~**LOKAKUISTEN PERJANTAI**~
Kommentit (23)
Mitenkä ei oo tähän aikaan vasta ku näin pieni pino!
Aurinko paistaa, mutta kyllähän tuo ois vielä väsyttäny ku tyttö heräs jo 7:ltä. Ei oo aikoihin nuin aikasi noussu. Toivottavasti ei ota tavaksi..Muutoin sain nukuttua aika hyvin, ei tarvinu kertaakaa käydä tytön luona ja vaan 3x vessassa.
Oli eilen aika inhottava ilta kun supisteli niin kovasti. Ja kipeitä suppareita. Ja tuntuu että nyt aamustaki taas meinaa supistella. Yö oli onneksi ihan rauhallinen Ja ku just eilen pääsinki nlassa sanomaan että ei oo mitää muita ku niitä kovettumisia..huhhuh. Ihmettelen suuresti, jos tämä vauva aikoo pysyä masussa yliajalle. Ja vielä 2 vko ulraan/lääkäriin.
Kuinkahan helposti sitä näillä viikoilla kannattaa lähtä lääkäriin kipeitten suppareitten vuoksi?? Vasta sitte ku muuttuu säännölliseksi, vai onko sitte jo myöhästä?
Haaveena oli että oisin tehny ISYYSPAKKAUKSEN, mutta jotenki se byt vaan on jääny. Pitää kehitellä jos jotain kivaa keksis isälle ja tytölle tänne kotii ylläriksi " vauvalta" .
No, taidan tästä lähtä aamupalalle. Toivottavasti nuo supparit ei tästä ylly, täytyy ottaa rauhallisesti.
Jääsydän rv 33+3
Ensimmäistä äitiyslomapäivää viettää hän :) Tosin eipä tä mitenkään aikaisemmistakaan päivistä eroa, mutta kuulostaa mukavalta!
Mulla on tiedossa ihan vapaa viikonloppu: Lapset ja koira lähtevät tänään äitini luo ja mies sukuloimaan... Ja kaikki palaavat vasta sunnuntaina, ihanaa! Pitäis kyllä vähän siivoilla yms tylsää mutta ajattelin lähinnä pyhittää ajan vaan olemiselle... Alkaa olla pikkuhiljaa viimeisiä hetkiä pitkään aikaan kun voi olla vaan yksikseen rauhassa.
Mukavaa perjantaipäivän jatkoa kaikille!
merileijona rv 35 tasan :)
Kuinkahan helposti sitä näillä viikoilla kannattaa lähtä lääkäriin kipeitten suppareitten vuoksi?? Vasta sitte ku muuttuu säännölliseksi, vai onko sitte jo myöhästä?
Kai sä voisit ainakin soittaa äitiyspolille tai lääkäriin jos tuntuu olo epävarmalta, saat ainakin mielenrauhan itelles ellei muuta. Toivottavasti noi supparit nyt rauhottuis.
merileijona taas
Täällä tais tulla eräänlainen ennätys tehtyä yöllä, nukuin koko yön samalla kyljellä... Silti ei paikat jumissa ollenkaan. Kyllä siinä jonkin verran liikuskelee tietty suuntaan jos toiseenkin mutta kun ei tartte vessassa käydä niin eipä tuu käännyttyä kokonaan.
Voinnissa ei muutoksia, turvotus jatkuu ja ei muuta suurempaa valittamista. Ei juurikaan supista täällä... Sais jo kyl jotai tuntuu mutku ei. Ehkä se siitä sitte ku käyntiin lähtee sitte joskus. Ei vielä kiirettä.
Kiva kuulla että Millianin vointi parempi siis ei tokseemaa :). Toivottavasti pysyykin poissa loppuun saakka. Ja Jääsydämelle toivotaan suppareiden laantumista... On joo viikkoja sen verta vähän ettei teidänkään vaavin tarttis viel syntyä.
Limatulpasta... Mulla ei oo missään kolmessa aiemmassa raskaudessa tullu mitään siihen viittaavaa.. Ehkä en oo huomannu mutta silti... Muutenkin mun kohtu laiskistuu jotenki lopussa ja onkin käynnistetty kaik synnytykset. Osaakohan mun kroppa ite käynnistää synnytyksen? Sitä jäädään viel oottamaan...
Nytte pankkiin parin laskun kera.
Aika viileetä pihalla mutta arska paistaa! Hyvää perjantaita kaikille!!
