Voi vit*n anoppi! Muistutti mua että mieheni tekee
Kotitöitä paljon enemmän kuin moni mies.
Siis voi herranjumala että vituttaa. Anoppi tuli yöksi "auttamaan " pitkästä aikaa lasten kanssa, kun mies työmatkalla. Kyllä vituttaa kun erehdyin sanomaan että miehellä uuden firman myötä on ollut vähemmän aikaa perheelle. Anoppi sitten siihen että mieheni tekee kyllä paljon kotitöitä verrattuna moneen mieheen
Anoppi käy meillä 4x vuodessa ja luulee tietävänsä meidän kotityöjaon. Siis todellisuudessa minä teen 90% kotitöistä ja mies käy välillä kaupassa. Herään 5-7 kertaa yössä imettämään vauvaamme ja hoidan isompia lapsia kotona. Mies tekee yhden ruuan viikossa korkeintaan, eikä siivoa koskaan. En kuitenkaan viitsi mollata miestäni anopille, tyydyin sanomaan että jos mies ei osallistu niin ison perheen pyöritys aika mahdotonta. Tekis mieli mennä kuristamaan tuo anoppi, muuten meni ihan hyvin mutta tää kommentti pilas ihan kaiken. Mieheni on oikeasti aika itsekäs eikä todellakaan mikään kotitöiden tekijä! Ja pointti ei ole siis miehessä vaan anoppi kuvittelee ja kehtaa sanoa tuollaista mulle joka hoidan yksin suurimman osan viikosta perhettä!!!
Kommentit (54)
Ööööö, entäs jos anoppis onkin oikeassa? Monet miehet elää kuin täysihoidossa kotonaan.
Ei imetys ole kotityö eli et herää 5 - 7 kertaa yössä tekemään kotitöitä. Sinä olet nyt äitiyslomalla ja kotona lasten kanssa 24/7.
Taidat olla niin väsynyt, että tulkitset kaikkien sanomiset kritiikiksi itseäsi vastaan.
Pointti oli siinä kun anoppi luulee ja kuvittelee että pääsen ns helpolla kun on osallistuva mies, vaikka todellisuudessa mieheni tekee tosi vähän kotitöitä ja nekin pakotettuna. Se suututtaa että hän kuvittelee tietävänsä miten asiat meillä on. Ap
Mä pärjään ihan ok ja voin tehdä ne pirun kotityöt kyllä kotona ollessa! Hoidan ruuat 92%, siivous 98% ja pyykit 100%.anoppi ei meidän arjesta mitään tiedä, ja ennemmin hänen pitäs sanoa että minä hoidan kotia enemmän kuin moni nykynainen! Siis sekö on ihme että mies antaa kerran viikossa lapsille puuroa? Ap
Anoppi on vain looginen!
Mies on työmatkalla, sinä tarvitse apua => jos mies ei olisi työmatkalla, sinulla ei olisi avun tarvetta.
Nyt anoppi on tehnyt ne asiat, jotka olet käskenyt tai joiden hän olettaa olevan miehen tehtäviä. Niinpä hän luulee (ihan syystä), että tavallisesti mies tekee ne kaikki, koska ei kai kukaan ota anoppia luokseen piikomaan vaan korvaamaan niissä töissä, jotka puoliso muuten tekisi.
Etenkin kun vakuuttelet, että ilman puolisoa ei lapsilauman hoitamisesta tulisi mitään.
Laita anoppi tekemään vain ne hommat, jotka mies tekisi eli lukemaan lehteä, lämmittämään saunaa ja laittamaan yksi lautanen tiskikoneeseen.
Anoppi itse halusi tulla. Pärjään ilman apua. Ap
Anoppi otti sinun sanomisesi henkilökohtaisena kritiikkinä, kun sanoit, että mies ei ole ehtinyt.....
Anoppi-äiti kiiruhti puolustamaan poikaansa. Niinhän ne usein ne anopit tekee :(
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:18"]
minä hoidan kotia enemmän kuin moni nykynainen! Siis sekö on ihme että mies antaa kerran viikossa lapsille puuroa? Ap
[/quote] Sano tuo sille anopille.
Jos anoppi tekisi mieheni hommat niin se olisi istunut oluen kanssa tvn ääressä ja vongannut pillua vielä klo 23-00 yöllä. Ap
Älä ole niin negatiivinen. Anopin vuosikymmenten aikana kerätty elämänkokemus on voimavara josta voisit ammentaa omaan elämääsi tukea.
Jotain mun on pakko sanoa anopille tai kyllä vituttaa pitkän aikaa :(. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:22"]Älä ole niin negatiivinen. Anopin vuosikymmenten aikana kerätty elämänkokemus on voimavara josta voisit ammentaa omaan elämääsi tukea.
