kun illalla on rauhallinen tunnelma. me siirrytään miehen äidille, jossa on äti, täti ja veli.

klo 19: joulupukki on unohtanut jättää osan meidänkin lahjoista ekaan paikkaan, joten päästään uusien lahjojen kimppuun

klo 20: lähdetään viemään tätiä kotiin, ja samalla reissulla kalevankankalle kynttilöitä viemään.

loppuilta katsellaan telkkuu, tai pelaillaan pelejä jne

joulupäivänä ei yökkäriä vaihdeta pois ollenkaan, silloi pelataan, luetaan jne.

voitte kuvitella mikä järkytys kun jouduin töihin viime jouluna, onneks vaan jouluaattoaamun olin töissä, niin ei hirveetä katastroffia syntynyt.

tänä vuonna on mietitty että mentäiskin veljelle, nyyttäriperiaatteella, ettei kaikki jäis äitin harteille. (ja nyt sormet kyynärpäitä myöten ristiin että lähtö ei koittaisi tuona päivänä:))'

jääkiekosta: pienen ikäni oon jäähallissa kasvanut. veljet pelas molemmat tapparassa junioreina, silloin tuli sm-liigaakin seurattua. sit jossain vaiheessa haksahdin jokereihin, siitä tuli kyllä pientä kuittailua kotona. silloin kävin sit kaikki jokerien pelit treella kattoos. nyt en oo varmaan kolmeen vuoteen käynyt katsoon yhtään otteluu, kun miestä ei vois vähempää kiinnostaa.

voi kun syksy jo tulisi! meillä on nyt ulkona 4 ja puoli astetta, mutta kyllä siellä on 15 astetta luvattu, viikonloppuna lämpenee.

eilinen nyrkkeily meni mainiosti, oli oikein ihanaa. muuten aika rauhaisaa eloa, myös massun sisällä. työpäivän aikana ei juuri liikkeitä tuu seurailtua, niin sit ois kyllä ihan kiva että niitä tulis sit kotosalla enemmän.

nyt jos oon nopee, niin saan ehkä tän romaanin pinoon, ennen kuin kone taas jotain säätää...

tikru ja simppis 25

Vierailija
2/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun saadaan viettää rauhallista kotipäivää. Tuntuu nää viikot menevän aina niin nopeasti, kun on ohjelmaa buukattuna aamupäiviin.

Kelan paperit vein keskiviikkona. Nyt sitten odottelemaan päätöstä, tylsää vaan, kun en ottanut sitä pakkausta, niin ei ole mitään ihanaa odoteltavaa.

Joulusta. Minä rakastan joulua, vaihdan jouluverhot kotiin yms. Mies taas ei ole niin jouluihmisiä (johtuu lahjastressistä)ja huokaa aina jouluaattoiltana kun kotiudutaan, että onneksi se on taas vuodeksi ohi, johon minä aina tuumaan, että tästähän se joulu vasta alkaa :)

Meilläkin on tarkka jouluohjelma, joka ehkä rassaa miestä enemmän kuin minua. Jouluaatonaattona miehen tytär tulee viimeistään meille ja meillä syödään oma jouluateria. Aattona aamupäivällä mennään joko anopille tai miehen siskolle joulun viettoon ja iltapäivällä viedään miehen tytär äidilleen ja me jatketaan minun äitini luokse, jossa vietetään iltaa. Siskoni miehineen tulevat myös, elleivät vietä miehen puolen suvun luona joulua. Illalla on ihanaa rauhoittua kotona. Ennen lasta meille tuli vielä " orpoja" perheettömiä kavereita illan viettoon, mutta ei enää kun on pieni lapsi kotona.

Vitsit tota meidän pojan eroahdistuskautta. Mulla meinaa mennä välillä hermot, kun poika kyhnää koko ajan puolen metrin säteellä minusta ja eilen kun menin jumppaan niin miehellä meinasi mennä hermot, kun poika oli huutanut perääni koko sen ajan. No, tätäkin varmasti muistelee kaiholla myöhemmin.

No, nyt puuron syöntiin. Kyllä sekin maistuu, kun tarpeeksi nälkä on!

Taneli + pikkukirppu 23+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun siellä on tosiaan kylmä. Kyllä se syksy ja talvi sieltä tosiaan tulee. Mutta saa olla tyytyväinen kun on vielä näin hienoja ilmoja riittänyt ja tosiaan lämmintähän on vielä luvassakin. Olis nyt ens viikolla kans kun ollaan vuokrattu mökki, niin tarkenis sitten siellä. Tosin mennään vasta loppuviikosta.

Odottelen kans vähän Zatun ultrakuulumisia.