Toivottaa Sanna ja baby rv 36+3
Nonniin, eka viestini hävisi tuhka tuuleen...kiva kiva. Muutenkin kiirettä töissä ja sitt käy näin.
En oo siis ehtinyt poikkeuksellisesti lukemaan pinoja n. viikkoon. Yritän ahertaa sitt viikonloppuna :)
Nyt kysynkin vain lyhyesti yhden kysymyksen/gallupin:
G: Mitä apteekin kurkkukarkkeja saikaan syödä (vai saiko mitään?) entä minkä merkkisiä särkylääkkeitä?
On nimittäin ekaa kertaa sellainen olo, että voisin tulla kipeeks. Koko viikon ollut sellainen extra saamaton olo + kuuma ja kuumeinen olo aina ajoittain. Viime yönä oli kurkku hieman kipeä.
Mutt kirjoittelen paremmin viikonloppuna.
Nyt täytyy jatkaa töitä. Enää/vielä viikon verran jäljellä!
Oikein hyvää perjantai-iltaa kaikille!
T: Peggy -75 rv 33+3
Mä yöllä laskeskelin vauvan liikkeitä ja olin hirmu huolissani. No, mehun juomisella ja tönimisellä sain sitten vauvan hereille ja liikkeitä tuli nopsaan se kymmenen. Eka kerta tässä raskaudessa, kun huolestuin vauvan liikkeistä ja mielessäni kuvittelin jo vaikka mitä...
Joku kyseli eilen ISOHALI-LIINASTA: Mulla on se ohuena versiona. Ihan hyvä sisällä pikkuisen vauvan kanssa, mutta isomman kanssa se on musta jo hankala, koska se on tosi paljon kapeampi kuin mun toinen liina (pikkuruu). Tuntuu, että se ei riitä isommalle vauvelille. Mutta tykkään siitä sen takia, että se on tosi ohut. Paksumman liinan kanssa hikoilen niin helposti.
JÄÄSYDÄN: Mulle tuli suppareita aika paljon jo puolen välin jälkeen, oisko ollut rv 27 kun soittelin synnärille muutaman tunnin kestäneiden pikkuisen kivuliaiden 10-12 minsan välein tulevien suppareiden takia ja käskivät vain käydä kuumassa suihkussa, ottaa panadolia ja yrittää nukkua/rentoutua ja siten vasta lähteä näytille, jos eivät lopu. Mutta toisaalta mun tausta on se, että supistuksia tulee tosi herkästi ja silti vauvat menneet täysaikaiseksi. Että ehkä sinne synnärille kannattaa lähteä mieluummin ajoissa kuin liian myöhään! Jos meinaavat sitten vielä estellä vauvan tuloa. Koitahan saada levättyä ja kasvateltua vauvaa masussa vielä muutamia viikkoja!
VAIVOISTA: Mulla näyttäisi kanssa närästys helpottaneen, ihanaa! Oiskohan se vauva vähän laskeutunut, eikö se sitä voisi tarkoittaa? Mullahan tuo sf-mitta oli pysynyt samassa edellisestä neuvolasta, joten ehkäpä vauva on laskusuunnassa. Nyt on kyllä uutena vaivana tullut jatkuva P-HÄTÄ. Siis ei se ummetustakaan ole, koska P kyllä tulee ihan säännöllisesti päivittäin, mutta sitten lisänä melkein joka kerta kun käy pissalla, niin tulee myös pikkuisen peetä tai ainakin paperiin jää jälki. Anteeksi tää kuvailu, mutta onko kellään muulla samanlaista vaivaa? Vai onko tää ummetusta vai mitä? Noista muutamista vaivoista huolimatta (tää takapuolikipu on yhä pahin, himskatti) voin hyvin ja jaksan vielä tehdä graduakin kohtis paljon! Ihan tyytyväinen saa siis olla.
NAZULLE voimia iskiaksen kanssa, jos käyt tätä lukemassa!
Ja kukas se olikaan, kuka kirjoitti vauvan suolisto-ongelmista, kovasti voimia sinnekin ja toivotaan, ettei ole vakavaa! Anteeksi, kun ehdin jo unohtaa nimimerkin.