[/quote]
Et varmaan ole tosissasi? Ap
Mikset voi sanoa sille ääliö-anopille? Tietty sanot! Voit sanoa ihan neutraalisti, että joo kyllä se teidän touko tosiaan sen kaks kertaa viikossa laittaa aamupuuron.
Oikeasti mua kuvottaa tuo ihminen, mut mitä ihmettä voin sanoa aamulla ilman että se on liian pahasti sanottu? Voiko sanoa että anteeksi mutta rupesi harmittamaan kun sanoit että mieheni tekee kotitöitä enemmän kuin muut, kun se ei pidä paikkaansa etkä oikeasti tiedä miten arki meillä jaetaan?
Varmaan raivostuttaa, mutta tiedätkö luulen että anoppisi ajattelee näin: "Minä olen äitinä kasvattanut osallistuvan pojan."
Mulla on samanlainen mies kuin sulla, tosin ei tarjoa puuroa kerran viikkoon lapsille. Tämän äiti ei ole enää elossa kommentoimassa, mutta muutamilta tutuilta olen kuullut että heidän anoppinsa on saattanut sanoa itsestään ylpeänä, että "meilläpä on pojat pienestä asti opetettu tekemään kotitöitä" vaikka totuus on että aina on passattu ja sama meininki on aikuisiälläkin. Uskoisin että minunkin anoppini olisi voinut sanoa niin, ihan sen perusteella että useakin ihminen on todistanut että minun mies lapsena oli tunnollinen tekemään hänelle osoitettuja kotitöitä.
Anoppisi ei siis välttämättä ajattele että on nähnyt teidän arjen työnjaon, vaan ajattelee asiaa pelkästään niin miten hänen näkökulmastaan asia on heidän perheessään (johon se sinun miehesi kuuluu poikana), ei mitään tekemistä tämän päivän totuuden kanssa. Ja saattaapi olla että anopin nuoruudessa miehet tosiaan ei tehneet yhtään mitään kotona, niin hänen mielestään edes vähän on enemmän kuin mitä suurin osa tekee.
Yritä antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tai sitten jos tosissasi haluat selvittää asiaa anopin kanssa, niin kysy vilpittömästi tarkentavia kysymyksiä, että niin mitä tarkoitat tuolla. Ja voit tuoda oman näkökulmasi esille sillä tavalla, että samalla kehut miestä (anopin poikaa, muista) siitä mitä tekee (lähinnä kun käy töissä ahkerasti). Se voi mennä paremmin perille. Eihän sillä oikeasti ole väliä mitä anoppi pojastaan ajattelee ja tietääkö tasan totuuden, hyvä jos on ylpeä, vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:34"]
Oikeasti mua kuvottaa tuo ihminen, mut mitä ihmettä voin sanoa aamulla ilman että se on liian pahasti sanottu? Voiko sanoa että anteeksi mutta rupesi harmittamaan kun sanoit että mieheni tekee kotitöitä enemmän kuin muut, kun se ei pidä paikkaansa etkä oikeasti tiedä miten arki meillä jaetaan?
[/quote]
Voit aivan hyvin sanoa! Sano vaikka juuri noin, että anteeksi vain, mutta sanasi jäivät harmittamaan, ja kerrot, että miehesi tekee todellisuudessa vain murto-osan.
Sanot vain neutraalilla äänelle, etkä vittuillen. :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:34"]
[/quote]
Toisin sanoen, et muutenkaan tykkää anopistasi. Sanoipa hän mitä tahansa, luet ne aina jotenkin negatiivisesti. Niele kiukkusi ja anna niitä tehtäviä hänelle. Nyt, kun on apua, pesetä ikkunat, hoidata lapsia. Anoppi voi askarrella isompien kanssa jne.
Onko siinä anopissa mitään hyvää? Tehnyt kuitenkin pojan, johon sinä joskus tykästyit.
jep, en todellakaan halua riitaa anopin kanssa. En ymmärrä että miten typerä pitää olla muutenkaan että alkaa udella ja kysellä tuollaisia. Anoppi alkoi kysellä itse että miten siivoushommat meillä jaetaan. Sanoin että minä olen siivonnut kun olen tässä kotona jne.. Anopilla tuli hirmu halu lisätä siihen että mieheni tekee kotitöitä paljon enemmän kuin muut jne.. Wtf? Ap
On anopissa hyviäkin asioita mutta tuo vaan oli todella paskasti sanottu ja näin väsyneenä vituttaa aivan todella paljon. Hänellä oli oikein omahyväinen ilme kun sanoi tuon. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:49"]
On anopissa hyviäkin asioita mutta tuo vaan oli todella paskasti sanottu ja näin väsyneenä vituttaa aivan todella paljon. Hänellä oli oikein omahyväinen ilme kun sanoi tuon. Ap
[/quote]
ja sinä olet ihan vitun täydellinen? mites ne kotityöt jakaantuu? tulot?
No miksi olet itsekkään miehen kanssa?! Jolla on vielä vittumainen äiti.