Joulu on saanut aivan uuden merkityksen pojan myötä. Ihaninta joulussa on tehdä jouluvalmisteluja pikkumiehen kanssa. Viime jouluna jo oli kova auttaa joululeivonnaista kanssa, voiteli joulutorttuja ja teki pipareita ihan tohkeissaan. Ja yhdessä koristeltiin kotia ja joulukuusi. Ja voi sitä jännitystä ennen pukin tuloa. Muutoin en niin ole joulusta perustanut aiemmin juuri kaupallisuuden ja sen turhan joulustressin takia. JOstain on jäänyt mieleen tällainen sanonta: Siivoa vaatehuone, jos meinaat víettää siellä joulusi. Tänä jouluna ajattelin noudattaa tätä linjaa ja ottaa ihan rauhassa jouluvalmistelut. Ja teen sitä joulusiivousta pikkuhiljaa tässä syksyn aikana. Ja ruuat aattelin, että ostetaan kyllä aika pitkälle kaupasta. Piparit ja tortut ja jotain muuta herkkua leivon, mutta en ole ikinä perustanut laatikkojen teosta. Ja kinkkua meille ei ees tule kun ollaan kasvissyöjiä. Lisäksi joulussa on parasta " sallittu" herkuttelu ja erityisesti ihanat konvehtirasiat.

Nyt tämä tuleva joulu on erityisen merkityksellinen tämän rääpäleen odotuksen johdosta. Hieman kans jännitän sitä, että mitä jos ollaan jo synnyttämässä. Jos tää syntyis samalla rv:llä kuin esikoinen niin oisin synnyttämässä 30.12. Ja laskettu aika on 13.1. Toivon tietysti, että menis kuitenkin vuoden 07 puolelle.

Nyt ei tule mieleen muuta, tuun taas myöhemmin kurkkaileen..nyt aamupalalle

Vierailija
4/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...HU HUUU !!!!

*täpisee...tulis jo kertoon mitä eilisessä ultrassa näkyi, arvatenkin tosi vilkas vaavi heitti kuperkeikkaa*

Tämä aamu oli taas super-väsyttävä, olin eilen taas siellä bailatinojutskassa ja kyllä se näemmä verottaa. Ihan hyvä olo on muuten, paikkoja ei säre, jaksan tosi hyvin tehdä koko ajan (itseasiassa ihmettelen omaa kuntoani, kun en yhtään puuskuta vaan pystyn koko ajan hengittään ihan normaalisti ja vieressä saattaa kaveri olla ihan rättipoikki jo puolivälissä). Ihmeellistä kyllä..hmm..

Tukivyötä toki pidän ettei tuu mitään turhia retkutuksia.

Mukavia jouluperinteitä kaikilla !! Jännää miten nopeesti ne perinteet muodostuukin just jouluna ja on kiva kun niitä noudatetaan. Lapsille varmaan *mitä ittekki muistaa omastaan* tosi tärkeetä.

Tänä aamuna olikin kunnolla pakkasta, meillä näytti -4°C. hrrrrrrr

Onneksi arska paistaa taivaan täydeltä =)

Jääkiekko G: ei ole erityisen kovia faneja sen suhteen. Mies on pelannut paikallisessa pikkujoukkueessa aikoinaan nuorena ja seurataan SM-liigan viimesiä otteluita. Mielijoukkueita ei sinänsä oo, mutta jos nimetä pitää niin HIFK, TPS, Tappara ja Kärpät. Jokerit löytyy tuon listan toisesta päästä :/

Nyt jatkaan aamutoimia eli KAHVILLE !!

Mulla on tässä edessä herkullisen näköinen miniviineri, semmonen sarvenmuotoinen ja välissä PAALJON omenahilloa jne... ;-D

Mary 22+2

Vierailija
5/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista perjantaita kaikille!

Anteeksi jo etukäteen, tämä viesti sisältää valitusta :( Toivon, että joka ei jaksa lukea, hyppää suosiolla yli: on nimittäin itsesäälissä rypevää tekstiä :)

On niin kurja olo. Jotenkin vaan harmittaa tämän aamuinen neuvolareissu. Terkka vaihtui vasta, " oma" jäi vuorotteluvapaalle. Ja sekin tuntuu pahalta. Tää uusi on itseäni nuorempi (vaikka itsekin olen 25v.), ja jotenkin kokematon, vasta valmistunut jne. Ei oikeen ole vakuuttanut minua vielä osaamisellaan... No, ehkä ajan kanssa: eipä sitä kukaan voi taitaja olla ilman harjoitusta! Joten tämä alun " taitamattomuus" hänelle suotakoon.

Mutta suurin mielipaha taitaakin olla oma paino :( Voi että kiukuttaa! Oli tullut painoa kilo viikossa!! Voihan papanapää!! Nyt tullut alusta saakka painoa mulla jo n.7kg! :( Ei vois sitten paremmin päivä enää alkaa... Mietin tässä, että miten voisin pudottaa painoani, tai siis rajoittaa sen nousemista. Kun liikunta ei onnistu supistusten ja liitoskipujen takia :( Pelkkä pihalla oleminen ja liikkuminen lasten kanssa käy työstä mulla. Joten ei puhettakaan, että voisin oikeasti harrastaa esim. lenkkeilyä... :( Ja, tunnustan, olen herkkupeppu. Kaikenlainen " hyvä" tekee liiankin hyvin kauppansa :( Voi plääh!! Pitää alkaa miettimään TOSI tarkasti, mitä suuhunsa laitan. Vaikka olen yrittänyt tähänkin saakka olla tarkkana, niin silti olen repsahdellut :(

Nyt pitäis pukea lapset ja selvitä pihalle. Onneksi edes aurinko paistaa!! :) Parempia tunnelmia muille tammenterhoille!