S-I ja Lumikukka 37+3
Minustakin tuntuu, etta vauva on laskeutunut ja sen myota narastys helpottunut. Eiko olekin ihanaa kun voi taas syoda ( ja juoda) eika narasta!!? Minulla oli niin ikavaa se, etta jopa vesi narasti ja aamulla vaikken ollut mitaan syonytkaan. Eipa juuri ollut ruokahaluja silloin ja kun ei laakkeetkaan oikein auttaneet...=(
Mäkin huomasin tuon, että jopa vesi närästi! Mutta en uskonut sitä, ennen kuin äsken mainitsit siitä :) Mulla tuo vaiva ei nyt niin suuri ollutkaan ja kyllä renniet auttoi heti onneksi! Mutta on se joo ihanaa kun ei tarvi kärsiä syömisistä ja juomisista, osaa sitäkin nyt arvostaa!
NAZULLE minultakin jaksuja iskiaksen kanssa, samassa veneessä olin kesäkuussa, ei yhtään kärsinyt istua. Tosi kurjaa että oot nyt ihan sänkypotilaana :( Mulla tuo on rauhoittunut lepäämisen kanssa ja oireilee paljon vähemmän. Toivottavasti myös siellä.
MILLIANILLE ihan muuten vaan moikkailuja, kiva kun sinustakin kuulee! Samoin PEGGYLLE, jota oon huhuillutkin pari kertaa... :)
(.) - Mulla oli yöllä tosi kovaa MAHASÄRKYÄ. Jo aiemmin illalla maha tuntui jotenkin aralta, en tiedä venyttikö vauva vai mikä oli. Ehkä enemmän menkkakivuilta kuitenkin tuntui. Tuli sitten miehen kanssa riitaa illalla ja nukuin yksin sängyssä, ja pyörin varmaan kaks tuntia vielä nukkumaanmenon jälkeenkin kun oli huono mieli ja mahaa tosiaan särki todella ikävästi niin en kerta kaikkiaan saanut unta. Nukuinkin hirveän huonosti.
Näin UNTA, jossa vessakäynnin yhteydessä tuli tummaa verta tuolta alhaalta, vauvan pää tuntui koittaessa käteen mutta vauva ei liikkunut... heräsin sitten siihen uneen ja sekin oli tosi inhottavaa. Piti olla valveilla niin kauan että rupesi liikkumaan.
Niin että kurja yö takana täällä päässä.
Oon kyllä iloinen että ensi viikolla on se neuvolalääkäri, niin näkee onko nuo menkkakipuilut ja supparit tehneet jotain työtä kohdunsuulla. Jos eivät niin sitten vaan asennoidun että menee yli, niin kuin alunperinkin arvelin. Nyt vaan ollut niin paljon kremppaa että olen alkanut epäillä sitä.
Mutta sellasta siis, palailen myöhemmin jos tarvetta tulee. Olen tosi väsynyt huonon yön takia ja jotenkin hirveän harmaalla tuulella. Ehkäpä se tästä paranee.
Coe rv 34+5
PEGGY: Bafucin sopii - puuduttaa ja desinfioi nielua! Muutenkin paras. Särkylääkkestä parasetamolivalmisteet (Panadol, Para Tabs, Paracetamol Ratiopharm, Pamol jne) sopivat raskauden aikana.
Omaa napaa... Koko yön nukuin kuin tukki heräämättä kertaakaan! Aamulla olikin ihan turvonneet sormet, joten lienee kaikki nesteet kertyneet muualle kuin virtsarakkoon... Yleensä joudun käymään vähintään kerran yössä vessassa. Pieniä litoskipuja tuntui aamulla kun kääntyilin sängyssä. Muuten olo kaikin puolin ok. Kävelylenkeillä iskee jossain vaiheessa kylkikipu, joten iisisti mentävä vaan!
Sain just tietää että yksi meidän kaveri sai eilen pienen tytön. Ihanaa!! Olen aikeissa ajella Jumboon tänään ja saanpahan kerrankin ostella myös jotain vaaleanpunaista! Meille kun on tuota vaaleansinistä ja muita poikavärejä tullut osteltua...
Bluewish rv 35+2
Kylla olen valilla kaynyt pinoutumassa, mutta kun on ollut vahan nuppi hellana niin ei ole oikein voinut ruutua tuijotella;-)
Ai niin, hassua muuten. Puhuin aitini kanssa tanaan ja nayttaa silta, etta siella koto Suomessa on lampimammat kelit kun taalla. Pitaakohan muuttaa sinne lampiman ilmaston perassa, taalla on ollut aika viileaa...?
Nyt pitanee lahtea nukkumaan, kello onkin jo kohta puoliyo!
IHANAAA, hyvin nukuttu yö takana =) KERRAN vain heräsin vessaan ja sen jälkeen nukuin KUUSI tuntia putkeen!!! Uskomatonta, taisin tehdä ennätyksen pitkästä aikaa!! Pelotti melkein mennä nukkumaan, kun otin päivällä 3 tunnin päikkärit huonosti nukutun edellisen yön jälkeen eikä ollut oikein kovasti uni vielä puolilta öin. Ja sitte pelkäsin vielä näitä käsiäkin...
Eilen illalla VIHLOI alamasua tai oikeemmin varmaan oli niitä paljon puhuttuja liitoskipuja, tuntui siis enempi alapäässä, luissa.
Ja ysiltä kun heräsin niin oli kohtalaisia menkkakivun kaltaisia kipuja alamasulla. Piti oikein mennä sohvalle maaten. Ja sitte sattui tuolta vasemmalta sivulta, alhaalta masua. Tuntuuko muuten SUPISTUS KOKO MAHALLA? MENEEKÖ MASU AINA KOVAKSI SUPISTUKSESSA?
Voi kunpa jotain jo alkaisi tapahtua tuolla masussa=) Pari päivää ja 38 viikkoa täynnä, jihhuuu=D
Mulla muutoin masu on edelleen löysällä ja TOIMII kans monta kertaa päivässä. Sinänsä hyvä juttu sillä toinen ääripää=ummetus ei sitten kiinnosta pätkääkään=/
Pikkuinen on niin vilkas taas masussa, eilen illalla potki niin kovasti taas, että ihan tuntui masunahkan repeevän=)
Täällä on vain +5 lämmintä (HUII!!!), vaikka aurinko paistaa...kaunis syyspäivä=)
Jepsistä, nyt ei sitte muuta tällä erää...sormia polttelee " mukavasti" !
Palaillaan!!
Terkuin: Je_Ni & " Pikku-isäntä" 37+5
Mullakin aina loppuvaiheessa vatsa ollut ennemmin löysällä... Varmaan johtuu siitä kun vauva myllää suolia tai jotain... Vielä ei ole mulla tätä havaittavissa, rauhottunu vatsa ku vähensin rauta-annosta...
Sanna
Santsu: Juu, jospa tää enteilis jotain " pikaista" tapahtumista..
KYSYMYS: Teille, joilla menkkakivut ovat tuntuneet peräsuolessa niin tuntuvatko myös supistukset siellä (x100)???? Mä kuulun tuohon ryhmään ja toisaalta hieman " Pelottaa" , jos supparit tuntuvat siellä sillä se jos mikä on todella epämiellyttävää=( Menkkakivut jotenkin kestää kiemurrellen, mutta jos supparitkin " änkevät" sinne niin huh huh..Äskenkin vihlasi niin, että meinas silmät pullistua ulos =O
Eka kylmä ja syksyinen aamu täällä Turun kupeessa! Virittelin tossa takkaan tulen pitkästä aikaa, ja mukavasti lämmittää..
Camelot kyseli eilen mahan naksumisesta. Mua on sama juttu ihmetyttänyt jo useamman viikon, varmaan jo kuukauden tai reilunkin, ajan. Kysäisinkin siitä kerran neuvolassa, mutta täti ei antanut kuin jotain ympäripyöreetä vastausta tyyliin " sieltä mahasta nyt kuuluu kaikenlaista, vauva hikkaa, paikat venyy ja suoliston ääniä.." Mutta ei kuulemma tarvitse olla noista naksumisista yhtään huolissaan. Hikkaa tuo naksuminen ei ole, kun se on niin yksittäistä, vähän saman kuuloinen ääni kuin nivelten niksahdus sormissa tms. Kun on muuten ihan hiljaista, esim. tytön päiväunien aikaan, ja kun vaikka istuu koneella, niin naksahduksen kuulee tosi selvästi. Kyllä täälläkin varmaan päivittäin ainakin kerran " naksuu" ! Harmi kyllä, ei ole osuvasti naksunut niin, että mies olisi ollut todistamassa, mutta ihan 100 varma olen, etten kuule omiani, vaikka kaikkea kummallista raskaus tuntuu teettävänkin ;) Minäkään en esikoisen odotuksessa tuollaista huomannut.