Apein mielin Nasu rv 23+6

Vierailija
6/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Tässä tulee ultrakuulumisia, paneudun sitten eiliseen kasaan :) tultiin eilen niin myöhään kotio etten jaksanu muuta ku kaatua sänkyyn.

[color=darkviolet]Kyllä mua jännitti jostai syystä ihan hillittömästi. Tuntu, ett häkellyn joka kysymyksestä mitä tutkija kysy. Kun se tosiaan puhu! Viimeks oli sellanen ettei aluks juuri pukahtanu mittää :/ Lypsää sai tekstiä.

Tämä nainen oli tosi mukava, mut silti meni hetki ennen ku rentouduin siinä pöydällä maatessa. Beibi voi hyvin ja siinä haltioituneena tuli möllötettyä ukon kans :) Sanoin etten halua tietää kumpi siellä on, mut ukko on vähä toista mieltä. Ehotin ett kirjottaa vaikka lapulle, mut onneks ei. Eipä tuo ukko kovin pahastuneelta vaikuttanu. On aina yhtä ihmeellistä nähä uusi elämän alku ruudussa. Jalkaterät näytti tosi isoilta, mut ei ne kuulema oo ku sellaset 3cm pitkät. Otti nenästään söpösti kiinni, mut ukko tuumas myöhemmin, ett poika se on ku ei tytöt kaiva nenää :O

Sitten tässä tulee strategisia mittoja :

-lakimitta 49,5mm

-pään ymp.mitta 179,3mm

-vartalon ymp.mitta 154,7mm

-reisimitta 34,0mm

-painoarvio 368g

Toivotti hyvää masunkasvatusaikaa :) Mä oisin varmaan unohtanu kuvan ellei mukana ollu joku ulkomaalainen harjottelija ois sitä mulle käteen antanu! Siis mikä tohelo musta on tullu. .

Nyt paneudun siihen eiliseen jutteluunne ja palaan myöhemmin. Aurinkoista aamun jatkoo. On tainnu olla pakkasta yöllä, ku oli vaan muutama aste lämmintä tos ysin aikaan ku noustiin.

Vierailija
7/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Zatu, että ultrakäynti sujui hienosti:) Miekin jännitin jostain

syytä tätä rakenneultraa ihan kauheasti..Kyllä näköjään vauvan terveyttä kovasti tulee mietittyä, ainakin alitajuisesti. Mie ajattelen olevani erittäin onnekas, jos saamme kaksi tervettä lasta!

Esikko tuli eilen kipeäksi:( Pikkuraukalla oli pahimmillaan 39 astetta kuumetta.Ihmeen hyvin jaksoi sairastaa; söi hyvin ja nukkui 3h päikkäritkin. Yö sujui hyvin,annettiin kuumelääke. Tosin ennen kuutta hiipi meidän väliin, mutta onneksi nukahti siihen vielä. Nyt katsoo olkkarissa titi-nallea:) Enää on vaan lämpöä ja nenä valuu, toivottavsti kuume ei enää nouse iltapäivästä. Jokatapauksessa viikonloppu reissu Jyväskylään jää nyt väliin:( Vähän harmittaa, kun oli jo ehtinyt siihen orientoitumaan.. Yritetään parin viikon päästä sitten uudestaan.

Monttua huhuilen uudestaan, neuvolakuulumisia!!!

Nasu: Kurja, että terkka vaihtui:( Kaikkihan me ollaan josksu aloitettu työt ja oltu kokemattomia, mutta on tilanteita jolloin ei omalle kohdalle toivoisi vasta-alkajaa!! Mutta voihan olla, että tällä vasta valmistuneella onkin kaikki uusin tieto hyppysissä, ja siinä mielessä voitkin olla ihan hyvissä käsissä, mikäli hän vaan osaa ottaa tiedon kayttöönsä!

Yritä olla liikaa ahdistumatta tuosta painosta, jospa se tasaantuu tässä ajan kanssa? Itse kyllä muistan esikosta välillä kanssa ahdistuneeni painosta, vaikkei sitä tullutkaan yhteensä kuin n. 10kg. Välillä tuntui, että sitä vaan tuli, vaikkei herkutellukaan ja söi terveellisesti. Nyt taas on ollut outoa, ettei sitä ole paljoa tullut, vaikka olenkin syönyt paljon epäterveellisemmin kuin ekan aikana. Tosin nyt näyttää siltä, että painoa on alkanut tulemaan ihan mukavasti eli odotan innolla seuravaa neuvolakertaa....

Pitiköhän muuta kommentoida? Ai niin joulua! Tykkään kovasti, ja rakastan jouluruokia:) Miusta joulu on vuoden paras juhla. Omia jouluperinteitä ei hirveästi vielä ole kertynyt, ollaan lähinnä oltu miun tai miehen vanhemmilla. Mutta ehtiihän niitä vielä kehitellä.

Nyt lähden laittamaan valokuvia albumiin, yitetään saada kuvat päivitettyä ennen vauvan tuloa...

tikru ja tiuhti rv 23

Vierailija
8/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän koleaa täälläkin, ei vissiin pakkasta mut kuiteskin ;)

Zatu: Kiva kuulla, että kaikki oli ok! Olit mielessä eilen illalla ;) Et ole yksin tuon muistamattomuuden kanssa. Mulla jää nykyään alituiseen jääkaapin ovi sepposen selälleen. Ei hyvä..

JäkisG: No Kärppiä ennen kannatin, ja Jypin peleissä kävin kanssa joskus (olen kotoisin niitten puolivälistä ;) mutta en ole mitenkäärn erityisen innostunut jääkiekosta. Jalkapallo on lähempänä sydäntä.

Nasuko se tuskaili kiloista?? Mulla oli se lääkäri tiistaina, oli käynyt neuvolassa 2vkoa aiemmin, painoa tullut tuossa välissä 3kg :( Yhteensä tullut noin 6kg. Aikas hyvin, kun aattelee, et esikoiseltatuli vain 8kg.. Jospas se tästä tasoittuis se nousu, sulla ja mulla. Tanelilla tasi olla sama murhe valkuviikosta?

Nyt vien pojan kerhoon ja lähden ostamaan herkkuja, kakut pitää vielä täyttää ja koristella!

Ardisia 21+5?

Vierailija
9/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]eih kiinnosta yhtään siis ei mikään telkusta tuleva :O Äkkiä vaihtuu kanava. Mua ei innosta saako suomi mitaleja mistään kisoista ja aika vähä tiiän urheilijoita nimeltä jne. No, tietty jotain tosi tosi kuulusia tietää pakosti, mut. .meillä ei onneks ukkokaan seuraa esim. jääkiekkoo niin mun ei tarvi kärsiä.

[color=blue]Mansemamma [color=maroon]taitaa olla TOSI vanha se neuvolatätis. Miten muuten vois sekoilla otettavien testien kans noin urakalla. Eikä näköjään aattele, vaikka sanoo omat mielipiteensä (lue sammakot) ääneen. Muistakko mitä vastasit?

[color=blue]Tikru [color=violet]alkaa kohta varmaan oleen niin älytön nyrkkeilijä ettei meiän parane suututtaa sitä ;D

[color=blue]Nasu [color=maroon]eläs nyt ressaa :) otappa se oma puntari nyt käteen, noin hyvä. Ja sitten ota pieni haara-asento, että et ite lennä puntarin mukana kartanolle. Viskaa nyt voimies takaa avoimesta ovesta se vaaka pihalle :) [color=blue]Mirabella [color=violet]vois tehä samalla tavalla.

[color=maroon]No niin nyt kuule syöt terveellisesti ja välillä herkutellen. Ei sitä painoo nyt ylenmäärin voi kertyä. Tasottuu varmasti myöhemmin. Vai nipottiko se uus neuvolantäti jotain. Mistä se mitään tietää, jossei oo ite vielä ä-tyyppi. Toivottavasti piristyit pihalla lasten kans :)

[color=darkviolet](.) kyllä mua eilen otti masuun kotimatkalla. Ei oikee tuo autossa istuminen tunnu hyvälle. Mennessä ajoin ite, joten siinä en huomannu. Mut me kyllä pyörittiin kaupassaki niin kauan aikaa ultran ja syönnin päälle, ett kai sitä oli muutenki niin väsy kotio matkatessa.

Oli muuten pakko ostaa vähä beibille vaatetta. Puolipotkarit, pitkähihanen body ja pari koko haalaria. Värit/kuviot sellasia molemmille neutraaleita tai no toinen haalari sininen, mut oli akallaki jotain sinistä ja on tuo vaalee kummiski. Toppapukua kattelin, mut jospa sen löytää sit loppukuusta tapaamisen yhteydestä, vaik sieltä Kaphallista jossei muualta ;)

Ihanan selkee tää beibin kasvokuva mikä eilen saatiin. Sit myöhemmin harmittelin, ku ei tajunnu sanoo ett tahtosin paaaaaljon kuvia. Pitää yrittää ottaa kameralla kuva, ku meillä ei oo sitä skanneria. Niin saa sit Sinda palattuaan maisemiin lisätä tän kuvan meiän kansioon.

Jahas, akka tuli kysymään mitäs me tänään tehtäs. .