Pitäisi tässä joku päivä vielä ryhdistäytyä pihan puolella ja kantaa kompostiin kasvien ja kukkasten jämiä ja muutenkin hiukan siistiä pihaa. Paljon muutakin tekemisen aihetta aina keksin, mutta toteutus hiipuu, kun päivät menee useammin aika " saamattomasti" , vain pakolliset kotihommat tehden.
Mutta tuli mieleen, että esim. joululahjojen ostaminen tässä vaiheessa vois olla ihan fiksua! Olisi se homma pois kuvioista vauvan synnyttyä. Ja joulukortit! Olisi kiva idea lähettää joulukortissa kuva uudesta tulokkaasta ja esikoisesta, mutta ne korttipohjasysteemit olis järkevä hankkia jo nyt! Ja sitten on käynyt sellainenkin mielessä, että koskas ristiäiset, jos vauva syntyy lasketun ajan paikkeilla, kuun loppupuolella?!! Parisen kuukautta siitä eteen päin on joulu!! Että kantsis ehkä ajatella ristiäisiä pidettäväks jo ennemmin!! No, nää on tällaisia utopistisia haihatteluja, tuskin saan näiden eteen mitään tehtyä, mutta mieleen tulee, mikä vois olla järkevää ajankäyttöä =)
Tänään paukkui " taas" (=vasta) viikot, mutta kyllä mäkin kadehdin teitä, joilla plakkarissa jo pari viikkoa enemmän! Nyt tuntuu viikkoja ja päiviä kertyvän hitaasti!
toukonen rv 35 tasan
Suht hyvin nukuttu yö takana. Iltasin vaan ei saa millään unta. Öisin ei ole vielä supistellu, muuten kyllä päivittäin. Tänään sit eka äippälomapäivä.
Keskiviikkona käytiin tutustumassa sairaalaan. Ihan hyvä juttu, ettei tarvi sitä jännittää, kuinka siellä toimitaan. Mä en nimittäin ikinä ennen oo ollu sairaalassa. Ton jälkeen kuitenkin iski oikeesti tajuntaan, et synnytys alkaa olee jo lähellä, vaikka vielä monta viikkoa pitääkin odotella. Ja pikkasen alko jännittääkin. Kuuluu kai asiaan.
Eilen käytiin ostaa sponsorin (mun isukin) kanssa vaunut, Emmaljungan yhdistelmät, erillisellä ratasosalla. Nyt on " mönnillä" kunnon menopelit. Ohjekirja oli peestä, vai liekö ne muutama aivosolu kadonnu raskauden myötä. Aikooko muuten kukaan käyttää vaunuissa lakanaa? Vai oisko enemmän kesäjuttu, kun ei päällä niin paljon vaatetta?
Joululahjojen osto tässä vaiheessa olis kyllä asiaa. Tuntuu vaan, etten enää jaksa ravata kaupoissa. Ennen shoppilu oli mun lempipuuhaa. Mä olin myös ajatellu, et ristiäiset täytys varmaan pitää ennen joulua, vaikka vauveli ei vielä kahta kuukautta oliskaan.
Mä taidan nyt mennä kattoo Aliaksen nauhalta.
Mukavaa viikonlopun alkua!
eriel rv 35 tasan
Minä ainaki pidän vaunuissa lakanaa ja jopa tyynyliinaa. jotenki tuntuu kivalta että jos vauva puklaa tai pissa tulee läpi niin ei mee kaikki suoraan siihen patjaan.. Ja ehkä se ei hiosta niin paljon. Kuitenki vauva tulee nukkumaan sisällä paljon vaunuissa, kehtoon ei viiti päivisin aina viiä ettei esikoinen pääse sorkkimaan sinne.
Jouluostokset *huokaus* mä RAKASTAN joululahjojen ostamista, ja oon ajatellu että jos vauva nyt syntys siinä loka-marraskuun vaihteessa, niin kyllä mä jo joulukuun alussa tai marraskuun lopussa jaksan lähtä shoppaileen :) Ja mielelläni vielä pyydän mieheltä vapaapäivän, että hän hoitaa lapset, myös vauvan.
Ristiäisiä ollan sen verran mietitty että tod. näk. ne pidetään siinä marras-jouluk. vaihteessa. Vauva on pieni vielä sillon, mutta haluan ne pois alta hyvissä ajoin ennen joulua. VAIKKAKAAN en aio joulua suuremmin tässä kotona laittaa, mennään viettämään sitä mummulaan.
Jep.. ei kai mulla vissiin muuta.