Z ja Säde 21

Vierailija
10/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, Zatu, että kaikki oli hyvin. En muuten minäkään hokannut kuvaa pyytää, mutta onneksi antoivat. Mulla meni kaikki aika vaavin ja miehen ilmeiden seurailuun (mies näki ekaa kertaa kunnolla silloin ultralla vaavin), en edes muista mittoja mitä luetteli..

Onnea kaikille muillekin ultraan menijöille !! On se jänskättävä kokemus kaikenkaikkiaan...

Tulipa tuossa mieleeni, että tuleeko teille kenellekään tätä VAUVA-lehteä tai jotain muuta aiheeseen liittyvää lehteä? Onko niissä kaavoja vaatteisiin, suojuksiin yms ?? Onhan sitten tosin olemassa ihan näihin kaavoihin erikoistuneita lehtiä varmaan, onkohan vauvatouhuihin omat sellaiset?

Vierailija
11/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrr.. kylmä se täälläkin on yöllä ollut, onneksi aurinko lämmitää vielä kuitenkin. Tajusin sentään lapsille laittaa hoitoon pipot ja hanskat matkaan, etteivät jäädy, aamulla oli 2 astetta lämmintä ja uton ikkunat umpijäässä.

Mary: ei tule vauva- lehteä, kuutisen vuotta sitten tuli ja ei siinä muistaakseni ollut ainakaan kovin paljoa käsityö ohjeita silloin. Tuli tuosta mieleen, että eilen soitteli lehtikauppias Mikkelistä, nuori pojankloppi ja sanoi et on tullut joskus vauvalehti meille. Siis aivan ihan persoona, kuuntelin ihan huvikseni, juttu luisti niin hienosti savoksi viännettynä. Tuumas lopuksi et sais niin halavalla et eipä veis leikkelettä leivän piältä. No en kuitenkaan sortunut tilaamaan kun noita rahanmeoja on näin syksyllä muutenki, lasten jumpat ja kuviskerhot ym.

Hienoa Zatu että kaveri oli masussa kunnossa, haluaisin itsekkin vielä käydä kurkkaamassa, mut täytyy nyt jo odotella sinne tammikuuhun kuitenki.

Minullakn tuota painoa on jo tullut reilusti, 9 kg , en vain jaksa siitä kauheasti stressiä kantaa, vaikka joskus peiliin kattoessa tuntuu että kohta nuo posketkin näkyy takaapäin. Jotenki sitä vain ajattelee et kuitenkin " normaali" tilassa kontrolloi tarkasti ruokia ja syömisiään, niin vähän niinkuin luvan kanssa nyt voi syödä sitä mitä haluaa.

Minulla ei muuten imetys ole ole pudottanut painoa, vaikka joillakinhan se kuulema toimii oikein kunnon laihdutuskuurina.

Aurinkoista viikonloppua kaikille Terhoille

Mamm@mia ja vaavi rv 20+6

Vierailija
12/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuli sit istuttua pari tuntia tuolla terveyskeskuksen aulassa ja luettua lehtiä. Kävinhän mä tietysti siinä kolme kertaa pistettävänä ja join sen 3 dl sitä ihanaa " limpparia" siinä sivussa. Ehti siinä parin tunnin aikana melkoise monta lehteä lukemaan, oli siellä onneksi aika monta Annaa ja MeNaisia, niin aika kului. Osa lehdistä oli jopa ihan uusiakin, niin pääsi vähän perille tämän hetken juoruistakin.

Mutta äsken neuvolasta täti soitti ja sanoi, että arvot ok ja normaalisti neuvolassa jatketaan (ihanaa..). Tämä on mulle ihan ilouutinen, ettei ainakaan toistaiseksi ole näissä sokereissa ongelmia. Olen kyllä pitänyt oma-aloitteisesti pientä dieettiä, jotta vauva ei kasvais ihan jättiläiseksi, mutta nyt voin jatkaa sitten omaa dieettiä ja herkutella välilä ihan rauhassa ja hyvällä omallatunnolla.Nyt sit lääkärineuvola lokakuun alussa, joten sitä odotellessa. Jossain vaiheessahan pitäis sit päästä vielä ultraan, että katsotaan se istukan paikka. Joten mulla on vielä yksi ultrakäynti edessä (kivaa nähdä vauva sit vielä kerran). Sen jälkeen sit selviää, että joudunko leikkaukseen vai pystynkö synnyttämään normaalisti.

Mutta nyt töitäkin tekemään, kun tulin tänään töihin vasta kymmeneltä, tuosta sokerirasituksesta johtuen..

-äitiliini ja masukki 24+3

ps. kattoiko kukaan eilen sitä konserttia joka tuli kolmoselta?? Tuli vain mieleen, kun siinä oli sellainen tyttö, joka oli syntynyt raskausviikolla 24+3 (n. 700g ja 30cm). Oli tosi liikuttava ja itkuhan siitä tuli ja mies ei oikeen ymmärtänyt, mutta sanoin hälle, että ei tällaiset ohjelmat sovi raskaana oleville, jolla viikotkin sopii vielä tuohon keskosena syntyneeseen.. No, toivottavasti tämä oma vauva on vähän kauemmin täällä massussa, mielellään sinne tammikuun puolelle.

Vierailija
13/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Pitkästä aikaa pitää kirjoittaa muutama rivi täältä Englannista. Meinaan suu loksahti auki kun luin, että Suomessa on ollut jo yöpakkasia. Hui! No, täällä sataa kyllä tänään vettä.

Kiva on ollut lukea noita jouluperinteitä. Toivottavasti meille kehittyy myös vauvan myötä omamme. Viime jouluna olin Kyproksella ja siellä joulupäivänä syömässä yhdessä perheessä, johon tuli koko suku mukaan. Illalla syötiin rakkauden keittoa ja sianpäätä. Rakkauden keitto oli kuin jostain vankilafilmistä ja sianpää sianpäätä. Sianpäätä ei ilmeisesti syödä missään muualla ja Kyproksella se on suurta herkkua. Eli olenpa nyt minäkin maistanut sian aivoja. Tuota perinnettä en kyllä todellakaan aio jatkaa.

No kotijouluun on kyllä aina kuulunut vanhempien luona olo/käynti ja yhdessäolo on kyllä kivaa. Varsinki ku ei tarvi tehdä kaikkia ruokia itse ;-)

Lehdistä sen verran, että Odotus-lehden tilasin tänne Englantiin. Saa nähdä löytääkö seuraava numero perille. Vauva-lehden tilausta olen kanssa ajatellut. Kaavoja en ole katsellut, kun ompelutaitoinen en ole. Ja täällä Englannissa on kyllä edullisia vaatteita. Muutamalla punnalla saa potkupukuja ja kaikkea kivaa. Aikoinaan kun kävin usein Raision kirjastossa, niin sieltä sai lainata lehtiä, ja tosi paljon lainattiin just eri kaavalehtiä. Joten Mary, jos olet pieneltä paikkakunnalta, niin kirjasto voi olla hyvä ratkaisu.

Täällä on paino noussut ihan käyrien mukaan. Nyt tullut lisäkiloja n. 5. Vauva potkii päivittäin. Ainoa murhe on väsymys, mikä vaivaa hieman liikaa. Rautakuurilla jo ollaan (Obsidania ja Floradixia), joten Hb ei pitäisi enää olla syynä. Mä en voi ymmärtää, miten te pienten lasten vanhemmat jaksatte...

Rakenneultrassa elokuun lopulla mitat olivat rv 20+3:

lakimitta 48,8 mm

-pään ymp.mitta 187mm

-vartalon ymp.mitta 156,7mm

-reisimitta 33,8mm

-painoarvio 375g

Eli meillä selvästi lyhyempi ja paksumpi vauva tulossa kuin Zatulle, mutta niinpä on varmaan vanhemmatkin ;-)

Kuulumisiin, Muulitar rv 23+ jotain (neuvolakortin ja ultran rv erit)

Vierailija
14/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa muuten jännä olo, kun kokeili mittanauhalla, minkä kokoinen pää on kun ympärysmitta on 19 cm ;-)

Hui

Vierailija
15/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mitä tää kotimamina oikeen olo on, jos kaapista katoo Daim-suklaat! Siis kysynpähän vaan :D Ukko pirulainen napsinu mun suklaalevystä ja jättäny yhen palasen. No, ei siellä montaa jälellä ollukkaa, mut silti. Onneks ostin eilen 500g lanttimix-pussin, joten eiköhän tää päivä mee :) ja lättytaikina on tuolla keittiössä muhimassa.

Pyykit narulla, kattilassa tulet ja samate hellassa. Eiköhän tää päivä ala tästä rullaan, vaikka naamavärkki on punasena :/ Ei auta, ku kaivaa meikkivoide esiin. .

[color=blue]Lehistä [color=maroon]ett Odotus-lehti tulee nyt, mut ei siinä taia ikinä olla ohjeita liitteinä luulemma. Vauva-lehti on tullu pariin otteeseen, eka akan aikaan ja sit viime vuonna.

[color=blue]Äitiliini [color=violet]hyvä, ett arvot oli kohillaan bdbd :) Mä näin vaan Lordin esiintymisen, ku akka pesi hampaita. Ite asiassa akan piti päästä sohvalle peseen, ku sen mielestä hyvä ja jännittävä laulu.

[color=darkviolet]Nyt sinne lätyn paistoon.

Vierailija
16/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käyty taas lääkärissä ja selän takia olen sairaslomalla näillänäkymin syyskuun loppuun. Harmi sinänsä olisi voinut olla töissäkin vielä pari kuukautta, no ehkä se tästä...