Jaksuja Nazulle iskiaksen kanssa! Inhottava vaiva- mulla se iskee aina välillä, mutta menee levolla ohi.
Nyt on aamun mittaan supistanu muutaman kerran kipeesti, mutta koitan ottaa rennosti (vaikka kädet syyhyäis siivoamaan kun joka paikka on niin paskasena) ja jättää siivoukset ukolle :p Tän päivän jos edes lepäilis, jos nuo kipeät supparit loppus kokonaa sen myötä.
Jääsydän
Kerrankin nyt vasta koneella :) Päätin nääs aamulla, että nyt teen eka tarpeellisia hommia (imurointi, lattioiden moppaus ja tyttöjen kans ulkoilu) ja vasta sitten istahdan kirjoittamaan kuulumisia.
Nyt ollaan jo syötykin ja kuopus meni just kattelemaan sänkyyn, josko vaikka uni tulisi. Lisäksi anoppi soitti ja pyysi poikaa sinne viikonlopuksi ja mies tulee töistä poikkeuksellisesti jo klo 13.30 eli kaikinpulin kiva päivä tiedossa. Aateltiinki lähteä sitten iltapäivällä kattelemaan lapsille kaupasta syys/ talvivaatteita mitä sattuvat tarvimaan.
COELLE jaksuja huonon yön jälkeen. Ai että muissakin perheissä riidellään kuin meillä, " kiva" kuulla :) Tosin meillä jo ollaan sovittu, taas toistaiseksi ja mies jopa tsemppasi eilen kovasti. Hih, useat miehet kai tuo naiselle anteeksipyyntönä kukkia, mutta minäpä sainki imurin :DD Eikun oikeesti, oon varmaan puolivuotta hokenut miehelle, että se meidän imuri on ihan paska, vähänväliä tukossa ja sitten johto ei lukkiudu = irtoilee seinästä vähän väliä. Mies sitten eilen osti mulle uuden, kevyemmän ja hiljaisemman imurin eli nyt on paaaljon helpompi imuroida ja voi tehdä sen vaikka pienimmän päikkäreiden aikaan.
NAZULLE myös paljon voimia sen issiaksen kans.
Kukahan se tosiaan kirjoitteli vauvalla todetuista suolisto-ongelmista. ANTEEKSI, minäkin horopää unohdin nimimerkin, mutta oikein paljon jaksamista sinne ja toivotaan, että kaikki menis hyvin!
Millianille onnittelut paremmasta olotilasta :) Ja kiva kuulla kuulumisia sieltä kaukaa pitkästä aikaa.
Ja kaikille vaivaisille terkkuja, niitä riittää täälläkin. Mutta aatelkaas, ei OIKEESTI oo enää pitkä aika, kun se palkinti tuhisee sylissä. Vaikka tuntuukin kyllä just nyt ikuisuudelta.
PIHAA pitäs laittaa täälläkin. Haravointiurakka, kukkien poislaitto ja paaaljon muuta ois listalla. Samoin ikkunat pitäs pestä. Suunnitelmissa ois, että ikkunoiden pesu vois tapahtua ensviikon alussa ja pihaa jos alkas laittaan sitten sen jälkeen.. Mutta, aika näyttää tapahtuuko mitään :)
VAUNUT vauvalle pitäs löytää ja eilen neuvolan ilmoitustaululla oli ihan kivan oloiset yhdistelmät myynnissä, hintaa vaan 40¿. Aloin sitten puhua niistä miehelle, niin kommentti oli vähän sellainen, että eipä tässä vielä kannata hermoilla.. No, itsekin olin aatellut, että ne kerkee sitten lokakuun alkupuolella, mutta kun nuo ois ollu hinta-laatusuhteeltaan juuri semmoset joita oon aatellu. Täytynee siis yrittää tänään uudestaan :) Ainiin ja mun äiti oli eilen antanut ihan uuden Britaxin KAUKALON vauvalle, mutta mies ei vielä tuonu sitä kotiin. Ehkä se muistaa tänään. Vautsi, millanenhan se on. Tulee kyllä ISO säästö, kun ei tarvinu maksaa siitä mitään. Luulin, että käytetään kuopuksen vanhaa, mutta äiti oliki sitten päättäny antaa ihan uuden. No, en laita vastaan.
(.) Hiljaista on.. vauva liikkui mun mielestä jo eilen vähänlaisesti ja tälle aamulle ei oo kuulunu mitään eloa. Toisaalta oon ollu koko aamun liikkeessä, että ehkä siellä ootellaan, että alan makuulleen vähäksi aikaa ;) Muuten olo ok. Käytiin tyttöjen kans n. 2km:n kävelylenkki ja ihan hyvältä tuntui kävellä. Liitoskipuja on, mutta siedettävästi. Yökin meni ihan ok, 2 x kävin vessassa ja kaks kertaa lapset herätti (isommalla tytöllä tuli pissa housuun, kun ei ihan kerennyt vessaan ja poika houraili puoliunessa jostain peiton alla lentävästä ampiaisesta (??) eikä suostunu enää sänkyynsä nukkumaan, vaan piti tehdä peti sohvalle :)
Varmaan nyt jotain unohtui, mutta katsellaan illalla uudestaan :) Pirteää Perjantaita kaikille!
Mianni 34+6
P.S. Täällä ulkomittari näytti klo 6 aikaan -1,1 eli kyllä se kesä on nyt lopullisesti mennyt!
Yöllä oli ollut melkein 3 astetta pakkasta! Tosiaan taitaa olla kesä nyt pikkuhiljaa ohitse, tällähetkellä kyllä aurinko paistaa kivasti mut lämpöasteita ei ole kuin 7, eli saa katsella jo muutakin kuin t-paidan päällensä ulos mennessä.
Varmaan jonkinmoista flunssaa yrittää pukata päälle kun on niin ikävä olo, suussa/kurkussa ihan kuin olis jokin kalvo koko ajan, ja nenä tuntuu tukkoiselta ja kaikkea muutakin ikävää. Nukuttua onneksi sai suht hyvin, mitä nyt muksut kömpivät kainaloon peräkanaa ja vessassa sai pariin otteeseen käydä. Mies veikin ne aamulla hoitoon töistä tullessaan joten kello oli melkis puos 11 kun ylös nousin. Meillähän nuo joutuu pitämään hoidossa, kylläkin vain muutama päivä vkossa, siihen että sit vauvan kans päästään kotiin, kun ei yhtään tiedä miten itse joutuu osastolla olemaan ja eikä tarvis sitten oudolle hoitajalle viedä kun ovat tuolla olleet about 1.5 v jo. Yrittihän tuo hoitotäti että jatkaisin pojan kuskaamista vielä vauvan syntymän jälkeenkin mutta en oikein itse tiedä vielä, tuntuu toisaalta ikävältä toinen viedä hoitoon kun itse on kahden pienemmän kanssa kotona. Kerhoissa ajateltiin kuitenkin alkaa kulkemaan taasen kunhan vauva on hieman kasvanut ja on täällä myös ihan srk:n kerho pojan ikäisille jossa saa siis " yksin" käydä.
Njoo, mahan naksumista kuuluu muuten täältäkin, nyt ehkä hieman vähemmän mutta jokin aika sitten tuntui että napsuu monta kertaa päivässä, kyselinkin silloin omalla avauksella ja tuntui aika yleistä kuitenkin olevan. Se on jännä kun se kuuluu niin selvästi, ja tosiaan ihan kuin nivelen naksahdus. Huomasin muuten sellaisen että silloin kun tuo pikkukaveri oli perätilassa, naksuminen kuului kohdun yläosasta ja taas nyt kun kaveri on rt:ssa kuuluu ihan tuolta alhaalta, eli aivan kuin jostain yläosasta vauvaa lähtisi äänet. Joku muuten kirjoittelikin silloin aiemmin vastauksessa että oli napsunut myös syntymän jälkeen, vauva siis eli äänet lähtisi itse vauvasta, tiedä häntä, mulle eivät lääkäritkään alkaneet mitään sen kummemmin selittelemään.