4D ultra on siis lokakuun alussa samoin äklö sokerirasitustesti ;) Äitiyspakkauks hakemus on jätetty syyskuun alussa, toivottavasti pian tulee pakettia.Mullakin on vaihtunut terkkari, sikä' li hyvä sillä en hirmusti pitänyt edellisestä ja hän oli myös koko ajan sairaslomalla. Nyt on ihan mukavan tuntuinen terkka.

Painoa oli viimeksi tullut 2 kiloa, mutta mulla tulee aika herkästi turvotusta ja se näkyy noissä luvuissa. Esikosta oli kyllä tähän mennessä tullut jo 3 kiloa enemmän. Mä muuten tuossa neuvolakorttia tutkailin ja huomasin, että esikosta kohdunpohjanmitta oli saatu jo viikolla 19 nyt saatiin vasta viime neuvolassa ja mittakin oli 2 cm pienempi kun esikosta.

Joulu: Mä olen innokas jouluihminen, nyt jo ajattelen mitä antaisi7tekisi joululahjoiksi jne.. Tänä vuonna päästää varmaan pikkumiehenkin kanss aliepomaan pipareita ja joululimppuja viimeks oli vähän liian pieni siihen touhuun. Perinteisesti on vietetty joulu mun vanhempien luona ja tapani sitten appilassa. Nyt en teidä ei ole vielä ollut mitään puhetta joulusta. Ite tahtoisin mökille rauhaisaan jouluun mutta voi olla etten uskalla lähteä enää kun la on 6.1. kuitenkin. (jospa tämä tulisi ajoissa...)

kaavat: Suuressa käsityölehdessä on kaavoja vauvoille ja tarvikkeille, kangaskaupoistakin saa joitan kaavapaketteja, Ottobre-lehdessä on myös ihan kivoja kaavoja lapsille.

jääkiekko:Mä en oel mitään lätkäfani mutta isäpuoli ja siskot on innokkaita HIFK-faneja :) Esikko sai viime vuonna lahjaksi jo HIFK fanipaidan...ja lätkämatsiin ovat kovasti poitsua viemässä.

viikonloppua kaikille !

vupii+tiuhti rv23+6

Vierailija
17/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa! Täällähän oli näköjään kaivattukin. :) On ollut niin kiire viikko, etten oo kerennä edes päiväpinoja lukemaan, mitän nyt tuon eilisen lukaisin läpi. Mikäs se kartta-homma on, mikä siellä mainittiin? Ja oliko sinne blogiin linkkiä vai kuinka se hoituu? Nii älkää pahastuko, jos en kauheesti kommentoi teidän aikaisempia juttuja, pitää ensin keretä lukea läpi nuo alkuviikon tarinat, niin sit ehkä olen taas paremmin kärryillä.

Mie oon ihan onnessani, kun on vapaapäivä tänään. Aamupäivällä leivottiin tytön kans appelsiinirahkapullia ja niitä tuli ihan älyttömän hyviä. Laitan tähän loppuun ohjeen, jos muillekin maistuis. :) Nyt on typsy päiväunilla ja oma maha täynnä puuroa ja pullaa.

Tosiaan keskiviikkona tuli käytyä neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin; painoa oli tullut lisää 800 g /vko eli ihan kauheesti, mutta tuosta on kyllä aika paljon turvotusta, kun sääreen jäi kuoppa th:n painellessa sitä. :S Alusta asti on nyt tullut 6 kiloa. Verenpaine oli pysynyt ihan hyvänä 113/81, hb oli pudonnut 136 -> 120 ja th suositteli rautaa, jos se vähän auttais tähän väsymykseen. Ajatelin kokeilla Kreuterblutsaftia tai Ferrosania (meniköhän oikein). Toivottavasti vaan maha ei mee kovaksi siitä, kun on jo nyt aika tiukkaa. Sf-mitta oli 22 cm ja kasvaa hienosti omalla käyrällään. Vauvan syke oli n. 145 ja kova oli potkimaan ja mujuamaan masussa mittauksen ja kuuntelun aikana. Seuraavan kerran onkin neuvolalääkäri 10.10. ja toiseen sokerirasitukseen pitäisi mennä n. 2-4 viikon kuluttua. Kovasti on alkanut liitoskivut vaivaamaan, ei oikein miun liitoksille sovi tuollainen istumatyö, mutta mitäs muutakaan sitä voi tehdä, kun töissä pitää olla koneella ja puhelimessa koko ajan? Th sanoi, että jos alkaa tuntua pahalta, niin sit mietitään sairaslomaa. Muutenkin on liitokset ihan kipeet, kun piti istuttaa pensasaidan taimia, mutta toisaalta parempi se on pienikin liike, kuin paikallaan olo.