Huoh, huomenna paukkuu viikot ja ens tiistaina olis seuraava äitipoli, toisaalta voisin kyllä käväistä jo sitten synnyttämässä, tai viimeistään siitä vkon päästä! Tai paras vaihtoehto olisi että lähtisi itsekseen tulemaan, saispas kokea senkin, tämä kun näillä näkymin nyt sitten jää meidän viimeiseksi... Eihän sitä kyllä koskaan passaa sanoa ei koskaan. Ehkäisystä oli myös aiemmin puhetta ja ajattelin itse tosiaan hormonikierukan laitattaa takaisin, esikoisen jälkeen söin minipillereitä mut kakkosen jälkeen laitettiin mirena, tarkoitus kun oli että olis jaksanut vielä vuoden-kaks odotella tätä kolmosen alkuunsaamista ;o)
Mulla tuo kierukka oli oikein passeli, vuodot loppui melkein kokonaan ja olipas muuten kamala järkytys kun kierukka poistettiin ja tuli ensimmäiset OIKEAT menkat varmaan 5-vuoteen! Siis aivan kamalaa, olin ihan tautisen kipeänä ja se vuodon määrä, kierukan kans pärjäsin pikkuhousunsuojilla koko sen ajan mitä vuoto kesti ja nyt ei tuntuneet extralargeyösiteetkään riittävän mihinkään!!!
Oli vielä jotain muutakin mihin piti kommentoida mutta nehän nyt sitten unohtuivat kun tuli taas tällainen romaani rustattua! Katsellaan jos myöhemmin palautuisi mieleen...
angie 36+6
Tama taalla ihan ahkyna kirjoittelee, tultiin juuri meksikolaisesta syomasta ja olempas aika taynna. Mutta oli hyvaa, nam!!!
Laakarissa kaytiin tanaan ja nyt nayttaisi kaikki olevan taas hyvin. Paineet ihan normaalit (108/75), paino tippunut perjantaista 4 poundia eli 1,8kg (elikkas turvotukset lahteneet liikkeelle) ja pississa ei valkuaista. Ihme juttu! No hyva nain, ja vasta viikon paasta uudelleen laakarille. Vahan jo pelotti, etta on toksemia tulossa, mutta onneksi vauva saa viela rauhassa kasvella tuolla yksiossaan! Sain kylla kehoituksen syoda enemman kun tuota painoa ei ole tulllut kuin sen 7 kiloa ja olin jo muutenkin aika hoikka kun aloin odottaa. Mutta minkas teet kun olen tallainen lapipasko eika mikaan nay missaan vaikka kuinka syo.... Tosin tuo narastely rajoitti syomista kun mitaan ei tehnyt mieli, mutta onneksi se on helpottanut ja syon nyt kylla ihan kunnolla. Tosin enemman kaikkea terveellista, eika herkut juurikaan maistu. No taidan olla sitten heti synnytyksen jalkeen oma itseni eika tarvitse laihdutella...
Isyyspakkuksen olen saanut miehelle valmiiksi ja annan sen vasta kun ollaan sairaalaan lahdossa. Saa sitten availla sen kun tulee kotiin sairaalasta kun vauva on syntynyt. Kiitos vinkeista muille kun kerroitte mita olitte isyypakettiin laittaneet. Itse laitoin
-kumihanskat ja pyykkipojan seka korvatulpat
-konjakkipullon ja sikareita (" It' s a Girl" -suklaa sellaisia kun ei oikeita polta kuitenkaan)
-kylpyvehkeita eli vaakkuva ankkasieni, kumiankka ja ankka brodeerattu pyyhe beebille
-Baby' s first year-kirja mihin voi laittaa kuvia, painot, pituudet ym
-A new baby, owner' s manual-kirja (kiitos Je_Ni vinkista, olit ostanut tuon suomenkielisena ja sanoit olevan hauska!)
-Daddy' s girl-body vauvalle
Kun viela malttaisin olla siihen lokakuun 9. paivaan hiljaa enka paljasta tuota pakettia. Olen vain aikas kova tiputtelemaan sammakoita suustani.;-)
Mitahan gallupeja olikaan, kun en nyt muista? Raskausarvista oli puhetta. Niita ei ole tullut kun on tuo vatsakin aika pieni ja olen kylla rasvaillut jollain siihen tarkoitetulla erikoisrasvalla (Palmers Cocoa creme). Nukkuminenkin sujuu viela hyvin enka ole vessaan heraillyt ollenkaan oisin, ihanaa. Suppareita ei ole ja muutenkin nyt on taas oikein hyva olla. Paata ei ole eilen eika tanaan sarkenyt, joten ei voi olla kuin tyytyvainen. Vaikka silti olen jo ihan kypsa tata raskautta, enka malta odottaa etta vauva tulee... Tuttu tunne varmaan kaikille muillekin.
Jatanpa tilaa muillekin. Mukavaa alkavaa paivaa sinne, voikaahan hyvin! Ja tervetuloa kaikille uusille kirjoittelijoille!!!
Terkuin
Millian ja pikkuneiti 35 tasan