JouluG: Tykkään ehdottomasti, vaikka aina tulee hössöteltyä ihan liikaa ruokien ja lahjojen kanssa. Molempia tulee tehtyä ja ostetua ihan liikaa, kun ei hoksaa lopettaa ajoissa. Ruuat mie teen yleensä alusta asti, eli keittää jyllään laatikoita varten lantut ja porkkanat ja rosolliin punajuuret, porkkanat ja perunat. Mikään ei voita kotitekoista rosollia! Nam :) Olen jo vähän alustavasti kysellyt, että tulisiko se miun mamma sieltä Ruotsista meille jouluksi, kun jos se hepatoosi alkaa taas, niin sit mie oon synnyttämässä joko ennen joulua tai heti joulun jälkeen. Nii mamma vois sit hoitaa tyttöä sillä aikaa. Noh, katellaan... Joulut ollaan yleensä vietetty kotona ja sit käyty joulu- tai tapaninpäivänä miehen kotona pistäytymässä. Muutamana jouluna appiukko on ollut meillä ja viime jouluna miun äiti oli käymässä.

Zatu: kiva kuulla mukavia ultrakokemuksia! :) Ketäs muita tässä on lähiaikoina menossa ultraan?

Eipä muuta, pitää mennä laittamaan illaksi lasagnea, jotta mies saa syödäkseen kun tulee töistä kotiin.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

T: Monttu 24+0

Ai nii, se pullaohje... Eli Appelsiini-rahkakierrepullat

Taikina:

150 g voita tai margariinia

1 -1,5 rkl kardemummaa

1 tl suolaa

1,5 dl sokeria

5 dl maitoa

1 pala hiivaa

1 muna

n. 12 dl vehnäjauhoja

Täyte:

1/2 prk (n. 100 g) appelsiinituorejuustoa

1 prk maitorahkaa

1 muna

1 rkl ohratärkkelys- tai perunajauhoja

2 tl vaniljasokeria

2 rkl sokeria

1 rasia (n. 230g) appelsiinimarmelaadia

Sulata voi kattilassa ja lisää siihen kardemuma, sokeri ja suola. Liuota hiiva kädenlämpöiseen maitoon. Lisää muna sekä osa jauhoista maidon joukkoon ja sekoita tasaiseksi. Lisää voi-mausteseos ja loput jauhot taikinan joukkoon. Alusta taikina kimmoisaksi. Anna kohota 30 minuuttia leivinliinan alla. Valmista sillä aikaa täyte: lisää tuorejuuston joukkoon muut täytteen ainekset ja sekoita tasaiseksi. Kauli kohonnut taikina kahdeksi n. 30 x 50 cm kokoiseksi suorakaiteen muotoiseksi levyksi ja levitä kummallekin levylle 1/3 täytteestä. Jätä levyjen yläosaan n. 3 cm täyttämättä, jottei täyte tursua ulos. Kääri levyt rullalle ja leikkaa n. 3 cm paloiksi. Nosta palat isoihin amerikanmuffinivuokiin tai muffinipellille leikkauspinta ylöspäin. Kohota liinan alla peitettynä n. 30 minuuttia. Voitele pullat munalla ja jaa loppu täyte pullien päälle. Paista 200 asteessa 17-20 minuuttia. Ja hyvää tulee! :)

Vierailija
18/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti appelsiinipullaohjeesta. Tätä täytyy kokeilla joku kaunis päivä. Arkisin olen kyllä omalla dieetillä, joten joku viikonloppu täytyy leipoa.

Päätin tosiaan viime viikonloppuna itsekseni että herkuttelu arkisin saa päättyä ja tämä viikko on mennytkin hyvin. Tuntuu vaan että on nälkä koko ajan, vaikka viisi ateriaa syönkin päivässä.

Vajaan kolmen viikon päästä on itselläkin edessä sokerirasitus, joten mieluummin pitäisin tämä oman ei niin tarkalleen 1800 kcal dieetin kuin sen oikean raskausajandiabetesdieetin. Onnittelut äitiliinille tuloksista!

Ai niin lätkästä: Bluesin kannattaja olen, vaikkakin ihan maltillinen sellainen. Matseja en ole käynyt seuraamassa vaan teksti-tv:stä katson tulokset illalla (jos muistan).

Nyt me lähdetään pojan kanssa vähän ulos.

Taneli

Vierailija
19/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan herkullinen pullaohje. Ja täältä Englannista ei saa rahkaa. Katastrofi!

Täällä on vain hapankermaa, joka on lähinnä kermaviiliä ja sitten ranskankermaa. Tai jos joku tietää mikä täällä vastaa rahkaa, niin vinkit tervetulleita. Smetanaakaan en ole löytänyt :-(

Ja kovaan masuun auttaa ainakin mulla luumumehu. Sitä saa ainakin täällä ihan ruokakaupasta ja on tosi hyvää. Lasillinen illalla, niin aamulla...

Luumumehusta suositellaan netissä raskaana oleville luomu-versiota.

T. Muulitar

Vierailija
20/30 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Kiitos linkistä näin jälkikäteen :) Aikas kallis mun mielestä tuo Weegon reppu. Arvaa miksi en löytäny sitä aiemmin. . kirjotin vaippatalo.fi enkä vauvatalo :D